Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ne tulee taas, jota syvästi inhoan, eli helteet. Inhoaako joku muukin minun lisäkseni?

Vierailija
10.05.2021 |

En osaa pukeutua, inhoan kuumuutta, ihmiset ovat aina tosi ärsyttäviä helteellä. Tuntuu aina, että kaikilla muilla on hirveästi tekemistä ja kavereita, kun itse pysyn vaan kotona.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen. En vaan tykkää helteestä.

Vierailija
22/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan myös kesää. Ötökät, aina valoisaa, kuuma, piha rehottaa muttei jaksa auringon paisteessa kökkiä, kenenkään kanssa ei voi sopia mitään kolmeen kuukauteen kun on mökkiä ja reissua ja sitä ja tätä. Rasittavaa. Elämä menee tauolle kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää. Mulle helle on tosi tukalaa, koska mulla on hyvin matala verenpaine. Tulee siis helposti vetelä ja huono olo. Onneksi nykyisessä asunnossa on sellaiset ikkunat, että voi tuulettaa öisin ilman että tarvitsee pelätä kissan kamikazeilua.

Tää kesä tulee kyllä olemaan ekstratukala, koska olen pahimpaan helleaikaan viimeisillään raskaana. Täytyy vaan asennoitua siihen, että se hellejakso ei Suomessa onneksi yleensä kestä kauan. Tosin mulle jo yli 20 astetta alkaa tuottaa vaikeuksia.

Vierailija
24/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Oon jotenkin lämpövammainen ja nukun talvellakin vain lakana peittona ja tuuletan illalla.

Valon ja lämmön myötä menee unet ja sen myötä menee sit muukin jaksaminen. Tykkään lenkkeillä, kesäisin ainoa aika on keskiyön ja aamukuuden välillä.

Auringonpaiste oikein kihelmöi iholla, tuntuu inhottavalta, mä en rusketu kun vaan palan.

Jatkuva valo myös pahentaa paniikki- ja ahdistusoireita.

Jatkuva helle vie myös sadon ja luonnon marjat, musta ois ihana poimia mustikoita ja sieniä.

Fyysistä ulkotyötä tekevillä on rankkaa. Oon itsekin ollut kesäpaahteessa raksalla suorassa auringonpaisteessa ja se oli kamalaa vielä unettomuuden lisäksi.

Täytyy muistaa juoda ja ottaa lisäsuolaa jos haluaa urheilla.

Mutta mikäs siinä jos haluaa ja pystyy vaan makoilla ja ottaa aurinkoa, mä tykkään liikkua ja touhuta.

Odotan joka kevät syksyä.

Huh, jopa helpotti, kiitos!

Vierailija
25/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinistä lähtien inhosin, nykyään jopa tykkään. Kavereita ei tosin ole vieläkään :|

Vierailija
26/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No  voi voi-

Ostakaa se ilmastointilaite niin ei tarvi vinkua vuodesta toiseen.

Toki voitte laihduttaa kans , seki auttaa.

Mutta ettehä te halua itse tehdä mitään asialle.

Mä olen kylläkin alipainoinen, että laihduttaminen ei taida olla fiksuin ratkaisu asiaan. Eikä mulla ole varaa asentaa ilmastointilaitetta vuokra-asuntoon.

-se helteiden aikaan viimeisillään raskaana oleva

Vierailija
27/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.

Painan 50 kiloa ja urheilen, multa menee helteellä mielenterveys ja toimintakyky.

Reilusti ylipainoinen ystäväni taas nauttii ja iloitsee täysin rinnoin.

Kunpa pystyisikin laihduttamalla alkaa rakastamaan helteitä niin tekisin sen heti.

28/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo 20-24 astetta ei vielä ole hankala, mutta siitä ylöspäin mentäessä alkaa olla tukalaa. Kunhan ei tule sellaista pitkää helleaaltoa, jossa lämpö ei lopulta yöksikään laske edes alle 20 asteen.

Tuulettimet kotona auttavat jonkin verran, mutta en tykkää siitä kun ne hurisevat koko ajan. Tykkään hiljaisuudesta.

