Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo haluaa lapselle liian kalliita tavaroita leluja jne

Vierailija
16.05.2021 |

Selittäkääs naiset mitä naisen päässä liikkuu. Itse ehdotin, että hankitaan lastenvaunut käytettynä. Noh, ei tule kuulemma kuuloonkaan vaan rattaiden täytyy olla uudet ja markkinoiden parhaat (ja kalleimmat). Lelujen pitää olla katalogin hienoimmat (lapsi ei ole vielä edes syntynyt). Vaatteet ehdottomasti pakko olla merkkikamaa (siis v**TTU syntymättömälle vauvalle!)

Miten saan puhuttua järkeä. En ole mitenkään erityisen pihi mies, mutta on tää nykyaika mennyt hulluksi kun turhaan roinaan pitäisi satsata tonneja vaan jotta voidaan luoda mielikuva jostain kiiltokuvaelämästä. Ja kun miettii miten vaatimattomasti vaikkapa meikäläistä kasvatettiin ihan tavallisessa keskiluokkaisessa perheessä 80-luvun lopulla...

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten se vauva hyötyy niistä designer-vaatteista? Sama vaate se on eri logolla kuin vastaava vitosen tuote. Ja samalla lapsityövoimalla tehty. Ei vauva tajua niistä merkeistä tuon taivaallista.

Sitten kun joskus kouluikäisenä tajuaa alkaa itse pyytämään jotain tiettyä merkkiä, niin sitten alkaa olla edes jotain järkeä sellaista ostaa. Sitä ennen se on vain ja ainoastaan vanhemman tai vanhempien turhamaisuutta.

Mutta minä äitinä voin olla iloinen, kun lapseni on puettu tavalla, joka tuo minulle, maksajalle, hyvää mieltä. Designervaate on paremmin tehty, se ei nukkaannu pesussa eivätkä saumat ole kierot.

Minä pidän kauniista tavaroista ja laadusta. Olisi outoa, että lapsi olisi nukkavieruissa vaatteissa siksi, että kaunis on turhamaisuutta.

Se designervaate on tehty samalla bangdaleshilaisessa nyrkkipajassa kuin henkkamaukan ja tokmannin rytkyt. Logo on ainoa ero.

Miksi ne on siellä tehty, jos niissä on suomilippumerkki ja ompelijan nimeksi väitetään Annea?

Vierailija
62/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsot mitä käytettynä maksaa ja suostut maksamaan sen verran. Äiti laittaa sitten loput jos haluaa merkkiä. Toki mielestäni vaunut pitäisi olla hyvät ja sopivat omaan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä saisin yhden valtavasti toivotun vauvan tämän ainoaksemme kaveriksi, hankkisin todellakin hänelle kauniita ja laadukkaita vaatteita ym tavaroita. Sain ihan valtavasti iloa aikoinaan siitä, kun sain katsella ihanaa lastani kauniissa vaatteissa. Eihän se lapsi itse välitä, kunhan on pehmeää, puhdasta ja käytännöllistä, mutta minulle myös estetiikalla oli ja,on kovasti väliä. Oli myös hyvin helppo myydä eteenpäin hyvänä säilyneet, halutut tavarat. Onneksi meillä on siihen varaa.

Vierailija
64/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten se vauva hyötyy niistä designer-vaatteista? Sama vaate se on eri logolla kuin vastaava vitosen tuote. Ja samalla lapsityövoimalla tehty. Ei vauva tajua niistä merkeistä tuon taivaallista.

Sitten kun joskus kouluikäisenä tajuaa alkaa itse pyytämään jotain tiettyä merkkiä, niin sitten alkaa olla edes jotain järkeä sellaista ostaa. Sitä ennen se on vain ja ainoastaan vanhemman tai vanhempien turhamaisuutta.

Jälleenmyyntiarvo ainakin on eri luokkaa. H&m lastenvaate 15e, saat siitä 1-2e kirppiksellä. Mini rodini 60e, saat siitä 50e myydessä. Paras on kun ostaa käytetyn merkkivaatteen, voi saada kokonaan saman hinnan takaisin. Materiaali ja laatu myös parempaa. Kestää monelta lapselta seuraavalle. Ovat haluttuja vaatteita eli kauppa käy kunnes trendit muuttuvat. Nuo tuli ensimmäisenä mieleen. Itse en yhtäkään ole ovh hinnalla ostanut, mutta tarjouksista ja käytettynä kyllä.

Sallikaa mun nyt jo nauraa. Kolmen pojan äitinä voin kertoa että paras toppahaalari oli H&M: stä 20€ alesta ostettu. Kesti kolmen pojan käytön. Yhdet ainoat kalliimmat suomalaiset eettiset ja mitähän kaikkea trikoohousut haksahdin ostamaan ja ne meni samana päivänä puhki kun lapsi kaatui.

