Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri puristeli töissä perseestä. Miksen pysty jättämään sitä taakseni?

Vierailija
08.05.2021 |

Olen alle 30-v nainen ja yksi työkavereistani on 50+ mies, joka oli ruvennut hakeutumaan seuraani töissä aina sopivan tilaisuuden tullen ja vääntämään vaikka tikusta asiaa. Mies oli mielestäni täysi ääliö, mutta olin sille tietysti asiallinen ja ystävällinen, koska työyhteisössä täytyy tulla kaikkien kanssa toimeen. Aluksi myös miehen käytös oli asiallista. Koin välillä jotkut jutut ahdistavina, mm. toistuvat maininnat siitä kuinka monissa maissa jopa kymmenien vuosien ikäerot parisuhteissa on täysin normaaleja. En kuitenkaan huomannut, että mies olisi varsinaisesti yrittänyt iskeä mua tms., vaan ajattelin että se vaan kokeilee varovasti lämpenenkö sille yhtään. Olin sille aina kylmä kuin kivi.

Yhtenä päivänä mies sai yhtäkkiä päähänsä ruveta puristelemaan mua perseestä kesken töiden. En silloin reagoinut asiaan mitenkään, koska paikalla oli myös tärkeitä asiakkaita enkä kehdannut tehdä asiasta niiden kuullen mitään numeroa. Poistuin vaan paikalta heti kun tilanne salli, ja ilmoitin tapahtuneesta heti sopivan tilaisuuden tullen esimiehelle.

Firmassa on häirinnän suhteen nollalinja, ja mies otettiin heti puhutteluun. Sen jälkeen asiaa käytiin läpi myös niin, että paikalla oli mun ja miehen lisäksi 2 firman edustajaa. Mies pyysi anteeksi, sanoi pitäneensä perseestä puristelua pelkkänä hauskana läppänä joka piristäisi päivääni ja ymmärtävänsä nyt puhuttelun jälkeen, että sellainen on sopimatonta käytöstä.

Kuukausi on kulunut ja kaiken pitäisi olla selvää. Mies on käyttäytynyt sen jälkeen asiallisesti ja lopettanut turhanpäiväisen kahdenkeskisen jutustelusta kanssani melkein kokonaan. Isomman porukan kesken jutellaan tietysti enemmän, mutta se on eri asia. En kuitenkaan pysty jättämään tapahtunutta taakseni, vaan koen miehen seurassa olemisen vastenmielisenä. Mokomakin ällöttävä limanuljaska, ties mitä sen likaisessa mielessä liikkuu vaikka se onkin ottanut muhun etäisyyttä.

Mistäköhän johtuu, että tällainen pieni asia on jäänyt vaivaamaan näin paljon? Pitäisikö hakeutua ammattilaisen juttusille vai meneekö tämä ohi itsekseen?

Kommentit (415)

Vierailija
161/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sen sortin eläin, että vaikka pääosin osaamme käyttäytyä, voi viehättävän neitosen ulkonäkö joskus olla liikaa itsehillinnälle. Se on ihan biologiaa, että kaunis nainen herättää miehessä lisääntymishalut.

Sivistyksen pintakerros on ohut ja rapisee lopulta pois, jos päivä toisensa jälkeen "joutuu" olemaan nuorten lisääntymisikäisten naaraiden kanssa tekemisissä. Jossain vaiheessa itsehillintä ei vaan enää riitä ja mies sortuu tämmöiseen hölmöilyyn. Oikein se ei silti ole. Sille lisääntymisvietin voimakkuudelle toivoisin vain naisilta vähän ymmärrystä. Miehet eivät ahdistele pelkkää pahuuttaan.

Tätä olen naisena miettinyt paljon, vietin voimakkuutta ei voi tietää kun ei ole kokemusta. Naisilla taas voi kuukautiskierron mukaiset hormonimyrskyt olla hyvin vahvoja, miksei sitten miehilläkin voisi olla samanlaisia tuntemuksia. Niissä on vain se ero, että naisten hormoneista on puhuttu paljon, miesten ei lainkaan. Itseäni kiinnostaisi aidosti tietää tästä lisää, se lisäisi ymmärrystä paljon ja auttaisi suhtautumaan paremmin. En siis pahoita mieltäni, jos työkaveri saa seisokin seurassani, tiedän ettei sille voi mitään. Silloin pitää vaan mennä jäähylle, eikä lisätä viettiä jäämällä tilanteeseen.

