Tunteeko miehet ihastuessaan perhosia vatsassa kuten naiset? Tuntuuko vatsanpohjassa aina kun näkee ihastuksensa?
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niin voi käydä. Joskus saattaa ikävästi yhdistyä himoon.
Itse olen liiankin herkkä ihastumaan, työpaikalla vuosien mittaan kävi muutaman kerran niin. Pidin etäihastuksina, en halunnut sotkea parisuhdettani. Ne ihastukset siitä sitten aikaa myöten taantuivat, niinkuin ihastukset aina.
Se onkin sitten kai sitä rakkautta, kun tunne ei mene ajan saatossa ohitse. Tuntuu, että rakastaa vaan enemmän ja enemmän, eri tavalla kuin alussa mutta yhtä paljon tai enemmänkin kuin alussa <3.
Kun tuntee toisen läpikotaisin ja silti hänessä on se jokin mikä saa aina nauramaan ja hymyilemään. Se jokin salaperäinen toisen ydin, mikä on kaikilla uniikkia. minä rakastun miehessä siihen että hän on itseironinen ja yrittää huumorilla saada toisenkin hyvälle tuulelle, älyyn, kohteliaisuteen ja hyviin käytöstapoihin, lievään hulluteen ja luovuuteen, inhimillisyyteen, estoisuuteen ja ujouteenkin jota yritetään kovasti peittää. tai en tietysti kaikkiin jotka niin tekevät vaan siihen yhteen ainoaan johon olen nytkin/vieläkin rakastunut.
Minä en ainakaan tunne mitään... ainiin, enhän minä kyllä ihastukaan mihinkään tai kehenkään...
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan tunne mitään... ainiin, enhän minä kyllä ihastukaan mihinkään tai kehenkään...
Se on sulla vielä edessä , kyllä sitten tiedät miltä se tuntuu kun kohdalle osuu kiinnostava ihminen.
Se, miten tarina siitä jatkuu sitten onkin toinen asia. mutta toivon sulle perhosia, sellaisia kesäperhosia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sulla vielä edessä , kyllä sitten tiedät miltä se tuntuu kun kohdalle osuu kiinnostava ihminen.
Se, miten tarina siitä jatkuu sitten onkin toinen asia. mutta toivon sulle perhosia, sellaisia kesäperhosia!
Olen jo 47v joten ei varmasti tule tapahtumaan enää tässä elämässä, kyynisyys on vallannut jo mielen niin perinpohjaisesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo 47v joten ei varmasti tule tapahtumaan enää tässä elämässä, kyynisyys on vallannut jo mielen niin perinpohjaisesti!
No voi sentään, eihän sitä koskaan tiedä kuule mitä elämässä tapahtuu. itsehän olen vasta 45v, ja ihan tyytyväinen ikääni.
Itselläni ainakin sydän alkaa tykyttää ja alkaa kuumottaa. Ihan kauhea ja samaan aikaan ihana olotila.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin sydän alkaa tykyttää ja alkaa kuumottaa. Ihan kauhea ja samaan aikaan ihana olotila.
Näinhän se menee, ja diagnoosi on sama kaikilla jotka tuon tyyppistä kokevat: olet ihastunut!
Muut ovat usein ihan hohhoijaa vieressä ja hymyilevät ja naureskelevat että mitäs noillakin nyt tuossa on meneillään. semmosta se rakkaus on . ja jotkut muuten tulevat tosi piikikkäiksi ihastustaan kohtaan, ehkä miehet useammin kuin naiset. ihmeveetuilua pikkujutuista, että varmasti jää mieleen kuka nyt sanoo ja mitä. että oikein mietipä mitä sinulle sanoin illan pikkutunneilla ja analysoi sitä! menetelmä sekin, ja voin sanoa että toimii koska sit me naiset analysoidaan, että mitä se ja se lause ja juttu tarkoitti ja onko se nyt kiinnostunut jne
Kyllä niitä tuntemuksia on monenlaisia myös miehenä. Eikä niistä liity kuin osa seksiin. Nykyisen naisystäväni kanssa ensi tapaaminen oli kieltämättä jännittävä kokemus, vaikka alla oli satoja viestejä ja soittoja ennen face to face tapaamista. Deittipalstan kautta tapahtunut tapaaminen.
