Onko kukaan joutunut sanomaan lapsille et syökää nyt koulussa oikein paljon, kun ruokarahaa on niin vähän?
Tulipa vaan mieleen että oonkohan ainut jolla on oikeesti tällä hetkellä noin epätoivoinen tilanne..
Kommentit (26)
Ihan normaalia ainakin minun lapsuudessa, koulussa sai moni päivän ainoan aterian.
Ei meillä ainakaan. Annan pojalle kouluun rahaa, koska käy välitunnilla hakemassa ruokaa kaupasta kun koulun ruuat ei kelpaa.
Opettajilta pitäsi verottaa tuo täytenä ateriaetuna. Ai että mikä ulina siitä syntyisi, koska kouluruoka on ala-arvoista pjaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilta pitäsi verottaa tuo täytenä ateriaetuna. Ai että mikä ulina siitä syntyisi, koska kouluruoka on ala-arvoista pjaskaa.
Niinhän se verotetaankin. Yläkoulun opettajat ostavat ruuan ihan rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä opettajat joutuvat maksamaan ruuasta. Ateriaetuna verottaminen olisi heille itse asiassa parempi vaihtoehto nykytilanteelle.
Lähes täysi-ikäisenä lukiolaisena ymmärrän jo ilman mitään saunomisia että ilmaista ruokaa syödään niin paljon että seuraavan kerran syön kotona vasta iltapalan. Valitettavan moni koulukaveri jättää lounaan kokonaan syömättä ja hakevat lähikaupasta karkkia ja paitopistetuotteita.
En sanoisi ihan noin, ettei lapsi huolestuisi. Puhuisin siitä, että ruoka on kallista, ja jos syö kunnolla koulussa, säästyy kotona rahaa johonkin kivaan. Puhuisin myös siitä, että harvassa maassa tarjotaan lapsille ilmaista kouluruokaa, ja sitä pitää arvostaa. Myös ilmastonmuutoksen kannalta ruuan haaskaaminen on huono juttu.
Oletko ap hakenut apua kirkon diakonilta? Kuin juuri Yleltä, että jakavat EU-apuna lahjakortteja ruokakauppaan.
Olet huono huoltaja. Tee enemmän töitä ja elätä pentusi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap hakenut apua kirkon diakonilta? Kuin juuri Yleltä, että jakavat EU-apuna lahjakortteja ruokakauppaan.
pitää kuulua kirkkoon. hihhulit sylkee ateistien ruokiin.
Kouluruoka on siirtynyt pelkkään vegeruokaan ja sitä eivät lapset syö... ja lapset opetetaan nyt siihen että vain rikkaaat saavat syödä lihaa se ei kuulu tavallisille lapsille...
ahneuttasi menit porsimaan, vaikka et edes kykene elättämään lastasi. voi lapsiparkaa.
Minulle hoettiin ja saarnattiin noin, kun vanhemmat eivät osanneet hoitaa talouttaan (ostivat ylikalliin asunnon). Ja se oli kamalaa. Olisi ollut äärimmäisen noloa ahtaa kouluruokaa koko loppupäivän tarpeiksi ruokalassa, toisin kuin muut tytöt, ja siitä olisi kyllä kuullut. Ja kotona ei olisi muka saanut enää syödä. Eikä olisi mitkään jättiannokset keskellä päivää maistuneetkaan.
Mun lapsi syö joka päivä koululounaan , olen neuvonut että jaksaa opiskella jos syö kunnolla . Teen kyllä hänelle joka päivä myös päivällisen vaikka olen pienituloinen , tavallista kotiruokaa .
Meille lapsena tuota hoettiin ja moitittiin siitä, että koulupäivän jälkeen oli nälkä. Itse söin kunnon ateria, mutta kyllä opiskelu kuluttaa sen verran, että kotonakin on saatava ruokaa. Lapset otettava huostaan tällaisilta vanhemmilta.
Ei.