Hoitajat katsovat minua nenänvartta pitkin koska olen siivooja, mutta eivät tiedä että...
...olen todennäköisesti heitä korkeammin koulutettu koska olen filosofian maisteri.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Maisteri työllistyy hyvin lähinnä mäkkäriin tai siivoamaan. Terveisin FM.
Eivät huolineet mua edes mäkkäriin. Siivoomaankaan ei pääse vakituiseksi, vain tuuraajaksi. t. FM
En katso. Teidän ansiostanne työympäristömme on siisti ja viihtyisä. Kohtelette potilaita kuin omianne työnne lomassa ♥ Monta kertaa on teidänkin kanssa saanut hymyillä käytävällä törmätessä. Hoitaja sen varsinkin näkee, miten samanlaisia ihmiset tietyissä asioissa lopuvalta ovat, kun turhat kuorikerrokset riisutaan. Toiveet, pelot... Ihmisiä me kaikki pohjiltamme ollaan - oli kädessä sitten moppi, päällä hoitajanpaita tai lääkärintakki.
Ole onnellinen, että on edes töitä. Moni ei pääse "edes" siivoamaan.
AP - emme katso. Teemme duunarityötä, kuten sinäkin.
T. Hoitaja
Itse näen asian niin että parempi kun kehittää itseään työttömänä omilla projekteilla. Kiitos tuet.
Kukaan ei katso sinua nenänvarttaan pitkin, paitsi sinä itse.
Minua ei kiinnosta toisten ammatit. Töissä olen töitä varten, sitten lähden kotiin. Minä arvotan töissä ihmisiä sen mukaan, miten ne kohtaa ja kohtelee toisia ihmisiä.
Terveisin hoitaja
Onko ap: lla huono itsetunto? Ikävää.
Itse sh joka myös FM eikä ole edes aikaa töissä katsoa ketään nenänvartta pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse sh joka myös FM eikä ole edes aikaa töissä katsoa ketään nenänvartta pitkin.
Ap:kin tietäisi tämän, jos olisi ollut alalla.
Laikkari + FM
Olen tosi kiitollinen laitoshuoltajille, jotka tekevät työnsä huolella ja arvostan heitä, koska se sujuvoittaa omaa työtäni ja on potilaiden eduksi. t. sh
Olen hoitaja ja pidän siivoojien työpanosta tärkeänä. Varsinkin ympäristössä kuten sairaala tai vanhainkoti jossa hygienia on tärkeää. En kuitenkaan ole kiinnostunut muiden sosiaalisesta statuksesta tai koulutuksesta, enkä järjestä ihmisen arvoa hänen asemansa tai koulutuksensa mukaan.
FM minäkin, mutta kouluttauduin sittemmin lähihoitajaksi ja nyt opiskelen sairaanhoitajaksi työn ohella. En tunnista ilmiötä, jota kuvailet. Moni hoitaja on myös humanistisen alan maisteri, mutta hoitoalalle vaihtanut, eivätkä he ole aiemman koulutuksen myötä yhtään ylimielistyneitä kuten sinä ap.
Eniten se kertoo sinusta, että arvotat ihmisen koulutuksen mukaan... Ja tällä palstalla vahvasti elävästä ilmiöstä hoitajaviha.
Muistan, kun itse kävin siivoamassa yliopisto-opiskelijana. Siivosin yhdessä insinööritoimistossa.
Yksi maisemakonttori oli täynnä nuoria vastavalmistuneita insinöörejä. He kohtelivat minua tosi töykeästi ja ylimielisesti. Jos olisimme tavanneet vaikka ravintolassa, olisi käytös ollut aivan toisenlaista, olinhan nätti parikymppinen opiskelijatyttö.
Toisessa avokonttorissa oli taas hieman vanhempaa porukkaa, sellasta 4-kymppistä. He näkivät ihmisen siivouskärryn takaakin. Olivat ystävällisiä ja avuliaita, juttelivat kaikenlaista kuten muillekin työkavereille.
Ero noiden kahden yksikön välillä oli todella räikeä.
Eiköhän hoitajatkin ole ihan tottuneita siihen, että sairaalaympäristössä työskentelee aika paljon eri ammattiryhmien edustajia.
Osastoilla lääkäreitä, sairaanhoitajia lähihoitajia, sairaalassa tai kiertävinä psykologeja, fysioterapeutteja, toimintaterapeutteja, sosionomeja, sosiaalityöntekijöitä, ravitsemusterapeutteja, rakennuksessa laitoshuoltajia, huoltoihmisiä, kokkeja, talousihmisiä...
Ketju täynnä tyhmiä, joilla ei mitään käsitystä Suomen työllisyystilanteesta, erityisesti koulutettujen naisten osalta.
Ottakaa asioista selvää!!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hoitajatkin ole ihan tottuneita siihen, että sairaalaympäristössä työskentelee aika paljon eri ammattiryhmien edustajia.
Osastoilla lääkäreitä, sairaanhoitajia lähihoitajia, sairaalassa tai kiertävinä psykologeja, fysioterapeutteja, toimintaterapeutteja, sosionomeja, sosiaalityöntekijöitä, ravitsemusterapeutteja, rakennuksessa laitoshuoltajia, huoltoihmisiä, kokkeja, talousihmisiä...
Niin, niitä tyhmiä hoitsuja, joilla mitään ymmärrystä maailman menosta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun itse kävin siivoamassa yliopisto-opiskelijana. Siivosin yhdessä insinööritoimistossa.
Yksi maisemakonttori oli täynnä nuoria vastavalmistuneita insinöörejä. He kohtelivat minua tosi töykeästi ja ylimielisesti. Jos olisimme tavanneet vaikka ravintolassa, olisi käytös ollut aivan toisenlaista, olinhan nätti parikymppinen opiskelijatyttö.
Toisessa avokonttorissa oli taas hieman vanhempaa porukkaa, sellasta 4-kymppistä. He näkivät ihmisen siivouskärryn takaakin. Olivat ystävällisiä ja avuliaita, juttelivat kaikenlaista kuten muillekin työkavereille.
Ero noiden kahden yksikön välillä oli todella räikeä.
Sama. Miesvaltainen virkamiespaikka. Kaksmielistä läppää ja siivouskomeroon tunkemista, jollain verukkeella. Että sellaista arvostusta!!
Vierailija kirjoitti:
Ja ketju on jo täynnä jengiä, joka luulee että filosofian maisteri on filosofi ja opiskellut pääaineenaan filosofiaa. Mukaan luettuna trolli ap.
Minulla on kaksi lasta, jotka ovat filosofian maistereita, eikä kumpikaan ole opiskellut filosofiaa.
Suomessa alettiin 1970-luvulla laajentamaan yliopistokoulutusta, kun peruskoulun kautta valmistui suuri määrä ylioppilaita. Itsekin olin ensin ja opiskeluaikana suoritusportaan hommissa ja itse en niitä hävennyt, mutta joillekin se oli kova paikka. Nyt korkeakoulutetuille ei löydy töitä ja ylikoulutettuja on vähän joka ammateissa. Hirveätä ajan ja rahan tuhlausta.