Ei ole mitään, MITÄÄN järkeä ostaa lapselle kalliita merkkivaatteita. Se lapsi on sama pullaposki harvatukka vaikka sille laitat mitä tupsupipoa ja ylihintaista trikoota päälle. Se puklaa ja kakkaa niihin ja kaataa ruokansa niiden päälle. Järjetöntä hommaa.

Jos nyt saisin vielä vauvan ostaisin vaatteet Lidlistä.

Olen välillä H&M:stä ostanut milloin mitäkin, eikä yksikään rätti ole kestänyt kolmea lasta. Varsinkin viime vuosina ostetut vaatteet eivät kestä edes yhtä lasta. Legginsit ja sukat hajoavat ennen kuin lapsi on kasvanut edes ulos niistä.

Vierailija
65/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleenmyyntiarvo ainakin on eri luokkaa. H&m lastenvaate 15e, saat siitä 1-2e kirppiksellä. Mini rodini 60e, saat siitä 50e myydessä. Paras on kun ostaa käytetyn merkkivaatteen, voi saada kokonaan saman hinnan takaisin. Materiaali ja laatu myös parempaa. Kestää monelta lapselta seuraavalle. Ovat haluttuja vaatteita eli kauppa käy kunnes trendit muuttuvat. Nuo tuli ensimmäisenä mieleen. Itse en yhtäkään ole ovh hinnalla ostanut, mutta tarjouksista ja käytettynä kyllä.

Sallikaa mun nyt jo nauraa. Kolmen pojan äitinä voin kertoa että paras toppahaalari oli H&M: stä 20€ alesta ostettu. Kesti kolmen pojan käytön. Yhdet ainoat kalliimmat suomalaiset eettiset ja mitähän kaikkea trikoohousut haksahdin ostamaan ja ne meni samana päivänä puhki kun lapsi kaatui.

Ei ole mitään, MITÄÄN järkeä ostaa lapselle kalliita merkkivaatteita. Se lapsi on sama pullaposki harvatukka vaikka sille laitat mitä tupsupipoa ja ylihintaista trikoota päälle. Se puklaa ja kakkaa niihin ja kaataa ruokansa niiden päälle. Järjetöntä hommaa.

Kerroin vain sivusta seuranneena miten homma toimii. Jos sinulla on huono kokemus yhdistä merkkivaatteista, ei se kumoa sitä mitä nettikirppiksillä tapahtuu ja on jo vuosien ajan tapahtunut. Eihän tässä kyse olekaan siitä "Mitä vauva tarvitsee" vaan siitä, että miksi niitä ostetaan.

Vierailija
66/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä H&M:stä ostanut milloin mitäkin, eikä yksikään rätti ole kestänyt kolmea lasta. Varsinkin viime vuosina ostetut vaatteet eivät kestä edes yhtä lasta. Legginsit ja sukat hajoavat ennen kuin lapsi on kasvanut edes ulos niistä.

Kyse oli toppapuvusta. Kesti 104 koossa kolmen hyvin vilkkaan pojan käytössä ja meni vielä tuttavan lapsenlapsille.

Vierailija
67/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on helppo. Vaimo saa halua mitä haluaa, kunhan ostaa ne itse.

Itse tyydyin aikoinaan käytettyihin vaunuihin. Ei se vauva tiedä missä se nukkuu.

Vierailija
68/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa ostaa mitään kallista. Jos ostat vauvalle kalliin hienon lelun, voi olla että häntä kiinnostaa enemmän jos annat palan paperia jota rapistella. Vaatteisiin turha rahaa sijoittaa. Kasvaa niin nopeaa ettei kaikkia vaatteita välttämättä ehdi käyttää kertaakaan. Pari kuukautta ja saat pienimmät vaatteet antaa jollekkin ilmaiseksi. Tietenki jos kallis merkkivaate, voit pyytää siittä 1 euron. Enempää ei vaatteista makseta koska tarjontaa paljon. Itse olen aina pussillisen antanut ilmaiseksi

Vierailija
69/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lidlin vauvanvaatteet ei kyllä hyvänä säily seuraavalle vauvalle eikä niitä oikein kukaan osta = roskiin.

Vierailija
70/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on helppo. Vaimo saa halua mitä haluaa, kunhan ostaa ne itse.

Itse tyydyin aikoinaan käytettyihin vaunuihin. Ei se vauva tiedä missä se nukkuu.

Kyllä. Tämä on yksi ratkaisu vauvan tarvikeasian ratkaisemiseksi, mutta avioliiton kannalta se ei välttämättä ole lainkaan hyvä ratkaisu. 

