Nyt ne tulee taas, jota syvästi inhoan, eli helteet. Inhoaako joku muukin minun lisäkseni?
En osaa pukeutua, inhoan kuumuutta, ihmiset ovat aina tosi ärsyttäviä helteellä. Tuntuu aina, että kaikilla muilla on hirveästi tekemistä ja kavereita, kun itse pysyn vaan kotona.
Kommentit (149)
Oi että kun olisi aina helle!
Suomen ilmasto on todella syvältä perseestä paitsi silloin kun helle hellii ja aurinko paistaa.
Kun lapset itsenäistyvät niin lähden tästä kylmästä harmaasta holhousvaltiosta KAUAS pois lämpimään, palmujen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.
Tää on totta, ihmiset luulee, että se helpottaa, kun päästää sen ulkoilman sisään. Ei tuolla etelässä tuuletella päivällä ollenkaan, kun on helteitä, eihän sitä kuumaa ilmaa saa sisältä enää pois. Yöllä voi tuulettaa, jos lämpötila laskee silloin.
Ihme settiä; kas kun ilmastointilaitteet on keksitty...
Vierailija kirjoitti:
Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.
Oletpa tyhmä. Minä en ole ylipainoinen vaan hoikka ja vaikka olisi alasti helteellä niin silti on kuuma!
Ja samat ihmiset puolen vuoden päästä valittamassa kun on kylmää, märkää ja pimeää. Hankkikaa nyt joku ilmastointilaite jos ette muuten selviä.
Saapi nähdä tuleeko.
Heikolta näyttää kun vettä tulee kuin esterinperseestä ja huomenna pitäisi olla yli 20 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja samat ihmiset puolen vuoden päästä valittamassa kun on kylmää, märkää ja pimeää. Hankkikaa nyt joku ilmastointilaite jos ette muuten selviä.
Tuskin on samat ihmiset. Mä en ikinä valita kylmästä ja pimeästä. Mutta totta on, että joka säällä löytyy valittajia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en valita kylmästä ja pimeästä. Tykkään pimeästä enemmän kuin aurinkoisesta säästä.
Vierailija kirjoitti:
Näiltä hellehulluilta pitäisi estää nukkuminen muutamaksi viikoksi, altistaa 24/7 kirkasvalolle ja laittaa muurahaisia kulkemaan iholla niin sit tietäisivät miltä tuntuu niistä jotka eivät helteestä tykkää.
Miks pitäis? Ei se heidän syy oo, että on helteet.
Suomessa ei ole koskaan liian kuuma. +40 alkaa vasta olla kuuma.
Vajaan viikon päästä jo sataa ja tuskinpa mitään kunnon helteitä tulee nyt. Älkää murehtiko. En itsekään tykkää helteistä. Olen parhaimmillani noin 15 asteen lämpötilassa. Silloin on raikasta ja energinen olo. Syksyt ja keväät ovat mulle parasta aikaa.
Nuorempana rakastin helteitä! Silloin oli hyvä kroppa ja rusketuin aina kauniisti. Nyt vanhemmalla iällä en enää uskalla grillata itseäni auringossa eikä se niin mukavaakaan ole. Ja vaikka hoikka olen niin näin ei tämä kroppa niin esittelykelpoinen enää keski-iässä ole. Joten - en rakasta helteitä. Syyssää paras.
Olen jo varustautunut. Siirrettävä ilmastointilaite paikoilleen, kaksi tuuletinta porisemaan ja jäät niiden eteen. Pakastimen tyhjennän jotta saan sinne pyyhkeitä. Kaihtimet ja verhot kiinni. Ostan vielä eläimille tarkoitettuja viilennysmattoja. Pysyn neljän seinän sisällä.
Olen työtön niin pystyn, mutta mitä sit kun täytyisi käydä töissä ja urheilla?
Inhoan helteitä. Termostaattini on rikki, kiitos ms-taudin.
Helle silloin tällöin ei ärsytä varsinkaan nyt pitkän talven jälkeen mutta kun hellekausi kestää ja kestää viikkotolkulla niin ihmisillä selkeästi päät pehmii ja monet kerrostalokämpät muuttuvat sietämättömiksi. Ei kaikilla olee varaa johonkin ilmalämpöpumppuun
Vierailija kirjoitti:
Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.
No kerropa, mikä se oikea vaatetus on, kun ei saisi osua yhtään aurinkoa iholle ja esim. normaali puuvillapusero päästää uv-säteilyn sukkana läpi? Millaiset hanskat laittaisit itte? Lippis ei suojaa mitään, paitsi vähän silmiä. Kehtaisitko pitää itse päivänvarjoa, kun ne eivät ole nyt muotia, vaan ilmeisesti ihosyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.
Tää on totta, ihmiset luulee, että se helpottaa, kun päästää sen ulkoilman sisään. Ei tuolla etelässä tuuletella päivällä ollenkaan, kun on helteitä, eihän sitä kuumaa ilmaa saa sisältä enää pois. Yöllä voi tuulettaa, jos lämpötila laskee silloin.
Ei kukaan oo Suomessakaan niin tyhmä, että tuulettaisi päivällä.
Miksi helteitä vihaavia ei saisi olla? Luuleko helteen rakastajat, että toisen viha vie ne helteet. En vaan voi ymmärtää tätä väittelyä. Mielipiteitä ne vain ovat.
Vierailija kirjoitti:
No tulihan se sieltä. Ootkos nudisti luuranko?
Couperosa ihoni vihaa helteitä. Tykkään uida öisin ja iltaisin. Toivottavasti ei tule mitään yli 20 asteen helteitä.
Rakastan syksyä ja pimeyttä.