Marinin perheessä mussutetaan aamiaista valtion varoista!
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä oikeasti kiinnostaisi tietää kuka näitä Marinia puolustelevia kommentteja tänne kirjoittaa. Samoja kommentteja joka ketjuissa monta kertaa. Vaikea uskoa että joku siviili jaksaisi olla noin asialle omistautunut.
Olen äitiyslomalla ja lapsi nukkuu. Ennemmän kiinnostaisi kuka maksaa persujen spämmäämisen Iltalehden palstalle?
olet siis ns. hyödyllinen hölmö
Sannan palkka 17 000/kk + miehen palkka. Luulisi kolmihenkisen perheen pystyvän itse kustantamaan aamiaisensa! Meidän viisihenkinen perhe pyrkii syömään 400-500€ kaikki ruuat/kk!
Vierailija kirjoitti:
Jos pääministerille ei kuulu aamiainen virka-asunnolla tai se on verotettava etu, niin se on viesti myös yrityselämälle ja työsuhde sopimukseen, jos työntekijä joutuu työn takia matkustamaan tai on koulutuspäivillä ja joutuu majoittumaan hotellissa, niin työnantajalla olisi oikeus vähentää työntekijän palkasta aamiaisen hinta, joka sisältyy hotellimajoitukseen.
Toivattavasti Marinin virka-asunnon aamiaistarjoilu tutkitaan ja päädytään samaan ratkaisuun myös muissa luottamustehtävissä ja työpaikoilla.
Tai työnantajan kahvitarjoilu työpaikalla, joiden arvo monessa yrityksessä on moninkertainen mitä Marinin.
Sosialistin ratkaisu kaikkeen on ankeuttaminen.
Tässä kohtaa mieti ensin tarkkaan mikä on yksityinen yritys ja mikä on julkinen hallinto ja mitkä ovat niiden perustavaa laatua olevat varainkäytön erot.
Vierailija kirjoitti:
Tuo juttu on yhtä naurettava, kuin jos pääministeri alkaisi vaatia ylityökorvauksia ja sunnuntailisiä, kun media pitää joka toinen sunnuntain pääministerin haastattelutunnin Kesärannan virka-asunnolta, jolla on pitkät perinteet.
Oman käsitykseni mukaan, siitä ei makseta pääministerille palkkaa, eikä sunnuntailisiä, vaikka se ei kuulu pääministerin tehtäviin, vaan on mediaa varten päivän politiikasta.
Ja näkyy siellä toimittajillekin olevan tarjoilua.
Tässä on kyse ilmaisesta ruuasta henkilölle ja hänen perheelleen joka ei ole työ tai virkasuhteessa.
Se että Marinin miestä ruokitaan joka päivä voidaan tiukasti ottaen tutkia korruptiona tarjoilun maksajan taholta..
Ihmiset näköjään kuvittelevat Kesärannan olevan kokonaan pääministerin käytössä, mutta näin ei ole, vaan siellä on edustilat ja jälkikäteen on toiseen kerrokseen rakennettu pääministerin yksityistiat. Ja jo Sipilä valitti, vaikka asui kahdestaan puolisonsa kanssa niiden olevat pienet, sokkeloiset ja pimeät, kun ikkunoita on vähän. Eihän siellä ollut edes kunnon keittiötä, vaan keittokomero. Kesäranta esiteltiin muutama vuosi sitten Yö Kylässä ohjelmassa.
Sama presidentinlinnassa, presidentin yksityistilat oli surkeat, jossa Koivistot eivät viihtyneet, vaan olivat Tähtelässä. Kekkonen ei suostunut asumaan lainkaan, vaan rakennutti Tamminienen.
Eikä nykyinenkään presidenasunto Mäntyniemi oli yksityistioiltaan kummoinen, vaan siellä on pelkkiä huoneita, ei esim. keittiötä.
Vierailija kirjoitti:
Sannan palkka 17 000/kk + miehen palkka. Luulisi kolmihenkisen perheen pystyvän itse kustantamaan aamiaisensa! Meidän viisihenkinen perhe pyrkii syömään 400-500€ kaikki ruuat/kk!
Ei kait noissa edustustiloissa ole ruuanlaittomahdollisuutta, kun ei ole keittiötä. Eikös Maria Veitolan ohjelmassa rouva Sipilä esitellyt keittosyvennystä, jossa voi keittäå kahvia tai vettä vedenkeittimellä ja niitä pieniä jääkaappeja oli ripoteltu eri tiloihin, jopa sauna rakennukseen.
Pääministerin asunto vastaa pitkälti hotellihuoneistoa, eikä ole kenenkään koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakia pitäisi selventää niin, että pääministerille ja hänen perheelleen kuuluu valtion puolesta ruokatarjoilut silloin kun he asuvat virka-asunnossa. (ei muutoin)
Tämä selventäisi tilannetta.
Presidentillekin voisi tämän saman tarjota virka-asunnon osalta.
Näinhän se on. Pääministerille kuuluu aamiainen kun hän asuu Kesärannassa. Ei hän sitä Tampereelle tai Töölön yksiöönsä saakaan. Luetun ymmärtäminen...
Olen sitä paitsi ihan varma, että Saulikin saa ruokansa veronmaksajilta. Se vain laskutetaan joltain toiselta momentilta niin Iltalehden toimittaja ei osaa epäillä mitään.
Lain mukaan ei kuulu pääministerille aamiaista.
"Lain mukaan".. heh. Ihan kuin lakikirjassa olisi kohta pääministerin aamiaisesta puoleen tai toiseen.
Mikä pykälä se on?Laki valtioneuvoston jäsenille maksettavista palkkioista ja korvauksista
kuudes pykälä ja seitsemänteen on myös vedottu
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20061096
6 §
Pääministerillä on asunto valtion talossa, jonka kunnossapito, lämmitys ja valaistus sekä sisustus kustannetaan ja tarpeellinen henkilökunta maksetaan valtion varoista.
7 §
Valtioneuvoston jäsenelle korvataan tehtävien hoitamisesta aiheutuneet ylimääräiset kohtuulliset kustannukset valtioneuvoston kanslian päätöksellä.
Onko vakituisen asuinpaikan aamupalat verrattavissa satunnaiseen edustamiseen mitä muut pääministerit ovat tehneet. Toki se että demari herää ja menee töihin on tehtävien hoitamisesta aiheutunut ylimääräinen kulu.
Marinin vakituinen asuinpaikka on Tampere.
Mihin sitten tarvitaan aamiainen 30 kertaa kuukaudessa koko perheelle?
Oikeesti tosi härskiä touhua näillä viherväellä kun pääsevät vallan ja rahan äärelle. Rahasokeus ja ahneus vie että suhina käy ja unohtuu kaikki muiden ongelmat ja hyveelliset aatteet. Kunhan itselle saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait noissa edustustiloissa ole ruuanlaittomahdollisuutta, kun ei ole keittiötä. Eikös Maria Veitolan ohjelmassa rouva Sipilä esitellyt keittosyvennystä, jossa voi keittäå kahvia tai vettä vedenkeittimellä ja niitä pieniä jääkaappeja oli ripoteltu eri tiloihin, jopa sauna rakennukseen.
Pääministerin asunto vastaa pitkälti hotellihuoneistoa, eikä ole kenenkään koti.
Niin ja tuo on syy miksi Sannan pitää ostaa ruuat veronmaksajien piikkiin? Toisin kuin esim. Sipilän.
Jos valtio maksaisi kaikille suomalaisille aamiaiset ateria-apuna maksaisi se 0,55 miljardia kuukaudessa!
Kannatan itse PS puoluetta nyt ja oletettavasti myös tulevaisuudessa...
En pidä tätä merkittävänä, enkä syyttäisi tästä Marinia. Toivon hänelle voimia ja menestystä pääministerin tehtävän hoidossa. Yleisesti puolueen palkkaamien avustajien ja puolueen omien asiantuntijoiden kannattaisi miettiä mikä näyttää ulospäin pahalta ja missä mennään laillisuuden rajalla (Kulmunin case), jotta ministerit voisivat keskittyä tärkeään työhönsä.
Eikö PM Marin kykene elämään samalla rahalla mitä kasvavien koululaisten ruokaan satsataan?
Paljonkos se on... raaka-aineet alle euron.
Annetaan sen verran anteeksi että aamiainen on kevyempi kuin lounas.
Pääministerin palkka on niin huono Suomessa.
Hyvä että Sanna+perhe saavat ruoka-apua.
Kumpi saa paremman aamupalan?Sanna vai vanhainkodin vanhus?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta 17.000€ pääministerin palkka, puolueesta riippumatta, hyvä palkka, pätkätyöstä, kansan kusitolppana olosta ja työaika 24/7?
