Mies jätti minut ja lapset - haluaa nyt olla kaveri
Mies jätti minut ja lapset toisen naisen vuoksi. En halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin on lasten huollon takia pakollinen minimi.
Nyt mulla alkaa mennä hermo mieheen koska hän yrittää olla mulle ”kiva kaveri ”. Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla. Lasten vaihdon yhteydessä yrittää jutella kivoja. Tuo mulle ruokakaupasta herkkuja! Yms. En voi blokata miestä jos sillä sattuu olemaan jotain lapsiin liittyvää asiaa.
Onko tämä normaalia muilla, jotka samassa tilanteessa? Olen sanonut miehelle että en halua nähdä häntä ja kommunikoin vain pakollisen . Ja ei, en ota takaisi, eläköön uuden naisensa kanssa. Miten ukon saa ymmärtämään että EI kiinnosta sen elämä pennin vertaa.
Kommentit (429)
Voit sanoa kuten minä sanoin : Minun EI TARVITSE kommunikoida sinun kanssasi muuten kuin LAPSIIMME liittyvissä asioissa.
JOS tuo "muu " ei nyt lopu, käyn kertomassa nykyiselle naisellesi , että mies ei jätä minua rauhaan !
Johan loppui turhat esitykset ja kaveraamiset.
Ei ole mitään tarvetta olla puheyhteydessä eikä tavata. Vain välttämättömät viestit.
Viesti menee äkkiä perille, kun et avaa ovea etkä vastaa puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa kuten minä sanoin : Minun EI TARVITSE kommunikoida sinun kanssasi muuten kuin LAPSIIMME liittyvissä asioissa.
JOS tuo "muu " ei nyt lopu, käyn kertomassa nykyiselle naisellesi , että mies ei jätä minua rauhaan !
Johan loppui turhat esitykset ja kaveraamiset.
Olen sanonut miehelle, että "Minun EI TARVITSE kommunikoida sinun kanssasi muuten kuin LAPSIIMME liittyvissä asioissa" eli aivan kuten kirjoitat, mutta mies ei välitä. Viesti ei mene perille. Vastineeksi mies on sanonut "mutta onhan me aina tehty näin....onhan meidän perheessä aina tehty niin". Ja kun sanon, että "meillä ei ole enää perhettä" niin mies menee hiljaiseksi. Eli mies todellakin luulee, että "meidän perhe" on jotenkin siinä taustalla olemassa.
Ei auta mennä nyxänsä luo puhumaan. En halua olla hänen kanssa tekemisissä.
AP
Ja se piti vielä sanoa, että mies lähettää mulle whappi- viestejä 3-5 kertaa päivässä, olipa sitten minun tai lasten hoitovuoro. Vastaan vain lasten huoltoon liittyviin viesteihin ja niihinkin mahdollisimman lyhyesti tyyliin Ok. Mutta mies kirjoittelee pitkiä viestejä. Esim. "Jenna-Eerika leipoi tänään munkkeja" ja lähettää munkeista kuvan.
Tai mun hoitovuorolla mies kirjoittaa "Menen ensi viikolla Jenna-Eerikan kanssa mökille ja ajattelin ottaa mukaan uimaleluja, kävisinkö ostamassa uuden uimarenkaan vai riittääkö vanha uimarengas". Mun puolesta hoitakoon itse uimalelut omalla hoitovuorollaan, ei kiinnosta. Itse huolehdin omaan kotiini lasten uimalelut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ja se piti vielä sanoa, että mies lähettää mulle whappi- viestejä 3-5 kertaa päivässä, olipa sitten minun tai lasten hoitovuoro. Vastaan vain lasten huoltoon liittyviin viesteihin ja niihinkin mahdollisimman lyhyesti tyyliin Ok. Mutta mies kirjoittelee pitkiä viestejä. Esim. "Jenna-Eerika leipoi tänään munkkeja" ja lähettää munkeista kuvan.
Tai mun hoitovuorolla mies kirjoittaa "Menen ensi viikolla Jenna-Eerikan kanssa mökille ja ajattelin ottaa mukaan uimaleluja, kävisinkö ostamassa uuden uimarenkaan vai riittääkö vanha uimarengas". Mun puolesta hoitakoon itse uimalelut omalla hoitovuorollaan, ei kiinnosta. Itse huolehdin omaan kotiini lasten uimalelut.
AP
Tuo on jo ahdistelua. Mykistä exän keskustelut.
Ku on noin saatanan vaikeeta niin mitä jos antaisit huoltajuuden kokonaan miehelle ja sinä lähtisit elämään villiä sinkkunaisen elämää
Ap on jo saanut hyviä neuvoja niin nyt alkaa kausi, jolloin ap noudattaa näitä neuvoja. Lyhyt vastaus lasten asioihin liittyviin viesteihin ja ei vastausta muihin. Luulisi riittävän vähäksi aikaa, että kokeilet uutta tapaa etkä jauha nykytilanteessa.
Oletko huomannut tosiaan hymyiletkö ja olet kohtelias exälle vaikka mielestäsi kiellät jotain tiukasti?
Itsellä on nimittäin vaikea sanoa ei tai olla tiukkana, olen kohtelias vaikka ei tarvitse olla.
Usein pehmitän kielteistä sanomista hymyilemällä tai olemalla kohteliaan oloinen.
Olen huomannut, että jotkut eivät ota sanomisiani tosissaan. Viestin sanoma ja esittämistapa ovat ristiriidassa.
Usein ihmiset katsovat olemusta enemmän kuin kuuntelevat sanomaa.
Ihan missä tahansa viestinnässä, ei yksin exän kanssa toimiessa.
Olen yrittänyt pois tuosta, mutta kovin vaikeaa, on lapsesta saakka opittu käytösmalli.
Toivottavasti aloittajalla ei ole tämä esteenä kun mies ei ota tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan loppui turhat esitykset ja kaveraamiset.Olen sanonut miehelle, että "Minun EI TARVITSE kommunikoida sinun kanssasi muuten kuin LAPSIIMME liittyvissä asioissa" eli aivan kuten kirjoitat, mutta mies ei välitä. Viesti ei mene perille. Vastineeksi mies on sanonut "mutta onhan me aina tehty näin....onhan meidän perheessä aina tehty niin". Ja kun sanon, että "meillä ei ole enää perhettä" niin mies menee hiljaiseksi. Eli mies todellakin luulee, että "meidän perhe" on jotenkin siinä taustalla olemassa.
Ei auta mennä nyxänsä luo puhumaan. En halua olla hänen kanssa tekemisissä.
AP
ÄLÄ tee tästä liian monimutkaista ! Et vastaa yhteenkään hänen viestinsä, ellei se koskee lapsia, ja kyllä MIEHELLE voi sanoa että kerron sun nyxällesi ( naisellesi) että jahtaat mua, vaikka et oikeasti keroisikaan ! Miehet yleensä "säikähtää" tuollaista vihjausta.
Ilman muuta ap:n kannattaa käydä miehen nyksän juttusilla, jos muu ei auta. Tilanne voi rauhoittua sillä, jos nyksä ei tykkää miehen liian tunkeilevasta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ku on noin saatanan vaikeeta niin mitä jos antaisit huoltajuuden kokonaan miehelle ja sinä lähtisit elämään villiä sinkkunaisen elämää
Niinpä. Eikö aikuiset ihmiset voi kommunikoida sivistyneesti ja asiallisesti?
Kun on yhteiset lapset niin pitää olla " väleissä" lasten vuoksi ja se pitää olla ehdoton ykkönen.
Lapset vaistoavat herkästi vanhempiensa mielialat ja varmasti haluavat nähdä, etteivät vanhempansa vihoittele toisiaan. Lapset eivät eroa vanhemmistaan vaan pitävät molempia samanarvoisina.
Ap, toi tilanne on nyt niin hankala, ja exä suoraan sanottuna todella uppiniskaisen kuuloinen tapaus, että kannattaa kokeilla ihan sitä, että vaihdot jossain missä sun ei tarvitse nähdä exää ollenkaan. Ainakin nyt jonkin aikaa. Yllä tullut hyviä neuvoja. Älä lähde keskusteluihin mukaan. Yllä kuvailet, et mies perustelee toimintaansa, ja sinä vastaat. Siinä te jo keskustelette, ja se ei just nyt ole hyvä ajatus. Kuuntele naista, joka kertoi, että hänellä tilanne jatkui seitsemän (7) vuotta. Et kai sellaista halua?
Vierailija kirjoitti:
AP
No sä et vastaa niihin, mitään. Mua alkaa huolestuttaa, miksi noilla sen höpötyksillä on sulle mitään väliä. Ethän itse ole jotenkin hänessä kiinni?
. Jos et ikinä vastaa niihin mitään, niin kyllä ne loppuu.
Ethän vastaa mitään?
Ethän puhu hänen kanssa puhelimessa?
Ethän tapaa häntä ylipäätään millään verukkeella?
Tietääkö miehen nykyinen nainen, että viestittelee jatkuvasti?
Jos toinen on lähtenyt, siihen on joskus syy. Ja joskus se syy on toisessa puolisossa. Näissä asenteissa heijastuu, että joskus ymmärrän, miksi lähti. Käyttäytykää fiksusti. Ei ihme, että joku lähti noin ilkeiden asenteiden luota.
Näyttäkää, että olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Eikö aikuiset ihmiset voi kommunikoida sivistyneesti ja asiallisesti?
Kun on yhteiset lapset niin pitää olla " väleissä" lasten vuoksi ja se pitää olla ehdoton ykkönen.
