Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen jätti kun kuuli, että olen seurustellut miehen kanssa.

Vierailija
14.05.2021 |

Puolen vuoden tapailun jälkeen puhuttiin entisistä heiloista, ja mainitsin seurustelleeni teini-iässä miehen kanssa. Nainen ei voinut tätä hyväksyä, eikä olla enää oltu tekemisissä. Jotenkin raastavaa, että mitä minä nykyään historialleni voin, mutta voi olla paremmin näin. Aiemmin ei vain hänen kanssaan ollut erimielisyyksiä tms., ja puheista ymmärsin, ettei hänellä ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan.
M31

Kommentit (197)

Vierailija
181/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa todella outoa lukea näitä kommentteja. En tiedä miksi kaikki kuvittelevat, että bi haluaa esim. seurustella sekä naisen että miehen kanssa yhtä aikaa? En minä ainakaan ole ikinä ollut yhtään polyamorinen, minulle se, että olen bi, tarkoittaa vain sitä, että ei ole väliä, onko parteri mies vai nainen. Ihastun ja rakastun luonteeseen ja itselleni suuri kiinnostustekijä on toisen älykkyys.

Onneksi miestäni ei seurusteluhistoriani haitannut pätkän vertaa eikä ole mikään sika, joka alkaisi ehdottaa toista naista sänkykuvioihin mukaan tms bi-kliseitä. Nyt joku on varmaan silleen että "fantasioi kuitenkin!", ja se ei sitten taas minua vaivaa pätkääkään jos niin tekee - varmaan samat setit on mielessä monen heteronaisenkin miehellä :)

Älä ap kuvittele, että nämä kommentoijat edustavat koko yhteiskuntaa. Kaikki ahdasmielisimmät vaan tulleet jakamaan näkemyksiään into piukassa.

Ei tarvitse kuvitella mitään, riittää kun pitää silmät auki nettiä selatessa. Foorumeilla lukemattomat heterosuhteessa elävät bisset (ei merkitystä toimiiko se suhde vai ei) hakevat samaa sukupuolta olevaa henkilöä sivusuhteeseen tai sitten satunnaiseen hauskanpitoon. Miehesi onnitelkoon itseään, jos väitteesi pelkästään luonteeseen rakastumisesta pitää paikkansa. Mutta turha yrittää uskotella, että se olisi teikäläisten keskuudessa normi, kun on niin paljon havaintoja muusta.

Minulla oli yliopistossa kaveri, joka oli homo. Kun hän etsi kumppania netistä, tuli valtaosa yhteydenotoista naimisissa olevilta miehiltä, jotka halusivat salaseksiä. Ei sillä, ei biseksuaaleillakaan varmaan helppoa ole jos pitää sovittaa erilaisia elämäntapoja ja mieltymyksiä. Kaapista tulo heti suhteen alussa varmasti hankalaa jos elää jossain sovinnaisessa maalaisyhteisössä.

Vierailija
182/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se musta bi:n jos en tiedä. Parisuhteeseen ja seksiin haluan miehen, mutta haluisin kokeilla seksiä naisen kanssa ja olen aina välillä kiinnostunut naisesta, mutta en kuitenkaan haluaisi seurustella naisen kanssa. Tuskin lähtisin naisen kanssa panemaan jos oisin miehen kanssa suhteessa. Säännöthän on parisuhteessa samat on sukupuoli mitä tahansa 3. osapuolen osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa homoista ja lesboista ei halua biseksuaalia kumppania ja ihan samasta syystä kuin heterotkaan eivät halua, otaksun eli siinä on oletus, että jossain vaiheessa vain yksi sukupuoli ei kuitenkaan riitä. Tämä on tietysti biseksuaalien kannalta vähän hankala juttu. 

Miesten kohdalla biseksuaaleista valtaosa on naisten kanssa johtuen ympäristön paineista ja ehkä omistakin paineista olla "normaali", perustaa perhe jne. Se ei kuitenkaan kadota halua toteuttaa toista puolta itsestä.

Vierailija
184/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se musta bi:n jos en tiedä. Parisuhteeseen ja seksiin haluan miehen, mutta haluisin kokeilla seksiä naisen kanssa ja olen aina välillä kiinnostunut naisesta, mutta en kuitenkaan haluaisi seurustella naisen kanssa. Tuskin lähtisin naisen kanssa panemaan jos oisin miehen kanssa suhteessa. Säännöthän on parisuhteessa samat on sukupuoli mitä tahansa 3. osapuolen osalta.

Bi olet, ei epäilystä. Heteroa kun ei sama sukupuoli kiinnosta millään lailla. Kiinnostuksen laatu tai  ilmentymistapa (ja tämäkin ehkä vain omassa mielessä / ajatuksissa) sitten biseksuaaleilla vaihtelee. Ehkä jonain päivänä sinäkin saat kokemuksen tai useampia naisen kanssa, ja se voi sitten johtaa elämäsi uusille laduille. Tai sitten toteat että parempi pysytellä vanhassa moodissa. Hän näkee, ken elää.

Vierailija
185/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa homoista ja lesboista ei halua biseksuaalia kumppania ja ihan samasta syystä kuin heterotkaan eivät halua, otaksun eli siinä on oletus, että jossain vaiheessa vain yksi sukupuoli ei kuitenkaan riitä. Tämä on tietysti biseksuaalien kannalta vähän hankala juttu. 