26 vuotta edellistä parisuhdetta takana, ja sen jälkeen pari vuotta täysin sinkkuna, joten onhan siinä tilanteessa väkisinkin vähän perhosia vatsassa.
Ensimmäiset 5 minuuttia olimme molemmat hieman lukossa, mutta sen jälkeen on ollut hyvin luonnollista olotilaa ja nyt olemme ihan tyytyväisessä parisuhteessa. Ehkä se täydellinen tutustuminen ennen sitä ensimmäistä tapaamista helpotti asiaa, koska molemmat tiesi mikä odottaa.
Tuntuu kyllä ja joskus tosi vahvasti. Joskus kädetkin tärisee ja polvet legendan mukaisesti ihan hyytelönä. Nykyään kuitenkin vähemmän joka johtuu varmastikin varauksellisuudesta, sekä yleistyneestä epäluottamuksesta naisiin. Olin pitkässä suhteessa narsismiin ja sosiopatiaan taipuvaisen naisen kanssa ja hänen jälkeensä lähes patologisen valehtelijan kanssa. Mutta ehkä ne perhoset sieltä löytyy ja polvet lyö loukkua jos "se oikea" osuu kohdalle.
Minä olen semmoinen sarjaihastuja joka ihastuu aina uuden naisen nähdessään. Sanat sekoaa ja hikeä pukkaa ja maha kipristelee.
Aikaisemmin nolotti, muttei enää, näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Koska erilainen elimistö voi aikaansaada erilaisia aistimuksia, tietenkin. Eivät perhoset vatsassa ole tunne, vaan tuntemus.
Eihän miehen ja naisen elimistössä oo muuta eroo ku sukupuolielimet ja osaltaan poikkeava hormonituotanto.
Perhoset tulee tunteesta joka ilmenee fyysisenä tuntemuksena. Sekä miellä että naisella on tunteet. Tunteet ilmenevät ja tuntuvat miehellä ja naisella aika samallalailla.
Ihastus perhosten lisäksi voi tuntua molemmilla alapäässäkin kiihottumisen takia.
Miesten ja naisten eroja usein liioitellaan.
Ja tunteettomia kusipäitäkin löytyy molemmista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se jännältä. Toisaalta miehen näkökulmasta voi olla sosiaalisesti kannattavampi strategia vältellä ihastumista viimeiseen saakka, jotta voi säilyttää loogisen ajattelun deittailuvaiheessa. Tämä siksi, että on ensijaisesti miehen vastuulla viedä deittailuprosessia eteenpäin ja saada nainen ihastumaan häneen. Naisille kaikenlainen neediness on turnoff, joten on parempi olla deittailuvaiheessa mieluummin älyn kuin tunteiden varassa. Riippuu varmasti myös miehestä, jaa siitä minkälaisilla heikkouksilla ja vahvuuksilla hän deittailee.
Mies ja looginen ajattelu ei esiinny samassa lauseessa. Logiikka ja äly on naisen ominaisuudet.
Äly on molempien ominaisuuksia, logiikka enemmän miehinen, kun taas tunteet enemmän feminiinen ominaisuus. En linkitä tutkimuksia, koska kommenttisi lienee trolli.
Tuo on hevonpaskaa. Miehet vaan luulee olevansa loogisia. Useimmat ihmiset on enemmän tunneperäisiä kuin loogisia, sekä miehet että naiset, miehet vaan kuvittelee et ne on loogisia. Kaikki miehet ketä oon tuntenu on toiminukki enemmän tunteen kuin logiikan ohjaamina.
