Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen jätti kun kuuli, että olen seurustellut miehen kanssa.

Vierailija
14.05.2021 |

Puolen vuoden tapailun jälkeen puhuttiin entisistä heiloista, ja mainitsin seurustelleeni teini-iässä miehen kanssa. Nainen ei voinut tätä hyväksyä, eikä olla enää oltu tekemisissä. Jotenkin raastavaa, että mitä minä nykyään historialleni voin, mutta voi olla paremmin näin. Aiemmin ei vain hänen kanssaan ollut erimielisyyksiä tms., ja puheista ymmärsin, ettei hänellä ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan.
M31

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitätkö siis ap samaksi asiaksi sen, että ei haluaseurustelukumppaniksi biseksuaalia ja sen että henkilöllä "on jotain seksuaalivähemmistöjä vastaan"? Aha.

Vierailija
162/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä, että pääsit ennakkoluuloisesta ihmisestä eroon.

Bifobia ja sen tuomat älyttömät harhakäsitykset elävät valitettavasti edelleen. Näkyy tuossa ylläkin.

N40

Mikä ihmeen fobia? Jos ei halua vaikka kovin paljon vanhempaa kumppania, niin onko tämä "vanhusfobiaa"?

Jos haluaa asua kaupungissa niin onko automaattisesti maaseutufoobikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerran miehistä kiinnostunut, aina miehistä kiinnostunut. Hän siis arveli, että saatat koska tahansa lähteä naapurin Pertsan mukaan ja jättää hänet kärsimään päättämättömyydestäsi.

Voihan yhtä hyvin heteromieskin lähteä koska tahansa naapurin Raijan mukaan.

Uskollisuus ei ole kiinni seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan ihmisen luonteesta ja arvoista. Eikä se, että bi-seksuaalilla olisi muka enemmän valinnanvaraa, vaikuta asiaan. Yhtä hyvin voisi väittää, että yksikään kaunis nainen ei pysty olemaan uskollinen, kun ulkonäkö antaa loputtoman valinnanvaran miesten suhteen.

Miesten seksuaalisuus on suoraviivaisempaa, joten katson että bi on riskikumppani. Sori. Ja vaikuttaa, se että on valinnanvaraa.

Vierailija
164/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa todella outoa lukea näitä kommentteja. En tiedä miksi kaikki kuvittelevat, että bi haluaa esim. seurustella sekä naisen että miehen kanssa yhtä aikaa? En minä ainakaan ole ikinä ollut yhtään polyamorinen, minulle se, että olen bi, tarkoittaa vain sitä, että ei ole väliä, onko parteri mies vai nainen. Ihastun ja rakastun luonteeseen ja itselleni suuri kiinnostustekijä on toisen älykkyys.

Onneksi miestäni ei seurusteluhistoriani haitannut pätkän vertaa eikä ole mikään sika, joka alkaisi ehdottaa toista naista sänkykuvioihin mukaan tms bi-kliseitä. Nyt joku on varmaan silleen että "fantasioi kuitenkin!", ja se ei sitten taas minua vaivaa pätkääkään jos niin tekee - varmaan samat setit on mielessä monen heteronaisenkin miehellä :)

Älä ap kuvittele, että nämä kommentoijat edustavat koko yhteiskuntaa. Kaikki ahdasmielisimmät vaan tulleet jakamaan näkemyksiään into piukassa.

Sinä olet tässä se ahdasmielinen. Et sinä voi määritellä mitä joku toinen painottaa tärkeäksi parisuhteen kannalta. Itselläsikin on varmasti joitain kriteereitä, esim. arvomaailman tai iän suhteen?

Vierailija
165/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistit luodin, hyvä että hänen ajatusmaailmansa kävi ilmi nyt eikä myöhemmin.

Ja hyvä kun Ap olisi itsekin kertonut biseksuaalisuudestaan avoimesti heti alussa, niin kumppani olisi voinut tehdä päätöksensä heti eikä tuhlata aikaansa.

Vierailija
166/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan tuo kurjaa, mutta minusta väistit luodin tuossa. tuskin on oikeasti niin hyvä ihminen kuin väittää.

+ kauheeta bi-fobiaa täällä, hyi teitä.

Tämä teksti on oiva esimerkki siitä, miksi ärsytätte joitain tahoja. Minäminäminä, ei saa olla eri mieltä, muuten on vihaaja.

Vierailija
167/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia joku biseksuaali sitten haluaisi seurustella sellaisen kanssa, jolle hänen seksuaalisuus on ongelma? Eikö ole hyvä, että suhde päättyi heti alkuunsa?

