Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa olevat: Kuinka paljon miehenne syövät?

Vierailija
20.05.2021 |

Aloitus ei ole haukkumista varten, vaan asiallista keskustelua varten aiheesta. !!

Jos vertaatte omaa syömistänne miehen syömiseen, niin kuinka paljon eroaa ja miten kustannatte ruokaostokset? Täällä on usein ollut valituksia, että mies rohmuaa koko perheen ruoat, niin haluaisin tietää kuinka paljon ja usein ja mitä miehenne syövät. Normaalin ruoan lisäksi syökö miehenne herkkuja? Miten kasvisten laita? Syökö vihanneksia jne?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainoinen ja mies hoikka. Mies syö noin kolme kertaa sen verran mitä minä, ja syö karkkeja, jäätelöitä ym. päivittäin. Mä en syö makeita. Reilua, eikö?

Totta, eihän toi ole reilua. Miehen pitäisi syödä herkkuja enemmän että söisi yhtä paljon kulutukseensa nähden kuin sinä.

Vierailija
42/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan noin tuplasti sen mitä minä. Mutta onhan mies isompikin kuin minä ja tekee fyysistä työtä, joten kai silloin tarvitseekin enemmän ruokaa. Ihan samaa ruokaa syödään, ja yhteiseltä tililtä kaikki ruuat maksetaan.

Tätä ihmettelen joskus, eli teen itse keskiraskasta fyysistä työtä ja en keksi miksi minun pitäisi sen takia syödä paljon.

Et taida olla tarpeeksi älykäs ottaaksesi huomioon ihmisten erilaisuuden. Luulisin että fyysinen työ sopii sinulle paremmin kuin ns ajattelutyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö varmaan about triplamäärän sen mitä minä mutta meillä on aika paljon kokoeroa niin pituudessa kuin lihasmassassa ja läskissä. 😂 Omat rahat meillä mutta mies on köyhempi joten ostan välillä hänelle jotain, hän hoitaa sitten molemmille kokkaamisen.

Vierailija
44/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainoinen ja mies hoikka. Mies syö noin kolme kertaa sen verran mitä minä, ja syö karkkeja, jäätelöitä ym. päivittäin. Mä en syö makeita. Reilua, eikö?

Mies kuluttaa ja sinä et kuluta. Ihminen ei voi kovin hyvin jos makaa paikallaan ja sanoo ettei ole reilua kun puoliso syö enemmän. Mikä tässä on se epäreiluus? Mies syö karkkia? Mies on hoikka? Mies syö enemmän?

Vierailija
45/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies syö ehkä 3-4 kertaa sen verran kuin minä. Meillä ruokalasku maksetaan niin, että se maksaa, jolla on rahaa. 

Onko teillä useinkin tilanteita, että jommallakummalla ei ole rahaa ruokaan?

En ole se jolta kysyt mutta mitä ihmeellistä siinä on? Jos rahat menee joka kuukausi elämiseen niin luonnollisesti tilit on välillä tyhjänä. Kaikkien tulot ei ole niin ruhtinaalliset kuin sinulla että kokoajan olisi tilillä rahaa. Luultavasti tienaat yksinäsi enemmän kuin me yhteensä että siinä sinulle ihmettelemistä.

Vierailija
46/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia syö tosi paljon mutta ei herkkuja yhtään. Pitää huolta linjoistaan. Osallistuu enemmän kauppalaskuun 

Nyt en vastaa ap:n kysymykseen vaan takerrun tuohon herkkuasiaan. Herkku ilmeisesti mielletään aina epäterveelliseksi (karkit, limut, jäde, sipsit, pizza, hampurilaiset...).

Mietin tuota jos joku ei syö herkkuja koskaan. Eli hän ei nauttisi koskaan hyvästä ruuasta/syömisestä? 

Nimittäin terveellisiäkin herkkuja on paljon. Itse syön harvoin karkkeja, sipsejä jne, mutta lähes päivittäin syön herkullista mieleistä ruokaa. Vaikkapa arkisen lihapullakastikkeen saa herkuksi kun maustaa sen mieleiseen suuntaan. Ja tällä en tarkoita sitä että taikinaan laitetaan kermaa, voita ja juustoja. Silloin se ei olisi enää ns. terveellinen herkku. 

Lihapullakastike esimerkiksi voi olla pahaa, mautonta tai herkkua. Terveellisenä tai epäterveellisenä.

Sori saivartelu, ymmärrän kyllä mitä herkku-sanalla ajetaan takaa, mutta oli pakko takertua. 

Vierailija
47/58 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies syö ehkä 3-4 kertaa sen verran kuin minä. Meillä ruokalasku maksetaan niin, että se maksaa, jolla on rahaa. 

En ole se jolta kysyt mutta mitä ihmeellistä siinä on? Jos rahat menee joka kuukausi elämiseen niin luonnollisesti tilit on välillä tyhjänä. Kaikkien tulot ei ole niin ruhtinaalliset kuin sinulla että kokoajan olisi tilillä rahaa. Luultavasti tienaat yksinäsi enemmän kuin me yhteensä että siinä sinulle ihmettelemistä.