Vierailija
29/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No  voi voi-

Ostakaa se ilmastointilaite niin ei tarvi vinkua vuodesta toiseen.

Toki voitte laihduttaa kans , seki auttaa.

Mutta ettehä te halua itse tehdä mitään asialle.

Entäs jos on jo laiha ja asuntoon ei saa asentaa ilmastointilaitetta?

Vierailija
30/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten huomaamme te talvihullut olette turvonneita ciiderivalaita ja terapiassa juoksevia moniongelmaisia.

Teitä ei maailma tarvitse!

Huhhuh, tunteisiin menee 😂

Vierailija
31/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan helteitä, ei pysty tekemään mitään. Mä en saa myöskään olla yhtään auringossa, niin en pysty olemaan ees varjossa ulkona turvallisesti. Se epämukavuuden tunne, minkä se kuumuus aiheuttaa on jotain ihan hirveetä. Ei auta mennä suihkuun, tai uimaan, tai mitään, kun helle jatkuu, olo vaan pahenee siitä hetkellisestä helpotuksesta.

Aikoinaan olin inter-raililla kun oli hirveet helteet, ihmisiä kuoli niihin juniin Etelä-Euroopassa ja tietenkin muuallekin. Ittekin pökerryin kadulle nestehukasta/auringonpistoksesta.  Yöllä hotellissa hotellinpitäjät neuvoivat, että kastele lakana ja kääriydy siihen, niin saat nukuttua. Lakana kuivui pahimmillaan 20 minuutissa. En voinut kuvitellakaan, että Suomeen tulee samanlaiset tukahduttavat säätilat. Mutta nyt on.

32/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan yli kaiken. Syksy paras vuodenaika. Loka- ja marraskuu ihanimpia kuukausia.

Kuumalla pysyn sisällä verhot kiinni ja tuulettimet päällä.

Oikeen kuumalla tekis mieli heitellä kananmunia partsilta ulkona mesoville hikinaamoille.

Vierailija
33/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.

Vierailija
34/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä hellehulluilta pitäisi estää nukkuminen muutamaksi viikoksi, altistaa 24/7 kirkasvalolle ja laittaa muurahaisia kulkemaan iholla niin sit tietäisivät miltä tuntuu niistä jotka eivät helteestä tykkää.

Vierailija
35/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolan keittiössä on tajun lähteminen lähellä aina helteellä. Kaikki uunit ja parilat posottaa täysillä koko ajan. Ilmastointi ja jääpalakone poksahtaa aina helteellä paskaksi ja huoltomies ei ehdi tulla kun on muuallakin poksahtanut. No, koronan takia jäin työttömäksi. Katsotaan miten hellepäivät sujuu täällä himassa. En kyllä ole koskaan tykännyt edes vapaa-ajalla helteestä. Sellainen +22 korkeintaan on hyvä ja välillä sopivasti sadetta siitepölyallergian takia. 

36/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet upea ihminen. Samaa lajia kuin minäkin.

Vierailija
37/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä että ikkunat länteen-asunnossani nousee lämpötila monta astetta jopa yhdestä lämpimästä päivästä. Siinä saa sitten tuulettaa koko yön ja aamun että saa edes vähän lämpöä laskettua että saa nukuttua. Inhoan myös sitä, että kun haluaisin pari tuntia ottaa parvekkeella aurinkoa, alakerran nistinaapuri polttaa kannabista ja tupakkaa ketjussa ja hajut tulevat totta kai minun parvekkeelleni :(

Vierailija
38/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy 🍁❤️

Vierailija
39/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.

Tää on totta, ihmiset luulee, että se helpottaa, kun päästää sen ulkoilman sisään. Ei tuolla etelässä tuuletella päivällä ollenkaan, kun on helteitä, eihän sitä kuumaa ilmaa saa sisältä enää pois. Yöllä voi tuulettaa, jos lämpötila laskee silloin.

Vierailija
40/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan helteitä. Oikeastaan en tykkää enää kesästäkään, joskus nuorempana vielä tykkäsin. Nyt lempivuodenaikani on syksy. Vielä 4 kk kärsimystä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän