Mies ei yhtään arvosta sitä että hoidan lastamme ja lapsemme asioita
Molemmat haluttiin perhe. Ennakkopuheiden perusteella mies halusi olla aktiivinen ja osallistuva isä. Jep jep. Isyysvapaan keskeytti ja palasi aikaisemmin töihin. Ei juuri viettänyt aikaa vauvan kanssa, tykkäsi kyllä nukkuvaa vauvaa katsella mutta itkevä vauva sai aikaan pakenemisen kaverille. Minä lohdutin yksin koliikki-itkut, hoidon yksin yöheräämiset ja kaikki. Olin jonkin aikaa hoitovapaalla ja palasin töihin. Miehen mielestä lapsi olisi pitänyt jo vauvana laittaa päiväkotiin.
Hän ei arvosta mitään mitä teen lapsen kanssa. Ei sitä että luin jotta lapsi oppisi puhumaan paremmin. Ei sitä että vein muskariin jotta lapsen musikaalisuus kehittyisi tai että ainakin lapsella olisi kivaa. Ei sitä että opetan lapselle uusia asioita, miehen mielestä päiväkoti voi opettaa kaiken. Ei sitä että lohdutan lasta, miehen mielestä lapsen pitää vain itse oppia olemaan hiljaa tai opettakoon päiväkoti. Ei arvosta sitä että hankin lapselle sään mukaiset vaatteet, sanoo että eikö sille nyt käy mitkä vaatteet vain olkoon sisällä.
Muilla tällaista? Miten saan miehen ymmärtämään että lapsi ei ole koira?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samankaltainen mies. Ei kiitosta mistään, mitä olen lapsemme eteen tehnyt. Hän on keskituloinen, minä kitkutan opiskelijan "tuloilla", mutta silti se olen minä, joka alusta alkaen on kaiken hankkinut ja kustantanut. Isoimpiin hankintoihin, kuten lapsen vaunuihin ja sänkyyn, olen saanut puolet summasta. Miettikää, miten helppo elämä isillä onkaan! Voi, kun pääsisi itsekin näin hyvin katettuun, valmiiseen pöytään. 🙄
Kiitos te äidit, jotka paapotte poikalapsenne totaalisen käsiksi.
eli nait hypergamisesti rikkaan miehen, ja sait sen nalkkiin lapsen avulla.
Voi kuule, unelmoin pääseväni eroon tuosta mieslapsesta. Olen yhden synnyttänyt, toinen tuli kaupanpäällisiksi. Onko siellä päässä toinen samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä todistaa vain sen, etteivät isät sillä lailla rakasta lapsiaan. Kuka raaskii laittaa vauvana lapsen päiväkotiin? Vain isät voivat ajatella näin hölmösti.
Itse olen huomannut, että ne ovat nimenomaan joko suomalaiset tai jotkut kehitysmaiden miehet jotka eivät rakasta. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin, niin siellä perheestä huolehtiminen tuntuu tulevan kaikilta miehiltä luonnostaan ja sitä pidetään oikein miehekkäänä piirteenä.
Vierailija kirjoitti:
mies tarjoaa päiväkotia ratkaisuksi, koska sinä ruikutat jatkuvasti, kuinka paljon sinulle on vaivaa oman lapsesi hoitamisesta
Ei, en ole ruikuttanut mutta toki väsymykseni on näkynyt. Jos joutuu hoitamaan vauvan yksin ja joka yö heräämään yksin kun vauva herättää niin raskasta se on. En tosin ymmärrä miten päiväkoti auttaisi yöheräämisissä. Ap
Miten te oikeasti jaksatte jankuttaa näitä miesjuttuja joka päivä vuodesta toiseen? En voi edes kuvitella kuinka surkea ja kurja elämä teillä on, mutta iloitsen kyllä suuresti kärsimyksestänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samankaltainen mies. Ei kiitosta mistään, mitä olen lapsemme eteen tehnyt. Hän on keskituloinen, minä kitkutan opiskelijan "tuloilla", mutta silti se olen minä, joka alusta alkaen on kaiken hankkinut ja kustantanut. Isoimpiin hankintoihin, kuten lapsen vaunuihin ja sänkyyn, olen saanut puolet summasta. Miettikää, miten helppo elämä isillä onkaan! Voi, kun pääsisi itsekin näin hyvin katettuun, valmiiseen pöytään. 🙄
Voi kuule, unelmoin pääseväni eroon tuosta mieslapsesta. Olen yhden synnyttänyt, toinen tuli kaupanpäällisiksi. Onko siellä päässä toinen samanlainen?
Ilman sitä miestä sulla ei olisi sitä lasta, eikä nykyistä elintasoasi.
Asuisit jossain opiskelijamurjussa. Kummasti sulla on köyhänä opiskelijana ollut rahaa ostella kaikki itse?
Olet vain surkea trolli
Vierailija kirjoitti:
mies tarjoaa päiväkotia ratkaisuksi, koska sinä ruikutat jatkuvasti, kuinka paljon sinulle on vaivaa oman lapsesi hoitamisesta
Lapsi on MOLEMPIEN vanhempien. 50% lapsen olemassaolosta on isän syytä. Millä ihmeen logiikalla toisen vanhemman pitäisi hoitaa lapsi kokonaan? Tässä tilanteessa mies poimii vain rusinat pullasta ja jättää kaiken p-skan toisen kontolle. Isä on tässä tilanteessa täysin tunnevammainen omaa lastansa SEKÄ kumppaniaan kohtaan. Mies pitää molempia täysin itsestäänselvyytenä jo odottaa että itse pääsee valmiiksi katettuun pöytään (= hoidettu, hiljainen, täydellisesti kehittyvä lapsi) ilman että itse tarvitsee laittaa tikkua ristiin asian eteen.
Kuvottava mies. Yksinhuoltajanakin olisi varmaan helpompaa, tuoltahan ap:n elämä jo kuulostaa, mutta yksi mieslapsi lisää valittavana riippakivenä.
Tuli taas varmaan ihan puskista millainen mies on, ihan sataprosenttisesti muuttui käytös ja persoona lapsen synnyttyä? Höpö höpö, tiesit ettei miehestä ole mihinkään, ei ennenkään lasta tehnyt tai osallistunut mihinkään, mutta ajattelit silti että kyllä se lapsi sitten herättää miehen välittämään. Tee nyt vielä toinen kerran läksit.
Jotkut on sitten pöljiä.
Miehet kyllä haluavat lapsia mutta kun niitä saadaan, ei jaksetakaan lapsia hoitaa. Siinähän oma rauha ja harrastukset jne kärsivät. Miehillä on ihan liian ruusuinen kuva siitä millaista arkielämä on lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli taas varmaan ihan puskista millainen mies on, ihan sataprosenttisesti muuttui käytös ja persoona lapsen synnyttyä? Höpö höpö, tiesit ettei miehestä ole mihinkään, ei ennenkään lasta tehnyt tai osallistunut mihinkään, mutta ajattelit silti että kyllä se lapsi sitten herättää miehen välittämään. Tee nyt vielä toinen kerran läksit.
Jotkut on sitten pöljiä.
Kuule. Kyllä tuli puskista millainen isä mies on. Ennen lasta teki kotitöitä ja edelleen tekee, ei niiden suhteen ole muuttunut mutta ei kotitöistä voi ennustaa millainen isä tulee olemaan. Lupasi pitää pitkän isyysloman hoitaakseen vauvaa mutta keskeytti sen kesken. Miten olisin tämän voinut arvata? Ei ole ennen lomia keskeyttänyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten te oikeasti jaksatte jankuttaa näitä miesjuttuja joka päivä vuodesta toiseen? En voi edes kuvitella kuinka surkea ja kurja elämä teillä on, mutta iloitsen kyllä suuresti kärsimyksestänne.
95% näistä on trolleja, koska nämä on palstan naisiin uppoavia aiheita.
samalla pääsee haukkumaan sikamiehiä, palstan ulinaisten ykkösharrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on MOLEMPIEN vanhempien. 50% lapsen olemassaolosta on isän syytä. Millä ihmeen logiikalla toisen vanhemman pitäisi hoitaa lapsi kokonaan? Tässä tilanteessa mies poimii vain rusinat pullasta ja jättää kaiken p-skan toisen kontolle. Isä on tässä tilanteessa täysin tunnevammainen omaa lastansa SEKÄ kumppaniaan kohtaan. Mies pitää molempia täysin itsestäänselvyytenä jo odottaa että itse pääsee valmiiksi katettuun pöytään (= hoidettu, hiljainen, täydellisesti kehittyvä lapsi) ilman että itse tarvitsee laittaa tikkua ristiin asian eteen.
