En saa yhteyttä ulkomailla opiskelevaan lapseeni :(
On 19-vuotias ja olemme soitelleet noin kerran viikossa. Nyt puhelut ohajautuvat vastaajaan. Whatsapp-viesteissä näkyy vain yksi väkänen viime tiistaista lukien eli ei ole lukenut eikä edes vastaanottanut viestejä. Laitoin aamulla sähköpostia mutta ei mitään :( Alkaa olla vähän paniikinpoikasta..
Kommentit (257)
Kyllä tiistaista on sen verran aikaa, että voit soittaa viranomaisille jo nyt. Onko puhelimessa sijainti/etsi puhelin toimintoa?
Näetkö onko ollut paikalla facebookissa/snapchatissa yms tiistain jälkeen?
Laita paikalliseen faceryhmään viesti, jossa kysyt samassa koulutusohjelmassa opiskelevia, ja yritä päästä kavereiden jäljille sitä kautta.
Anna sen olla rauhassa. Itsekin opiskelin tuon ikäisenä kaukana vanhemmista eikä olisi paskan vertaa kiinnostanut vastata soittoihin ja uteluihin, kun oli niin paljon kaikkea muuta tekemistä ja menoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakelin typerää lähteä soittelemaan vuokranantajille, jos nuori on vain ollut viihteellä. Monissa maissa on tällä viikolla purettu tiukkoja rajoituksia ja nuoret ovat liikenteessä. Suomesta käsin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että täällä muualla Euroopassa on todella laitettu niitä sääntöjä koronana takia eikä vain lässytetty.
Siinäpä tuli taas kunnon aivopieru.
Sen verran monta nuorta on meilläkin ollut lastenvahtina/talovahtina täällä Keski-Euroopassa parinkymmenen vuoden aikana, että olen oppinut kaikkea tapahtuvan. Nuorilla on oma elämänsä, eikä viikko ole pitkä aika, kun jotakin kivaa tapahtuu elämässä.
Järki käteen ja stoppi noille lähetystöön soittamisille. Eivät he ole sitä varten, että etsisivät hätääntyneen mamman kullannuppuja ensijaisesti.
Jos ap haluaa oikeasti apua, niin kertoo nuoren opiskelumaan. Jopa minä voisin olla työni puolesta matalan kynnyksen apuna...
Ap on kertonut jo...
Jos kyseessä olis mun lapsi, laittaisin viestiä hänen täällä oleville kavereilleen ja kysyisin onko ollut Snapissa tai muuten yhteyksissä.
Ehkä ei ole hyväksynyt Whatsappin uusia ehtoja ja siksi ei ole mennyt perille. Tai sitten muuten puhelin tuhoutunut. Erikoista että ei olisi silti ilmoittanut mitään itsestään, jos kerran normaalisti pidätte yhteyttä. Huolestuisin jos näin on.
Tiedätkö onko lapsellasi ollut sosiaalista elämää/kavereita siellä? Eli onko ihan mahdollista että on vaan kiireinen?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä lapsesi on kuollut tai joutunut sairaalaan
Kai siitä olisi jo omaisille asti tieto tullut, jos kuollut olisi.
Vierailija kirjoitti:
Anna sen olla rauhassa. Itsekin opiskelin tuon ikäisenä kaukana vanhemmista eikä olisi paskan vertaa kiinnostanut vastata soittoihin ja uteluihin, kun oli niin paljon kaikkea muuta tekemistä ja menoja
No itse en kyllä koskaan ajatellut tuolla tavalla, kun tiesin vanhempien kuitenkin huolestuvan ellen vastaa ja ole yhteydessä. Miten noin välinpitämättömästi ajattelit asian vanhempiesi kannalta?
Mikä kaupunki ruotsissa? Jos olisikin sairaalassa, niin sairaalaan voi soittaa omaistiedusteluja. Tiedätpä sitten ainakin onko sisällä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä lapsesi on kuollut tai joutunut sairaalaan
Kai siitä olisi jo omaisille asti tieto tullut, jos kuollut olisi.
Jos on kuollut jonnekin ilman mitään henkilöllisyystietoja, niin meneehän siihen aikaan kun vainajan tiedot saadaan selville?
Mulla kävi vanhemmat kerran vuodessa tarkistamassa, että olenko hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö onko lapsellasi ollut sosiaalista elämää/kavereita siellä? Eli onko ihan mahdollista että on vaan kiireinen?
Mietipä omalle kohdallesi jos ei yhteyttä saa mitään kautta vaikka puolisoon melkein viikkoon? Eikö huolestuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakelin typerää lähteä soittelemaan vuokranantajille, jos nuori on vain ollut viihteellä. Monissa maissa on tällä viikolla purettu tiukkoja rajoituksia ja nuoret ovat liikenteessä. Suomesta käsin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että täällä muualla Euroopassa on todella laitettu niitä sääntöjä koronana takia eikä vain lässytetty.
Siinäpä tuli taas kunnon aivopieru.
Sen verran monta nuorta on meilläkin ollut lastenvahtina/talovahtina täällä Keski-Euroopassa parinkymmenen vuoden aikana, että olen oppinut kaikkea tapahtuvan. Nuorilla on oma elämänsä, eikä viikko ole pitkä aika, kun jotakin kivaa tapahtuu elämässä.
Järki käteen ja stoppi noille lähetystöön soittamisille. Eivät he ole sitä varten, että etsisivät hätääntyneen mamman kullannuppuja ensijaisesti.
Jos ap haluaa oikeasti apua, niin kertoo nuoren opiskelumaan. Jopa minä voisin olla työni puolesta matalan kynnyksen apuna...
Ap on kertonut jo...
Selvä. Kannattaa odotella ihan rauhassa. Ottavat kyllä yhteyttä tuolta, jos on tarvis.
Soittaisin kaupungin sairaalaan (matkavakuutuksella voi olla myös joku sopimussairaala, voi tarkistaa).
Keski-Ruotsiin ei ole pitkä matka. Minä olisin viimeistään eilen jo ollut paikan päällä, jos kerran viestit eivät mene edes perille.
Ensin tietysti olisin tarkistanut FB:n, instan jne., koska viimeksi ollut siellä.
Keskiruotsiin ei kauaa täältä autolla ajele niin eikö isoimmassa hädässä voi lähteä itse tarkastamaan tilanteen? Ruotsissa on myös niin paljon suomalaisia että esim Facebookista löytyisi varmaan hetkessä joku joka voi käydä tarkistamassa tilanteen.
Kyllä olisin todella huolissani. Meidän perheessä ei aikuisia ihmisiä kytätä eikä rajoiteta, mutta jos ei useaan päivään anneta mitään elonmerkkiä vaikka toinen kyselee niin kyllähän siinä alkaa hälytyskellot soida.