Hoitajat katsovat minua nenänvartta pitkin koska olen siivooja, mutta eivät tiedä että...
...olen todennäköisesti heitä korkeammin koulutettu koska olen filosofian maisteri.
Kommentit (86)
Meillä on kiva porukka. Yritetään työn lomassa aina vaihtaa kuulumisia tuttujen laikkarien kanssa, useasti myös juodaan päiväkahvit tai syödään lounas yhdessä jos on aikaa. Tosi kova kiire on välillä siivouspuolella, kuten myös meillä hoitajilla. Aina on kuitenkin aikaa tervehtiä ja muutama sana vaihtaa. Ei meillä ole kertakaikkiaan aikaa kytätä ketään ja työvoimapula kova molemmilla. Kaikki hyvät laikkarit ja hoitajat yritetään pitää talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja ja pidän siivoojien työpanosta tärkeänä. Varsinkin ympäristössä kuten sairaala tai vanhainkoti jossa hygienia on tärkeää. En kuitenkaan ole kiinnostunut muiden sosiaalisesta statuksesta tai koulutuksesta, enkä järjestä ihmisen arvoa hänen asemansa tai koulutuksensa mukaan.
Itse ajattelen hoitajana tismalleen samalla tavalla. Kaikkien työpanosta tarvitaan. Lisäksi ajattelen että jokaisella on vastuu siitä millaiseksi ilmapiiri työpaikalla muodostuu. Luonne ja asenne ratkaisevat.
Näin! Liian moni tunnekylmä, kovanaama hakeutunut hoitsun ammattiin, valitettavasti. Vuorovaikutustaidot surkeat.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Porvoosta, päivää. Käy välillä röksällä, niin ei mene näin överiksi nämä jutut.
Tässö esinerkki narskusta. Näin he reagoivat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kiva porukka. Yritetään työn lomassa aina vaihtaa kuulumisia tuttujen laikkarien kanssa, useasti myös juodaan päiväkahvit tai syödään lounas yhdessä jos on aikaa. Tosi kova kiire on välillä siivouspuolella, kuten myös meillä hoitajilla. Aina on kuitenkin aikaa tervehtiä ja muutama sana vaihtaa. Ei meillä ole kertakaikkiaan aikaa kytätä ketään ja työvoimapula kova molemmilla. Kaikki hyvät laikkarit ja hoitajat yritetään pitää talossa.
Opiskelijana nähnyt monenlaista tylyä työyhteisöä, monessa ongelmana työnjohto ja työn organisointi, henkilöstö pula. Usein myös ns. väärällä alalla olevia, josta jatkuvia ongelmia työyhteisöissä. Puuttuu empatia, sitoutuminen ja toisen työn arvostaminen.
Ap on siis täysin turhaan koulutettu varoillamme joksikin, ehkä jopa FM:ksi, kuten hän väittää! Voisiko olla myös niin, että hänessä on kuitenkin jotain puutteita, kun ei saa akateemista työtä. Siivoojan työ on tietenkin myös erittäin tärkeää, sen huomaa heti, jos siivoojaa ei syystä tai toisesta pääsekään työhönsä. FM saa olla vaikka vähän pitempäänkin olla poissa työpaikalta, eikä ongelmia yleensä tule!!
Vierailija kirjoitti:
AP odottaa että hoitajat kiittäisivät häntä kun hän tekee työnsä. Pitääkö potilaiden ja lääkärien kiittää myös? Entä työnantajan? Pitääkö sen olla päivittäistä?
Jos pitää, niin silloin siistijänkin pitää kiittää hoitajia ja esimerkiksi potilaita ja lääkäreitä. Eihän hänellä olisi tätä työpaikkaa ilman näitä henkilöitä siellä.
Sellasia ne hoitsut on
Ja kokoajan vinkuvat palkaa lisää