Tämä on muuten hyvä pointti. Jos toisen seksuaalisuus ei sytytä, niin suhteesta ei tule mitään oli sitten kyseessä joku fetissi tai biseksuaalisuus. Itselleni miehen biseksuaalisuus on turn off ja tietyt fetissit tai sadomasokistiset jutut myös. Parempi, että on samantyyppiset mieltymykset eli naista itseään kiihottaa kaksi miestä yhdessä jo ajatuksena. 

Ap, aikuisen seksuaalisuuteen kuuluu, että molempien seksuaalisuus on ok. Ei vain niin päin, että toisella on velvollisuus hyväksyä jotain mikä ei kiihota. Kyse ei ole homofobiasta, vaikka ketjussa onkin ala-arvoista tekstiä siihen suuntaan. 

Vierailija
168/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin hyvin seurustella myös bi-miehen kanssa, mutta ei se nyt mielestäni takroita, että olisi suvaitsematon seksuaalivähemmistöjä kohtaan, jos joku haluaa täysin heteron kumppanin. Ei kaikki homot/lesbotkaan halua bi-seksuaalin kanssa seurustella.

Ei se haluaminen olekaan suvaitsemattomuutta, vaan perustelut sille. Yksi keskustelija esim väitti olevansa suvaitsevainen, mutta ei halua biseksuaalia kumppania kun pelkää tämän pettävän. On todella ahdasmielistä suvaitsemattomuutta epäillä ihmisen uskollisuutta vain suuntautumisen perusteella. No, mutta eipä ole ensi kerta kun joku äärettömän tuomitseva ihminen väittää olevansa suvaitsevainen. Ja varmasti uskoo itse näin aivan vilpittömästi.

Välillä kyllä ihmettelen, millaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii.

Sinäkö määrittelet suvaitsevaisesti, mikä on oikea ja mikä väärä perustelu? Tekstisi on muutenkinsävyltään äärimmäisen ahdasmielinen ja kapeakatseinen.

Suosittelen sinulle jotain suljettua ryhmää, joka vilisee trigger warning-varoituksia ja kiellettyjä sanoja ja sävyjä. Vaikutat haluavan sellaista.

Vierailija
169/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin hyvin seurustella myös bi-miehen kanssa, mutta ei se nyt mielestäni takroita, että olisi suvaitsematon seksuaalivähemmistöjä kohtaan, jos joku haluaa täysin heteron kumppanin. Ei kaikki homot/lesbotkaan halua bi-seksuaalin kanssa seurustella.

Ei se haluaminen olekaan suvaitsemattomuutta, vaan perustelut sille. Yksi keskustelija esim väitti olevansa suvaitsevainen, mutta ei halua biseksuaalia kumppania kun pelkää tämän pettävän. On todella ahdasmielistä suvaitsemattomuutta epäillä ihmisen uskollisuutta vain suuntautumisen perusteella. No, mutta eipä ole ensi kerta kun joku äärettömän tuomitseva ihminen väittää olevansa suvaitsevainen. Ja varmasti uskoo itse näin aivan vilpittömästi.

Välillä kyllä ihmettelen, millaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii.

Miksi sitä toisaalta pitäisi edes suvaita? Ihme pakkomielle tähän suvaitsemiseen. En minäkään vaadi muiden suvaitsemista minun tavoilleni. Tehkööt mitä tehkööt ja se siitä.

Väitinkö että pitäisi? En! Mutta valehtelua en siedä.

Väitit, t.eri. Siedä-sanaa käyttämällä myös viittaat jyrkästi ja suvaitsemattomasti siihen, että sinä voit määritellä jonkun muun määreet seurustelukumppanille.

Vierailija
170/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa todella outoa lukea näitä kommentteja. En tiedä miksi kaikki kuvittelevat, että bi haluaa esim. seurustella sekä naisen että miehen kanssa yhtä aikaa? En minä ainakaan ole ikinä ollut yhtään polyamorinen, minulle se, että olen bi, tarkoittaa vain sitä, että ei ole väliä, onko parteri mies vai nainen. Ihastun ja rakastun luonteeseen ja itselleni suuri kiinnostustekijä on toisen älykkyys.

Onneksi miestäni ei seurusteluhistoriani haitannut pätkän vertaa eikä ole mikään sika, joka alkaisi ehdottaa toista naista sänkykuvioihin mukaan tms bi-kliseitä. Nyt joku on varmaan silleen että "fantasioi kuitenkin!", ja se ei sitten taas minua vaivaa pätkääkään jos niin tekee - varmaan samat setit on mielessä monen heteronaisenkin miehellä :)

Älä ap kuvittele, että nämä kommentoijat edustavat koko yhteiskuntaa. Kaikki ahdasmielisimmät vaan tulleet jakamaan näkemyksiään into piukassa.