Miesten kohdalla biseksuaaleista valtaosa on naisten kanssa johtuen ympäristön paineista ja ehkä omistakin paineista olla "normaali", perustaa perhe jne. Se ei kuitenkaan kadota halua toteuttaa toista puolta itsestä.

Olisko ratkaisu tähän ongelmaan se, että biseksuaalit pyrkisivät pariutumaan vain keskenään...

Vierailija
186/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ex-ulkoministerikin todennut, ettei ole homoilun asiantuntija, semisti vaan bi-curious? Mielestäni hyvin hänkin on naisen kanssa viihtynyt, vaikka tietynlaista pilkettä löytyy silmäkulmasta vaikka kuinka.

Siis kuka?

Vierailija
187/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani bi naiset ovat kyllä päätyneet perustamaan perheen miehen kanssa.

Itse ymmärrän kyllä asian. Kun kello alkaa tikittää, aletaan etsiä miestä ja isää lapselle.

Bi mielhillä voi olla toisin.

Vierailija
188/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani bi naiset ovat kyllä päätyneet perustamaan perheen miehen kanssa.

Itse ymmärrän kyllä asian. Kun kello alkaa tikittää, aletaan etsiä miestä ja isää lapselle.

Bi mielhillä voi olla toisin.

Joka sitten usein naisten kohdalla osoittautuukin väliaikaiseksi ratkaisuksi, näennäisesti käytännöllisyyteen ja helppouteen perustuva ajattelutapa ei lopulta usein sittenkään selätä seksuaalisen taipumuksen vaateita. Jatkuva ristiriita omien tavoitteiden ja tarpeiden välillä saattaa ennen pitkää kriisiyttää elämän, eikä pelkästään henkilön omaansa. Ja voi pahimmillaan jopa horjuttaa mielenterveyttä, näissä on paljon pelissä.

Vierailija
189/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ex-ulkoministerikin todennut, ettei ole homoilun asiantuntija, semisti vaan bi-curious? Mielestäni hyvin hänkin on naisen kanssa viihtynyt, vaikka tietynlaista pilkettä löytyy silmäkulmasta vaikka kuinka.

Siis kuka?

Timo Soini.

Vierailija
190/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen määrittelee omat rajansa kumppanin etsinnässä eikä se tarkoita että olisi rasisti tai homofoobikko tms. Ei asian edes tarvitse käydä mitenkään kenenkään järkeen joten syytä on turha ihmetellä. Ihmisethän saattaa lopettaa tapailun vaikkapa siksi että toisella on paska musiikkimaku.

En itsekään seurustelisi bi-miehen kanssa. Mulla ei ole yhtään mitään bi-seksuaaleja vastaan mutta se vaan veisi seksihalut kokonaan, jolloin parisuhde olisi mahdoton. Asia ei liity mitenkään esim. mustasukkaisuuteen vaan ei nappaa ja sillä hyvä.

Vierailija
191/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani avarakatseinen erilaisten seksuaalisuuden muotojen kanssa, mutta silti ajatus näin heteronaisena bi-miehen kanssa olemisest (siis suhteessa) tuntuu hieman .. arveluttavalta. Ehkä siksi, kuten joku aiempi kommentoija totesi, että bi-miehellä on paljon enemmän kiinnostavia ehdokkaita tarjolla. Ja kyllä, uskollisuus ei katso sitä onko hetero tai bi, mutta jotenkin tulee vaan fiilis, että bi-mies saattaisi helpommin toteuttaa tuota puolta itsestään toisen miehen kanssa.

Ei se siis mitenkään looginen ajatuskulku meikäläisellä ole :D myönnän.. mutta silti..

Ja joo, heteropertsa voi lähteä naapurin Raijan luo ihan yhtä hyvin kuin bi-Pekka Jarkon matkaan..

Mutta kuten sanoin, tämä on fiilisjuttu jostain syystä..

Vierailija
192/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että pääsit eroon noin kehittymättömästä ihmisestä.

Vierailija
193/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe mitenkään kehittämättäömyyttä jos ei halua suhdetta bi-miehen kanssa.

Nykyään vain muka täytyy olla niin kehittynyt, edistynyt, suvaitsevainen jne.

Naisena bi-mies ei ole kiihottava, hiukan sama kuin homomieskin. Voisin olla kaveri, mutta en muuta.

On monia muitakin asioita miehessä joiden takia en koe, että on sopiva seurustelukumppani, miksi ei sitten saa olla myös tämä?

Olen hetero ja haluan kumppaniksi myös heteron. Se nyt on vain niin, kummallekin helpompaa ja selkeämpää.

Vierailija
194/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies bi, jos on ollut suhteessa miehen kanssa teininä, eikä enää tämän jälkeen ole miehet kiinnostaneet? Kuinka vahvasti se homous jää päälle yhdestä teosta?

Vierailija
195/197 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies bi, jos on ollut suhteessa miehen kanssa teininä, eikä enää tämän jälkeen ole miehet kiinnostaneet? Kuinka vahvasti se homous jää päälle yhdestä teosta?

Ei ole ollut pelkkä kokeilu, kun suhteeseen asti oli edennyt. Ehta bi, eikä varmaan muuksi muutu.

Vierailija
196/197 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on joskus homostellut, niin en kyllä tahtoisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.

Vierailija
197/197 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että miehestä karisee miehisyys aika pahasti jos kuvittelee hänet jonkun toisen miehen kainalossa.