Parisuhteessa olevat: Kuinka paljon miehenne syövät?
Aloitus ei ole haukkumista varten, vaan asiallista keskustelua varten aiheesta. !!
Jos vertaatte omaa syömistänne miehen syömiseen, niin kuinka paljon eroaa ja miten kustannatte ruokaostokset? Täällä on usein ollut valituksia, että mies rohmuaa koko perheen ruoat, niin haluaisin tietää kuinka paljon ja usein ja mitä miehenne syövät. Normaalin ruoan lisäksi syökö miehenne herkkuja? Miten kasvisten laita? Syökö vihanneksia jne?
Kommentit (58)
Ruokaa syödään yleensä yhtä iso annos ja herkut laitetaan aika tarkkaan tasan. Mies napostelee enemmän esim. hedelmiä ja pähkinöitä etätöissä ollessa. Minä syön enemmän kasviksia ruuan kanssa. Minulla on varmaan enemmän kulutusta koska teen liikkuvaa työtä, mies istumatyötä, niin sillä tasoittuu se että syödään saman verran mutta olen kuitenkin vähän hoikempi. Ruoka maksetaan niin että suunnilleen vuorotellen kauppareissuilla maksetaan, se on se 50 euroa reissu, euron päälle ei olla laskettu.
Vierailija kirjoitti:
Paljon enemmän syö kuin minä. Äsken oli illalliseksi kolme isoa kananfilettä ja 7 perunaa. Minä söin lapsen kanssa 1 perunan ja puoliksi yhden kanafileet - mies söi loput. Salaattia tein myös ja se meni kaikki. Kasvikset maistuu hyvin.
En mitenkään oikeuta sitä, että mies syö lasten ruoat. Mutta siis mitä ihmettä? Tuossahan on vain kahden pienen annoksen verran ruokaa. Onko teillä rahat noin tiukilla? Siis seitsemän perunaa kolmelle ihmiselle???
Enpä todellakaan ala tarkkailla miehen syömisiä. Meillä on muutenkin eri ruokavaliot, hän syö lihaa, minä olen vegaani ja suosin luomua aina kun mahdollista. Hän juo lonkeroa, minä kaljaa. Hän pitää valkkarista, minä skumpasta. Hän syö makeaa, minä en. Siinä vaiheessa, jos on tarpeen alkaa vääntää ruokaostoksista, on helpompi ostaa ne kokonaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä todellakaan ala tarkkailla miehen syömisiä. Meillä on muutenkin eri ruokavaliot, hän syö lihaa, minä olen vegaani ja suosin luomua aina kun mahdollista. Hän juo lonkeroa, minä kaljaa. Hän pitää valkkarista, minä skumpasta. Hän syö makeaa, minä en. Siinä vaiheessa, jos on tarpeen alkaa vääntää ruokaostoksista, on helpompi ostaa ne kokonaan erikseen.
Ja siis ruoka ostetaan meillä yhteiseltä taloustililtä, jolle molemmat tallettavat kuukausittain saman summan. Tililtä maksetaan myös asumisen ja yhteisen auton kulut. Tottakai molemmat syövät kasviksia päivittäin.
Varmaan noin tuplasti sen mitä minä. Mutta onhan mies isompikin kuin minä ja tekee fyysistä työtä, joten kai silloin tarvitseekin enemmän ruokaa. Ihan samaa ruokaa syödään, ja yhteiseltä tililtä kaikki ruuat maksetaan.
Ei syö merkittävästi enemmän kuin minä. Ollaan lähes saman pituisia ja molemmat fyysisessä työssä. Syödään minusta hyvin keskikokoisia annoksia. Mies kyllä juo ihan valtavasti - maitoa, mehua, kivennäisvettä, limsaa, olutta... ja minun paheeni on sitten napostella välipaloja. Että ruokaa ostaa kumpikin ja ei siitä ole tullut valittamista suuntaan tai toiseen.
Mä olen yhdessä aikuisen ihmisen kanssa, joka syö varmaankin sen verran kuin on nälkä ja herkkuja silloin kun haluaa.
Mitä ihmettä sä tällä haet? Jos täällä kaikki kertoo, että niiden miehet syö vähemmän luon sun mies, menet sanomaan sille, että tästä lähtien joutuu syömään vähemmän?
Mitä enemmän mä kuulen toisten parisuhteista sitä onnellisempi olen omasta suhteestani. Ja jos ero tulee tai kuolo korjaa toisen jään suosiolla sinkuksi.
Ihan normaaleja satseja syö tietenkin. Miehen ruokarytmi on kuitenkin erilainen kuin minun, joten periaatteessa hän syö yhden ruuan enemmän kuin minä arkisin. Mies on tottunut syömään lounaan joskus ennen puoltapäivää ja minä en taas syö sitä oikeastaan ikinä. Nyt kun hän on ollut etätöissä, niin hän saa ihan itse kaivella kaapeista sapuskaa. Teen vasta joskus klo 16-17 ruokaa ja silloin hän syö taas, mutta liharuokaa hän syö vain kerran päivässä. Herkkuja syödään kohtuullisesti.
