Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset täällä on niin kateellisia ulkosuomalaisille ja matkustaville suomalaisille??

Vierailija
22.08.2026 |

Ilkeät vastaukset ihan arkipäivää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat kateellisia meidän Norjan reissuista, enkä ymmärrä sitä yhtään. Sinne on niin helppoa ja yksinkertaista lähteä vaikka ihan omalla autolla, kenen tahansa! Jos ei ole autoa, bussilla pääsee Suomesta Tromssaan saakka.

Vierailija
2/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla menee nyt huonosti, niin on helppo ruveta ilkeilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jonkun lapsiperheellisen ikätoverin facebook-päivityksen kommenttiketjussa lapsiperheelliset kertoivat, minkälaiset somepäivitykset herättävät heissä eniten kateutta, ja kuulemma matkat. Ymmärrän sen eikä tunteilleen voi mitään, mutta toivon ettei kukaan heistä ole sitä mieltä, että matkakuvia ei saisi laittaa someen. Se heidän kokemansa kateus ei voi olla mitään sen murheen ja kateuden rinnalla mitä minä koen nähdessäni kuvia heidän lapsistaan. 

Vierailija
4/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia niin kuin mistä?

Vierailija
5/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat ensin "mitäs tyhmät, olen ulkomailla nauttimassa".

Ja sitten itket "miksi suomalaiset on niin kateellisia ja ilkeitä?"

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
6/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ulkomaille pysyvästi, enkä tunnista ongelmaa.

Vierailija
7/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt on kateellisia milloin mistäkin. Varmaan kateus nousee siinä vaiheessa, kun tietää, että itsellä ei ole mahdollisuuksia saavuttaa samoja asioita. Olen saanut matkustella ja siitä syystä on vaan mukava katsella toisten matkakuvia.

Vierailija
8/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt on kateellisia milloin mistäkin. Varmaan kateus nousee siinä vaiheessa, kun tietää, että itsellä ei ole mahdollisuuksia saavuttaa samoja asioita. Olen saanut matkustella ja siitä syystä on vaan mukava katsella toisten matkakuvia.

Suomalaiset selittävät "olemme valinneet näin" vaikka todellisuudessa kukaan heistä ei ole valinnut mitään ja kaikki  altistuvat vain kohtaloonsa. Sitten puheenaihe vaihtuu. Karmeat kelit tänä kesänä, eikö vain?

Vierailija
9/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kolusin kaikki kesälomat Eurooppaa ristiin rastiin. Olen asunut ulkomailla ja matkustanut työn takia varmaan enemmän kuin 90% ihmisistä. Ja kokenut rutinaa niin ulkomailla luonani käyneiltä vierailta (väärä kieli, outo ruoka, kummat tavat, vaikea liikkua, isäntäväellä joka käy töissä/koulussa vaikka on vieraita ei ole koko ajan aikaa kulkea mukana jne) kuin niiltä, joita olen yrittänyt tavata Suomen-lomilla kun hehän eivät voi säätää omaa arkielämäänsä sen mukaan että ennättäisivät nähdä.

Olen vielä työelämässä ja suurin osa läheisistä on eläköitynyt tai muuten pois työelämästä ja viettävät viikkoja/kuukausia kaiken maailman Thaimaassa. Ja olen varmaan heille kateellinen, ainakin se ärsyttää.

Vierailija
10/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja tunnistan ilmiön. Varsinkin kun matkustaa sitten vielä ulkomaille täältä. Vaikka en edes postaile mistään ykkösluokasta, kalliista ravintoloista tms. Ja kovasti tehty töitä tämän elintason eteen ja isoja riskejä otettu.

Vierailija
11/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kolusin kaikki kesälomat Eurooppaa ristiin rastiin. Olen asunut ulkomailla ja matkustanut työn takia varmaan enemmän kuin 90% ihmisistä. Ja kokenut rutinaa niin ulkomailla luonani käyneiltä vierailta (väärä kieli, outo ruoka, kummat tavat, vaikea liikkua, isäntäväellä joka käy töissä/koulussa vaikka on vieraita ei ole koko ajan aikaa kulkea mukana jne) kuin niiltä, joita olen yrittänyt tavata Suomen-lomilla kun hehän eivät voi säätää omaa arkielämäänsä sen mukaan että ennättäisivät nähdä.

Olen vielä työelämässä ja suurin osa läheisistä on eläköitynyt tai muuten pois työelämästä ja viettävät viikkoja/kuukausia kaiken maailman Thaimaassa. Ja olen varmaan heille kateellinen, ainakin se ärsyttää.

Tuo on kyllä ärsyttävää kun Suomi-vieras tulee ja kaiken pitäisi olla kuin Suomessa... ja sitten kun itse yrität minuuttiaikataululla nähdä kaikkia Suomessa niin ei ehdi, kun pitää leikata jotain marjapuskaa just silloin. Sitten valitetaan kun ei tultu käymään.

Vierailija
12/12 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luullaan että köyhät olisivat kateellisia kaikille joilla rahaa matkustella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä