Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ne tulee taas, jota syvästi inhoan, eli helteet. Inhoaako joku muukin minun lisäkseni?

Vierailija
10.05.2021 |

En osaa pukeutua, inhoan kuumuutta, ihmiset ovat aina tosi ärsyttäviä helteellä. Tuntuu aina, että kaikilla muilla on hirveästi tekemistä ja kavereita, kun itse pysyn vaan kotona.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen helleraja oli +25. Nykyään se tuntuu olevan +20.

Vierailija
82/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hetki vuodesta kun ei palella. Suomessa saisi olla helteet ympäri vuoden. Nytkin pidettävä hanskoja ulkona. Onneksi edes muutamana päivänä vuodesta tarkenee ilman takkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään helteistä. Erityisesti inhoan, kun ihmisistä tulee todella lyhytpinnaisia ja aggressiivisia ja he meinaavat käydä ihmisten kimppuun, ketkä päivittelevät hellettä, että onpa kuuma ja tukalaa. Hirveä huuto ja mekastus, että miten mikään ei kelpaa ja että kyllä sitten talvella itketään kylmää ja lunta jne. Että nyt on pakko nauttia ja iloita, kun on "kerrankin" kuuma. Vähän turhan monta kertaa osunut tässä viime vuosina ne hirmuhelteet tänne Pohjolaan ja pitkiksi ajoiksi, että enempi on nykyään sääntö, kuin poikkeus, että kesä on yhtä hellettä. Nyt jo jotkut itkevät, että ei ole vieläkään kesä. Toukokuussa.

En ymmärrä, miksi kaikkien olisi oltava sitä mieltä, että helle ja auringonpaahde on ihanaa ja sadesää ja viileys huonoa. Nykyään tämä asenne on pesiytynyt säätiedotuksiinkin, aiemmin saatieteilijät olivat neutraaleja, eivätkä jotain sään laatuarvostelijoita.

Kyllä! Helle hellii ja muuta paskaa. Ketä hellii, ketä ei. Mutea vaan säätiedotusten ajaksi ja ne voi katsoa forecasta.

Vierailija
84/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ylipainoisista inhoaa helteitä siksi, kun hävettää oma lihavuus, eikä kehdata pukeutua kevyisiin vaatteisiin. Halutaan peitellä lihavuutta, joten talvi ja kylmyys sopii, kun voi verhoutua paksuihin vällyihin. Tottakai hikoiluttaa ja on huono olo, kun helteellä pukeudutaan peittävästi, peitellen kroppaansa. Pukeutukaa kevyesti, huomaatte eron.

En ole tällaista korrelaatiota huomannut omassa tuttavapiirissäni. Päinvastoin: ne pyöreät mammat pitävät helteestä, kun pääsevät vihdoin terdelle vetämään skumppaa ja polttamaan naamansa. Tai jotain. Mikäs siinä, kukin tyylillään. Itse viihdyn sen kuumimman ajan varjossa. Se kyllä harmittaa, kun kuumalla ei huvita lenkkeillä.

Vierailija
85/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojeni rosacea ei tykkää auringonpaisteesta ja kuumasta. Lisäksi kärsin jonkinlaisesta liikahikoiluongelmasta jo talvisinkin, joten kesällä vasta mukavaa onkin. Syynä ei ole ylipaino vaan ihan olen tainnut äidiltäni tämän liikahikoilutaipumuksen periä.

Vierailija
86/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ite rakastan hellettä. :3

Vierailija
87/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No  voi voi-

Ostakaa se ilmastointilaite niin ei tarvi vinkua vuodesta toiseen.

Toki voitte laihduttaa kans , seki auttaa.

Mutta ettehä te halua itse tehdä mitään asialle.

Mä olen kylläkin alipainoinen, että laihduttaminen ei taida olla fiksuin ratkaisu asiaan. Eikä mulla ole varaa asentaa ilmastointilaitetta vuokra-asuntoon.

-se helteiden aikaan viimeisillään raskaana oleva

Sulla varaa tehdä lapsi ? muttei 300 euroa pieneen siirrettävään ilmastointilaitteeseen? 

Vierailija
88/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.

Tää on totta, ihmiset luulee, että se helpottaa, kun päästää sen ulkoilman sisään. Ei tuolla etelässä tuuletella päivällä ollenkaan, kun on helteitä, eihän sitä kuumaa ilmaa saa sisältä enää pois. Yöllä voi tuulettaa, jos lämpötila laskee silloin.

Ihme settiä; kas kun ilmastointilaitteet on keksitty...

Mulla on ilmastointilaite, tai itse asiassa niitä on kaksi.  Molemmat viilentävät ilmaa sellaiset viitisen astetta maksimissaan. Ja jos lähdetään jostain 30 asteesta tai jopa yli, niin luuletko, että riittää ihmiselle, joka voi hyvin/normaalisti, kun lämpötila on n. 18-21. Asteita on silti aivan liikaa.

Mulla on sen lisäksi pöytätuuletin, jonka edessä on jääpaloja tai pakkasesta otettuja vesipulloja, kylmäkalleja kainalossa, vatsan päällä ja milloin missäkin. Ei vaan riitä. Helvetin tukalaa ja kuumaa silti. 

Onneksi olen sairauslomalla, niin ei ainakaan tarvitse stressata, että joku pakottaisi mut panikoimaan jonnekin töihin. (Oikeasti varmaan pyörtyisin jos helteellä pitäisi mennä).

Väärät vehkeet jos ei tuon enempää viilennä.  Ei se ole hankalaa tämä elämä ellei itse halua.

Vierailija
89/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteillä mies hikoaa käsittämättömän paljon ja tuuletin pauhaa yötä päivää. Lakanat aamuisin täysin märät hiestä ja koko ajan saa olla niitä vaihtamassa. Häikäisevillä keleillä migreeni pahenee vaikka aurinkolaseja käytän

Ilmastointilaite? oletko koskaan kuullut semmoisesta ihmeestä ?

Vierailija
90/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako päivää vuodessa on ja moniko niistä on hellepäiviä? Paljonko hellepäivien osuus on prosenteissa? Mitättömän pieni osuus. Kaikesta jaksatte valittaa.

Itse inhoan joka ikistä päivää sään suhteen 1.9.-ensimmäiset helteet väliltä. Siihen mahtuu satoja päiviä. Helteet eivät kestä satoja päiviä.

Vierailija
91/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.

Painan 50 kiloa ja urheilen, multa menee helteellä mielenterveys ja toimintakyky.

Reilusti ylipainoinen ystäväni taas nauttii ja iloitsee täysin rinnoin.

Kunpa pystyisikin laihduttamalla alkaa rakastamaan helteitä niin tekisin sen heti.

Nyt kun sanoit, aloin miettiä omia helteitä rakastavia läheisiä ja kylmää rakastavia läheisiä. Kaikki helteiden palvojat ovat ylipainoisia. Mielenkiintoista.

Vierailija
92/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tuulettaa oikein hyvin että se lämmin kostea ilma varmasti pääsee sinne sisälle kämppään. Eihän se lämpötila yksin aiheuta tukalaa oloa vaan korkea ilmankosteus.

Tää on totta, ihmiset luulee, että se helpottaa, kun päästää sen ulkoilman sisään. Ei tuolla etelässä tuuletella päivällä ollenkaan, kun on helteitä, eihän sitä kuumaa ilmaa saa sisältä enää pois. Yöllä voi tuulettaa, jos lämpötila laskee silloin.

Ihme settiä; kas kun ilmastointilaitteet on keksitty...

Mulla on ilmastointilaite, tai itse asiassa niitä on kaksi.  Molemmat viilentävät ilmaa sellaiset viitisen astetta maksimissaan. Ja jos lähdetään jostain 30 asteesta tai jopa yli, niin luuletko, että riittää ihmiselle, joka voi hyvin/normaalisti, kun lämpötila on n. 18-21. Asteita on silti aivan liikaa.

Mulla on sen lisäksi pöytätuuletin, jonka edessä on jääpaloja tai pakkasesta otettuja vesipulloja, kylmäkalleja kainalossa, vatsan päällä ja milloin missäkin. Ei vaan riitä. Helvetin tukalaa ja kuumaa silti. 

Onneksi olen sairauslomalla, niin ei ainakaan tarvitse stressata, että joku pakottaisi mut panikoimaan jonnekin töihin. (Oikeasti varmaan pyörtyisin jos helteellä pitäisi mennä).

Väärät vehkeet jos ei tuon enempää viilennä.  Ei se ole hankalaa tämä elämä ellei itse halua.

Kyllä niiden ihan kunnon laitteita pitäisi olla. Olivat huollosakin viime keväänä, ja kaikki ok. En tiedä, missä vika.

Vierailija
93/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteillä mies hikoaa käsittämättömän paljon ja tuuletin pauhaa yötä päivää. Lakanat aamuisin täysin märät hiestä ja koko ajan saa olla niitä vaihtamassa. Häikäisevillä keleillä migreeni pahenee vaikka aurinkolaseja käytän

Voi, voi, kun kaikkialle ei voi asentaa ilmastointilaitetta.

Ja mitä sä sillä ilmastointilaitteella teet. Nauti nyt niistä helteistä, mitä sä asuntoasi viilennät.

Vierailija
94/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas kamalaa. Suomessa ehkä 10 hellepäivää koko kesässä eikä sekään mitään kunnon hellettä edes ole.

Vierailija
95/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla kun asui niin oli mukavia. Taloon sai läpivedon, pystyi laittamaan huoneen ovia auki/kiinni ja pystyi mennä varjoiselle puolelle taloa jos aurinko paistoi kohti. Nyt kun asun uunissa, asia on vähän eri, vaikka onhan tämä talvella ihan kätevä. Ikkunat yhdelle puolelle ja ilta-aurinko on armoton. Pakoon ei pääse.

Vierailija
96/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sä sillä ilmastointilaitteella teet. Nauti nyt niistä helteistä, mitä sä asuntoasi viilennät.

Nautitko sä pakkasesta myös kotona?

Vierailija
97/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan joka paikkaan voi laittaa siirrettävän ilmastointilaitteen jolla saa edes sen makuuhuoneen viilennettyä -kokemusta on.

Älkää nyt viitsikö keksiä niitä tekosyitä niin kovasti. Tuolla energialla saisitte ratkaistua viilennysongelmannekin hetkessä....

Vierailija
98/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä metallitöitä yksinyrittäjänä oikein odotan taas helteitä. Työtiloissa 28c lämmintä ja päällä paksut suojavaatteet, niissä onkin mukava hitsailla ja siirrellä raskaita kappaleita yksin pitkin työtiloja. Ulkopuolisella työnantajalla ei onnistuisi, mutta onneksi itseään saa rikkoa omaan piikkiin niin paljon kuin haluaa. Pakko on vaan töitä tehdä, että saa leipää perheelle pöytään.

Vierailija
99/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lämpötila ylittää 35 asteen, niin silloin ulkoilmaelämä pakostakin vähenee, ja on mukavampi pysytellä ilmastoiduissa tiloissa. Kuumuus ei häiritse yöunta, koska ilmastointi viilentää tehokkaasti asuintilat. Parasta on, kun aurinko paistaa!

Vierailija
100/149 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään teidän ongelmistanne ei johdu helteistä vaan ylipainosta ja väärästä vaatetuksesta.

Väärin. Olen hoikka, minulla on ohuita kesävaatteita ja inhoan silti helteitä. Pahinta on, kun kämpässä on yötä päivää +30 ˚C.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi