Miten jaksatte käydä kokopäiväisesti töissä?
Itse teen 1-3 päivää viikossa töitä, enkä ikimaailmassa jaksaisi olla töissä 5 päivää viikossa. Miten te varsinkin perheelliset oikein jaksatte?? Eihän elämään mahdu muutakuin työnteko!
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kyllä ne lyhyet työajat sitten näkyy myös eläkkeessäkin.
Jos tekee jatkuvasti vain kolmen päivän viikkoa, niin ei siitä samaa eläkettä kerry, kuin viisipäiväisestä viikosta.
Eipä me nuoremmat ehditä eläkkeestä edes nauttia, kun maailma tuhoutuu ilmastonmuutoksen myötä ennen kuin ehdimme täyttää edes 60.
Mikähän se noin raskasta työtä mahtaa olla. Suuri osa suomalaisista on tehnyt 5 päiväistä työviikkoa ja me vanhemmat jopa 6 päiväistä. Hyvin jaksataan vielä olla eläkkeelläkin.
Täyytyisiköhän AP:n kohentaa vähän kuntoaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee jatkuvasti vain kolmen päivän viikkoa, niin ei siitä samaa eläkettä kerry, kuin viisipäiväisestä viikosta.
Kunnon eläkkeistä ei nuorten kannata haaveilla. Saadakseen 1600€ bruttoeläkkeen pitäisi tienata koko työuran ajan 4000€/kk bruttopalkkaa. Nuorten eläkerahat menee 1940- ja 1950-luvulla syntyneiden eläkkeisiin, eikä edes omia saa takaisin aikanaan.
Paras luottaa pääomatuloihin ja sijoitusomaisuuteen.
Siirryin 40% työajasta tekemään 80% ja heti huomaan eron työtehokkuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se noin raskasta työtä mahtaa olla. Suuri osa suomalaisista on tehnyt 5 päiväistä työviikkoa ja me vanhemmat jopa 6 päiväistä. Hyvin jaksataan vielä olla eläkkeelläkin.
PASKADUUNIT, joista ei makseta edes kunnon palkkaa. Nykyään ei ole paljoa töitä tarjolla ei-kirjaviisaille. Mitä järkeä porhaltaa työelämässä, jos palkalla ei pysty elämään ja joutuu vielä jatkuvasti kuuntelemaan tiuskimista ja kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin työurani 1990-luvulla, jolloin suuret ikäluokat olivat vielä työelämässä ja rehellisesti voin sanoa, että niin verkkaista työtahtia ja tehotonta tekemistä ei enää nykymaailmassa ei katsottaisi. Työn tehokkuusvaatimukset ja kiire ovat jatkuvasti kasvaneet.
Pakko jaksaa, että saa tilille joka kuukausi sen 2000 euro palkan. Ei ole ukkoa elättämässä.
Helposti. Pidän työstäni, ja oikeastaan se on minulle melkein kuin harrastus. Viihtyvyyttä ja jaksamista lisää erinomainen työyhteisö ja henkilöstöstään välittävä, oikeudenmukainen työnantaja. Työ yksinkertaisesti tuottaa minulle nautintoa, haastetta ja mielekkyyden tunnetta. Terveys ja elämäntavat on kunnossa. Lisäksi koen, että vapaa-aikaa ja aikaa levolle jää riittävästi, vaikka välillä päivät venyvät hyvinkin pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
No senhän takia sitä kannattaa 50 vuotta purra hammasta ja tehdä väkisin hulluna töitä että voi sitten todeta ettei eläkkeitä enää maksetakkaan tämänpäiväisen kertymän mukaan, kun valtion rahat on loppu.. tai vielä parempi: kuolet ennen sitä eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun asuntolaina on maksettu, tekisin mielelläni vaikka neljäpäiväistä viikkoa.
Kannattaa tehdä, eikä vain miettiä.
Olen yksin toimistossa, joten ei onnistu.
Osa-aikaisille toimistotyöntekijöille on runsaasti kysyntää.
Jostain syystä kaikki ilmoitetut osa-aikaiset paikat on kuitenkin opiskelijatason töitä. Kaikki vaativammat paikat hakee vain kokoaikaisia. Olen vuosia etsinyt osa-aikaisia töitä niitä löytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko jaksaa, että saa tilille joka kuukausi sen 2000 euro palkan. Ei ole ukkoa elättämässä.
Minä saan tällä osa-aikatyöllä tilille n.1800e kk.
Ap
Ihmetteln kanssa miten joku jaksaa tehdä täyttä työviikkoa/täyttä työpäivää. Itse olen yleensä ollut töissä joko 2-4pvä viikossa tai 5x 6h viikossa
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, käyn salilla 4 päivää viikossa ja juoksen kahdesti viikossa. En kyllä jaksa liikuntaakaan tuon enempää harrastaa, että ehkä kunnossa on jotain vikaa. Paljonko sinä sitten liikut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työaika ei eläkkeessä näy vaan tienattu palkka. Monen johtajan työaika on itseasiassa todella lyhyt, vaikka liksa pyörii kymppitonneissa ja eläkekertymä lisäeläkkeineen on massiivinen.
Jaksoin kunnes sain niin pahan burnoutin etten pystynyt tekemään töitä useampaan vuoteen. Nyt oma yritys ja voin aika lailla itse määrätä itse työmääräni ja työaikani.
Jaksoin kunnes sain niin pahan burnoutin etten pystynyt tekemään töitä useampaan vuoteen. Nyt oma yritys ja voin aika lailla itse määrätä itse työmääräni ja työaikani.
En aina jaksaisikaan. Olen tehnyt osittaista työaikaa pariin otteeseen, viimeisimmin sen jälkeen kun toinen vanhempani odottamattomasti kuoli ja menin pahasti tolaltani.
70-80% työaika olisi varmasti melko monen ihanne, minunkin. Jää enemmän aikaa omalle elämälle, jolloin pakolliset askareet ja hoidettavat toimet sekä välttämätön palautuminen (lepo & liikunta) eivät syö kaikkea vapaa-aikaa, vaan siihen jää vähän tilaa myös seikkailla, harrastaa, opiskella, hoitaa lastenlasta tai sairasta läheistä tms.
Lisäksi 100% työaika (joka välillä on kuitenkin 110-115% työaika) ei tunnu yhtään sen tehokkaammalta, aina välillä siihen kuitenkin uupuu ja työteho laskee. Joissain ammateissa se tarkoittaa tyhjäkäyntiä tai hitaampaa työpanosta, toisissa se ei ole mahdollista joten painetaan täysillä kunnes uuvutaan sairaslomalle. Järjetöntä touhua molemmissa tapauksissa.
1990-luvulla mikrotukihenkilönä muistan kuinka pieninkin vastoinkäyminen johti boomereilla siihen, että iskettiin hanskat tiskiin ja soitettiin "ATK ei toimi" -puhelu. Monesti kyse siitä, että näyttö oli sammutettu virtanäppäimestä, näppäimistö irronnut tietokoneesta tai tietokone kysyi yksinkertaisen "yes / no" -kysymyksen. Siinä boomerin juodessa kahvia ja lukiessa kolmatta tuntia iltalehteä hoidin ongelman minuutissa.
En jaksakkaan jos kotona on aina vastassa kiukkuinen puoliso.. työssä on onneksi vastassa iloiset työkaverit. Joten voisi kääntyä ovelta ja mennä takaisin töihin.