Laitatteko kotona vessan oven lukkoon
kun käyt siellä tarpeilla ja olette vain perheenjäsenten (puoliso, lapset) kesken? Laitoitteko lukkoon kun olit lapsi, koululainen, teini, nuori aikuinen, äidiksi tai isäksi tultuanne jne.? Laitatteko vanhempien luona lukkoon?
Kommentit (18)
Hysteeriset tantat laittaa sen lukkoon vaikka ovat aina yksin.
Vierailija kirjoitti:
Hysteeriset tantat laittaa sen lukkoon vaikka ovat aina yksin.
Eiku ne ei uskalla laittaa ovia edes kiinni jos jäävät sinne vessaan kun ovat niin heikkoja.
Tietenkin laitan lukkoon paitsi jos olen yksin. Tätä nykyä yksin asuessa en edes sulje ovea. Eksän kanssa asuessa kumpikin sulki oven mutta eipä ollut tarvetta lukita.
Miten näin yksinkertainen asia jaksaa kiinnostaa jotain noin paljon?
Laitan vaikka olen yksin kotona, jäänyt traumat kun jotkut huoltomiehet on tulleet yllättäen asuntoon kun olen suihkussa tai paskalla.
En laita koskaan ja mun teinit valittaa aina siitä. Onhan se hyvä merkki, että paikka on varattu, mutta en mä koskaan muista, kun en ole ikinä laittanut. Ja jostain syystä se tuntuu vähän hölmöltä, jos ollaan vain perheen kesken kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakonomainen tarve sulla on tietää?
Tää on anonyymi paikka jossa keskustellaan usein vastaavista aiheista. Ihmiset suhtautuu täysin eri tavalla tähän.
Muistan kun lapsena isä laittoi aina lukkoon mutta äiti oli hyvin avoin ja pragmaattinen perheenjäsenten kesken. Kun mä kasvoin teini-ikään ja aikuisuuden kynnykselle niin isä alkoi vaatia mua laittamaan lukkoon myös kotona. Äidin myöhempi miesystävä saattoi yhtäkkiä asioida vessassa vaikka mä olin pesemässä hampaita vieressä.
Ei ole edes lukkoa ovessa eikä ovikaan ole oikea ovi, ei kyllä tarttisi sitäkään.
En välttämättä jos kusen seisaaltaan. Jos istun niin sitten kyllä. En laittanut seisoen asioidessa ovea lukkoon lapsuudenkodissakaan. M30
En. Kissani ei pidä suljetuista ovista. Ja on myös hänen vessansa.
Asun yksin. En laita lukkoon. Jos huoltomies tulee ilmoittamatta sisään ja satun olemaan juuri vessassa, niin katuu varmasti ja ottaa opikseen.
Lãski-lurttu
En laita, mutta varmaan pitäisi laittaa, koska olen oppinut tuohon ja siksi meinaa unohtua muualla laittaa kiinni tai kun on vieraita.
Vierailija kirjoitti:
En laita koskaan ja mun teinit valittaa aina siitä. Onhan se hyvä merkki, että paikka on varattu, mutta en mä koskaan muista, kun en ole ikinä laittanut. Ja jostain syystä se tuntuu vähän hölmöltä, jos ollaan vain perheen kesken kotona.
Oven lukitsemisen verran vois edes kiinnostua ottamaan huomioon muutkin perheenjäsenet ja heidän näkemyksensä asiasta.
"en mä koskaan muista" ja "tuntuu vähän hölmöltä" on itsekeskeisiä tekosyitä ohittaa hienotunteisuus muita kohtaan.
Lapsuuden kodissa tietty laitoin mut nyt kun asun yksin niin en koe tarvetta. Lisäks en "saa" laittaa sitä lukkoon kun mulla on epilepsia ja vaikka aika pieni mahdollisuus että just pissalla istuessa tulis paha grand mal niin en silti ota riskiä, näin pelastushenkilöt pääsee paremmin perille
Kyllä. Vain jos olen yksin kotona jätän lukitsematra.
Mikä pakonomainen tarve sulla on tietää?