Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen jätti kun kuuli, että olen seurustellut miehen kanssa.

Vierailija
14.05.2021 |

Puolen vuoden tapailun jälkeen puhuttiin entisistä heiloista, ja mainitsin seurustelleeni teini-iässä miehen kanssa. Nainen ei voinut tätä hyväksyä, eikä olla enää oltu tekemisissä. Jotenkin raastavaa, että mitä minä nykyään historialleni voin, mutta voi olla paremmin näin. Aiemmin ei vain hänen kanssaan ollut erimielisyyksiä tms., ja puheista ymmärsin, ettei hänellä ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan.
M31

Kommentit (197)

Vierailija
81/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni sekoittaa keskenään ihmisen taipumuksen pettämiseen (toisilla sitä on, toisilla ei), ja taipumuksen/kiinnostuksen harrastaa seksiä tai haluta muuten olla suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Biseksuaali ei välttämättä petä heterokumppaniaan, mutta hän ei olisi bi, jos ei tuntisi vetoa siihen samaa sukupuolta olevaan. Ja tämä tosiseikka tuottaa hetero+bi -suhteisiin useimmiten vaikeuksia, kun bi saattaa alkaa jopa todella pitkän ajan kuluttua painia aina vain enemmän oman viettinsä kanssa. Biseksuaalit vetoavat usein siihen, että heterotkin pettävät, tai vaihtavat kumppania. Totta, mutta näin tuskin tapahtuu mikäli hetero on tyytyväinen heterokumppaniinsa. Sarjapettäjät ja ns. pelimiehet on asia erikseen, heillä on jotain vialla oman itsetuntonsa tai libidon kanssa. Sen sijaan usein biseksuaali, vaikka ei löytäisi heterokumppanistaan mitään moitittavaa, kokee jäävänsä jostain paitsi tai halujensa muuttuneen ajan kuluessa, ja sitten aletaan etsiä tapaa kohdata omaa sukupuolta oleva henkilö intiimillä tavalla. Osa biseksuaaleista varmaankin voi pitää tämän viettinsä "kurissa", riippuen sen voimakkuudesta, jolloin suhde heteroon säilyy ennallaan, mutta toisilla se alkaa tuottamaan ongelmia. Jos hetero tiedostaa tämän dilemman etukäteen, eikä halua ottaa sitä riskiä että olisi osana moisessa kuviossa, onko hän suvaitsematon kun ei halua ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa? Vaiko pelkästään omaa harmoniaansa ja onnellisuuttaan vaaliva, normaali ihminen? Voiko ketään vaatia seurustelemaan ihmisen kanssa, jos vain toinen niin haluaa? Täällä on monisivuinen topicci, jossa on listattu turn off- syitä, minusta niistä valtaosa on paljon mitättömämpiä, mitä edellä kuvattu.

Paljon näkyy postauksia missä biseksuaalit etsivät kumppania sivusuhteeseen, joko heteropuolison luvalla tai sitten sitä ilman. Tai sitten hakevat muilta tukea päätökselleen pysytellä heterosuhteessa, vähintäänkin uskollisena. Ei ole helppoa heillä elämä.

Pitkä vuodatus aiheesta, jota et näytä ymmärtävän. Ihan omasta päästä vedettyä soopaa. Ei ole helppoa sulla elämä.

Kommentti täältä sivusta: ei ole edellä kirjoittajan omasta päästä vedettyä. Asiasta on nimittäin tehty ihan akateemisia tutkimuksia, jopa meillä täällä Suomessa. Ja joissakin tutkimuksissa tekijöinä henkilöt, jotka ovat itse tunnistautuneet bisseiksi.  Tulokset ja päätelmät tuollaisia mitä tuossa edempänä yritettiin, ehkä vähän sekavasti kyllä, tuoda esille.

Joopa joo. Ei ole kyseessä mikään vietti, jota on pakko päästä toteuttamaan. Kyse on vain siitä, että seksuaalisesti voi kiinnostua miehistä ja naisista. Suurin osa pareista päätyy eroon joka tapauksessa ja aloitetaan suhde uuden kanssa, joten se että eron syyksi haetaan selitystä biseksuaalisuudesta on ihan turhaa.

Joopa joo. Mutta juu ei. Tällaisia vuodatuksia netissä riittää: https://keskustelu.suomi24.fi/t/8168112/perheenaidin-ajatuksia

Vierailija
82/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on saanut ajattelemaan ja taidan jättää nykyisen naiseni, siksi että tällä on ollut suhteita myös naisiin. En halua asettaa häntä tilanteeseen, missä hän himoitsee naisia, mutta on suhteessa kanssani. M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni sekoittaa keskenään ihmisen taipumuksen pettämiseen (toisilla sitä on, toisilla ei), ja taipumuksen/kiinnostuksen harrastaa seksiä tai haluta muuten olla suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa. Biseksuaali ei välttämättä petä heterokumppaniaan, mutta hän ei olisi bi, jos ei tuntisi vetoa siihen samaa sukupuolta olevaan. Ja tämä tosiseikka tuottaa hetero+bi -suhteisiin useimmiten vaikeuksia, kun bi saattaa alkaa jopa todella pitkän ajan kuluttua painia aina vain enemmän oman viettinsä kanssa. Biseksuaalit vetoavat usein siihen, että heterotkin pettävät, tai vaihtavat kumppania. Totta, mutta näin tuskin tapahtuu mikäli hetero on tyytyväinen heterokumppaniinsa. Sarjapettäjät ja ns. pelimiehet on asia erikseen, heillä on jotain vialla oman itsetuntonsa tai libidon kanssa. Sen sijaan usein biseksuaali, vaikka ei löytäisi heterokumppanistaan mitään moitittavaa, kokee jäävänsä jostain paitsi tai halujensa muuttuneen ajan kuluessa, ja sitten aletaan etsiä tapaa kohdata omaa sukupuolta oleva henkilö intiimillä tavalla. Osa biseksuaaleista varmaankin voi pitää tämän viettinsä "kurissa", riippuen sen voimakkuudesta, jolloin suhde heteroon säilyy ennallaan, mutta toisilla se alkaa tuottamaan ongelmia. Jos hetero tiedostaa tämän dilemman etukäteen, eikä halua ottaa sitä riskiä että olisi osana moisessa kuviossa, onko hän suvaitsematon kun ei halua ryhtyä suhteeseen biseksuaalin kanssa? Vaiko pelkästään omaa harmoniaansa ja onnellisuuttaan vaaliva, normaali ihminen? Voiko ketään vaatia seurustelemaan ihmisen kanssa, jos vain toinen niin haluaa? Täällä on monisivuinen topicci, jossa on listattu turn off- syitä, minusta niistä valtaosa on paljon mitättömämpiä, mitä edellä kuvattu.

Paljon näkyy postauksia missä biseksuaalit etsivät kumppania sivusuhteeseen, joko heteropuolison luvalla tai sitten sitä ilman. Tai sitten hakevat muilta tukea päätökselleen pysytellä heterosuhteessa, vähintäänkin uskollisena. Ei ole helppoa heillä elämä.

Pitkä vuodatus aiheesta, jota et näytä ymmärtävän. Ihan omasta päästä vedettyä soopaa. Ei ole helppoa sulla elämä.

Kommentti täältä sivusta: ei ole edellä kirjoittajan omasta päästä vedettyä. Asiasta on nimittäin tehty ihan akateemisia tutkimuksia, jopa meillä täällä Suomessa. Ja joissakin tutkimuksissa tekijöinä henkilöt, jotka ovat itse tunnistautuneet bisseiksi.  Tulokset ja päätelmät tuollaisia mitä tuossa edempänä yritettiin, ehkä vähän sekavasti kyllä, tuoda esille.

Jos ei sulla oo linkkejä niihin hienoihin tutkimuksiin ni vähän vaikuttaa kyllä omasta päästä vedetyltä tää sunkin vastaus.

Ihan oikeesti kiinnostaa ne linkit, luen mielelläni bissetutkimuksia.

Vierailija
84/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kai kukaan heteronainen halua seurustella homon kanssa. Olipa homo kaapissa tai ei.

Vierailija
85/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö todella itse hahmota asiaa? Ensimmäisenä joillekin naisille tulee mieleen suolisto, uskonnoissa tai fyysisesti ei ole "puhdas". Naiset etsivät puhtautta ja hygieniaa joka paikassa. Naisen pitäisi käsitellä sitä samaa intiimissä kanssakäymisessä ja bakteerit /tautitilanne tulee mieleen (myös silloin kun miehellä ollut naisia aiemmin). Toinen voi olla naisen luulo, että miehet ovat edelleen miehen tulevaisuuden suunnitelmissa. Ja kolmas syy voi olla että nainen miettii onko se mies ollut alistuvassa naisen roolissa (vai pojan mikä voi kauhistuttaa lisää) tai kiljuva naisellinen vai dominoiva ikävä rooli – se hämmentää. Tulee muitakin mielikuvia, ei niin miellyttäviä, samoin kun mies kertoisi naispuolisista existään. Entä miten mies heijastaa itseään käytöksessään muille esim. sille naiselle. Neljäs asia, nainen haluaa miehen johon voi eläytyä, ymmärtää, jota palvotaan jossain määrin. Eroon voisi olla joku muukin syy, jos mies ei vain sovi naisen etsimään mieskuvaan tai persoonaan, arvomaailmaan tai maailmankuvaan – että ne erovat suuresti. Onko yhteisiä kiinnostuksia. Viides asia on että nainen voi yllättyä ja järkyttyä, jos menneisyyden asian kertoo kesken suhteen ja on jättänyt sen kertomatta aluksi, nainen kokee tulleensa huijatuksi (itkee, loukkaantuu). On myös naisia jotka eivät ajattele noin tai yhtä tarkasti, mutta joillekin ainakin miehen identiteetti merkitsee. Onko se sekavasti hahmotettava vai selkeä identiteetti? Osa naisista kyllä ajattelee että on ollut itsekin mies esimerkiksi edellisessä elämässä, tai on jing ja jang tasapaino. Osa voi miettiä vaikuttaako alkoholi ihmisten aivoihin /sukupuoli-identiteettiin tai joku muu, vai oliko se aito kiinnostus.

Vierailija
86/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sulla oo linkkejä niihin hienoihin tutkimuksiin ni vähän vaikuttaa kyllä omasta päästä vedetyltä tää sunkin vastaus.

Ihan oikeesti kiinnostaa ne linkit, luen mielelläni bissetutkimuksia.

http://jek.kapsi.fi/KangasvuoLisuri.pdf

http://urn.fi/urn:isbn:9789526205526

http://hdl.handle.net/10138/157563

https://doi.org/10.1300/j082v11n01_12

Vierailija
87/197 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja:

On varmaankin parasta, että asia tuli nyt esille. Naisen asenne siis. Pyrin itse kertomaan panseksuaalisuudestani mahdollisille seurustelukumppaneille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jotta en joutuisi vastaavaan tilanteeseen. On paljon naisia (ja miehiä), joille seksuaalisuutesi ei ole ongelma.

N27

Vierailija
88/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisestikkin naisten on vaikea tätä hyväksyä. Tässä asiassa miehet ovat hyväksyvämpiä, sama asia on myös kumppanin edellisestä suhteesta olevien lasten kanssa. Tätä on varmasti vaikea myöntää, koska normaalistihan päähämme on istutettu ajatus, että nainen on hyvä ja mies paha, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Asioiden kieltäminen vaan ei auta, itse olen koittanut nähdä asiat sukupuoliolettamien yläpuolelta ja olenkin yllättynyt kuinka täysin tietämättömänä olin levittänyt miesvastaisia stereotypioita ja ihmettelin, että valtaosa miehistä ei olekkaan sellaisia sikoja, vaan huolehtivia ja avuliata ihmisiä. N38

Hei vaan M38.

Vierailija
89/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta nainen ei vaan kestänyt ajatusta, ettet ole "täysi" mies. Suurin osa naisista ei kestä.

Miehille naisen bi-seksuaalisuus puolestaan on pienempi ongelma.

Vierailija
90/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopulta nainen ei vaan kestänyt ajatusta, ettet ole "täysi" mies. Suurin osa naisista ei kestä.

Miehille naisen bi-seksuaalisuus puolestaan on pienempi ongelma.

