Mistä tunnistaa muunsukupuolisen?
Siitä, kun hän toistuvasti kertoo olevansa sellainen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että tavoite on se, että jokaisen kuuluu olettaa jokaisen vastaantulevan olevan muunsukupuolinen.
Eli että, et puheillasi tai käyttäytymiselläsi osoita millään lailla olettavasi toisen edustavan jotain tiettyä sukupuolta.
Toisaalta, myös naisissa on maskuliininen puoli ja miehessä vastaavasti feminiininen, ja muunsukupuolisella hyvinkin molemmat. Joten yksinkertaisesti ulkonäöstä et voi päätellä yhtään mitään siitä, mikä on henkilön kokemus sukupuolestaan.
En ymmärrä miksi tästä asiasta pitää tehdä näin vaikea, tai siirtää se koskemaan itseään niin valtavasti, saati loukkaantua asiasta ihan syyttä suotta. Jos sinä olet nainen, sinä saat olla jatkossakin nainen, saat kutsua itseäsi naiseksi ja saat edustaa naiseuttasi siinä kuin maskuliinisia piirteitäsi ihan miten haluat, ei sitä ole kukaan viemässä sinulta pois. Miksi emme vain voi antaa samaa oikeutta heille, joilla ei ole yhtä vahvaa kokemusta yhdestä sukupuolesta omanaan? Mitä h-vettiä se on teiltä vinkujilta pois?
En minäkään ole erityisen kartalla asiasta, mutta eihän minun tarvitsekaan olla, kun ei se minua kosketa. Jos joku kokee olevansa muunsukupuolinen, niin minä vain annan hänen olla. Kantsii kokeilla, helpottaa huomattavasti omaakin elämää.
Koska "kokemus sukupuolesta" tai "sukupuoli-identiteetti" on uskonto.
Usealla ei ole mitään kokemusta sukupuolestaan, he vain elävät omana itsenään.
Ei minulla ole "naistunteita" "naisoloa"
Minä olen biologinen nainen, fakta.
Ei kukaan mies voi tietää mitä on olla nainen ja kukaan nainen tietää mitä on olla mies. Kukin on omalla tavallaan oma itsensä, ei tarvitse jaotella feminiininen-maskuliininen, ne on stereotypiota.
Vierailija kirjoitti:
Huono ryhti, pälyilevä katse, epämääräisen hajun ympäröimä?
miksi juuri tuollainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että tavoite on se, että jokaisen kuuluu olettaa jokaisen vastaantulevan olevan muunsukupuolinen.
Eli että, et puheillasi tai käyttäytymiselläsi osoita millään lailla olettavasi toisen edustavan jotain tiettyä sukupuolta.
Toisaalta, myös naisissa on maskuliininen puoli ja miehessä vastaavasti feminiininen, ja muunsukupuolisella hyvinkin molemmat. Joten yksinkertaisesti ulkonäöstä et voi päätellä yhtään mitään siitä, mikä on henkilön kokemus sukupuolestaan.
En ymmärrä miksi tästä asiasta pitää tehdä näin vaikea, tai siirtää se koskemaan itseään niin valtavasti, saati loukkaantua asiasta ihan syyttä suotta. Jos sinä olet nainen, sinä saat olla jatkossakin nainen, saat kutsua itseäsi naiseksi ja saat edustaa naiseuttasi siinä kuin maskuliinisia piirteitäsi ihan miten haluat, ei sitä ole kukaan viemässä sinulta pois. Miksi emme vain voi antaa samaa oikeutta heille, joilla ei ole yhtä vahvaa kokemusta yhdestä sukupuolesta omanaan? Mitä h-vettiä se on teiltä vinkujilta pois?
En minäkään ole erityisen kartalla asiasta, mutta eihän minun tarvitsekaan olla, kun ei se minua kosketa. Jos joku kokee olevansa muunsukupuolinen, niin minä vain annan hänen olla. Kantsii kokeilla, helpottaa huomattavasti omaakin elämää.
Ei kukaan mies voi tietää mitä on olla nainen ja kukaan nainen tietää mitä on olla mies. Kukin on omalla tavallaan oma itsensä, ei tarvitse jaotella feminiininen-maskuliininen, ne on stereotypiota.
Miksi tää asia herättää sussa noin suuria tunteita? Miksi toinen mielipide on pakko olla "uskonto"? Sinusta todellakin vain tuntuu tuolta, vaikka koitat leikkiä järkevää että sinä vain olet nainen. Toisen ihmisen kokemus sukupuolestaan tuntuu toiselta. Kuten sanoit - kukin on omalla tavallaan oma itsensä. Tuo on sinun tapasi olla, anna muilla olla oma tapansa. Ei pitäisi sinun höyheniäsi pöllyttää.