Näitä kommentaja lukiessani en yhtään ihmettele, miksi kansanedustajaksi ja kunnan päättäjiin on yhä vähemmän päteviä ehkokkaita, vaan niihin hakevat pellet, jotka eivät edes osaa lukea budjettia tai tilinpäätöstietoja. Esim. kunnallisvaaleissa päteviä ehdokkaita on todella vähän ja jos nämä pellet pääsevät päättämään, niin kyllä tietää seuraukset, kun kukaan fiksummat ei halua ehdokkaaksi.
Kukaan ei enää halua lähteä mihinkään luottamustehtäviin, ei edes taloyhtiön hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli joku tilaa aamiaisvärkit koko perheelle ja ne toimitetaan päivittäin? Ei paha...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta 17.000€ pääministerin palkka, puolueesta riippumatta, hyvä palkka, pätkätyöstä, kansan kusitolppana olosta ja työaika 24/7?
Näitä kommentaja lukiessani en yhtään ihmettele, miksi kansanedustajaksi ja kunnan päättäjiin on yhä vähemmän päteviä ehkokkaita, vaan niihin hakevat pellet, jotka eivät edes osaa lukea budjettia tai tilinpäätöstietoja. Esim. kunnallisvaaleissa päteviä ehdokkaita on todella vähän ja jos nämä pellet pääsevät päättämään, niin kyllä tietää seuraukset, kun kukaan fiksummat ei halua ehdokkaaksi.
Kukaan ei enää halua lähteä mihinkään luottamustehtäviin, ei edes taloyhtiön hallitukseen.
Sama. Mä en suostuisi tuohon hommaan itse asiassa millään palkalla. Mä en kestäisi tuollaisia työaikoja ja kaiken maailman paskan kuuntelua, jota sataa joka suunnasta. Raha ei korvaa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakia pitäisi selventää niin, että pääministerille ja hänen perheelleen kuuluu valtion puolesta ruokatarjoilut silloin kun he asuvat virka-asunnossa. (ei muutoin)
Tämä selventäisi tilannetta.
Presidentillekin voisi tämän saman tarjota virka-asunnon osalta.
Näinhän se on. Pääministerille kuuluu aamiainen kun hän asuu Kesärannassa. Ei hän sitä Tampereelle tai Töölön yksiöönsä saakaan. Luetun ymmärtäminen...
Olen sitä paitsi ihan varma, että Saulikin saa ruokansa veronmaksajilta. Se vain laskutetaan joltain toiselta momentilta niin Iltalehden toimittaja ei osaa epäillä mitään.
Lain mukaan ei kuulu pääministerille aamiaista.
Nyt olet väärässä. Siitä löytyy asetus ja se on ollut käytössä koko Suomen poliittisen historian ajan. Jopa pääministeri Kekkonen ja Koivisto oli mahdollisuus aamiaisiin ja se on ollut käytössä, kaikilla pääministereillä, jotka ovat yöpyneet tai käyttäneet pääministerin virka-asuntoa.
Samoin kansanedustajilla eduskunnan ravintolassa - aamiaiseen, kahvitteluun, ruokailuun ja alkoholitarjoilluun.
Miksi pääministerillä ei olisi samaa etua, kuin muilla kansanedustajilla, kansahan on valiinnut pääministerin myös kansanedustajaksi.
On tämäkin jotenkin taas naurettava kohu. Eiköhän jokainen jolla on aivot jo ensi kerran tästä uutisoidessa tajunnu että kyse on jostain systeemin sisään rakennetusta ominaisuudesta, tuollaisiahan erinäisiä etuuksiahan on maailma täynnä. Eihän minkään järjen kannalta marinin olisi järjevää oikeasti aktiivisesti itse ajaa jotain tuollaista naurettavan pientä veroetua itselleen :D Mutta näinhän nämä asiat tietysti ihmiset haluavat nähdä kaikessa omahyväisessä vahingonilossaan, kansan mielestä ilmeisesti pääministerin pitäisi elää jossain köyhyysrajalla ettei olisi moraalisesti arveluttava mtta se onkin jo toinen tarina..
Sinällään pisteet toimittajille että näitä tutkitaan mutta tuhat kertaa isommat pisteet jos tutkittaisiin vähän laajemmin eikä vaan nostettaisi aina tällaista yksittäistä asiaa tikunnokkaan lööppiklikkausten toivossa.
Niin, ja vietetään mm. pääministerin häitä. Nekin veronmaksajien piikkiin.