Vihannekset ja salaatit ovat koko perheelle mieluisia ja niitä menee paljon. Perheessämme on meidän vanhempien lisäksi kolme teiniä ja rahaa ruokaan menee kuukaudessa 1000 euroa.
Meillä mies syö ihan normaalisti ruoka-aikoina. Meillä siis on ihan vanhanaikaisesti ruoka-ajat, jolloin syödään yleensä minun tekemää kotiruokaa. Mies saa syödä niin paljon kuin sillä hetkellä haluaa tai jaksaa, ja hän syö aina enemmän kuin minä. Hän myös maksaa kaiken ruoan ja käy kaupassa ja tekee ostokset minun tekemän ostoslistan mukaan. Aamupalan tekee itse ja syö silloin mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan noin tuplasti sen mitä minä. Mutta onhan mies isompikin kuin minä ja tekee fyysistä työtä, joten kai silloin tarvitseekin enemmän ruokaa. Ihan samaa ruokaa syödään, ja yhteiseltä tililtä kaikki ruuat maksetaan.
Tätä ihmettelen joskus, eli teen itse keskiraskasta fyysistä työtä ja en keksi miksi minun pitäisi sen takia syödä paljon.
Mieheni syö terveellisesti ahmimatta, kokkaa meille yhteisiä aterioita ja 99% maksaa ruokaostokset.
Vähän ehkä ohiksena tuo "syökö vihanneksia":
Meillä oli tänäänkin kuten lähes aina (ellei olla reissussa tai ihan poikki väsymyksestä) lisukkeena salaatti; kahdesta ruukkusalaatista silputtu salaattipohja, siihen päälle yksi kokonainen paprika ja reilu puolikas tuorekurkku. Auringonkukansiemeniä, oliiviöljyä ja viinietikkaa. Mausteena vähän oreganoa.
Lisäksi miehelle minitomaatteja ja Lidlin salaattijuustoa. Itse olen allerginen tomaateille enkä syö juustoa.
Välillä salaatissa hemapappia ja/tai papuja tai ruoan lämpimänä lisukkeena kiehautettua parsakaalia, pinaattia tai ruusukaalia. Unohtamatta hapankaalia.
Pitäisikö nämäkin siis jakaa puoliksi; "vain sinä syöt tomaatteja ja salaattijuustoa", "sinä valitset luomua, joka on kalliimpaa"?
Vai miten kasvikset liittyivät asiaan?
Kun on yhteinen pussi, ei ole noitakaan murheita. Ei meillä kytätä syökö vaikkapa kuusi vai kaksi karjalanpiirakkaa. Kumpikin syö sen verran kun maittaa.
Mies syö ainakin puolet enemmän kaikkea, leipää ruokaa maitoa mehua herkkuja yms...
Ruuat maksetaan suunnilleen puoliks mutta mies maksaa paljon muita kuluja kuten sähkön ja vakuutukset.
Ainot asia mikä välillä ärsyttää miten paljon ruokaa pitää tehdä ja joka päivä vähintään yksi ruoka joka menee kerralla ja kokoajan saisi olla kaupassa.
Ollakseen 100kg mies (minä 71kg) hän syö todella vähän, saman verran kuin minä. Syömme aamu- ja iltapalan sekä 2 lämmintä ateriaa joka päivä.
Ekstana minuun verrattuna tulee lisäkaloreja vain tuoremehusta, makeisista ja 2-4 voileivästä per päivä.
Syödään suunnilleen saman verran. Mies syö enemmän välipaloja (leipää, banaania, jogurttia) aterioiden välissä ja töissä kahvitauolla pullaa. Mutta määrät on maltillisia eikä tee suurta eroa.
No ei ole kyllä ollut tapana seurata aikuisen miehen syömisiä. Mies on sekasyöjä eli syö myös lihaa ja kalaa. Syö herkkuja, juo siideriä tai lonkeroa (max 1/ilta eikä joka ilta). Minä syön vegaanisesti ja suosin luomua, en syö herkkuja mutta juon olutta (1/ilta).
Ruoat maksetaan yhteiseltä tililtä eli puoliksi. Ei ole tarvetta alkaa selvittää, maksoiko toisen ruoat tässä kuussa enemmän kuin toisen.
Mies syö vihanneksia jos joku ne laittaa. Ruoka sinänsä on edullisempaa kuin kun hän sitä laittaa kuin jos minä laitan. Mies syö enemmän pullaa yms. Minä taas käytän rahaa esim. pähkinöihon hedelmiin jne. Talous on yhteinen eikä oikeastaan lasketa kumpi mitäkin maksaa. Talous hoidetaan mun tililtä mutta sinne siirretään säännöllisesti tarvittaessa rahaa miehen tililtä. Riitaa siitä kumpi käyttää rahaa ei käydä.
Mies syö valtavasti ruokaa. Ihan oikeasti. Valehtelematta kolme kertaa enemmän kuin minä. Ollaan urheilullisia, joten läski ei silti ole. Mutta uskomatonta paljonko jaksaa syödä. Meillä on omat rahat ja ruokakaupassa ostetaan molemmat omat ruokamme. Meillä eri ruokavaliot molemmilla. Mies syö aika paljon lihaa mutta ei karta kasviksiakaan. Systeemi sopii meille, ei mitään ongelmia..