Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon alkanut miettiä onko kaikki ihonhoitotuotteet humpuukia jopa kosteusvoide

Vierailija
03.11.2025 |

Okei joillakin on atooppinen iho ja sen ymmärrän. Mutta jos on normaalia iho, niin miksi iho tarttee jatkuvaa kosteutusta kun iholla on luontainen kosteutus? Ja miksi ihoa pitää puhdistaa, kun se puhdistaa itse itsensä varsinkin jos juo vettä ja syö terveellisesti? Ja lisäksi kun hikoilee niin iho puhdidstuu itsestään. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humpuukia ovat, en ole koskaan käyttänyt mitään voiteita. Onnistunut markkinointi

Vierailija
2/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihoa löysisty jos sitä joka päivä kosteuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali-ihmisen kohdalla on, jos on joku iho-ongelma silloin niitä ihonhoitotuotteita tarvitaan.

Vierailija
4/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mieltä. Syömiset näkyy ihon kunnossa, siihen ei mitkään voiteet auta. Sokeri pois, iho napakoituu ja näyttää puhtaalta. Ei tarvi mitään "firming lotionia" ostaa kalliilla. Tarpeeksi unta, vähemmän suolaa = ei turvotusta. Liikuntaa ja hikoilua = veri ja lymfanesteet kiertää. Hyviä rasvoja ruokavaliossa tarpeeksi = ei kuivuutta tai hilseilyä. Kasvot peseytyy suihkun yhteydessä.

Ihosairaudet sitten erikseen. Hoito vaivan mukaan. 

Säästää suuria summia! Laskekaa huvikseen paljonko...

En meikkaa itse, mutta kyllä meikki täytyy putsata pois ja ne putsarit voi kuivattaa ihoa, jolloin tarvitsee lisäkosteutusta.

Huulirasvastakin pääsee eroon kun haluaa. En ole tarvinnut viiteen vuoteen. Huulet eivät oikeasti tarvinneet mitään "kosteutusta" mutta se huulirasva itsessään kuivatti, että sitten tarvitsikin. Eli onko kasvoissakin sama hoidon kierre..

Litrahinta 19 825e.

https://www.sokos.fi/tuote/110742915/sensai-ultimate-the-cream-hoitovoi…

Vierailija
5/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojeni iho voi nykyisin paljon paremmin, kun pesen sitä vain suihkun yhteydessä ja muutoin jos olen meikannut eli saattaa joskus olla kaksi vuorokautta pesemättä, jos teen etätöitä. Rasvaamisesta en kyllä luovu, mutta laitan vaan perusvoidetta suihkun jälkeen. Kuivuminen on ollut suurin ongelmani talvella ja välillä on pitänyt käyttää tuhtiakin rasvaa. Ennen  meikkasin joka päivä töihin, nykyisin vain kerran viikossa toimistolle mennessäni.

Vierailija
6/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin talvella pitää rasvata käsiä ja naamaa, että pystyy edes olemaan, eikä ole atooppinen iho. Älä käytä, jos itselläsi ei ole tarvetta.

Aurinkorasvaa käytän ympäri vuoden.

Vierailija
7/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää kosteusvoidetta, koska naama hilseili ikävästi talvella. Suomessa ilma on talvella ikävän kuiva, joten kosteusvoide ei ole ainakaan itselle turhake.

Vierailija
8/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samaa mieltä. Syömiset näkyy ihon kunnossa, siihen ei mitkään voiteet auta. Sokeri pois, iho napakoituu ja näyttää puhtaalta. Ei tarvi mitään "firming lotionia" ostaa kalliilla. Tarpeeksi unta, vähemmän suolaa = ei turvotusta. Liikuntaa ja hikoilua = veri ja lymfanesteet kiertää. Hyviä rasvoja ruokavaliossa tarpeeksi = ei kuivuutta tai hilseilyä. Kasvot peseytyy suihkun yhteydessä.

Ihosairaudet sitten erikseen. Hoito vaivan mukaan. 

Säästää suuria summia! Laskekaa huvikseen paljonko...

