Nyt ne tulee taas, jota syvästi inhoan, eli helteet. Inhoaako joku muukin minun lisäkseni?
En osaa pukeutua, inhoan kuumuutta, ihmiset ovat aina tosi ärsyttäviä helteellä. Tuntuu aina, että kaikilla muilla on hirveästi tekemistä ja kavereita, kun itse pysyn vaan kotona.
Kommentit (149)
En tykkää yhtään helteistä. Erityisesti inhoan, kun ihmisistä tulee todella lyhytpinnaisia ja aggressiivisia ja he meinaavat käydä ihmisten kimppuun, ketkä päivittelevät hellettä, että onpa kuuma ja tukalaa. Hirveä huuto ja mekastus, että miten mikään ei kelpaa ja että kyllä sitten talvella itketään kylmää ja lunta jne. Että nyt on pakko nauttia ja iloita, kun on "kerrankin" kuuma. Vähän turhan monta kertaa osunut tässä viime vuosina ne hirmuhelteet tänne Pohjolaan ja pitkiksi ajoiksi, että enempi on nykyään sääntö, kuin poikkeus, että kesä on yhtä hellettä. Nyt jo jotkut itkevät, että ei ole vieläkään kesä. Toukokuussa.
En ymmärrä, miksi kaikkien olisi oltava sitä mieltä, että helle ja auringonpaahde on ihanaa ja sadesää ja viileys huonoa. Nykyään tämä asenne on pesiytynyt säätiedotuksiinkin, aiemmin saatieteilijät olivat neutraaleja, eivätkä jotain sään laatuarvostelijoita.
Inhoan, aina inhonnut.
Kylmyyteen voi pukea aina lisää vaatteita, mutta kuumuudessa ei ole mitään mitä poistaa.
Patterit on kanssa osa taloa eikä ne pidä mitään ääntä. Ja voi nukkua peiton kanssa! <3
Sairauskohtaukset myös lievemmät talvella, kun on vähemmän auringon paistetta.
Mutta onneksi kaikki eivät inhoa, vaan kerrankin ilo näkyy :)
liikaa vaadittu. Ratikassa matkalla kavereita tapaamaan on 50 astetta, siellä metallipurkissa heilutaan ja toisten ihmisten hikipisarat lentävät mutkassa päällesi. Pakko juoda koko ajan, ja sitten on hirveä vessahätä koko ajan.
Joo ihanaa mennä puistoon iltaa istumaan ja nyppiä sitten 10 punkkia varpaan väleistä yöllä. Borrelioosi ja antibioottikuuri jonka aikana ei saa edes juoda alkoholia.
Siinä sitten makaat iho palaneena, muiden hiessä kylpeneenä, taudin saaneena unettomana kuumassa kämpässä johon ei saa asentaa ilmastointia koska perintökohde. Jee kesä ❤️!!
Helteellä ihmiset ovat hyväntuulisia ja lämpimässä & kirkkaassa valossa on jotenkin niin hirveästi energiaa ettei malttaisi nukkumaan mennä.
8kk kestävä ankea rospuuttoaika tuntuu vaan pahalta unelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.
Tää on totta, ihmiset luulee, että se helpottaa, kun päästää sen ulkoilman sisään. Ei tuolla etelässä tuuletella päivällä ollenkaan, kun on helteitä, eihän sitä kuumaa ilmaa saa sisältä enää pois. Yöllä voi tuulettaa, jos lämpötila laskee silloin.
Ihme settiä; kas kun ilmastointilaitteet on keksitty...
Mulla on ilmastointilaite, tai itse asiassa niitä on kaksi. Molemmat viilentävät ilmaa sellaiset viitisen astetta maksimissaan. Ja jos lähdetään jostain 30 asteesta tai jopa yli, niin luuletko, että riittää ihmiselle, joka voi hyvin/normaalisti, kun lämpötila on n. 18-21. Asteita on silti aivan liikaa.
