Nainen jätti kun kuuli, että olen seurustellut miehen kanssa.
Puolen vuoden tapailun jälkeen puhuttiin entisistä heiloista, ja mainitsin seurustelleeni teini-iässä miehen kanssa. Nainen ei voinut tätä hyväksyä, eikä olla enää oltu tekemisissä. Jotenkin raastavaa, että mitä minä nykyään historialleni voin, mutta voi olla paremmin näin. Aiemmin ei vain hänen kanssaan ollut erimielisyyksiä tms., ja puheista ymmärsin, ettei hänellä ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan.
M31
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ainakin niin suvaitsematon, että en todellakaan huolisi miestä joka on seurustellut miesten kanssa. Vaikea löytää mitään helliä tunteita jos päälimmäinen ajatus on se, että oksettaa.
Sulla on täysi lupa olla seurustelematta kenen kanssa et halua, mutta tuo on kyllä ihan puhdasta ja klassista homofobiaa.
Homo- ja bifobiaa kyllä on täynnä tämä ketju. Huhhuh.Niin on. Ja ihan mielenkiintoista, miten moni kuitenkin väittää olevansa suvaitsevainen.
Suvaitsevaisuus liittyykin siihen, että toinen saa toteuttaa seksuaalisuuttaan ihan oman mielensä mukaan, muilla ei ole siihen nokan koputtamista. Toisaalta sitten taas kukin myös saa itse valita mitä hyväksyy tai ei hyväksy kumpoaniltaan. Ollakseen suvaitsevainen ihmisen ei tarvitse seurustella homojen kanssa itse intiimisti. 388
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat ahdasmielisiä.
Muuan transmies sanoi että transhenkilön puoliso on lähes poikkeuksestta nainen - joko transnaisen lepakkopuoliso tai transmiehen naispuoliso. Miehille sukupuolivähemmistöt ovat paljon vaikeampi asia. Tämä on tietenkin vain hänen kokemuksensa eikä koske seksuaali-vaan sukupuolivähemmistöjä. Tämän näkemyksen mukaan naiset eivät olisi ahdasmielisempiä kuin miehet.
Miehet hyväksyvät naisten kokeilut saman sukupuolen kanssa kuitenkin huomattavasti helpommin. Esim yhdellekkään miehelle ei ole ollut ongelma minun seksuaalinen kanssakäyminen naisten kanssa, vaan monet jopa ovat pitäneet sitä hyvänä asiana. Johtuu ehkä myös siitä, että tiedän tasan tarkaan mistä pidän ja myös kerron nämä asiat. N
No sitten koko sukupuolta koskevan yleistyksesi täytyy olla totta, kun sinulla on niinkin laaja otanta kuin oma kokemuksesi.
[/quote]
Miehet hyväksyvät naisten kokeilut saman sukupuolen kanssa kuitenkin huomattavasti helpommin. Esim yhdellekkään miehelle ei ole ollut ongelma minun seksuaalinen kanssakäyminen naisten kanssa, vaan monet jopa ovat pitäneet sitä hyvänä asiana. Johtuu ehkä myös siitä, että tiedän tasan tarkaan mistä pidän ja myös kerron nämä asiat. N[/quote]
Tämä johtuu siitä, että miehillä on usein salainen haave päästä sänkyyn kahden naisen kanssa yhtä aikaa, ja kuvittelevat, että se onnistuu helpommin jos nainen on bi.
Suuri ongelma tuossa olisi myös se, että kertoo vasta puolen vuoden jälkeen noin isosta asiasta. Siis vaikka se olisi ollut teininä "pieni asia", niin onhan tuo asia, joka pitäisi kertoa aikaisin uudelle kumppanille. Tästä voi olla niin monia mielipiteitä ja voi herättää vahvoja tunteita vastapuolessa.
Itse en olisi mustasukkainen tai oleta, että bi olisi alttiimpi pettämään tms. Mutta asia voisi häiritä herkkinä hetkinä sängyssä omaa nautintoa, jos tulee väärällä hetkellä mieleen mielikuvia miehen menneisyydestä päähän. Ja tällaiset mielikuvat voivat olla mitä vain "erikoisuuksia" mitä miehellä olisi seksuaalisuudessaan ja aiemmissa kokemuksissaan.
Enkä vihaa homoja tai biseksuaaleja, vaan jokainen saa toteuttaa itseään ja tehdä makkarissa mitä tekee. Mutta itselläni voisi partnerina olla ainakin aikamoinen totuttelu ajatukseen.
Ikävä kuulla, ap :( itselläkin puolen vuoden tapailu hiljaittain päättynyt, kun mies oli liian vaativa, joten tunnen tuskasi.
Mutta ymmärrän, että se että mies on kiinnostunut muistakin kuin naisista on aika monelle turn off. Kun taas toisille voi olla turn off se, että on ollut paljon seksikumppaneita vaikka. Sitten vaan ei auta mainostaa asiaa, jos suhde on kovin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet hyväksyvät naisten kokeilut saman sukupuolen kanssa kuitenkin huomattavasti helpommin. Esim yhdellekkään miehelle ei ole ollut ongelma minun seksuaalinen kanssakäyminen naisten kanssa, vaan monet jopa ovat pitäneet sitä hyvänä asiana. Johtuu ehkä myös siitä, että tiedän tasan tarkaan mistä pidän ja myös kerron nämä asiat. N
Tämä johtuu siitä, että miehillä on usein salainen haave päästä sänkyyn kahden naisen kanssa yhtä aikaa, ja kuvittelevat, että se onnistuu helpommin jos nainen on bi.
"Salainen haave" osalla varmaankin on, osalla ei ole. Ja mitä sillä edes on merkitystä, suvaitsevat sitten enemmän, oli haaveita tai ei. Monet naiset fantasioivat tulevansa (teko joka on yleistynyt sitten 2015), eihän tuokaan tee asiasta hyväksyttyä. Suvaitsevaisempia, vaikka koitatkin sumuttaa tätä jollain "salaisilla haaveilla".
Ikävä juttu ap, mutta parempi että pääsit eroon naisesta. Mua ei ainakaan haittaisia jos poikaystäväni olisi bi ja ollut jokus miehen kanssa. Muutenkin mielestäni erikoista antaa jo vanhojen juttujen vaikuttaa noin paljon.
Täällä moni sekoittaa keskenään ihmisen taipumuksen pettämiseen (toisilla sitä on, toisilla ei), ja taipumuksen/kiinnostuksen harrastaa seksiä tai haluta muuten olla suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Biseksuaali ei välttämättä petä heterokumppaniaan, mutta hän ei olisi bi, jos ei tuntisi vetoa siihen samaa sukupuolta olevaan. Ja tämä tosiseikka tuottaa hetero+bi -suhteisiin useimmiten vaikeuksia, kun bi saattaa alkaa jopa todella pitkän ajan kuluttua painia aina vain enemmän oman viettinsä kanssa. Biseksuaalit vetoavat usein siihen, että heterotkin pettävät, tai vaihtavat kumppania. Totta, mutta näin tuskin tapahtuu mikäli hetero on tyytyväinen heterokumppaniinsa. Sarjapettäjät ja ns. pelimiehet on asia erikseen, heillä on jotain vialla oman itsetuntonsa tai libidon kanssa. Sen sijaan usein biseksuaali, vaikka ei löytäisi heterokumppanistaan mitään moitittavaa, kokee jäävänsä jostain paitsi tai halujensa muuttuneen ajan kuluessa, ja sitten aletaan etsiä tapaa kohdata omaa sukupuolta oleva henkilö intiimillä tavalla. Osa biseksuaaleista varmaankin voi pitää tämän viettinsä "kurissa", riippuen sen voimakkuudesta, jolloin suhde heteroon säilyy ennallaan, mutta toisilla se alkaa tuottamaan ongelmia. Jos hetero tiedostaa tämän dilemman etukäteen, eikä halua ottaa sitä riskiä että olisi osana moisessa kuviossa, onko hän suvaitsematon kun ei halua ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa? Vaiko pelkästään omaa harmoniaansa ja onnellisuuttaan vaaliva, normaali ihminen? Voiko ketään vaatia seurustelemaan ihmisen kanssa, jos vain toinen niin haluaa? Täällä on monisivuinen topicci, jossa on listattu turn off- syitä, minusta niistä valtaosa on paljon mitättömämpiä, mitä edellä kuvattu.
Paljon näkyy postauksia missä biseksuaalit etsivät kumppania sivusuhteeseen, joko heteropuolison luvalla tai sitten sitä ilman. Tai sitten hakevat muilta tukea päätökselleen pysytellä heterosuhteessa, vähintäänkin uskollisena. Ei ole helppoa heillä elämä.
Vierailija kirjoitti:
No. Nainen haluaa kumppanikseen henkilön joka ei ole Bi. Se hänelle suotakoon jos hän niin haluaa. Ehkä on joutunut petetyksi aiemmin ja pelkää sitä paljon -> kokee että Bin kanssa joutuisi olemaan varuillaan kaikenaikaa myös esim. silloin kun mies on keskellä metsää todistetusti vain miesporukalla.
Ei kun uutta etsimään. Itseäni ei miehen Bi tausta haittaisi vaan enemmänkin kiinnostaisi. No itse olen myös (hyvin vapaamielinen) Bi joten näen asiassa vain loputtomia mahdollisuuksia, en ongelmia 😏
Oletko tyhmä? Bi ja homomiehiä on niin vähän, että ennemmin sinun kannattaa olla varuillasi vain naisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni sekoittaa keskenään ihmisen taipumuksen pettämiseen (toisilla sitä on, toisilla ei), ja taipumuksen/kiinnostuksen harrastaa seksiä tai haluta muuten olla suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Biseksuaali ei välttämättä petä heterokumppaniaan, mutta hän ei olisi bi, jos ei tuntisi vetoa siihen samaa sukupuolta olevaan. Ja tämä tosiseikka tuottaa hetero+bi -suhteisiin useimmiten vaikeuksia, kun bi saattaa alkaa jopa todella pitkän ajan kuluttua painia aina vain enemmän oman viettinsä kanssa. Biseksuaalit vetoavat usein siihen, että heterotkin pettävät, tai vaihtavat kumppania. Totta, mutta näin tuskin tapahtuu mikäli hetero on tyytyväinen heterokumppaniinsa. Sarjapettäjät ja ns. pelimiehet on asia erikseen, heillä on jotain vialla oman itsetuntonsa tai libidon kanssa. Sen sijaan usein biseksuaali, vaikka ei löytäisi heterokumppanistaan mitään moitittavaa, kokee jäävänsä jostain paitsi tai halujensa muuttuneen ajan kuluessa, ja sitten aletaan etsiä tapaa kohdata omaa sukupuolta oleva henkilö intiimillä tavalla. Osa biseksuaaleista varmaankin voi pitää tämän viettinsä "kurissa", riippuen sen voimakkuudesta, jolloin suhde heteroon säilyy ennallaan, mutta toisilla se alkaa tuottamaan ongelmia. Jos hetero tiedostaa tämän dilemman etukäteen, eikä halua ottaa sitä riskiä että olisi osana moisessa kuviossa, onko hän suvaitsematon kun ei halua ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa? Vaiko pelkästään omaa harmoniaansa ja onnellisuuttaan vaaliva, normaali ihminen? Voiko ketään vaatia seurustelemaan ihmisen kanssa, jos vain toinen niin haluaa? Täällä on monisivuinen topicci, jossa on listattu turn off- syitä, minusta niistä valtaosa on paljon mitättömämpiä, mitä edellä kuvattu.
Paljon näkyy postauksia missä biseksuaalit etsivät kumppania sivusuhteeseen, joko heteropuolison luvalla tai sitten sitä ilman. Tai sitten hakevat muilta tukea päätökselleen pysytellä heterosuhteessa, vähintäänkin uskollisena. Ei ole helppoa heillä elämä.
Pitkä vuodatus aiheesta, jota et näytä ymmärtävän. Ihan omasta päästä vedettyä soopaa. Ei ole helppoa sulla elämä.
Liikaa uhkia. Sekä miehet ja naiset. Ei jatkoon
Miksi kukaan biseksuaali haluaisi suhteen sellaisen ihmisen kanssa, jolla on jotain typeriä asenteita biseksuaaleja kohtaan?
Minä ainakin haluan läheisiä suhteita vain sellaisiin ihmisiin, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä vuodatus aiheesta, jota et näytä ymmärtävän. Ihan omasta päästä vedettyä soopaa. Ei ole helppoa sulla elämä.
Kommentti täältä sivusta: ei ole edellä kirjoittajan omasta päästä vedettyä. Asiasta on nimittäin tehty ihan akateemisia tutkimuksia, jopa meillä täällä Suomessa. Ja joissakin tutkimuksissa tekijöinä henkilöt, jotka ovat itse tunnistautuneet bisseiksi. Tulokset ja päätelmät tuollaisia mitä tuossa edempänä yritettiin, ehkä vähän sekavasti kyllä, tuoda esille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan biseksuaali haluaisi suhteen sellaisen ihmisen kanssa, jolla on jotain typeriä asenteita biseksuaaleja kohtaan?
Minä ainakin haluan läheisiä suhteita vain sellaisiin ihmisiin, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.
Suutari pysykööt lestissään, eli bissen paras kaveri on toinen bisse. Sen kun ymmärtäisivät vielä joskus itsekin.
Ymmärrän hyvin. Olenkin sanonut että jos oma mies pettää miehen kanssa niin se on kerrasta poikki. Naisen kanssa ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentti täältä sivusta: ei ole edellä kirjoittajan omasta päästä vedettyä. Asiasta on nimittäin tehty ihan akateemisia tutkimuksia, jopa meillä täällä Suomessa. Ja joissakin tutkimuksissa tekijöinä henkilöt, jotka ovat itse tunnistautuneet bisseiksi. Tulokset ja päätelmät tuollaisia mitä tuossa edempänä yritettiin, ehkä vähän sekavasti kyllä, tuoda esille.
Joopa joo. Ei ole kyseessä mikään vietti, jota on pakko päästä toteuttamaan. Kyse on vain siitä, että seksuaalisesti voi kiinnostua miehistä ja naisista. Suurin osa pareista päätyy eroon joka tapauksessa ja aloitetaan suhde uuden kanssa, joten se että eron syyksi haetaan selitystä biseksuaalisuudesta on ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kertoi kerran kännissä, että sillä oli teininä ollut jotain kokeiluja toisen pojan kanssa. Ei haittaa minua, enkä todellakaan ymmärrä, miksi sen pitäisi haitata.
Oli munkin eks poikaystävällä kokeilu kaverinsa kanssa. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, että olisi ollut biseksuaali. Tuo oli kertomansa mukaan ainoa kerta.
Ilmeisestikkin naisten on vaikea tätä hyväksyä. Tässä asiassa miehet ovat hyväksyvämpiä, sama asia on myös kumppanin edellisestä suhteesta olevien lasten kanssa. Tätä on varmasti vaikea myöntää, koska normaalistihan päähämme on istutettu ajatus, että nainen on hyvä ja mies paha, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Asioiden kieltäminen vaan ei auta, itse olen koittanut nähdä asiat sukupuoliolettamien yläpuolelta ja olenkin yllättynyt kuinka täysin tietämättömänä olin levittänyt miesvastaisia stereotypioita ja ihmettelin, että valtaosa miehistä ei olekkaan sellaisia sikoja, vaan huolehtivia ja avuliata ihmisiä. N38
Kyllä bi-naisen kanssa vähän mietityttäisi, että mitäs jos sitä alkaakin jossain vaiheessa taas naiset hotsittamaan, minähän jään sitten automaattisesti kuin nalli kalliolle koska en voi naista mitenkään korvata vaikka olisin kuinka hyvä mies.
Miten bi-mies toimii heterosuhteessa? Onko suurempi kiinnostus naisen b- rappuun vai riittääkö normiseksi?