En meikkaa itse, mutta kyllä meikki täytyy putsata pois ja ne putsarit voi kuivattaa ihoa, jolloin tarvitsee lisäkosteutusta.

Huulirasvastakin pääsee eroon kun haluaa. En ole tarvinnut viiteen vuoteen. Huulet eivät oikeasti tarvinneet mitään "kosteutusta" mutta se huulirasva itsessään kuivatti, että sitten tarvitsikin. Eli onko kasvoissakin sama hoidon kierre..

Litrahinta 19 825e.

https://www.sokos.fi/

Minulla huulet kuivuu välittömästi syyskylmyyden ja tuulen alettua. En ole totuttanut itseäni huulivoiteeseen, en käytä normaalisti ollenkaan, mutta syksyllä yhden lenkin jälkeen huulet saattavat olla jo suorastaan kipeät ja kuivuvat kamalaksi korpuksi jos en rasvaa.

Vierailija
9/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytät joka päivä aurinkosuojaa, ryppyvoiteet jää tarpeettomiksi. 

Vierailija
10/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paitsi aurinkosuoja ja ehkä huulirasva.

Käytin korealaiseen kosmetiikkaan ja ihonhoitoon varmaan tonneja. Ranskalaiseen tonneja. Ei yhtikäs mitään vaikutusta.

Lääkärin tretinoiiniresepti ja 15 euron tuubi on tehnyt enemmän ihon kunnon parantamiseksi kuin kymmenen pientä 150 euron "seerumipulloa".

Koko ihonhoitobisnes on yksi iso mielikuviin perustuva huijaus, ja minä hurahdin siihen kuin tollo.

Vierailija
11/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nivea soft riittää ihan hyvin

Vierailija
12/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Nivean seerumia kesät talvet. Humpuukia tai ei, niin kivempi se kosteutettu iho on meikkivoiteen alla. 

Vierailija
13/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin talvella pitää rasvata käsiä ja naamaa, että pystyy edes olemaan, eikä ole atooppinen iho. Älä käytä, jos itselläsi ei ole tarvetta.

Aurinkorasvaa käytän ympäri vuoden.

Vilpitön kysymys: miksi käyttää näillä marraskuun ankeilla harmailla autinkorasvaa? Miksi? 

Vierailija
14/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Nivean seerumia kesät talvet. Humpuukia tai ei, niin kivempi se kosteutettu iho on meikkivoiteen alla. 

Minä laitan aurinkorasvaa meikkivoiteen alle, silloin harvoin kun turhamaisuus ja meikkivoiteen tarve iskee. Se toimii hyvin pohjustusvoiteena.

Vierailija
15/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa noista sisältää vettä enimmäkseen, joten aika kallista vettä.

Vierailija
16/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa lukea näitä kommentteja, useampi "herännyt" jo. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin jättää turhat litkut kauppaan. 

Vierailija
17/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aurinkorasvaa meikkivoiteen alle, silloin harvoin kun turhamaisuus ja meikkivoiteen tarve iskee. Se toimii hyvin pohjustusvoiteena.

Senkus käytät. Minulla aurinkorasvat ovat liian rasvaisia. Eikä minun mielestä meikkivoiteen käyttö ole turhamaista, kaikille ei ole luoja luonut täydellistä ihoa. Jokaisessa naisessa asuu pieni turhamaisuus, se on vaan halu huolehtia itsestään.

Vierailija
18/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt saman valmistajan suomalaista kosteusvoidetta jo kymmenen vuotta.

Vierailija
19/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa lukea näitä kommentteja, useampi "herännyt" jo. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin jättää turhat litkut kauppaan. 

No, jokainen saa käyttää rahansa ihan mihin haluaa. 

Vierailija
20/42 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ole ikinä lötrännyt kalliiden rasvojen kanssa, en ole edes joka päivä putsannutkaan naamaa. En ole ikinä kåyttänyt meikkivoiteita tai puuteria. Nytkin vaan  lätkäsin kookosöljyä naamaan, ei tarvii muuta.

T. Melkoisen rypytön muori 68v.