Mulla on sen lisäksi pöytätuuletin, jonka edessä on jääpaloja tai pakkasesta otettuja vesipulloja, kylmäkalleja kainalossa, vatsan päällä ja milloin missäkin. Ei vaan riitä. Helvetin tukalaa ja kuumaa silti.
Onneksi olen sairauslomalla, niin ei ainakaan tarvitse stressata, että joku pakottaisi mut panikoimaan jonnekin töihin. (Oikeasti varmaan pyörtyisin jos helteellä pitäisi mennä).
Vierailija kirjoitti:
liikaa vaadittu. Ratikassa matkalla kavereita tapaamaan on 50 astetta, siellä metallipurkissa heilutaan ja toisten ihmisten hikipisarat lentävät mutkassa päällesi. Pakko juoda koko ajan, ja sitten on hirveä vessahätä koko ajan.
Joo ihanaa mennä puistoon iltaa istumaan ja nyppiä sitten 10 punkkia varpaan väleistä yöllä. Borrelioosi ja antibioottikuuri jonka aikana ei saa edes juoda alkoholia.
Siinä sitten makaat iho palaneena, muiden hiessä kylpeneenä, taudin saaneena unettomana kuumassa kämpässä johon ei saa asentaa ilmastointia koska perintökohde. Jee kesä ❤️!!
Jahas puolet viestistä jäi pois. Kirjoitin:
Aurinko sattuu iholla, pitää verhoutua pitkiin helmoihin tai paksuun aurinkorasvaan. Palamista pitää välttää hinnalla millä hyvänsä. Kauniit kesävaatteet eivät ilahduta kun hiki valuu ja liimaa liehuvan kankaan ihoon. Talven urheilut eivät auta kun kaikki viehättävyys katoaa punaiseen naamaan ja liimalettiin. Suihkussa käynti on liikaa vaadittu...
Jep, ilmottaudun. Helteet tuskastuttaa ja väsyttää. Pidän lämpimästä pilvisestä säästä. Suora auringonpaiste on kamalaa (muulloinkin kuin kesällä)
Mitkä helteet. Eihän Suomi mikään Australia ole.
av:n levyraati osasto kirjoitti:
Tähän sopii palstalaisten suuri hittisuosikki "Pupu ja pojat - Helle"
Kertasäkeistö lauletaan yhteislauluna. Pysykää vireessä ja tahdissa! Nyt lähtee ..
"... pakkanen, siitä suomalaiset tykkää,
pakkanen, kuljetaan nenät huurussa,
... pakkanen ...
... pakkanen ...
voi kun pian tulis pakkanen (3x)" ♫♪♫♪♫♪***♫♪♫♪♫♪
Loistava biisi, mut se on Papu ja pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, luuserit käyttävät joukkoliikennettä ja siirrettävä ilmastoinitlaite käy ihan paikkaan kun paikkaan.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee ja niin pitää ollakin.
Autoilussa ei ole järkeä, mielelläni käytän joukkoliikennettä. Ja ei, asuntooni ei saa edes siirrettävää ilmastointilaitetta laittaa (koska ikkunasta ei saa tulla mitään putkea tms). En asu Suomessa.
Ei voi kun nauraa teille. Suomessa on helteitä max. noin viikon verran. Mulle suomen kesä on liian kylmä.
TV, radio, sosiaalinen media, lehdet: "Korkeapaine alue vyöryy lounaasta kaikkien odottama helleaalto saapuu vihdoin Suomeen, jopa 25 astetta rikki nyt kaikki ulos nauttimaan auringosta, valosta ja lämmöstä JOPA 3 viikkoa putkeen eikä pilven hattaroita lähimainkaan näkyvissä"
EI PE#$LE ajan vielä sillalta alas
Suurin osa ylipainoisista inhoaa helteitä siksi, kun hävettää oma lihavuus, eikä kehdata pukeutua kevyisiin vaatteisiin. Halutaan peitellä lihavuutta, joten talvi ja kylmyys sopii, kun voi verhoutua paksuihin vällyihin. Tottakai hikoiluttaa ja on huono olo, kun helteellä pukeudutaan peittävästi, peitellen kroppaansa. Pukeutukaa kevyesti, huomaatte eron.
Vierailija kirjoitti:
Ja samat ihmiset puolen vuoden päästä valittamassa kun on kylmää, märkää ja pimeää. Hankkikaa nyt joku ilmastointilaite jos ette muuten selviä.
Sori, mutta minä ainakin valitan vain kesästä ja liian kuumasta. Kaikki muut säätilat ja kelit käy mulle mainiosti.
Rakastan viileää, pimeää ja kunnon raikasta tuulta. Sade, kunnon myrskyt, ukkoset ja loskakin ihan ok. Kovat pakkasetkin menee, kun laittaa riittävästi vaatetta päälle. Ei mitään aihetta valittaa. Mutta helteitä inhoan sydämeni pohjasta.
Olisi kiva voida nauttia valosta ja kauniista luonnosta kesällä. Kevyempi vaatetuskin on mukavaa ja jotenkin niin ihanan huoletonta. Mutta kun se helvatan lämpö pilaa kaiken. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, luuserit käyttävät joukkoliikennettä ja siirrettävä ilmastoinitlaite käy ihan paikkaan kun paikkaan.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee ja niin pitää ollakin.
Autoilussa ei ole järkeä, mielelläni käytän joukkoliikennettä. Ja ei, asuntooni ei saa edes siirrettävää ilmastointilaitetta laittaa (koska ikkunasta ei saa tulla mitään putkea tms). En asu Suomessa.
No EI TIETENKÄÄN ole mitään järkeä, ihan muuten vaan koko maapallolla alkaa kaikki perustua autoiluun...
Ja korona-aikaan autoiluhan on entistäkin tärkeämpää.
Ja ikkunasta voi laittaa ilmastointilaitteen väliaikaisen poistoputken ihan rauhassa, mikään laki ei sitä kiellä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ylipainoisista inhoaa helteitä siksi, kun hävettää oma lihavuus, eikä kehdata pukeutua kevyisiin vaatteisiin. Halutaan peitellä lihavuutta, joten talvi ja kylmyys sopii, kun voi verhoutua paksuihin vällyihin. Tottakai hikoiluttaa ja on huono olo, kun helteellä pukeudutaan peittävästi, peitellen kroppaansa. Pukeutukaa kevyesti, huomaatte eron.
Mulla on lievää ylipainoa, mutta en mä kroppaani peittele, vaan pukeudun kevyesti kesällä. Kotona olen alasti tai pikkarit jalassa. Silti liian kuumaa helteillä.
En voisi edes kuvitella pitäväni esim. jotain pitkiä housuja kesällä. Tai vaikka tossuja tai muita umpinaisia kenkiä. Jalat "paistuisivat".
Helteillä mies hikoaa käsittämättömän paljon ja tuuletin pauhaa yötä päivää. Lakanat aamuisin täysin märät hiestä ja koko ajan saa olla niitä vaihtamassa. Häikäisevillä keleillä migreeni pahenee vaikka aurinkolaseja käytän
Vierailija kirjoitti:
Minä painan hieman yli 100kg, pukeudun kesällä kevyesti, ei hävetä yhtään. Nautin kesästä. Olen nainen 56 vuotta.
En kaipaa kavereita, mutta erityisesti helteitä en ainakaan kaipaa. Kestän kyllä ne, kun vaihtoehtoa ei ole ja Suomessa sentään suurin osa vuodesta on viileä keli.
Miksi helteistä tykätään? Siksi kun saa vähentää vaatteita ja maata rannalla? Tekeekö joku fyysistä duunia ja urheilee, tunteeko heikkoja vanhuksia?
Joiltakin menee oikeasti helteillä toimintakyky ja kärsivät. Alastomuudesta on vaikea vähentää vaatetusta, lisää voi aina pistää jos on kylmä.
Itse inhoan hellettä, se vaan tuntuu pahalta. En mä silti riistää helteiden iloa niiltä jotka siitä nauttii. Odotan vaan et itse pääsen taas raittiiseen ilmaan juoksemaan hyvin nukkuneena ja virkeänä.