Wot 😀. Kyllä minua häiritsee bi-seksuaalissa enemmän se pelko että on liian mies ja löytää toisen samanlaisen tai toisia samanlaisia. Homomiehet elää niin kuin moni mies haluaisi, on paljon irtosuhteita eikä ole niin väliä kenen kanssa. Tämä mahdollisuus yliannnostukseen maskuliinisuutta jonkun muun miehen kanssa on se mikä mua häiritsee.

Vierailija
91/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan olekaan, mut kyllä se loppuviimein menee niin että bi-seksuaali päätyy lopulliseen suhteeseen samaa sukupuolta olevan kanssa.

En itsekään jatkaisi suhdetta ihan vaan siksi koska tiedän että sillä ei ole tulevaisuutta.

Suurin osa ihmisistä on biseksuaaleja, joten väitteesi ei taida olla tosi.

Mites tuo on tutkittu? Minä sitten kuulun siihen vähemmistöön, joka ei naiseen pystyisi edes koskemaan. Itse siis nainen ja muutamia kertoja mua on yrittänyt nainen pokata. Erittäin vastenmielistä.

Vierailija
92/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon hetero miestä,koska olen itsekin hetero,ihan sama mitä nää jotka haukkuu foobikoks ja vihaajaks sanoo:D on se kumma että kaikki muu on sallittua paitsi olla hetero tänä päivänä.

Vierailija
93/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan olekaan, mut kyllä se loppuviimein menee niin että bi-seksuaali päätyy lopulliseen suhteeseen samaa sukupuolta olevan kanssa.

En itsekään jatkaisi suhdetta ihan vaan siksi koska tiedän että sillä ei ole tulevaisuutta.

Suurin osa ihmisistä on biseksuaaleja, joten väitteesi ei taida olla tosi.

Mites tuo on tutkittu? Minä sitten kuulun siihen vähemmistöön, joka ei naiseen pystyisi edes koskemaan. Itse siis nainen ja muutamia kertoja mua on yrittänyt nainen pokata. Erittäin vastenmielistä.

Täällä sama,vastenmielistä,olen itsekin nainen,ei todellakaan pysty olemaan naisen kanssa,mun isosisko joka ennen seurustellut miesten kanssa, päätyi lopulta naisen kanssa yhteen ja naimisiin ovat menossa,kuvottavaa,pistin välit poikki.

Vierailija
94/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ryhtyis kenenkään hom pen kulissipuolisoksi. Apn nainen teki oikein.

Vierailija
95/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on 100% hetero, ja on mm. todistanut tämän lyömällä turpaan miestä, joka kokeili lähennellä häntä baarissa (olin paikalla todistamassa). Jos mies ei ole 100% hetero, hän saattaa aivan hyvin kiinnostua toisista miehistä, lapsista tai eläimistä. Tällaiset miehet kuuluvat mielestäni vankilaan.

Niin, heteronaiset ovat kiinnostuneet myös lapsista, kaloista, koirista ym.

Vierailija
96/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh!

Vierailija
97/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin samoin. Olen kiinnostunut vain heteromiehistä.

Vierailija
98/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut myös naisista, mutta mielestäni naisten väliset suhteet ovat kauniita kun taas miesten välisissä on jotain epänormaalia. En osaa tarkemmin selittää, mutta en itsekään voisi kuvitella olevani yhdessä miehen kanssa, joka on kiinnostunut miehistä.

N26

Vierailija
99/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on 100% hetero, ja on mm. todistanut tämän lyömällä turpaan miestä, joka kokeili lähennellä häntä baarissa (olin paikalla todistamassa). Jos mies ei ole 100% hetero, hän saattaa aivan hyvin kiinnostua toisista miehistä, lapsista tai eläimistä. Tällaiset miehet kuuluvat mielestäni vankilaan.

Ja tätäkin mammat peukuttaa aivan kiimassa. On tämä kyllä sairas palsta.

Vierailija
100/197 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut myös naisista, mutta mielestäni naisten väliset suhteet ovat kauniita kun taas miesten välisissä on jotain epänormaalia. En osaa tarkemmin selittää, mutta en itsekään voisi kuvitella olevani yhdessä miehen kanssa, joka on kiinnostunut miehistä.

N26

Olet aika sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä