Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei yhtään arvosta sitä että hoidan lastamme ja lapsemme asioita

Vierailija
23.05.2021 |

Molemmat haluttiin perhe. Ennakkopuheiden perusteella mies halusi olla aktiivinen ja osallistuva isä. Jep jep. Isyysvapaan keskeytti ja palasi aikaisemmin töihin. Ei juuri viettänyt aikaa vauvan kanssa, tykkäsi kyllä nukkuvaa vauvaa katsella mutta itkevä vauva sai aikaan pakenemisen kaverille. Minä lohdutin yksin koliikki-itkut, hoidon yksin yöheräämiset ja kaikki. Olin jonkin aikaa hoitovapaalla ja palasin töihin. Miehen mielestä lapsi olisi pitänyt jo vauvana laittaa päiväkotiin.

Hän ei arvosta mitään mitä teen lapsen kanssa. Ei sitä että luin jotta lapsi oppisi puhumaan paremmin. Ei sitä että vein muskariin jotta lapsen musikaalisuus kehittyisi tai että ainakin lapsella olisi kivaa. Ei sitä että opetan lapselle uusia asioita, miehen mielestä päiväkoti voi opettaa kaiken. Ei sitä että lohdutan lasta, miehen mielestä lapsen pitää vain itse oppia olemaan hiljaa tai opettakoon päiväkoti. Ei arvosta sitä että hankin lapselle sään mukaiset vaatteet, sanoo että eikö sille nyt käy mitkä vaatteet vain olkoon sisällä.

Muilla tällaista? Miten saan miehen ymmärtämään että lapsi ei ole koira?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli taas varmaan ihan puskista millainen mies on, ihan sataprosenttisesti muuttui käytös ja persoona lapsen synnyttyä? Höpö höpö, tiesit ettei miehestä ole mihinkään, ei ennenkään lasta tehnyt tai osallistunut mihinkään, mutta ajattelit silti että kyllä se lapsi sitten herättää miehen välittämään. Tee nyt vielä toinen kerran läksit. 

Jotkut on sitten pöljiä.

Kuule. Kyllä tuli puskista millainen isä mies on. Ennen lasta teki kotitöitä ja edelleen tekee, ei niiden suhteen ole muuttunut mutta ei kotitöistä voi ennustaa millainen isä tulee olemaan. Lupasi pitää pitkän isyysloman hoitaakseen vauvaa mutta keskeytti sen kesken. Miten olisin tämän voinut arvata? Ei ole ennen lomia keskeyttänyt. Ap

Oletko vieläkään itse töissä? 

Onhan se kamalan rankkaa laulaa muumilauluja kotona. Ihan hirveä kohtalo naisella. 

Hei, muumimies ( tai joku trolli) , olenkin ihmetellyt mihin olet joutunut.

Mutta olet ihan voimissasi.

Tämän kanssa ei kannata keskustella, ei ymmärrä mitään.

Vierailija
82/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies tarjoaa päiväkotia ratkaisuksi, koska sinä ruikutat jatkuvasti, kuinka paljon sinulle on vaivaa oman lapsesi hoitamisesta

Lapsi on MOLEMPIEN vanhempien. 50% lapsen olemassaolosta on isän syytä. Millä ihmeen logiikalla toisen vanhemman pitäisi hoitaa lapsi kokonaan? Tässä tilanteessa mies poimii vain rusinat pullasta ja jättää kaiken p-skan toisen kontolle. Isä on tässä tilanteessa täysin tunnevammainen omaa lastansa SEKÄ kumppaniaan kohtaan. Mies pitää molempia täysin itsestäänselvyytenä jo odottaa että itse pääsee valmiiksi katettuun pöytään (= hoidettu, hiljainen, täydellisesti kehittyvä lapsi) ilman että itse tarvitsee laittaa tikkua ristiin asian eteen.

Kuvottava mies. Yksinhuoltajanakin olisi varmaan helpompaa, tuoltahan ap:n elämä jo kuulostaa, mutta yksi mieslapsi lisää valittavana riippakivenä.

Aloittaja itse raahaa sitä kakaraa sinne muskariin. Se on miehen vikaa? 

Nuo muskarit ja puheen kehittymisen tukemiset on lapsen parhaaksi, että kehittyvät aivot saavat erilaisia virikkeitä. Luulisi että toisella vanhemmalla olisi kiinnostusta jälkikasvunsa kehittymiseen? Harva aikuinen huvikseen käy missään vauvauinnissa, muskarissa jankkaamassa ärsyttäviä lastenlauluja ja vastailemassa tuhanteen typerään kysymykseen päivässä, mutta nuo on LAPSEN KEHITYKSEN parhaaksi. Luulisi miehellä olevan jonkin verran kiinnostusta asiaan? Tai ainakin ilmaista lapsen äidille että onpa kiva kun sinä otat isomman roolin lapsen kehityksessä, kun omat aivot ei tainnut ikinä kehittää kykyä ajatella omaa jälkikasvua.

Kyllä se lapsi myös kasvaa vaikka sen lykkää tabletin eteen, mutta tuota viljaa pääsee sitten kylvämään kouluiässä ja vanhemmalla iällä (miksi lapsi ei kehity? miksi ei ole sanavarastoa? miksi ei ole lahjoja? miksi lapsi on niin tyhmä ja kunnianhimoton? jne).

Mistä ihmeestä näitä tunnevammaisia ja aidan matalimmasta kohdasta hyppijöitä oikein sikiää?

Juu, kyllä se yksivuotiaan raahaaminen muskariin määrittää koko sen loppuelämän ja siitä tulee nyt lapsinero aloittajan pyhän äitiyden avulla. 

Tässä ei puhuta mistään lapsinerouden tavoittelusta, vaan mielestäni melkein henkiseen pahoinpitelyyn verrattavasta vuorovaikutuksesta. Ap:n tekstistä poimittuna mies haluaa lapsen olevan hiljaa, poissa, olemaan ottamatta kontaktia ja itse välttelee kontaktia ja vuorovaikutusta. Ap:n tekstistä poimittuna:

>Isyysvapaan keskeytti ja palasi aikaisemmin töihin

> Ei juuri viettänyt aikaa vauvan kanssa

>itkevä vauva sai aikaan pakenemisen kaverille

> olisi pitänyt jo vauvana laittaa päiväkotiin

> lapsen pitää vain itse oppia olemaan hiljaa

> itkevä vauva pitää jättää joksikin aikaa yksin itkemään

> ei opeta lapselle mitään

> ei vie lasta minnekään kivaan

>  ei pidä sylissä

> Istuttaa lapsen videoiden ääreen ja pyytää olemaan hiljaa

Ylläoleva ei todellakaan ole mitään normaalia vanhemman ja lapsen vuorovaikutusta, vaan isän kiintymyssuhdeongelmaa ja välttelevää suhtautumistapaa. Ei ole tosiaankaan normaalia että isä odottaa oman elävän lapsensa olevan kuin joku huonekalu johon ei itse halua kontaktia tai edes vuorovaikuttaa. Vähättelevä suhtautuminen ap:n vanhemmuuteen vaikuttaa osalta tätä. Tulee mieleen että mies on sisäisesti paniikissa kun alitajuisesti itsekin tiedostaa miten oma vuorovaikutuksen puute ei ole ok. Tämä sitten purkautuu ap:n ponnisteluiden mitätöinnillä, miehen oma kasvatusmetodi kun olisi jättää lapsi ihan omilleen. Kiintymyssuhdeongelmaa arvailen, myös anopin kasvatusasenteista päätellen.

Harmi lapsen puolesta. Toivottavasti saa kunnon vuorovaikutuseväät elämään äidiltään, tai ehkä isäkin tajuaa mennä terapiaan työstämään lukkojaan ja kasvamaan vanhemmaksi.

Lässynlässyn. Joku yksivuotias ei todellakaan opettele mitään vuorovaikutustaikoja, vaan syö ja paskoo vaippaansa 

Toivottavasti vaan trollaat. Nimenomaan yksivuotias imee vuorovaikutustaitoja kuin sieni. Jossai romanian kurjimmissa kaste kodeissa tämä on nähty. Jos lapsi vauvana jää ilman hellyyttä, kasvaa vakavasti vaurioitunut lapsi, tai lapsi voi jopa kuolla. Ihan oikeasti, vaikka saisi ruokaa yms. Niin tärkeää on vauvan kanssa vuorovaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitäisi tehdä vain hyvien miesten kanssa!

Vierailija
84/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä helvetin kiitosta sä oikein siitä tarvitset? ihan tosissani kysyn. 

En kiitosta tarvitse. Mutta olisihan se hienoa jos jotenkin arvostaisi kun yhdessä tehty lapsi kyseessä. Itse hän ei opeta lapselle mitään, ei vie lasta minnekään kivaan, ei pidä sylissä jne. Istuttaa lapsen videoiden ääreen ja pyytää olemaan hiljaa. Ap

Mitä sä sitten olet siltä mieheltä vailla? Miten sen pitäisi sun omaa toimintaasi "arvostaa"? 

Palvoa sua? 

En ole ap, mutta uskon että hän tarkoitti arvostamisella sitä että mies ensinnäkin tajuaisi että lapsella on tarpeita ja ymmärtäisi miten tärkeää niiden täyttäminen on. Tällä hetkellä hän ei ap:n mukaan ymmärrä edes että lapsi tarvitsee ulkovaatteita.

Toisekseen ap varmaan toivoisi että mies olisi kiinnostunut siitä mitä lapsen kanssa touhutaan (lukeminen, muskari, ulkoilu jne.) ja pitäisi sitä hyvänä juttuna.

Vierailija
85/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä helvetin kiitosta sä oikein siitä tarvitset? ihan tosissani kysyn. 

En kiitosta tarvitse. Mutta olisihan se hienoa jos jotenkin arvostaisi kun yhdessä tehty lapsi kyseessä. Itse hän ei opeta lapselle mitään, ei vie lasta minnekään kivaan, ei pidä sylissä jne. Istuttaa lapsen videoiden ääreen ja pyytää olemaan hiljaa. Ap

Mitä sä sitten olet siltä mieheltä vailla? Miten sen pitäisi sun omaa toimintaasi "arvostaa"? 

Palvoa sua? 

En ole ap, mutta uskon että hän tarkoitti arvostamisella sitä että mies ensinnäkin tajuaisi että lapsella on tarpeita ja ymmärtäisi miten tärkeää niiden täyttäminen on. Tällä hetkellä hän ei ap:n mukaan ymmärrä edes että lapsi tarvitsee ulkovaatteita.

Toisekseen ap varmaan toivoisi että mies olisi kiinnostunut siitä mitä lapsen kanssa touhutaan (lukeminen, muskari, ulkoilu jne.) ja pitäisi sitä hyvänä juttuna.

Suunnilleen tuollaista tarkoitin. Ulkovaatteista tosin tarkoitin että miehen mielestä lapselle riittää yhdet ulkovaatteet ja jos ei niillä pärjää säässä kuin säässä niin olkoon sisällä. Hän ei siis pidä tärkeänä että on kurahousut, vk-haalari ja tarvittaessa jokin lämpökerros haalarin alle, pelkkä vk-haalari riittää hänen mielestä säähän nollakeli-vajaat 20 astetta. Päiväkotikin jo vaatii kurahousut ym mutta se ei miestä voisi vähempää kiinnostaa. Ap

Vierailija
86/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä vain luulin että mieheni on ihan hyvä mies. Mistä kristallipallosta olisin voinut tietää että hänestä kuoriutuu tällainen isä kun puheet oli etukäteen ihan muuta. Ap

Vierailija
87/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustasta sen verran, että lapsen syntymän jälkeen kävi ilmi, että anopin mielestä itkevää lasta ei koskaan saa mennä heti lohduttamaan, siis esimerkiksi itkevä vauva pitää jättää joksikin aikaa yksin itkemään, jotta oppii olemaan itkemättä jne. Anoppi kävi meillä paasaamassa näitä näkemyksiään lapsen ollessa pieni, olin ihan kauhistunut miten joku voi ajatella noin. Ap

Miehelläsi voi olla tiedostamaton trauma tuosta. Jos hänet on vauvana jätetty yksin itkemään eikä lohdutettu, hän ahdistuu vauvan itkusta nyt aikuisena. Hänet pitäisi saada ymmärtämään, että tuollainen vahingoittaa vauvan perusturvallisuuden tunnetta.

Vierailija
88/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko edes sitä isyystestiä tehty? 

Vierailija
89/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taustasta sen verran, että lapsen syntymän jälkeen kävi ilmi, että anopin mielestä itkevää lasta ei koskaan saa mennä heti lohduttamaan, siis esimerkiksi itkevä vauva pitää jättää joksikin aikaa yksin itkemään, jotta oppii olemaan itkemättä jne. Anoppi kävi meillä paasaamassa näitä näkemyksiään lapsen ollessa pieni, olin ihan kauhistunut miten joku voi ajatella noin. Ap

Miehelläsi voi olla tiedostamaton trauma tuosta. Jos hänet on vauvana jätetty yksin itkemään eikä lohdutettu, hän ahdistuu vauvan itkusta nyt aikuisena. Hänet pitäisi saada ymmärtämään, että tuollainen vahingoittaa vauvan perusturvallisuuden tunnetta.

Miten saan miehen ymmärtämään? Olen joskus varovaisesti tuosta aiheesta yrittänyt avata keskustelua mutta mies reagoi lähinnä naurahtamalla pilkallisesti että ei pidä paikkaansa vaan hänellä oli oikein hyvä lapsuus. Ap

Vierailija
90/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha tuo mielisairas vasemmisto-demari ukko kiljuu taas tämänkin ketjun täyteen tuota nais-lapsi-vihaansa. Todella häiriintynyt tapaus. 

Vierailija
91/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs sellaisia lymyilee...?

Vierailija
92/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saan miehen ymmärtämään? Olen joskus varovaisesti tuosta aiheesta yrittänyt avata keskustelua mutta mies reagoi lähinnä naurahtamalla pilkallisesti että ei pidä paikkaansa vaan hänellä oli oikein hyvä lapsuus. Ap

No nyt seuraavat 20-30 vuotta yrität saada miehen ymmärtämään. Vedät oman elämäsi(ja osin lapsen elämän) vessasta alas taistelemalla tuulimyllyjä vastaan. Ja sitten lähellä eläkeikää toteat että ei se miehen muuttaminen sitten onnistunut. 

Voithan kiittää että koko elämäsi tuhlasit ja yritit. Jos tuo jonkun mielestä joku saavutus on.

Vierailija
93/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen vauva-aika oli haastavaa. Olin eron partaalla, mutta puhuimme asiat läpi ja päätimme parin vuoden jälkeen yrittää toista lasta. Saimme vuoden yrityksen jälkeen toisen lapsen. Jo vauva-aikana tuli esiin, että mies oli vain lupaillut tyhjää. Ajattelin vauva-vuoden selvitä. Ja seuraavan... Oli selvää, että lapset olivat minun projektini, johon mies ei laittanut aikaa eikä rahaa kiinni. Omiin harrastuksiin mies oli valmis laittamaan loputtomasti rahaa. Lopulta kuopuksen ollessa viisi, muutin lasten kanssa pois. 

Olen jälkikäteen pohtinut miehen omaa lapsuutta. Ex jaksoi sitkeästi haukkua minun vanhempiani, mutta ei nähnyt omassa lapsuudessaan mitään ihmeellistä. Vasta lasten synnyttyä minulle selvisi, että mies oli teininä ottanut fyysisesti yhteen äitinsä kanssa eikä miehen mielestä tuossa ollut mitään erikoista. Jos olisin tuon(kin) tiennyt, en olisi ikinä alkanut hänen kanssaan lapsia tekemään. Ylipäänsä hänen käsityksensä parisuhteesta ja avioliitosta oli hyvin vanhanaikainen. Mies muka paheksui erään sukulaisen sivusuhdetta ja syrjähyppyjä, mutta samalla toi esiin, ettei ole hyvä syy erota. Itse en taas näe mitään syytä jatka parisuhdetta, jos toinen pitää koko ajan sivusuhdetta.

Vierailija
94/94 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tuolla käytöksellä lapsen kehityksen kannalta vain hallaa aikaiseksi. Miettisin sinuna kauanko tuollaista ukkoa kannattaa katsella.