Jäin lapsettomaksi koska en löytänyt miestä
Muita joilla sama tilanne? Olen siis jo 35-v, eli aika huonot mahdollisuudet enää löytää ennestään lapsetonta miestä joka haluaisi kanssani lapsia. Haluan ettei miehellä ole esim päihdehistoriaa, vakavia mielenterveysongelmia tms mitkä voisivat haitata normaalia elämää. Toki moni tilanteessani hommaa yksin lapsen lapsettomuushoidoilla, mutta itse haluasin sen koko paketin...
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan ruma
M34
Sanoit varmaan rumasti.
Ap, jos sua yhtään kiinnostaa edes teoriassa pohtia lapsen saamista yksin hoidoilla, on olemassa tosi hyviä vertaistukiryhmiä. Asiaa ei tarvitse miettiä yksin, pääset osaksi isoa yhteisöä. En viitsi tähän laittaa linkkejä, mutta kysäise lapsettomien yhdistys Simpukasta esim. mitä facebook-ryhmiä ja muuta heillä olisi olemassa. Näitä ei kannata jäädä miettimään yksin.
Jos on valmis päästämään irti siitä ajatuksesta, että on vain yksi tapa saada perhe, näkee yhtäkkiä ympärillään mielettömän vaihtoehtojen kirjon. Se on uskomattoman hieno tunne.
Kiltti mies 39v kirjoitti:
Minä tulen jäämään lapsettomaksi minäkin koska ei löydy naista, joka haluaisi niitä minulle synnyttää.
Tee lahjoitus spermapankkiin, niin pääset isäksi, vaikka montakin kertaa. Veikkaan kyllä, että äidiksi haluavia naisiakin löytyy myös sinun kohdallasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulen jäämään lapsettomaksi minäkin koska ei löydy naista, joka haluaisi niitä minulle synnyttää.
Tee lahjoitus spermapankkiin, niin pääset isäksi, vaikka montakin kertaa. Veikkaan kyllä, että äidiksi haluavia naisiakin löytyy myös sinun kohdallasi.
Sukusolun lahjoittaja ei ole lapsen vanhempi. Ei puhuta isistä tai äideistä. He ovat lahjoittajia. Se asia on syytä ymmärtää ja sisäistää todella syvällisesti ennen kuin ryhtyy lahjoittajaksi. Isäksi ei siis tällä tavalla pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla Ap on vielä mahdollisuus saada kumppani ja lapsia tämän kanssa. Ihan ensimmäiseksi toivoisin että tarkastaisit tuota asennetta jonka mukaan 35-vuotias sinkkumies sinkkumies olisi viallinen. Mies on voinut olla yhtä lailla huonotuurinen omissa suhteissaan mutta ehkä haluaisi lapsia. Ehkä saanut siipeensä ja keskittynyt sen vuoksi uran rakentamiseen. Sinkkuus ei ole synonyymi mielenterveys- tai päihdeongelmille.
Ja onko se nyt ihan oikeasti este jos miehellä on ennestään lapsi? Ainakin mies tietäisi mihin on ryhtymässä.
Hei, en ole missään viestissä väittänyt että 35-v sinkkumies olisi viallinen. Sekoitat minut johonkin toiseen kirjoittajaan ketjussa. Samanikäinen sinkkumies kelpaisi paremmin kuin hyvin.
Miehen edelliset lapset on todella iso miinus, koska olen seurannut haasteellisia uusioperhekuvioita vierestä. Liian helposti lapset niissä sitten kärsii. Ja miehellä jolla on jo ennestään lapsia ei ole mitään painetta hankkia enää jälkikasvua, toisin kuin sellaisella jolla ei ole vielä ainuttakaan lasta.
OK, selvitit ihan hyvin tuon miksi vierastat ajatusta lapsellisen miehen ottamisesta. Silti toivon ettet ihan 100 % poissulje tuota mahdollisuutta sillä eivät ne kaikki uusperhekuviot ole epäonnistuneita. Ja ainahan mieheltä voi kysyä mikä on kanta lastenhankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ex-yh kirjoitti:
Ei kannata jäädä lapsettomaksi miehen (tai miehettömyyden) takia. Varsinkin nykyään on niin yleistä hankkia lapsi yksin, tai melkein yksin, ettei siihen vaadita edes moraalista rohkeutta. Konstit on monet, joko se perinteinen tai sitten klinikan avulla. Ettei tarvitse sitten vanhana yksin nököttää.
Niinpä. Kyllähän tuon asian voisi hoitaa vaikka niin, että hommaisi Tinderistä seksisuhteen ja hups kävisi vahinko. Hoitaisi ja kasvattaisi lapsen yksin. Ei pidä jäädä suremaan kohtaloaan. Niitäkin miehiä löytyy, jotka voivat ns auttaa.
Joo, todellakin miehiä löytyy. Kun olin pitkän parisuhteen kariutumisen jälkeen sinkkuna, niin kyllä oli vaikka minkälaista säätäjää. Minut sai varovaiseksi, oli se, että tapailu vaiheessa yhtä lukuunottamatta kukaan ei halunnut käyttää kumia vaikka kerroin, että en käytä ehkäisyä. Minua ei sitten kiinnostanut ilman kumia, mutta siis spermaa olisi kyllä saanut. Mutta niin kuin ap, minäkään en halunnut yksin lasta. Onneksi löysin miehen ja sain esikoisen 37-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en koskaan saanut lasta, koska kukaan mies ei huolinut minua. Olen nätti, mutta jonkin verran ylipainoinen.
Maailman helpoin asia korjata.
Jos hankkiutumalla hoikaksi ja vaikka treenaamalla itsensä melkeinpä fitness-kuntoon saisi naisen, pitäisin sitä pikkuvaivana.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kiltti mies 39v ei tule koskaan pääsemään lahjoittajaksi. Hänhän kirjoittelee tänne aivan sairaita aloituksia ja kyllä noissa spermanluovutustapauksissa tutkitaan myös ehdokkaan mielenterveys, koska sairas isä voisi olla riski lapselle sekä perinnöllisyysmielessä että häiritä aikuisen lapsen elämää.
Miehen varmasti löydät, jos haluat. Mut et välttämättä semmosta joka enää tekee (lisää) lapsia. Joudut tod näk valitsemaan miehen tai lapsen (yksin) väliltä.
Asiat kertautuvat.
Moni nainen nirsoilee tai sinkkuilee nuoruutensa koska vapaus ja pariutminen ahdistaa.
Kun ikää alkaa olla, alkaa tehdä mieli miestä. Ei niinkään sen miehen takia, vaan lapsikuumeen takia.
Mutta sitten alkaa se kertautuminen:
- enemmän ikää = vähemmän kiihottava ulkonäkö miesten silmissä
- enemmän ikää miehillä = eivät syty yhtä helposti
- hyvät miehet jo viety
- vähemmän aikaa huolettomaan seurusteluun ennen kuin pitää alkaa lisääntymään, miehet eivät pidä tästä
- miehet ovat skeptisiä vauvakuumeisten naisten suhteen. Miten käy kun lapset on saatu? Tuleeko ero, huoltajuuskiistat ja elarit? Loppuuko seksi ja romantiikka kuin seinään kun naisen biologinen tarve on täytetty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en koskaan saanut lasta, koska kukaan mies ei huolinut minua. Olen nätti, mutta jonkin verran ylipainoinen.
Jos hankkiutumalla hoikaksi ja vaikka treenaamalla itsensä melkeinpä fitness-kuntoon saisi naisen, pitäisin sitä pikkuvaivana.
Jos se olisi pikkuvaiva tai jotenkin tavoiteltavaksi koettu asia niin eiköhän niitä olisi enemmän. Aika monella itseään vahvasti muokkaavalla on jotain vikaa korvien välissä, joko vahvaa epävarmuutta omasta itsestä tai vahvaa kilpailuviettiä tai pinnallisuutta.
Minulle ainakin paras testi pitää pinnalliset ihmiset loitolla on olla näyttämättä pinnalliselle kelpaavalta. Jos en sitten kelpaa muillekaan, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei sillä hoikkuudella vaan saa kumppania. Tunnen useamman hoikan ikisinkun.
Vierailija kirjoitti:
Asiat kertautuvat.
Moni nainen nirsoilee tai sinkkuilee nuoruutensa koska vapaus ja pariutminen ahdistaa.
Kun ikää alkaa olla, alkaa tehdä mieli miestä. Ei niinkään sen miehen takia, vaan lapsikuumeen takia.
Mutta sitten alkaa se kertautuminen:
- enemmän ikää = vähemmän kiihottava ulkonäkö miesten silmissä
- enemmän ikää miehillä = eivät syty yhtä helposti
- hyvät miehet jo viety
- vähemmän aikaa huolettomaan seurusteluun ennen kuin pitää alkaa lisääntymään, miehet eivät pidä tästä
- miehet ovat skeptisiä vauvakuumeisten naisten suhteen. Miten käy kun lapset on saatu? Tuleeko ero, huoltajuuskiistat ja elarit? Loppuuko seksi ja romantiikka kuin seinään kun naisen biologinen tarve on täytetty?
No, ottaa vielä 5-10 vuotta vanhemman naisen, jolta juna meni jo. Ei tarvitse miettiä haluaako miehen vain perheen vuoksi vaan mies kelpaa täysin itsenään ilman välinearvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se olisi pikkuvaiva tai jotenkin tavoiteltavaksi koettu asia niin eiköhän niitä olisi enemmän. Aika monella itseään vahvasti muokkaavalla on jotain vikaa korvien välissä, joko vahvaa epävarmuutta omasta itsestä tai vahvaa kilpailuviettiä tai pinnallisuutta.
Minulle ainakin paras testi pitää pinnalliset ihmiset loitolla on olla näyttämättä pinnalliselle kelpaavalta. Jos en sitten kelpaa muillekaan, ei voi mitään.
Mutta mies ei saa olla sinua lyhyempi, eihän?
Olen samassa tilanteessa. No olen asunut ulkomailla muutamia vuosia vaihdellen maata ja sitä ennen opiskelut jossain perähikiässä. Siinä minun tekosyyt. Ehkä isoin syy on että haluan miehen jolla on sama vakaumus, arvot ja suunnilleen samat tavoitteet. Jos nyt apahtuisi edes ihme että tärkeimmät natsaa, ulkonäkö toissijainen rakastuessa. Haluan myös tutustua mieheen kunnolla ennenkuin menen naimisiin. Olen koko elämäni katsonut mitä huono avioliitto voi tehdä....
No hyvinä puolina voin muuttaa heti vaikka Braziliaan...
Jos en ole luonnostani hoikka, miksi minun pitäisi vääntää itseni sellaiseksi? Jättääkö mieskin loppuelämänsä katsomatta penkkiurheilun, muokkaa itsensä sellaiseksi? Happy together much?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies ei saa olla sinua lyhyempi, eihän?
Saa olla. Oma pituus 168 cm. Mielummin vaikka vähän itseä lyhyempi kuin 190 cm.
AP sinulla on vielä ainakin noin 7-8v aikaa. Paras pistää töpinäksi.
Tästä aloituksesta tulee mieleen, että kumppanuus vanhemmuus olisi ihan hyvä juttu.
Kun kyllä miehillekin se voi olla hankalaa. Ikää kertyy, muttei sitä vaimoketta löydy.
Mutta jos sopisi jonkun kanssa aletaan isäksi ja äidiksi, sopimuspaperin kanssa.