Täälläkin kuomaa miten miehet tulee tänne ja kirjottelee hyvin tunneperäistä jupinaa josta useista kirjotuksista on logiikka kaukana.
Harvon ylipäänsä näissä keskusteluissa logiikkaa näkyy. Eniten näkyy tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Naisena en ole koskaan tuntenut perhosia vatsassa. Joskus juttelin asiasta kaverin kanssa ja hän kertoi että rakastuessaan ei pysty syömään kun vatsaan suorastaan sattuu ja tuntuu vatsanpohjassa. En tunnista ilmiötä. Mulla tuntuu ihastuminen sydämessä ja päässä, siis oikeasti. Tunnen lämpöä ja onnea.
Yhdellä kaverilla tuli ripuli, kun oikein kunnolla kerran rakastui. Mahassa tuntui suoranainen varpusparvi.
No voi kamala, rakkausripuli. Toivottavasti kaverisi pystyi jotenkin elämään tilanteen kanssa.
Eräs mies katselee tosi pitkään, hakeutuu usein lähelle ja madaltaa ääntään ja jotenkin puhuu kauniisti mulle. huomaan että jos joku tulee meidän väliin fyysisesti,hän heti kurkkii joka kerta sieltä ohi katsekontaktia ja haluaa jatkaa keskustelua. muutenkin hän huomioi ja tuntuu että hän tykkää minusta. on se kuulkaa aina yhtä jännää ja ihastuttavaa vielä näin aikuisenakin nämä riiailut, vaikka mistä tiedän ettei hän vain ole kohtelias ja ystävällinen minulle.
N40
Mites te miehet riiailette naista? Kertokaa niitä on niin ihana lukea <3
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Perhoset saavat myös aikaan kaasua, joka pistää mukavasti pierettämään. Koita siinä sitten selitellä että haisevat pierut ovat rakkauden osoitus...
Voivat hyvin ollakin, jos kerran ripulikin voi olla. Ihmisen kroppa on kyllä ihmeitä ja yllätyksiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee, ja diagnoosi on sama kaikilla jotka tuon tyyppistä kokevat: olet ihastunut!
Muut ovat usein ihan hohhoijaa vieressä ja hymyilevät ja naureskelevat että mitäs noillakin nyt tuossa on meneillään. semmosta se rakkaus on . ja jotkut muuten tulevat tosi piikikkäiksi ihastustaan kohtaan, ehkä miehet useammin kuin naiset. ihmeveetuilua pikkujutuista, että varmasti jää mieleen kuka nyt sanoo ja mitä. että oikein mietipä mitä sinulle sanoin illan pikkutunneilla ja analysoi sitä! menetelmä sekin, ja voin sanoa että toimii koska sit me naiset analysoidaan, että mitä se ja se lause ja juttu tarkoitti ja onko se nyt kiinnostunut jne
Veetuilua? No jaa ehkä jotku lapset saattaa toimia niin mutta ei aikuiset, eihän.
Aina kun puhutaan, että jännittäessä on perhosia vatsassa, niin mulla se on ollut aina sellasta kiertämistä ja vääntämistä ja sit kun menee vääntää räjähtävän varpusparven pitkin pöntön reunoja, niin vähän helpottaa. Ihastuessa en ole tuota kokenut ja hyvä niin.
Rehellisesti sanottuna niin kyllä se siellä etuheijarin ja tykötarpeiden puolella tuntuu ensiksi.
"Suolistoon alkaa kerääntyä ilmaa, joka aiheuttaa turvotusta ja paineen tunnetta. Moni kuvailee tuntevansa perhosia vatsassa, ja nuo perhoset koostuvat lisääntyneestä ilmasta ja liikkeestä." -hyvävatsa .fi
Perhosia vatsassa on oikeasti ilmavaivoja.
Joo, pari kertaa on tullut noita "ilmavaivoja" kun olen nähnyt ihastukseni. Ei paljoa eroa siitä että menee ripulit housuun.