Hoitajat katsovat minua nenänvartta pitkin koska olen siivooja, mutta eivät tiedä että...
...olen todennäköisesti heitä korkeammin koulutettu koska olen filosofian maisteri.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis siivoat etkä tee koulutustasi vastaavaa työtä?
Koska filosofin työpaikkoja on aika rajoitetusti..
Ei sua kukaan katso mitenkään erityisesti. Kuvittelet vaan 😊
Vaatii aivan erityistä minimalistisen filosofian ajattelutapaa että kykenee vuodesta toiseen moppaaman lattiota ja harjaamaan wc pönttöjä. .
Aikamoni siivooja on jonkin humanistisen aineen maisteri.
Et sinä mikään FM ole vaan DI.
Terveisin työelämästä, FM
Seuraavaksi ajattelin opiskella filosofian tohtoriksi, ja sen jälkeen varmaankin palaan siivoamaan. ap
Itse olen työtön FM. Ollut viime kesäkuusta asti.
Ei ne katso, ollaan näkymättömiä, paitsi sitten kun ei ollakkaan siivottu heidän jälkiään.
Vierailija kirjoitti:
Vaatii aivan erityistä minimalistisen filosofian ajattelutapaa että kykenee vuodesta toiseen moppaaman lattiota ja harjaamaan wc pönttöjä. .
No, itse kyllä arvostan enemmän siivoustyötä jonka voi kirjaimellisesti jättää työpaikalle vs. parempipalkkaiset sisätyöt jotka pyörii yölläkin ajatuksissa.
Itse siivosin aikoinaan ravintoloita ja huomasin että tarjoilijat kyllä katsoivat ihan nenänvarttaan pitkin eivätkä arvostaneet siivoojien työtä ollenkaan. Esim. imuroinnin jälkeen mielummin astuivat asiakkaalta tippuneen keksin päälle (kokolattiamatolla) kuin olisivat poimineet sen roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sua kukaan katso mitenkään erityisesti. Kuvittelet vaan 😊
Tämä! Kun ihmisellä on itsellään joku kompleksi itsensä kanssa sitä alkaa kuvitella vaikka minkälaisia katseita.
Siis millä lailla katsovat nenänvarttaan pitkin?
Eli hoitajat katsovat sinua mielestäsi nenänvartta pitkin ja pitävät itseään sinua parempina, koska olet "vain" siivooja. Samalla kuitenkin sinä pidät itseäsi heitä parempina, koska uskot olevasi paremmin koulutettu? Suuret on ihmisellä murheet.
Minusta tulee ikutyötön FM. Näyttää jo niin lupaavalta työelämä että päätin keskittyä vain omiin projekteihin ja nostella tukia.
Tunnen yhden televisiolle käsikirjoituksia tekevän ja yhden kirjailijan, jotka molemmat ovat myös siivoojia. Siivoaminen on suorastaan meditatiivinen tila heille, siinä voi kehitellä tarinaa ja miettiä rakennetta kaikessa rauhassa. Kotona sitten kirjoittamaan.
Toinen näistä henkilöistä on vieläpä kuuluisa, mutta edes kaikki työtoverit ei osaa yhdistää hänen arkista siivoojanrooliaan palkintotilaisuuksiin tai itsenäisyyspäivän vastaanotoilla nähtyyn toiseen puoleen.
Kyllä maisteri työllistyy aina, parempiinkin töihin. Miksi alisuoritat elämääsi olemalla siivooja?
Ja ketju on jo täynnä jengiä, joka luulee että filosofian maisteri on filosofi ja opiskellut pääaineenaan filosofiaa. Mukaan luettuna trolli ap.
Maisteri työllistyy hyvin lähinnä mäkkäriin tai siivoamaan. Terveisin FM.
Vierailija kirjoitti:
Ja ketju on jo täynnä jengiä, joka luulee että filosofian maisteri on filosofi ja opiskellut pääaineenaan filosofiaa. Mukaan luettuna trolli ap.
Ihan oma kuvitelmasi.
Tällainen aloitus oli jo kertaalleen jokin aika sitten.
Miksi siis siivoat etkä tee koulutustasi vastaavaa työtä?