Jäin lapsettomaksi koska en löytänyt miestä
Muita joilla sama tilanne? Olen siis jo 35-v, eli aika huonot mahdollisuudet enää löytää ennestään lapsetonta miestä joka haluaisi kanssani lapsia. Haluan ettei miehellä ole esim päihdehistoriaa, vakavia mielenterveysongelmia tms mitkä voisivat haitata normaalia elämää. Toki moni tilanteessani hommaa yksin lapsen lapsettomuushoidoilla, mutta itse haluasin sen koko paketin...
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Porukka etsii näistä tindereistä jne seuraa. Siellä on vain ne ihmiset, joissa on jotain vikaa. Minun mieheni vievät lähipiirin naiset heti, jos se pääsee vapaaksi. Kuten kaikki hyvät miehet menevät kuumille kiville. Eivät ne Tinderiin ehdi.
40-50 vuotiaana alkaa löytymään hyviä miehiä, kun monet naiset potkivat ukkonsa ulos ja luulevat itse olevansa se taivaan lahja maailmalle. Tyypillistä toimintaa lähipiirissä. 60-vuotiaana sama naiset haikailevat entistensä perään ja ihmettelevät, kun ovat yksinäisiä 'vahvoja naisia'. Pidän omastani kiinni, vaikka välillä kyllästyttää. Kyllä se aina jotain keksii...
Et ole itse koskaan ollut tinderissä mutta tiedät varmaksi että siellä olevissa ihmisissä on kaikissa jotain vikaa? Ok. Ei varmaan kannata erota tuosta miehestä, niin et joudu sinne tinderiin sortumaan...
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset vielä 35-vuotiainakin etsivät sitä komeaa, menevää, 183 senttistä rahoituspäällikköä, joka pelaa lätkää vapaa-ajalla? Eikö naiset tosiaan opi kokemuksistaan mitään?
t. 40v mies, joka haluaisi perheen jonkun ihanan naisen kanssa. Eikä ole ulkonäkökeskeinen eikä päihde-/ mt-ongelmainen, muttei myöskään komea eikä jännä.
Mitä tarkoitat, mun ongelmani suhteissa ei ole ollut se, että mies on komea, menevä, yli 180 ja ylempi toimihenkilö, jolla on harrastuksia? Mun ongelma oli miesten päihdeongelmat, alhainen sosioekonominen asema, näköalattomuus ja haluttomuus saada lapsia. Vasta vanhempana löysin miehen, joka on kaltaiseni hyvin toimeentuleva kivan näköinen ylempi toimihenkilö, joka pitää lapsista ja eläimistä. Olisin mieluummin jäänyt yksin, kuin ottaisin muun kuin sen rahoituspäällikön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mikään mahdoton tilanne, Ap, pariutumisen ja lasten saamisen suhteen! Oikein hyvin voit vielä ehtiä! Meillä oli tuossa iässä se tilanne, että oli juuri diagnosoitu miehestä johtuva lapsettomuus ja siihen päälle pamahti miehen syöpädiagnoosi. Leikkaus, hoidot ja siitä kahden vuoden varoaika, että lasta ei saa edes yrittää. Aika pohjalla tuli joskus oltua, mutta toivo eli - eikä turhaan! Saimme kaksi lasta, ekan saadessani olin 42 ja tokan 44. Terveet lapset, poika ja tyttö :)
Miehet eivät halua lapsia yhtä paljon kuin naiset, jos ovat tuossa iässä vielä lapsettomia niin ylensä lapset eivät kiinnosta. Suurin osa 35+ sinkkumiehistä on esim. alkoholisteja, väkivaltaisia tai mielenterveysongelmaisia. Ongelma tulee siinä, kos haluaa löytää tervepäisen miehen.
Monella naisella on sama ongelma. Iän puolesta ap voisi saada lapsia, mutta vastaan tulee tuo kohtaamisongelma.
Aikamoista yleistystä saas. Onko sulla ihan jotain tilastoa, kun kerran tiedät että enemmistö 35+ sinkkumiehistä on elämänhallintaongelmaisia?
Ap:n täytyy laskea rimaa ja katsella vaikka niitäkin miehiä, joilla on esim yksi lapsi ennestään.
En tiedä kuinka kauan ap on kumppania etsinyt, mutta mikä etsintää on takana vuosikymmen, niin yleensä syyllinen löytyy peiliin katsomalla.
En oikein pidä mahdollisena miestä jolla on jo lapsia. Olen nähnyt vierestä millaisia uusioperheet on helposti, lapset siinä kärsii. Sen lisäksi olen lähipiiristä nähnyt kuinka moni mies vedättää, että ensin sanoo haluavansa lisää lapsia, sitten edelliset lapset riittääkin jo. Miehellä ei ole mitään paineita hankkia lapsia jos niitä on jo ennestään.
Vierailija kirjoitti:
nettitreffit ovat nykyään yhtä tyhjän kanssa.
- tinder ainoa hyvä, mutta aika vähän itseni ikäisiä.
- suomi24 ei ole enää yhtään mitään
- okcupid on vielä niin tuntematon
- e-kontaktissa pyörivät ne samat naamat vuodesta toiseen. Miksiköhän? Olin siellä yhen 6 kk pätkän enkä viitsinyt maksaa enää toista. Pidin sitten puolen vuoden tauon ja otin sen jälkeen uudestaan 3 kk tilauksen. No ne samat naamat siellä olivat edelleen eikä yhtään uutta.
- eliittikumppani. liian posketon hinta
- deitti.net. pelkkiä botteja
Niin, tinderissä tuntuu olevan "kaikki". Sinne täytyy varmaan itsekin suunnata.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on mahdollista vielä hyvinkin.
Näin haluaisin itsekin uskoa. On vaan hieman haastavaa olla menettämättä toivoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen nainenhan voi saada lapsen, tarvitaan vain spermanluovuttaja. Omia lapsia haluava mies ei mitenkään.
Ei sekään ole mahdotonta. Saihan esim
Jani Toivola yksinhuoltajaisänä lapsen.
Niinpä. Hyvä että teki haaveistaan totta!
No tuollaisela asenteella ei kannata hengitystä pidätellä odotellessa. Mitä olen lukenut, olet haluamassa parisuhdetta, mutta et viitsi tehdä sen eteen mitään. Vaatimuksia on kyllä, mutta mitä sinulla on tuon vaikean asenteen ja olemattoman itsetunnon lisäksi tuoda suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Sama, enkä olisi halunnut isätöntä lasta vaikka se olisi ollut mahdollista. Siihen aikaan ei ollut.
Lisäksi lapsia minusta pitäisi olla mielellään kaksi, ja molemmat vanhemmatkin ja läheisiä pitää olla kahdelta vanhemmalta.
Sellainen että sinkkujen rakkaussuruja vähätellään, sattuu, koska kyse on myös mahdollisuudesta saada oma perhe ja miten se vääjäämättä hiipuu olemattomiin.
Niin, se mietityttää että millaista olisi kasvattaa lapsi täysin yksin. Ilman ketään kanssakulkijaa. Kova vastuu toisenkin vanhemman kanssa, saati yksin. Minulla ei ole täällä sukua eikä juuri tukiverkkoja.
Tämä korona viimeistään osoitti miten mitättömiä me sinkut ollaan muiden silmissä. Koko ajan vaan puhuttiin perheistä jne, sinkut ja muut yksinelijät jäi koko ajan pienempään rooliin. Vaikka monelle yksinäisyys on paljon pahempaa ollut nyt korona-aikaan kun muihin ihmisiin ei törmää enää missään.
Jäin miehettömäksi koska en ole koskaan halunnut omia lapsia saati sitten hyystätä muiden tuotoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla Ap on vielä mahdollisuus saada kumppani ja lapsia tämän kanssa. Ihan ensimmäiseksi toivoisin että tarkastaisit tuota asennetta jonka mukaan 35-vuotias sinkkumies sinkkumies olisi viallinen. Mies on voinut olla yhtä lailla huonotuurinen omissa suhteissaan mutta ehkä haluaisi lapsia. Ehkä saanut siipeensä ja keskittynyt sen vuoksi uran rakentamiseen. Sinkkuus ei ole synonyymi mielenterveys- tai päihdeongelmille.
Ja onko se nyt ihan oikeasti este jos miehellä on ennestään lapsi? Ainakin mies tietäisi mihin on ryhtymässä.
Hei, en ole missään viestissä väittänyt että 35-v sinkkumies olisi viallinen. Sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan ketjussa. Samanikäinen sinkkumies kelpaisi paremmin kuin hyvin.
Miehen edelliset lapset on todella iso miinus, koska olen seurannut haasteellisia uusioperhekuvioita vierestä. Liian helposti lapset niissä sitten kärsii. Ja miehellä jolla on jo ennestään lapsia ei ole mitään painetta hankkia enää jälkikasvua, toisin kuin sellaisella jolla ei ole vielä ainuttakaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän on vaikea uskoa ettei olisi löytänyt miestä 35 vuotiaana. Taitaa olla niin ettei h äntä miehet ollenkaan kiinnosta. Kun useimmat ovat rakastuneita usein jo 15 vuotiaasta ylöspäin , nii joku väittää ettei löydä miestä. Voihan olla että on vaan niin laiska ettei vitsi satsata asiaan. Yleensä siihen satsataan mikä kiinnostaa. Nyt sitten heräsi " miten saisin lapsia "Tulee mieleen yks jenkkiläinen parinhakuohjelma; Rikas aasialainen silmälääkäri halusi yhtäkkiä lapsen. Jokaiselta ohjelman naiselta kysyi saman kysymykse: Voitko luvata että heti ekassa kuussa yritetään yhdessa raskautta, kun haluan heti lapsia ja perheen. Viisaat naiset kaikkosivat heti, aloitus oli tökerö vaikka puitteet oli mahtavat. Parisuhteesta jos ei piittaa, voi hankkia lapsen muilla keinoin.
Hyvää päivänjatkoa sinnekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinäinen nainenhan voi saada lapsen, tarvitaan vain spermanluovuttaja. Omia lapsia haluava mies ei mitenkään.
Ei sekään ole mahdotonta. Saihan esim
Jani Toivola yksinhuoltajaisänä lapsen.Niinpä. Hyvä että teki haaveistaan totta!
Jani Toivola onkin mies ja lapsia haluavia naisia on ylimäärin, joten ei ollut temppu eikä mikään hänelle. Tässäkin tapauksessa nainen teki aloitteen, kuten myös parisuhteissa lasten saanti menee.
Vierailija kirjoitti:
No, et varmasti ole ainoa. Mutta aina ei elämä mene niinkuin on suunniteltu. Sulla on nyt seuraavat vaihtoehdot:
1. Ryhdyt hankkimaan lasta yksin.
2. Jatkat lapsettoman miehen etsintää ja joko löydät tai et.
3. Jatkat miehen etsintää, mutta huomioit myös ne joilla on jo lapsia mutta haluavat kuitenkin lisää. Ja taas joko löydät tai et.
4. Yritä etsiä kumppannuusvanhempi. Joko löydät tai et.
5. Hyväksyt asian ja jäät ilman.
Kannattaa nyt oikeasti miettiä, että kumpi on tärkeämpää "koko paketti" vai lapsi? Toki yksin lapsen teko vaatii rahaa, voimavaroja ja mielellään hyvät tukiverkot. Mutta on sekin vaihtoehto. Myöskään en tuossa vaiheessa todellakaan takertuisi siihen, että miehen tulee olla lapseton, vaikka kyllä niitäkin löytyy.
Niin. Vaihtoehtoja kumppanuusvanhemmuus ja yksin lapsen hankkiminen hoidoilla pitää alkaa tosissaan selvittelemään. Samalla voin jatkaa lapsettoman miehen etsimistä siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vielä aikaa. Toista se on tädilläni.. Kuulemma vuodet vain vieri eikä ketään sopivaa osunut kohdalle. Syynä saattoi olla syrjäinen asuinpaikka sekä mummin omaishoitajana toiminen. Mieletön persoona, mutta aika tuli vastaan. Kaikille ei vaan löydy tässä elämässä sitä oikeaa jonka kanssa voisi perustaa perheen.
Sanon samaa kuin muutkin, harkitse hoitoja tai laajenna hakua ulkomaille Suomi on kumminkin vähän turhan pieni maa.Kiitos tsempistä! Jep pitää harkita hakua myös suomen rajojen ulkopuolelle.
Mä muutin 30veenä ulkomaille, nyt olen 38 ja edelleen yksin. Kun on viallinen miesten mielestä, on sitä muuallakin kuin Suomessa... Valitettavasti.
Ikävä kuulla kokemuksestasi... Mihin päin maailmaa muutit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vielä aikaa. Toista se on tädilläni.. Kuulemma vuodet vain vieri eikä ketään sopivaa osunut kohdalle. Syynä saattoi olla syrjäinen asuinpaikka sekä mummin omaishoitajana toiminen. Mieletön persoona, mutta aika tuli vastaan. Kaikille ei vaan löydy tässä elämässä sitä oikeaa jonka kanssa voisi perustaa perheen.
Sanon samaa kuin muutkin, harkitse hoitoja tai laajenna hakua ulkomaille Suomi on kumminkin vähän turhan pieni maa.Kiitos tsempistä! Jep pitää harkita hakua myös suomen rajojen ulkopuolelle.
Mä muutin 30veenä ulkomaille, nyt olen 38 ja edelleen yksin. Kun on viallinen miesten mielestä, on sitä muuallakin kuin Suomessa... Valitettavasti.
Tsemppiä! Onneksi elämässä on muutakin. Olen itse alkanut myös kyseenalaistaa kaiken. Olisin varmasti ollut hyvä äiti, mutta olisinko ajanut itseni burn outiin sen kanssa. Olisinko osannut? Olisiko tämä kuitenkin kokonaisuutena minulle parempi polku?
Niin. Täällä aapeekin miettii että onko minusta sittenkään äidiksi vai ei. Mutta millainen katumus jää jos huomaankin nelikymppisenä että elämä on tyhjää, ei edelleenkään sitä miestä mutta ei myöskään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset vielä 35-vuotiainakin etsivät sitä komeaa, menevää, 183 senttistä rahoituspäällikköä, joka pelaa lätkää vapaa-ajalla? Eikö naiset tosiaan opi kokemuksistaan mitään?
t. 40v mies, joka haluaisi perheen jonkun ihanan naisen kanssa. Eikä ole ulkonäkökeskeinen eikä päihde-/ mt-ongelmainen, muttei myöskään komea eikä jännä.
Ei tässä ketjussa ole yksikään nainen etsinyt mitään komeaa rahoituspäällikköä.
Samantien voisi kysyä miksi te nelikymppisetkin miehet lähestytte deittipalstoilla parikymppisiä naisia, miksei omanikäinen nainen kelpaa? Ainakin okcupidin oman tutkimuksen mukaan kaikenikäiset miehet lähestyy eniten parikymppisiä naisia. Ainakin itse katselin siinä iässä vain omanikäisiä miehiä, kolmekymppisetkin tuntuivat silloin melkein ikälopuilta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinä et huomaa minua, kun olen yhtä tavallinen ja näkymätön kuin sinäkin. Minä en edes haluaisi mitään lätkää pelaavaa pankkiiria vaan tasapainoisen ja normaalin aviomiehen, joka haluaisi mielummin viettää aikaansa kanssani kuin lätkäareenalla.
Aivan samat fiilikset!
Vierailija kirjoitti:
Mä tapasin 38-vuotiaana mun lasten isän. Jos on vielä hedelmällisyys kohdillaan, niin kyllä 35 v. voi vielä hyvin löytää isän lapsilleen, esim. sellainen, joka on toisella kierroksella lasten osalta. Omasta kokemuksesta yli 27-28 v. vapaat lapsettomat miehet ei pääsääntöisesti halua lapsia, vaikka eivät suoraan sano olevansa vapaaehtoisesti lapsettomia. Moni huijaa kumppania vuosia pitkittämällä lapsiasiaa.
Niin, tuo huijaus on ikävää. Niin monia vedätetään ja arvokkaita vuosia menee hukkaan.
Selvititkö hedelmällisyytesi missään vaiheessa ennen kun tapasit kumppanisi? Oliko hänellä jo ennestään lapsia?
Kirre kirjoitti:
Tee kuin Sanna Marinin mutsi, ota nainen kaveriksi jakamaan asiat !
Ei tarvitse olla lesbo, tuskin Marinin mutsikaan oli, kun kyllästyi juopporenttuun ja heitti sen pihalle.
Kasvatti lapsen hienosti, huonon miehen kanssa taas olisi koko elämä mennyt kaikilta pilalle.
Suomen kansa olisi kiittänyt, jos Marinista ei olisi koskaan tullut pääministeriä.
Eikös kaljuus periydy äidin kautta, ei isän?