Lapset vaistoavat herkästi vanhempiensa mielialat ja varmasti haluavat nähdä, etteivät vanhempansa vihoittele toisiaan. Lapset eivät eroa vanhemmistaan vaan pitävät molempia samanarvoisina.
Oletko jotenkin yksinkertainen. Tässä ei ole kyse sivistyneisyydestä ja asiallisuudesta, vaan siitä, että toisen yksityisyyttä ja rajoja ei kunnioiteta. Toistuvasti uhmataan ja lähestytään, vaikka toinen kieltää. Jotain vallankäyttöä, että minäpä pystyn ja saan pitää sinut lähelläni.
Olisin todella ahdistunut, jos exäni tekisi kuten ap:n. En nimittäinhalua olla tekemisissä exäni kanssa mitenkään.
Kosh kirjoitti:
Jos toinen on lähtenyt, siihen on joskus syy. Ja joskus se syy on toisessa puolisossa. Näissä asenteissa heijastuu, että joskus ymmärrän, miksi lähti. Käyttäytykää fiksusti. Ei ihme, että joku lähti noin ilkeiden asenteiden luota.
Näyttäkää, että olen väärässä.
Ex lähti ja nyt tunkee itseään kylään ja haluaa kutsua ex-vaimonsa kylään ja lahjoo. Tuskin ap kovin kamala puoliso oli.
Minua alkaa myös mietityttää onko aloittaja oikeasti noin tiukka miehen suuntaan kuin nyt kertoo.
Minulla on ystävä joka on eronnut miehestään jo aikaa ja miehellä jo on ollut montakin uutta, on parastaikaakin.
Tällä naisella ei ole uutta, osin siksi kun ex-mies pitää kiinteästi yhteyttä ja vesittää uudet suhteet.
Ystäväni sanoo, että ei jaksa puhua miehen kanssa ja on tyly puhelimessa. Ei haluaisi, että mies soittelee ja kaveeraa.
Mutta olen ollut useastikin paikalla kun tämä mies soittaa ja voi sitä lirkutuksen ja kiinnostuksen määrää miehen juttuja kohtaan.
"Ai sinä, ai mitäs sinä, missäs olet, vai niin, oijoi. Miten ihmeessä oikein osasit senkin korjata. Aiiii, ihanko totta, oletpas sinä..." jne.
Ja mies jaarittelee autoista tai remonttihommistaan ja toinen on ihan haltioissaan.
Olen useinkin danonut hänelle, että miksi ihmeessä väität minulle, ettet halua jutella ja ole tyly xxxxlle, mutta sitten lirkuttelet ja ihastelet hänen juttujaan.
Ystäväni on ihan (muka) ihmeissään ai niinkö, eihän hän ole ystävällinen. Sanon, että älä viitsi, en ole tyhmä.
Näkeekö aloittaja myös itsensä ja käytöksensä miestä kohtaan eri silmin kuin ulkopuolinen näkisi?
Kieltääkö kuitenkin jotain omassa käytöksessään, tekee toisin kuin kertoo, mutta ei halua sitä nähdä.
Minä sanoisin kyllä, että kerron uudelle, että mies pitää noin paljon yhteyttä.
Vaikka en kertoisikaan. Haluaisin nähdä miehen reaktion siihen.
En tietenkään sanoisi miehelle, etten kerro, vaikka mies suhtautuisi sanomaani miten.
Sinun pitää lopettaa hänen pääsy vaikuttamaan sinuun. Tietenkään et suostu olemaan tekemisissä ja varsinkaan nyxän kanssa.
Kerro konkreettisesti, miten hän viestii sinulle tämän painostuksen? Jos hän soittelee sinulle, niin et vastaa enää mihinkään puheluihin häneltä. Jos hänellä on lasten asiaa, hän voi laittaa viestin. Sinun ei pidä vastata puhelimeen hänelle.
Jos hän roikkuu sinun ovella, sovi lasten Haku jotenkin muuten. Hän voi hakea lapset pihalta, tai koululta, tai suoraan päiväkodilta, tai sinun naapurilta, tai vaihtopäivinä sinun sisko on teillä antamassa lapset, sinä et tule edes näkyviin. Vaihtopäivinä hän voi jättää lapset vaikka sinun vanhemmille.
Ymmärrätkö mitä ajan takaa? Sinun ei pidä antaa hänelle lainkaan pääsyä kontaktiin sinun kanssa. Tuo on vallankäyttöä.
Teidän välit ei ole normaalit, sinun pitää pitää yllä tuo puolustustaktiikka, kunnes hän luovuttaa ja kiinnittää huomionsa muualle. Minulla siihen meni akuutissa vaiheessa kaksi vuotta, mutta kaiken kaikkiaan seitsemän. Jos erehdyin vastaamaan hänelle puhelimeen, hän alkoi avautua meidän liiton aikaisista asioista. Haloo, se liitto on mennyttä, ne asiat olisi pitänyt puhua silloin. Minä en ole hänen terapeutti.