Mäkin oon eri, mutta mun mielestä siinä on paljonki ihmeellistä, ettei ihminen ole pystynyt koko elämänsä aikana säästämään mitään. Kertoo paljon paljon koko ihmisestä ja kyvystä ajatella tulevaisuutta.

Vierailija
48/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö 3-4 kertaa enemmän kuin minä. On isompi ja tekee ruumiillista työtä plus urheilee. Syö paljon lihaa, mutta tosi paljon myös kasviksia ja jonkin verran leipää. Oma ruokani on vähempilihaista, mutta myös vähemmän kasviksia. Leivonnaiset ja muut herkut on asia erikseen, ne jaetaan tasan. Ollaan naimisissa, rahat yhteiset, joten mitään kauppalaskun jakamisia ei tehdä.

Vierailija
49/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön tosi vähän, pienikokoinen nainen kun olen. Syön leipälautaselta ruokaa, koska normaalit lautaset on jäätävän isoja. Mies syö valehtelematta 2 tai 3 kertaa enemmän.

Ei häiritse minua.

Vierailija
50/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplasti sen mitä minä. Mutta niin kuuluukin, koska on mies ja miehen energiantarve ihan levossakin on aivan eri tasoa kuin naisella. On pitkä ja lihastakin.  Ruokalaskut maksetaan miten milloinkin. Ei tulis mieleenkään tehdä niistä numeroa.

Vierailija
51/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee päivittäin, mutta kyllä puhutaan satasista kuitenkin kk tasolla.

Vierailija
52/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noissa syömisistä olla eroja perheenjäsenten kesken, mutta siinä tullaankin sitten sen kysymyksen äärelle, että ei kuitenkaan se pienempi tai halvempi ruokailija  voi ihan vapaamatkustajana olla, vaikka ei ehkä haluakaan kustantaa toisen herkkuja. Kyllä se halpakin ruoka maksaa kk jotain.

Vierailija
53/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni syö aika vähän ja terveellisesti, koska hän ei halua olla lihava. Hän on ollut koko ikänsä hoikka tai normaalipainoinen. Ei siis ehkä ole aivan tyypillinen suomalainen mies. Tuossa itsenäisyyspäivän ohimarssissakin nuoremmatkin miehet ovat ylipainoisia. 

Vierailija
54/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syö isoja annoksia, on vähän pidempi kuin minä. Hän on ylipainoinen. Minä olen normaalipainoinen ja harrastan raskasta liikuntaa 2-3 kertaa viikossa, mies treenaa salilla ehkä kerran viikossa ja käy 5km kävelylenkillä kerran viikossa. Lisäksi hän syö paljon lihaa, makkaraa ja hedelmiä. Minä syön enemmän kananmunia ja kalaa, vihanneksia. Kumpikin ostaa periaatteessa omat ruokansa, ei ole lapsia. 

Vierailija
55/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon enemmän syö kuin minä. Äsken oli illalliseksi kolme isoa kananfilettä ja 7 perunaa. Minä söin lapsen kanssa 1 perunan ja puoliksi yhden kanafileet - mies söi loput. Salaattia tein myös ja se meni kaikki. Kasvikset maistuu hyvin.

En mitenkään oikeuta sitä, että mies syö lasten ruoat. Mutta siis mitä ihmettä? Tuossahan on vain kahden pienen annoksen verran ruokaa. Onko teillä rahat noin tiukilla? Siis seitsemän perunaa kolmelle ihmiselle???

Ihan normaali peruna-annos on yksi tai maks 2 per syöjä.

Vierailija
56/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon eri, mutta mun mielestä siinä on paljonki ihmeellistä, ettei ihminen ole pystynyt koko elämänsä aikana säästämään mitään. Kertoo paljon paljon koko ihmisestä ja kyvystä ajatella tulev

Ihmisilä on erilaisia lähtökohtia elämään, neuroepätyypillisyyttä, vaikeuksia.

Kiva, että sinä olet kuitenkin aina elänyt virheettömästi ja voit tulla tänne tuomitsemaan muita.

Vierailija
57/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen enempää kuin minäkään. Minä kulutan, hän ei. Maksan ja teen ruoat, hän maksaa ja tekee muuta. Perhe-elämä jo vietetty, edelleen ollaan normaalipainossa ilman mahareppuja.

Vierailija
58/58 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan noissa syömisistä olla eroja perheenjäsenten kesken, mutta siinä tullaankin sitten sen kysymyksen äärelle, että ei kuitenkaan se pienempi tai halvempi ruokailija  voi ihan vapaamatkustajana olla, vaikka ei ehkä haluakaan kustantaa toisen herkkuja. Kyllä se halpakin ruoka maksaa kk jotain.

Ai niin ja harva varmaan suhteessa haluaa sentilleen laskea omia tai muiden syömisiä. Tai hassua, jos vaikka se parempituloinen haluaa sentilleen laskea. Jos kummatkaan ei hyvätuloisia, ehkä ei halua kovin suurilla summilla maksaa enemmän, jos kuluttaa vähemmän kun toinen.