Jäin lapsettomaksi koska en löytänyt miestä
Muita joilla sama tilanne? Olen siis jo 35-v, eli aika huonot mahdollisuudet enää löytää ennestään lapsetonta miestä joka haluaisi kanssani lapsia. Haluan ettei miehellä ole esim päihdehistoriaa, vakavia mielenterveysongelmia tms mitkä voisivat haitata normaalia elämää. Toki moni tilanteessani hommaa yksin lapsen lapsettomuushoidoilla, mutta itse haluasin sen koko paketin...
Kommentit (379)
Olisiko asiallisia vastauksia tarjolla? Ja miksi joku spämmää tänne roskaa?
Kerro ap sähköpostiosoitteesi, niin perheestä haaveilevat poikamiehet voivat ottaa sinuun yhteyttä.
Mistä sinä sitä parisuhdetta olet viimeiset 15 vuotta etsinyt vai onko asia vasta nyt ajankohtainen?
Utelias. kirjoitti:
Mistä sinä sitä parisuhdetta olet viimeiset 15 vuotta etsinyt vai onko asia vasta nyt ajankohtainen?
Esim Suomi24, Tinder, Okcupid jne. Ei vaan ole tärpännyt, aina jompi kumpi ei kiinnostu tai kumpikaan. Myös työt ja harrastukset olleet sellaiset että valtaosa ollut naisia. Enkä ole koskaan etsinyt seuraa baareista/yökerhoista. Pisimmässä parisuhteessani oli paljon hyvää, mutta mies petti. En päässyt siitä yli, yritettiin kyllä.
Et ole ainoa. Meidät yksinäiset lapsettomat unohdetaan todella usein, kun puhutaan vain lapsettomista pariskunnista. Heillä on kuitenkin puoliso, jonka kanssa käsitellä surua yhdessä. Sinkulla on tuplasuru (parittomuus ja lapsettomuus).
Juuri noin pitää ajatellakin. Lasta ei saa kenen tahansa idiootin kanssa hankkia. Lapsista seuraa vapauden menetys ja lapseton voi toteuttaa itseään ihan vapaasti ja huolia on vähemmän, talous on parempi yms.
Minulla takaraja oli 40 v., mutta sopivaa miestä ei löytynyt, joten olen huono neuvomaan. Parempihan se on tutustua toiseen ainakin muutama vuosi ennen yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö mällit
Listaa kaikki nämä kysymyksesi, niin pääset varmasti mielenterveyspalveluiden jonossa sijalle nro 1.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Meidät yksinäiset lapsettomat unohdetaan todella usein, kun puhutaan vain lapsettomista pariskunnista. Heillä on kuitenkin puoliso, jonka kanssa käsitellä surua yhdessä. Sinkulla on tuplasuru (parittomuus ja lapsettomuus).
Juuri näin, tuplasuru. Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Mitä teit nuorena, ku olis pitäny ettii miestä?
No ihan asiallinen kommentti tässä:
etsi mies, olet lähes parhaassa lapsentekoiässä nyt.
Monet on hommanneet suurperheen vielä tossa iässä, kosla ikäsi on vasta noin vähän.
Loput lapset syntyneet melkein 50v. korvilla.
Nyt itseä niskasta kiinni, hyvä mies löytyy kyllä ja tosi yllättävästä paikasta😅👍
Vierailija kirjoitti:
Ootko ruma tai lihava? Ehkä siinä syy että olet yksin?
No riippuu varmasti mihin vertaa. Jos johonkin instagrammallehin niin varmasti molempia. Omasta mielestäni kuitenkin olen normaalin näköinen ja ainakaan lääketieteellisesti katsoen en ole lihava, painoindeksi normaali eikä myöskään vyötärölihavuutta.
Toki jos olisi ylimääräistä rahaa niin korjauttaisin pari asiaa ulkonäössä.
Minä jäin lapsettomaksi köyhyyden vuoksi. Vaimo olisi halunnut penskoja, mutta minä ilmoitin, etten tule koskaan panemaan tikkua ristiin kiljuvien ipanoiden hoitamisessa. Edellytin myös että meillä pitäisi olla niin iso koti ettei lasten itku kantautuisi omaan makkariin. Ja tosiaan mielellään 24/7 lapsenlikka. Mutta koska tähän ei ollut varaa, niin lapsettomia ollaan. Ei ihan hirveästi harmita, jos suoraan sanotaan.
M44
Vierailija kirjoitti:
Minulla takaraja oli 40 v., mutta sopivaa miestä ei löytynyt, joten olen huono neuvomaan. Parempihan se on tutustua toiseen ainakin muutama vuosi ennen yhteisiä lapsia.
No näinpä, liian lyhyen tuttavuuden jälkeen ei todellakaan kannata perhettä perustaa, riskit aivan liian isot.
M26 kirjoitti:
Mitä teit nuorena, ku olis pitäny ettii miestä?
Elin elämääni, ja samalla etsin miestä. Ei löytynyt.
Mene hedelmöityshoitoihin tai pane töpinäksi miehen etsimisessä. Etsi tarvittaessa ulkomailta (paljon helpompaa).
Vierailija kirjoitti:
No ihan asiallinen kommentti tässä:
etsi mies, olet lähes parhaassa lapsentekoiässä nyt.
Monet on hommanneet suurperheen vielä tossa iässä, kosla ikäsi on vasta noin vähän.
Loput lapset syntyneet melkein 50v. korvilla.
Nyt itseä niskasta kiinni, hyvä mies löytyy kyllä ja tosi yllättävästä paikasta😅👍
Monet ystäväni ovat kärsineet lapsettomuusongelmasta jopa alle 30-vuotiaana. Ja eräs ystäväni löysi sen unelmiensa miehen 38-vuotiaana mutta eivät onnistuneet edes hoidoilla saamaan yhteistä lasta.
En luottaisi siihen että lapsia enää tässä iässä tulee, edes hoidoilla.
Olen pitkäaikaisesta kaveriporukastani ainut joka ei onnistunut löytämään parisuhdetta, muilla vakavat vuosia kestäneet suhteet/perheet.
Kai täällä on joku edes samassa tilanteessa?