Olen miehenä ollut huomaavinani sellaista asennetta naisissa, että naisten hormonimyrskyjä vaan pitää ymmärtää, mutta miehen käytöksen pitäisi olla aina jotenkin järkevää, koska samanlaisia hormonimyrskyjä ei ole.

Miehillä vaan on oikeastaan koko ajan päällä hormonimyrsky, joka alkaa teininä kivesten laskeutuessa ja jatkuu hautaan saakka. Tietenkin siihen jatkuvaan panetukseen tottuu vuosien saatossa ja sitä oppii erilaisilla keinoilla hallitsemaan, mutta se vaikuttaa meidän käyttäytymiseen enemmän kuin ehkä yleensä edes osataan ajatella. Miestenhän on sanottu ajattelevan alapäällään. Minusta se on aika kuvaava ilmaisu.

Tuohon pitää saada lääkitys, kun ne mieshormonit häiritsevät noin paljon normaalia elämää. Yhteiskunta voisi jakaa miehille pillerit vaikka neuvolaverkoston kautta.

Vierailija
162/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätit kertomatta olennaisia asioita: edellisenä päivänä polvistuit miehen eteen työpaikkanne varastotiloissa ja annoit hänellä kostean suuhoidon, mies nosti sinut sivupöydälle ja levitit jalkasi ja puristelit lollojasi häntä kiimaisesti katsoen. Mies työntyi sisääsi ja leipoi utareitasi raivoisasti samalla kaulaasi purren ja huohottaen. Mies laukesi reikääsi ja huohotitte hetken sisäkkäin jo uusinnasta haaveillen. Te jätätte aina kertomatta olennaisia asioita.

Tulee mieleen eräs isotissinen työkaveri, jolla oli viettelevä katse. Naimme aina tilaisuuden tullen yövuorossa, ikävä niitä aikoja. Kotonakin meni vaimon kanssa silloin paremmin, kun olin hyvällä tuulella.

Tiedän useampiakin tuollaisia työpaikalla alkaneita panosuhteita. Nuorempia naisia vanhempien miesten kanssa. Yksi pari meni naimisiinkin ja vanhempi akka sai kotona kenkää.

Saanko udella miten ne panosuhteet alkoivat työpaikoilla?      Kysyikö mies panemaan vai puristeliko ensi alkuun takapuolesta, sit vasta kysyi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei näin tärkeästä asista voi keskustella että kaikki ihme pervot ryntää paikalle kirjottelemaan fantasioitaan :I

Vierailija
164/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään ongelma että mies saa seisokin vasten tahtoaan. Se on jos kosketaan toisen tietyille alueille ilman suostumusta.

Jos minä miehenä alkaisin tuijottaa naisen haaroväliä, se koetaan ahdisteluna. Toisinpäin tuntuu olevan täysin oikein. Missä mättää?

Vierailija
165/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on pari naista puristellu takapuolesta, mutta en pystyis panemaan niitä kun semmosia jakorasioita. Sit vielä lapsiakin kauhee kasa niillä ja niitäkin pitäis sit panna.

Vierailija
166/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään ongelma että mies saa seisokin vasten tahtoaan. Se on jos kosketaan toisen tietyille alueille ilman suostumusta.

Jos minä miehenä alkaisin tuijottaa naisen haaroväliä, se koetaan ahdisteluna. Toisinpäin tuntuu olevan täysin oikein. Missä mättää?

Missä on sanottu että on täysin oikein? Eihän naiset edes tee tuota niin että se olisi mikään ongelma. Ja jos on ja se häiritsee, niin mars nostamaan meteli.

Vierailija
167/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri kertoi eräässä siivouskohteessa jossa oli raksa äijiä,työkaveri itse vasta 20 ja 2 äijää jotka otti sen "silmätikukseen" päälle +50, tää työkaveri kertoi että tekivät tahallaan pieniä källejä,tukkivat esim pölynimurin,varastivat kärrystä tavaraa ja piilottelivat jonnekin yms. Tämän kaiken lisäksi seksuaalisia vihjailuja,lisäksi tulivat ahtaaseen siivouskomeroon työkaverini perässä ,siellä työkaverini sai paniikkikohtauksen kun miehet liiskasi sen seinää vasten ja kääntymään ei päässyt kun ahdasta,lisäksi nämä olivat "tässäpä on mukava olla" yms.

Tuo oli viimeinen niitti mun työkaverille,soitti hysteerisenä työnantajalleen mitä työkohteessa tapahtunut viimeisten kuukauden sisällä,mutta toi siivous komeroon perässä tuleminen ja litistäminen katkaisi sen "kamelin selän".

No,työnantaja tuli työkohteeseen,näiden miesten oma esimies oli paikalla,työnantaja räyhäsi näille ukoille pää punaisena,samoin näiden ukkojen oma työnantaja ja antoi varoituksen.

No eivätkä enää sen jälkeen edes vilkaisutkaan mun työkaveria.

Että voisin kysyä teiltä vanhat äijät: Mikä helvetti teitä oikein vaivaa!!??? Ahdistelette tyttärienne ikäisiä nuoria samalla kun oma vaimo odottaa kotona!! HÄVETKÄÄ TE VANHAT RASVAISET JA LIMAISET ÄIJÄT TEILLÄ EI OLE OIKEUTTA KIUSATA JA AHDISTELLA NUORIA NAISIA,YRITTÄKÄÄ YMMÄRTÄÄ ETTÄ SEKSUAALISELLE AHDISTELULLE JOKAISELLE SE ON NOLLA TOLERANSSI!!!!!

Eräs 51v kaverini pääsi salilla parruttamaan erästä 22v salinaista vessassa, oma avovamio tosiaan odotti kotona ja nainen on nuorempi kuin miehen poika eli kannattaa yrittää. Vaikka jäisi vaimolleen kiinni niin vaimo varmasti ymmärtäisi asian että mies vain toteutti normaalia viettiään.

Vierailija
168/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sen sortin eläin, että vaikka pääosin osaamme käyttäytyä, voi viehättävän neitosen ulkonäkö joskus olla liikaa itsehillinnälle. Se on ihan biologiaa, että kaunis nainen herättää miehessä lisääntymishalut.

Sivistyksen pintakerros on ohut ja rapisee lopulta pois, jos päivä toisensa jälkeen "joutuu" olemaan nuorten lisääntymisikäisten naaraiden kanssa tekemisissä. Jossain vaiheessa itsehillintä ei vaan enää riitä ja mies sortuu tämmöiseen hölmöilyyn. Oikein se ei silti ole. Sille lisääntymisvietin voimakkuudelle toivoisin vain naisilta vähän ymmärrystä. Miehet eivät ahdistele pelkkää pahuuttaan.

Tätä olen naisena miettinyt paljon, vietin voimakkuutta ei voi tietää kun ei ole kokemusta. Naisilla taas voi kuukautiskierron mukaiset hormonimyrskyt olla hyvin vahvoja, miksei sitten miehilläkin voisi olla samanlaisia tuntemuksia. Niissä on vain se ero, että naisten hormoneista on puhuttu paljon, miesten ei lainkaan. Itseäni kiinnostaisi aidosti tietää tästä lisää, se lisäisi ymmärrystä paljon ja auttaisi suhtautumaan paremmin. En siis pahoita mieltäni, jos työkaveri saa seisokin seurassani, tiedän ettei sille voi mitään. Silloin pitää vaan mennä jäähylle, eikä lisätä viettiä jäämällä tilanteeseen.

Olen miehenä ollut huomaavinani sellaista asennetta naisissa, että naisten hormonimyrskyjä vaan pitää ymmärtää, mutta miehen käytöksen pitäisi olla aina jotenkin järkevää, koska samanlaisia hormonimyrskyjä ei ole.

Miehillä vaan on oikeastaan koko ajan päällä hormonimyrsky, joka alkaa teininä kivesten laskeutuessa ja jatkuu hautaan saakka. Tietenkin siihen jatkuvaan panetukseen tottuu vuosien saatossa ja sitä oppii erilaisilla keinoilla hallitsemaan, mutta se vaikuttaa meidän käyttäytymiseen enemmän kuin ehkä yleensä edes osataan ajatella. Miestenhän on sanottu ajattelevan alapäällään. Minusta se on aika kuvaava ilmaisu.

Juuri tuota on naisena vaikea käsittää, että mies ajattelee alapäällään. Kyllä aikamoinen kiima saa naisella olla, ettei järki pelaa mutta en vähättele etteikö se voisi miehillä olla kovinkin yleistä. Se ongelma tässä juuri on, ettei tästä puhuta. Pelätäänkö että miehistä annetaan eläimellinen kuva? Etteivät he olekaan rationaalisia perheenpäitä, jotka ajattelevat viisaasti koko perheen (tai yrityksen) parhaaksi, vaan sitä, miten saavat piparia parhaiten? Naisten asioita on meetoon ja feminismin nimissä nostettu hienosti esiin, mutta kyllä haluaisin nähdä myös miesten inhimillistämistä, saada tietoa miten miehet tätä maailmaa katsovat ja kokevat. Se kasvattaisi ymmärrystä puolin ja toisin.

Ääliöitä mahtuu aina maailmaan. Olen mies, joka omaa kovan libidon. Seksi on mielessä vähän väliä. Saan sitä kyllä joka päivä, mutta silti en ole kylläinen kuin hetken. Itseäkin välillä ärsyttää tämä munalla ajattelu. Mutta en silti tapita naisien kaula-aukkoja töissä, kähmi tai huohota, saati kaivele munia. Kyllä suurimmalla osalla toimii ajatus myös yläpäässä. Sitten on nämä ääliöt, sanotaan nyt sukunimeksi vaikka Kanerva, joiden luulisi pystyvän jo ajattelemaan aivoillaan, mutta ei. Pilaavat koko sukupuolen maineen.

Vierailija
169/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri kertoi eräässä siivouskohteessa jossa oli raksa äijiä,työkaveri itse vasta 20 ja 2 äijää jotka otti sen "silmätikukseen" päälle +50, tää työkaveri kertoi että tekivät tahallaan pieniä källejä,tukkivat esim pölynimurin,varastivat kärrystä tavaraa ja piilottelivat jonnekin yms. Tämän kaiken lisäksi seksuaalisia vihjailuja,lisäksi tulivat ahtaaseen siivouskomeroon työkaverini perässä ,siellä työkaverini sai paniikkikohtauksen kun miehet liiskasi sen seinää vasten ja kääntymään ei päässyt kun ahdasta,lisäksi nämä olivat "tässäpä on mukava olla" yms.

Tuo oli viimeinen niitti mun työkaverille,soitti hysteerisenä työnantajalleen mitä työkohteessa tapahtunut viimeisten kuukauden sisällä,mutta toi siivous komeroon perässä tuleminen ja litistäminen katkaisi sen "kamelin selän".

No,työnantaja tuli työkohteeseen,näiden miesten oma esimies oli paikalla,työnantaja räyhäsi näille ukoille pää punaisena,samoin näiden ukkojen oma työnantaja ja antoi varoituksen.

No eivätkä enää sen jälkeen edes vilkaisutkaan mun työkaveria.

Että voisin kysyä teiltä vanhat äijät: Mikä helvetti teitä oikein vaivaa!!??? Ahdistelette tyttärienne ikäisiä nuoria samalla kun oma vaimo odottaa kotona!! HÄVETKÄÄ TE VANHAT RASVAISET JA LIMAISET ÄIJÄT TEILLÄ EI OLE OIKEUTTA KIUSATA JA AHDISTELLA NUORIA NAISIA,YRITTÄKÄÄ YMMÄRTÄÄ ETTÄ SEKSUAALISELLE AHDISTELULLE JOKAISELLE SE ON NOLLA TOLERANSSI!!!!!

Eräs 51v kaverini pääsi salilla parruttamaan erästä 22v salinaista vessassa, oma avovamio tosiaan odotti kotona ja nainen on nuorempi kuin miehen poika eli kannattaa yrittää. Vaikka jäisi vaimolleen kiinni niin vaimo varmasti ymmärtäisi asian että mies vain toteutti normaalia viettiään.

Kai tajuat että tuon lapsellisen voimafantasiasi keksiminen paljastaa että osui ja upposi :D. Noin vanhan viestin kannattaisi vain antaa hautautua, liike paljastaa :D.

Vierailija
170/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen, että jouduit iljettävän isäsi ikäisen miehen kähminnän kohteeksi.

Olikohan kyseessä joku katkera Sanoman setämiestoimittaja?

Vierailija
171/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työkaverina oikein kaunispyllyinen muutaman vuoden nuorempi nainen. Mitään en ole kommentoinut tai enempää tuijotellut, mutta joskus tahattomasti tulee seisokki. Kerran näin kävi kahvihuoneessa ja melkein puoleen reiteen ylettyvä kohouma kiinnitti hänen huomionsa. Kysyn vain, oliko sitä pakko tuijottaa, kun olisi voinut kääntää katseensa pois ja vielä se tietäväinen hymykin varatun naisen kasvoilla...

Tämä vahvistaa pointtiani: naiset eivät osaa asettua miesten asemaan siinä, kuinka helposti lisääntymisajatukset joskus valtaa molemmat päät. Se ei oikeuta ketään ahdistelemaan, yritän vain sanoa, että naisilla ei ole käsitystä miesten lisääntymisvietin voimakkuudesta.

Tämä vahvistaa pointtiani: Ihmiset, jotka eivät ole kokeneet ahdistelua eivät osaa asettua ahdistelun kohteeksi joutuneiden asemaan siinä, että ahdistelu ei ole verrattavissa romantiikkaan tai lisääntymishaluihin tai mihinkään normaaliin kahden tasavertaisen aikuisen kanssakäymseen. Se on vallankäyttöä. Vai oliko jutun keski-ikäinen ahdistelija oikeasti muna niin pystyssä siellä asiakastapaamisessa että höyryjä oli pakko päästä poistamaan käymällä kiinni naiskollegan takapuoleen? 

En tiedä, onko se ahdistelijamies tuossa tilanteessa käynyt käsiksi ihan silkkaa kiimaansa. Se on kuitenkin mahdollista. Typerää ja väärin, mutta mahdollista. Peenis on sellainen elin, että sen komentoja on vaikea ohittaa.

Joo ihan varmasti siellä asiakaspalaverissa iskee niin hirveä kiima ettei mitään muuta pysty tekemään. Noh, tämän kaltaisista viesteistä juurikin nähdään että esimiehelle on mentävä joka kerta ja pahimmista jutuista rikosilmoitus, kun puhe ei kerran auta.

Enhän minä sanonutkaan, että se puristelu olisi oikein. Ei ole. Naisilla ei vaan ole käsitystä eikä ymmärrystä siitä, miten kiima voi miestä pahimmillaan viedä. Niin kauan kuin miehillä on sellaiset halut, ahdisteluakin tulee varmasti aina olemaan.

Niin, ja kuten sinun kommenteista nähdään, tarvitaan riittävä pelote. Ergo, rikosilmoitus joka kerta. Jokainen panetuksesta kärsivä voi sitten miettiä omalta kohdaltaan ottaako mieluimmin rikosilmoituksen vai vetääkö käteen.

Taas miehiä syyllistetään. Rikosilmoitus joka kerta on liioittelua. Totta kai ahdisteluun pitää puuttua, kun aihetta on, mutta jokaisesta hipaisusta ei tarvitse tehdä poliisiasiaa.

Mikä tää "taas miehiä syyllistetään" homma on? 

Eihän tässä ole puhe kuin siitä onko rikoksen tapahduttua aiheellista tehdä rikosilmoitus. 

Entä jos kyseessä olisi vaikka lapsen pahoinpitely? 

Tottakai väkivaltaan pitää puuttua, kun aihetta on mutta jokaisesta hipaisusta ei tarvitse tehdä poliisiasiaa. 

Tai omenavarkaus?

Tottakai varasteluun pitää puuttua, kun aihetta on mutta jokaisesta omenasta ei tarvitse tehdä poliisiasiaa. 

Koiran potkiminen? 

Tottakai potkimiseen pitää puuttua, kun aihetta on mutta jokaisesta hipaisusta ei tarvitse tehdä poliisiasiaa. 

Auton kylkien raapiminen avaimella?

Tottakai raapimiseen pitää puuttua, kun aihetta on mutta jokaisesta hipaisusta ei tarvitse tehdä poliisiasiaa. 

Koulukiusaus?

Tottakai kiusaamiseen pitää puuttua, mutta ei jokaisesta pahoinpitelystä tarvitse tehdä poliisiasiaa. 

Vierailija
172/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huono provo. Tärkeiden asiakkaiden edessä naispuolisen kolleegan perseen puristelu varmaan onkin hauska läppä, vapauttaa tunnelmaa ja edistää asiakassuhdetta.

Tarkoitatko, ettet usko sellaista tapahtuvan tärkeiden asiakkaiden edessä? Tottakai voi tapahtua, ahdistelu on vallankäyttöä ja ahdistelija voi haluta näyttää valtaansa niille tärkeille asiakkaille.

Kerran minä ja hierarkiassa ylempänä oleva mies keskustelimme toimittajan kanssa. Siis median edustajan kanssa suorastaan, eli tilanne oli hyvin julkinen. Se hierarkiassa ylempänä oleva mies yhtäkkiä alkoi kosketella minua todella läheisesti, ahdisteli siis. Olin niin hölmistynyt ja tilanne oli niin yllättävä, etten osannut tehdä mitään, olin siinä vain ja yritin näyttää normaalilta.

Aika harva voisi kuvitella, että joku ahdistelisi härskisti julkisen sanan edustajan edessä ihan avoimesti, mutta niin kävi. Se toimittajakin oli mies ja kai tämä toinen mies halusi jotenkin esitellä hänelle omaa valtaansa. Näin olen sen tulkinnut, koska mitään järkevää muuta selitystä en asialle keksi.

Asiakkaiden edessähän kannattaa ahdistella, koska silloin ei voi nostaa meteliä. Jutun ukko tiesi tasan tarkkaan mitä tekee. 

Asiakas ei tietenkään huomannut mitään.

Vierailija
173/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuota on naisena vaikea käsittää, että mies ajattelee alapäällään. Kyllä aikamoinen kiima saa naisella olla, ettei järki pelaa mutta en vähättele etteikö se voisi miehillä olla kovinkin yleistä. Se ongelma tässä juuri on, ettei tästä puhuta. Pelätäänkö että miehistä annetaan eläimellinen kuva? Etteivät he olekaan rationaalisia perheenpäitä, jotka ajattelevat viisaasti koko perheen (tai yrityksen) parhaaksi, vaan sitä, miten saavat piparia parhaiten? Naisten asioita on meetoon ja feminismin nimissä nostettu hienosti esiin, mutta kyllä haluaisin nähdä myös miesten inhimillistämistä, saada tietoa miten miehet tätä maailmaa katsovat ja kokevat. Se kasvattaisi ymmärrystä puolin ja toisin.

Oman kokemukseni mukaan miehet eivät ole niin rationaalisia kuin väittävät olevansa. Se piparinsaannin mahdollisuuksien puntarointi vaikuttaa muihin ajatuksiin ja päätöksiin. Joskus sitten mennään peenis edellä ja sorrutaan tyhmyyksiin. Ymmärtäähän sen, että sellainen ahdistaa naisia varmaan jo senkin takia, että miehellä on fyysinen ylivoima. Harvoin sillä miehellä silti on mitään varsinaista pahaa ajatusta siinä takana, kiimassaan vaan töppäilee.

Vierailija
174/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä aina riski naiselle heittää kaksimielistä läppää miesporukassa. Siinä jää sen roolin vangiksi ja pitää esittää kovempaa kuin onkaan. Mm. näistä syistä kaksimielisten juttujen heittäminen ei ole ok työporukassa.

Vierailija
175/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työkaverina oikein kaunispyllyinen muutaman vuoden nuorempi nainen. Mitään en ole kommentoinut tai enempää tuijotellut, mutta joskus tahattomasti tulee seisokki. Kerran näin kävi kahvihuoneessa ja melkein puoleen reiteen ylettyvä kohouma kiinnitti hänen huomionsa. Kysyn vain, oliko sitä pakko tuijottaa, kun olisi voinut kääntää katseensa pois ja vielä se tietäväinen hymykin varatun naisen kasvoilla...

Tämä vahvistaa pointtiani: naiset eivät osaa asettua miesten asemaan siinä, kuinka helposti lisääntymisajatukset joskus valtaa molemmat päät. Se ei oikeuta ketään ahdistelemaan, yritän vain sanoa, että naisilla ei ole käsitystä miesten lisääntymisvietin voimakkuudesta.

Tämä vahvistaa pointtiani: Ihmiset, jotka eivät ole kokeneet ahdistelua eivät osaa asettua ahdistelun kohteeksi joutuneiden asemaan siinä, että ahdistelu ei ole verrattavissa romantiikkaan tai lisääntymishaluihin tai mihinkään normaaliin kahden tasavertaisen aikuisen kanssakäymseen. Se on vallankäyttöä. Vai oliko jutun keski-ikäinen ahdistelija oikeasti muna niin pystyssä siellä asiakastapaamisessa että höyryjä oli pakko päästä poistamaan käymällä kiinni naiskollegan takapuoleen? 

En tiedä, onko se ahdistelijamies tuossa tilanteessa käynyt käsiksi ihan silkkaa kiimaansa. Se on kuitenkin mahdollista. Typerää ja väärin, mutta mahdollista. Peenis on sellainen elin, että sen komentoja on vaikea ohittaa.

Höpö höpö. Ei ihmisillä ole kiima-aikoja.

Vierailija
176/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivekset ovat laskeutuneet jo syntyessä tai laskeutuvat viimeistään muutaman kuukauden . iässä

Vierailija
177/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelua tapahtuu vielä nykyäänkin liikaa. Tuo perseen puristelu oli selvä ahdistelutapaus ja hyvä kun ilmoitit johdolle. Mutta entäs nämä rajatapaukset, kuten tuijottaminen, lähelle tuleminen, koskettaminen ns. neutraaliin paikkaan, kuten selkään. Näihin ei kukaan voi puuttua, koska ei ole rikottu varsinaisesti rajoja. Silti jokaiselle naiselle on täysin selvää, mitä on meneillään.

Ja taas on katsekin ahdistelua 

Kyllä sellainen hissikatse tuntuu tosi ahdistavalta. Kerran yksi mies kosketti muniaan samaan aikaan kun tuijotti tissejäni. Silleen vaan kouraisi, mutta silti ei jäänyt mitään arvailujen varaan. Joten kyllä, se todellakin voi olla ahdistelua.

no ei tasan varmasti ole. 

Entä jos sinua isompi mies olisi tehnyt noin sinulle?

Ottaisin sen kohteliaisuutena, koska homoilla on yleensä hyvä miesmaku.

Miksi mies olisi muuten automaattisesti isompi? 

Olisit fyysisesti alakynnessä eli ahdistelija voisi helposti käydä kimppuusi.

Kuinka niin?

Vierailija
178/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan miehet eivät ole niin rationaalisia kuin väittävät olevansa. Se piparinsaannin mahdollisuuksien puntarointi vaikuttaa muihin ajatuksiin ja päätöksiin. Joskus sitten mennään peenis edellä ja sorrutaan tyhmyyksiin. Ymmärtäähän sen, että sellainen ahdistaa naisia varmaan jo senkin takia, että miehellä on fyysinen ylivoima. Harvoin sillä miehellä silti on mitään varsinaista pahaa ajatusta siinä takana, kiimassaan vaan töppäilee.

Sori mutta tuo ei käy tekosyyksi. Ei rattijuoppokaan mitään pahaa tarkoita kun töppäilee ja ajaa jonkun yli. Kaikkien pitäisi tässä vaiheessa jo tietää muiden ihmisten koskemisen rajat. Aikuinen ihminen kykenee hillitsemään itsensä. Jos miehet ei siihen ä pysty niin ehkä lopetetaan sitten se naisten mollaaminen tunteella käyviksi, jookos.

Vierailija
179/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä aina riski naiselle heittää kaksimielistä läppää miesporukassa. Siinä jää sen roolin vangiksi ja pitää esittää kovempaa kuin onkaan. Mm. näistä syistä kaksimielisten juttujen heittäminen ei ole ok työporukassa.

Niin voi käydä jos ei oikeasti ole kaksimielinen härski-hannele. Muttameitä kaksimielisiä naisiakin on. Olen saanut pari mieskollegaa punastumaan jutuillanni. Ymmärrän kyllä että sellasta ei ihan joka paikassa sovi tehdä. eikä liian tuntemattomille ,

Vierailija
180/415 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista on että vasta viimeaikoina erilaiset organisaatiot ovat heränneet huomaamaan että tällaiset heikot yksilöt ovat myös työyhteisöjen heikkoja lenkkejä, ja ryhtyneet asianmukaisiin toimiin. 

Kun omat lapset on työelämässä koko #metoo on varmaan vaan joku pyhäinjäännös niiltä ajoilta kun joillekin ihmisille piti vielä vääntää rautalangasta että kollegoiden kroppiin ei saa koskea. 

Mistä muuten tiedät mitä ahdistelua harrastavien miesten päässä liikkuu? Oletko mahdollisesti itse sellainen tai esimerkiksi asiaan perehtynyt sosiologi tms?