Kuvottava mies. Yksinhuoltajanakin olisi varmaan helpompaa, tuoltahan ap:n elämä jo kuulostaa, mutta yksi mieslapsi lisää valittavana riippakivenä.
Aloittaja itse raahaa sitä kakaraa sinne muskariin. Se on miehen vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisit jossain opiskelijamurjussa. Kummasti sulla on köyhänä opiskelijana ollut rahaa ostella kaikki itse?
Olet vain surkea trolli
😂
Tiedoksesi, että tuo toinen mieslapsi asuu minun alkuperäisessä vuokra-asunnossani. Kunhan miehellä itsellään on hieno auto, kallis harrastus ja elämä loistossaan. Helppoahan se on, kun ei tarvitse heittää penniäkään elatustukia, kun "ollaan yhdessä".
Voi teitä luusereita.
Vierailija kirjoitti:
mitä helvetin kiitosta sä oikein siitä tarvitset? ihan tosissani kysyn.
Yleensä toiselle tulee hyvä mieli kun sitä kehutaan. Mun mies kehuu mua kun jaksan joka päivä touhuta lapsen kanssa ja pitää siitä hyvää huolta. Mä kiitän miestä kun vie lapsen leikkipuistoon jotta saan nukkua. Yleisesti ottaen toisen huomioimisella, kiittämisellä ja kehumisella saa toiselle tosi hyvän ja arvostetun mielen! Kannattaa kokeilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on sitten pöljiä.
Kuule. Kyllä tuli puskista millainen isä mies on. Ennen lasta teki kotitöitä ja edelleen tekee, ei niiden suhteen ole muuttunut mutta ei kotitöistä voi ennustaa millainen isä tulee olemaan. Lupasi pitää pitkän isyysloman hoitaakseen vauvaa mutta keskeytti sen kesken. Miten olisin tämän voinut arvata? Ei ole ennen lomia keskeyttänyt. Ap
Oletko vieläkään itse töissä?
Onhan se kamalan rankkaa laulaa muumilauluja kotona. Ihan hirveä kohtalo naisella.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kyllä haluavat lapsia mutta kun niitä saadaan, ei jaksetakaan lapsia hoitaa. Siinähän oma rauha ja harrastukset jne kärsivät. Miehillä on ihan liian ruusuinen kuva siitä millaista arkielämä on lasten kanssa.
Kuinka monta miestä haastattelit tämän tiedon saamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain surkea trolli
😂
Tiedoksesi, että tuo toinen mieslapsi asuu minun alkuperäisessä vuokra-asunnossani. Kunhan miehellä itsellään on hieno auto, kallis harrastus ja elämä loistossaan. Helppoahan se on, kun ei tarvitse heittää penniäkään elatustukia, kun "ollaan yhdessä".
Voi teitä luusereita.
on siinä kova köyhä opiskelija, kun oikein elättää työssäkäyvän miehenkin. väsynyt trolli sä olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on sitten pöljiä.
Onhan se kamalan rankkaa laulaa muumilauluja kotona. Ihan hirveä kohtalo naisella.
Sinun piti siis päästä haukkumaan ap vaikka et edes aloitusta lukenut. Tai ehkä sinulla on vakavia ongelmia kyvyssä ymmärtää lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on sitten pöljiä.
Tässä kohdin viimeistään paljastit itsesi, kun kalahtikin omaan nilkkaan. Olet siis samanlainen kuin tässä ketjussa parjatut pallittomat miehet, joka ei kestäisi viikonloppuakaan yksin pienen lapsen kanssa.
Meillä peruste jatkuville ylitöille 1,5-vuotiaaksi oli se, että isomman lapsen kanssa on kivempi puuhailla. No onhan se nyt selvää, mutta kukahan sen muksun 24/7 hoitaa siiheksi, kun on miehen mielestä sopiva ikä alkaa tekemään asioita yhdessä? 🤣
Hyvin harvasta miehestä on isäksi.
Ero teille tulee joka tapauksessa tuollaisen paskan kanssa, voit yhtä hyvin hakea eroa saman tien.
tämä. voin kuvitella miten "raskasta" aloittajallekin on se muskariin vienti ja kuinka ap jaksaa kerjätä huomiota tällä pyhällä äitiydellään mieheltä ja koko lähipiiriltään