Vierailija
71/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin vain sivusta seuranneena miten homma toimii. Jos sinulla on huono kokemus yhdistä merkkivaatteista, ei se kumoa sitä mitä nettikirppiksillä tapahtuu ja on jo vuosien ajan tapahtunut. Eihän tässä kyse olekaan siitä "Mitä vauva tarvitsee" vaan siitä, että miksi niitä ostetaan.

Niin, sehän olisikin ihan kahelia ajatella että mitä

vauva tarvitsee. Äidin tarpeitahan nuo palvelee. Ja ainakin meillä päin mitä vähävaraisemmista kyse sitä varmemmin oli ne Molot sun muut joka lapselle kauden väreissä, ei puhettakaan että nuorempi olisi perinyt vanhemman lapsen pukua kun ei ollut oikea väri. Ja ne kaksitupsuiset pipot joka vuosi kaikille uudet. Vaikka eikö sen kestävyyden pitänyt olla se ylihintaisen vaatteen pointti?

Vierailija
72/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma keskustelu. Jos vauva ei saa kalleimpia ja hienoimpia, niin joutuu olemaan nukkavieruissa rytkyissä. Voi hyvää päivää.

Vierailija
73/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, haluatko että sun lastas kiusataan.

Vierailija
74/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä nykyaikaa, josta itsekään en perusta. Me miehen kanssa ostettiin vauvalle kaikki käytettynä lukuunottamatta tutteja ym hygieniajuttuja ja turvaistuinta. Sekin oli kyllä se halvin mahdollinen malli, kun ei autoilla ihan hirveästi.

Ja se palautevyöry. Minut tuomittiin huonoksi äidiksi niin tuttujen kuin tuntemattomien taholta. Miehen ystävät ja omat vanhempani kyllä olivat samaa mieltä siitä, että vauvaan on turha törsätä. Tästä huolimatta ostan edelleen lapsille mahdollisimman paljon hyväkuntoista käytettyä (ja edelleen olen huono äiti joidenkin mielestä)

Olin jokseenkin pöyristynyt, sillä luulin kierrätyksen olevan se juttu juuri vauva-ja lapsiperheissä, koska rahaa palaa valtavasti.

Vierailija
75/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sehän olisikin ihan kahelia ajatella että mitä

vauva tarvitsee. Äidin tarpeitahan nuo palvelee. Ja ainakin meillä päin mitä vähävaraisemmista kyse sitä varmemmin oli ne Molot sun muut joka lapselle kauden väreissä, ei puhettakaan että nuorempi olisi perinyt vanhemman lapsen pukua kun ei ollut oikea väri. Ja ne kaksitupsuiset pipot joka vuosi kaikille uudet. Vaikka eikö sen kestävyyden pitänyt olla se ylihintaisen vaatteen pointti?

Ne on seuraavilla lapsilla. En itsekään välttämättä haluaisi kierrättää lastenvaatteita omilla lapsillani katsellen samaa pipoa vuositolkulla, vaan myydä toisten lasten tarpeisiin. Käytettynä kun ostaa ja myy eteen päin, on vaate kestänyt vähintään kolme lasta. Vähintään.

Vierailija
76/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää! Hankitaan lapsi ja sitten ei haluta sijoittaa siihen penniäkään. Just sun kaltasia miehiä oon aina koittanu varoa, pihiys on sairaus. Hanki apua!

T. kahden lapsen äiti

Vierailija
77/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma keskustelu. Jos vauva ei saa kalleimpia ja hienoimpia, niin joutuu olemaan nukkavieruissa rytkyissä. Voi hyvää päivää.

No se on se kotiäidin maailma niin pieni että tuollaiset asiat tuntuvat merkityksellisiltä. Kyllä se sitten jälkeenpäin saattaa tuntua vähän hölmöltä että laittoi vuosittain 300€ vaunuissa istuvan taaperon toppapukuun. Varsinkin kun joissain vaiheessa lapsi alkaa oikeasti tarvita laadukkaita vaatteita vaikka ulkoiluun tai harrastuksiin, puhumattakaan siitä että alkaa itse haluta kalliita merkkivaatteita.

Vierailija
78/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille naiselle kaapin paikka. Jos nyt joustat niin parin vuoden päästä uus rumba, ja varmaan saat lisäksi olla maksamassa jotain täysin turhaa keittiöremonttia.

Vierailija
79/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunujen kannattaa olla sellaiset, että niitä pystyy työntämään Suomen talvessa eli isorenkaiset ja tukevat. Edellisvuoden malleja saa usein uutena kohtuuhinnalla.

Vierailija
80/195 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, haluatko että sun lastas kiusataan.

Missä ne sylivauvat oikein kiusaa toisiaan?