Ei tarvitse kuvitella mitään, riittää kun pitää silmät auki nettiä selatessa. Foorumeilla lukemattomat heterosuhteessa elävät bisset (ei merkitystä toimiiko se suhde vai ei) hakevat samaa sukupuolta olevaa henkilöä sivusuhteeseen tai sitten satunnaiseen hauskanpitoon. Miehesi onnitelkoon itseään, jos väitteesi pelkästään luonteeseen rakastumisesta pitää paikkansa. Mutta turha yrittää uskotella, että se olisi teikäläisten keskuudessa normi, kun on niin paljon havaintoja muusta.

Vierailija
171/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni sekoittaa keskenään ihmisen taipumuksen pettämiseen (toisilla sitä on, toisilla ei), ja taipumuksen/kiinnostuksen harrastaa seksiä tai haluta muuten olla suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Biseksuaali ei välttämättä petä heterokumppaniaan, mutta hän ei olisi bi, jos ei tuntisi vetoa siihen samaa sukupuolta olevaan. Ja tämä tosiseikka tuottaa hetero+bi -suhteisiin useimmiten vaikeuksia, kun bi saattaa alkaa jopa todella pitkän ajan kuluttua painia aina vain enemmän oman viettinsä kanssa. Biseksuaalit vetoavat usein siihen, että heterotkin pettävät, tai vaihtavat kumppania. Totta, mutta näin tuskin tapahtuu mikäli hetero on tyytyväinen heterokumppaniinsa. Sarjapettäjät ja ns. pelimiehet on asia erikseen, heillä on jotain vialla oman itsetuntonsa tai libidon kanssa. Sen sijaan usein biseksuaali, vaikka ei löytäisi heterokumppanistaan mitään moitittavaa, kokee jäävänsä jostain paitsi tai halujensa muuttuneen ajan kuluessa, ja sitten aletaan etsiä tapaa kohdata omaa sukupuolta oleva henkilö intiimillä tavalla. Osa biseksuaaleista varmaankin voi pitää tämän viettinsä "kurissa", riippuen sen voimakkuudesta, jolloin suhde heteroon säilyy ennallaan, mutta toisilla se alkaa tuottamaan ongelmia. Jos hetero tiedostaa tämän dilemman etukäteen, eikä halua ottaa sitä riskiä että olisi osana moisessa kuviossa, onko hän suvaitsematon kun ei halua ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa? Vaiko pelkästään omaa harmoniaansa ja onnellisuuttaan vaaliva, normaali ihminen? Voiko ketään vaatia seurustelemaan ihmisen kanssa, jos vain toinen niin haluaa? Täällä on monisivuinen topicci, jossa on listattu turn off- syitä, minusta niistä valtaosa on paljon mitättömämpiä, mitä edellä kuvattu.

Paljon näkyy postauksia missä biseksuaalit etsivät kumppania sivusuhteeseen, joko heteropuolison luvalla tai sitten sitä ilman. Tai sitten hakevat muilta tukea päätökselleen pysytellä heterosuhteessa, vähintäänkin uskollisena. Ei ole helppoa heillä elämä.

Hyvä kirjoitus!

Vierailija
172/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n entisen naisystävän mieleen oli noussut jo joitain muitakin askarruttavia seikkoja tämän käytöksessä, persoonassa tai olemuksessa, ennen ap:n kaapista tuloa. Joka sitten saattoi olla viimeinen naula arkkuun, tai ehkä exän päättelyn mukaan selittänyt jo aiemmat mieltä kiusanneet asiat. Niinpä nainen toimi kuten hänellä oli oikeus, lähti suhteesta joka ei vastannut enää hänen odotuksiaan. Varmasti pidemmän päälle parempi vaihtoehto molemmille osapuolille. Mutta ehkä täällä uhriutuminen helpottaa jätetyn oloa, edes vähän.

Vierailija
173/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikeaa kuvitella, että nuoruudessaan homoseksuaalista elämää viettäneenä AP:lla olisi oikeasti kiinnostusta naiseen. Ehkä hän on onnistunut rakentamaan itselleen kultaisen ulkokuoren, ja etsii itselleen kulissisuhdetta, mutta homoseksuaalisuus on pysyvä ominaisuus ihmisessä. Ainoastaan Jumalan armosta ihmisen on mahdollista eheytyä ja jättää synnillinen elämä taakseen. Mutta tällöin ihminen ei ole enää homoseksuaali vaan hän on syntynyt uudestaan Kristuksesta.

Vierailija
174/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuollaisen menneisyyden takia perhettäni rikkoisi, mutta jos tämä olisi paljastunut alkuvaiheessa, olisin saattanut lopettaa suhteen.