Ikävä juttu meille oikeasti vähemmistöön kuuluville, kun joku juttu nousee median myllyttämänä ns.trendijutuksi. Sitten lùullaan, että KAIKKI homoseksuaalit, trans-ihmiset, muunsukupuoliset, ulkomaalaiset, uskovaiset jne.on sellaisia ja tällaisia...ja haluaa olla näkyvästi esillä.
Itse vähemmistöön kuuluvana koen enemmän tarvetta sulautua massaan. Jos joku sattuu vahingossa tytöttelemään, niin en sille mahda mitään. Tiedän mikä/kuka olen ja se riittää. Näin uskon monen muunkin vähemmistöön kuuluvan ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutaa sinulle jos oletat hänen sukupuolensa väärin.
On hyvin vähän tilanteita, joissa vieraan (=asiasta tietämättömän) on tarvetta olettaa sukupuolta. Yleensä nämä vieraat on niitä nokkansa joka asiaan tunkevia.
Onneksi rikollisissa ei ole vielä muunsukupuolisia, vaikeuttaisi vähän etsimistä kun ei saisi kuvailla mieheksi tai naiseksi.
Jalkovälissä on molemmat vehkeet, tai ei ollenkaan. Tosin silloinkin sukupuoli saadaan selville kromosomitestillä.
Vaikka tuntisin itseni kirahviksi, se ei silti tee minusta kirahvia.
Hmh. No anteeksi nyt ihan kauheasti kun minä en haluaisi samoihin kylpylän suihkutiloihin miestä, joka oman ilmoituksensa mukaan kokee olevansa nainen ja on seksuaali-identiteetiltään lesbo.
Tai no. Minä olen jo keski-ikäinen ja harvassa varmaan on fetissi, joka haluaa väen vänkään mun alastonta vartaloani tuijottamaan. Mutta: Olin joskus nuori tyttö, ujo kropastani ja häpeilin kuukautisiani. Onko nuorella minulla, ja vastaavilla, mitään oikeuksia fyysiseen koskemattomuuteen ja yksityisyydensuojaan julkisissa tiloissa, vai ajaako vähemmistön oikeus tärkeydessään ohi? Miksi?
Transyhdistyksen puheenjohtaja Panda Eriksson on biologisesti muunsukupuolinen:
"Olen biologisesti muunsukupuolinen - mikä muu tässä on edes vaihtoehtona? Epäbiologinen? Kivi?Törkeä kysymys, johon vaikuttaisi kuuluvan lähinnä kiinnostus siihen, mitä housuista löytyy - tämän jaan vain kumppanien kanssa. Jestas sentään, käytöstavat Jaana!"
https://twitter.com/panda_eriksson/status/1344388998433812481
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mies voi tietää mitä on olla nainen ja kukaan nainen tietää mitä on olla mies. Kukin on omalla tavallaan oma itsensä, ei tarvitse jaotella feminiininen-maskuliininen, ne on stereotypiota.Miksi tää asia herättää sussa noin suuria tunteita? Miksi toinen mielipide on pakko olla "uskonto"? Sinusta todellakin vain tuntuu tuolta, vaikka koitat leikkiä järkevää että sinä vain olet nainen. Toisen ihmisen kokemus sukupuolestaan tuntuu toiselta. Kuten sanoit - kukin on omalla tavallaan oma itsensä. Tuo on sinun tapasi olla, anna muilla olla oma tapansa. Ei pitäisi sinun höyheniäsi pöllyttää.
Kaikkien höyheniä pöllyttää kun muusut vaatii unisex pukuhuoneita, ja naistentilat häviää ensivuonna translain uudistuksessa itseilmoitukseksi juridisen vaihdoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että tää on nyt nykyään joku juttu.
Itse laskisin melkein itseni muunsukupuoliseksi. Muistan jo pienenä esim. ajatelleeni miksen voi olla ihan Tiia* vaan, miksi pitää olla tyttö tai poika. Ja tämä siis ennen kun mistään muunsukupuolisuudesta puhuttiin. En koskaan tykännyt selkeistä sukupuolirooleista silloin, nykyään rakastan esim. mekkoja.
Silti yhä on semmonen, "miksi minut pitää määritellä naiseksi"-olo, mutta koska tää on joku trendijuttu niin todellakaan en kerro siitä kenellekään. :D
* nimi muutettu
Miksi pitää olla tyttö tai poika? No varmaan siksi, että näin se nyt vaan eläinkunnassa menee. Sukupuolia on kaksi, toinen siittää ja toinen synnyttää.
Eikö tärkeämpi kysymys ole, että mitä niille pitäisi tehdä? Miksi ne pitäsisi tunnistaa, jos ei aioita ryhtyä johonkin toimenpiteisiin?
Jossain psykiatristen hoitopaikkojen ympärillä voisi ensin harjoitella tunnuistusta..
Siitä kun se avaa suunsa ja sanoo jotain. Toinen on pukeutuminen tai sellainen ylimeikattu naama. mies joka yrittää näyttää naiselta tai toisinpäin