Ihan vaan sen takia, että luultavasti olisin loppuikäni epävarma siitä riitänkö minä naisena miehelleni, vai haluaako hän salaa, tai joskus tulevaisuudessa suhteen miehen kanssa. En olisi siis riittävän itsevarma uskoakseni että minä tulen riittämään hänelle jatkossakin.

Entä jos miehen exällä on täysin erilainen vartalo kuin sinulla? Tai täysin erilaiset harrastukset? Erilainen luonne? Mietitkö haluaako hän salaa kuitenkin jotain muuta kuin sinut?

Onko tää sun mielestä ihan sama juttu?

Eri mutta on. Biseksuaali ihastuu ihmiseen, ei sukupuoleen. Hyvässä suhteessa, rakastuneena, ei yhtäkkiä ala himoita toista sukupuolta pelkän sukupuolen takia! Ihan kuten heterot ja homotkin ihastuvat ihmiseen, biseksuaalilla vaan sillä ihmisen sukupuolella EI OLE VÄLIÄ.

onko tämä jotenkin vaikeaa ymmärtää?

Ei tuota väitettäsi ainakaan usko, kun lukee teikäläisten kirjoituksia toisaalta:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/8168112/perheenaidin-ajatuksia

Vierailija
175/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kiinnostunut miehistä, on mahdotonta, että hän olisi todella kiinnostunut myös naisista. Tämä on fakta, joka on todistettu tieteellisesti. Tällaiset miehet saattavat korkeintaan etsiä itselleen kulissiavioliittoa, jolla todistelevat "puhtaudestaan". Tällaiset miehet ovat yleensä väkivaltaisia vaimoaan kohtaan, ja muutenkin taipuvaisia kaikenlaiseen. Mielestäni on naurettavaa, että vihervasemmisto haluaa puolustella tällaista käytöstä.

Vierailija
176/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi valehtelit jo suhteen alussa?

Turha itkeä täällä, kun nainen sai selville että olet oikeasti bi tai jopa piilohomo.

Miksi itse haluaisit elää ” väärän” ihmisen kanssa?

Itse olet itsesi ajanut nurkkaan! Valheella on OIKEASTI lyhyet jäljet ja sylttytehtaalla tavataan…

Vierailija
177/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On asiaa ihan tutkittukin ja lopputulos ollut enemmän tai vähemmän aina se sama, että biseksuaalit miehet eivät viehätä naisia. Enkä oikeastaan ihmettele. En itsekään haluaisi kilpailla naisen huomiosta - mahdollisesta päättämättömyydestä tai jopa uinuvasta täyslesbolaisuudesta -  mahdollisesti vielä kauniimman sukupuolen edustajien kanssa.

Osa naisista larppaa olevansa bi muodin mukana, koska nuorena juodaan alkoholia, on traumaa yms sekaisin osittain. Eivät edes ole naisten kanssa. Jos nainen voisi seurustella naisen kanssa pysyvästi läpi elämän tai on fyysisiä naissuhteita, ehkä sitten voi kysyä pari kysymystä. Asia on siis monimutkainen.

Trendilarppaus nyt on asia erikseen, tositoimia tosimielellä kokeilleet kokonaan toinen.

Vierailija
178/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, oikein teki nainen! 

Vierailija
179/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ex-ulkoministerikin todennut, ettei ole homoilun asiantuntija, semisti vaan bi-curious? Mielestäni hyvin hänkin on naisen kanssa viihtynyt, vaikka tietynlaista pilkettä löytyy silmäkulmasta vaikka kuinka.

Vierailija
180/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on kiinnostunut miehistä, on mahdotonta, että hän olisi todella kiinnostunut myös naisista. Tämä on fakta, joka on todistettu tieteellisesti. Tällaiset miehet saattavat korkeintaan etsiä itselleen kulissiavioliittoa, jolla todistelevat "puhtaudestaan". Tällaiset miehet ovat yleensä väkivaltaisia vaimoaan kohtaan, ja muutenkin taipuvaisia kaikenlaiseen. Mielestäni on naurettavaa, että vihervasemmisto haluaa puolustella tällaista käytöstä.

30-luku soitti ja halusi käsityksensä takaisin. Olen itse viherkeskustalainen ja puolustanut täällä ap:n vaimon oikeutta olla haluamatta biseksuaalia puolisokseen, mutta en muuten ole samoilla linjoilla kanssasi. Siitä olen varma, että jollain tasolla biseksuaali kaipaa romanttista tai seksuaalista kontaktia omaan sukupuoleensa, vaikka olisikin uskollinen. Väkivalta ja kaikenlainen? Tuohan nyt on aivan naurettavaa.