Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut ja lapset - haluaa nyt olla kaveri

Vierailija
06.05.2021 |

Mies jätti minut ja lapset toisen naisen vuoksi. En halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin on lasten huollon takia pakollinen minimi.

Nyt mulla alkaa mennä hermo mieheen koska hän yrittää olla mulle ”kiva kaveri ”. Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla. Lasten vaihdon yhteydessä yrittää jutella kivoja. Tuo mulle ruokakaupasta herkkuja! Yms. En voi blokata miestä jos sillä sattuu olemaan jotain lapsiin liittyvää asiaa.

Onko tämä normaalia muilla, jotka samassa tilanteessa? Olen sanonut miehelle että en halua nähdä häntä ja kommunikoin vain pakollisen . Ja ei, en ota takaisi, eläköön uuden naisensa kanssa. Miten ukon saa ymmärtämään että EI kiinnosta sen elämä pennin vertaa.

Kommentit (429)

Vierailija
341/429 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla kans tommonen katkera ex kuin aloittaja. Kunnon yhteiset lapset on naurettavaa alkaa tolleen mököttämään. Eksä ei ole lopettanut sitä vieläkään viiden vuoden jälkeen vaikka hänellä on jo uusi. Kommunikoi vain välttämättömät ja se on suorastaan surkuhupaisaa :D

En mä hänelle kuulumisia laita mutta normaalia juttelua, onnittelut merkkipäivinä ym mutta hän ei toimi samoin.

Tulehtukaa katkeruuteenne. Mua ei kaivele, huvittaa vaan. Edelleen jatkan samaan malliin ja mietin lopettaako mielenosoitustaan koskaan.

Vierailija
342/429 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiusaamista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/429 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit että vaan pakollisen ja lasten huollon puhutte.. niin monta kertaa että mies tajuaa, että et ainakaan tällä haavaa pysty olemaan kaveri.

Vierailija
344/429 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla kans tommonen katkera ex kuin aloittaja. Kunnon yhteiset lapset on naurettavaa alkaa tolleen mököttämään. Eksä ei ole lopettanut sitä vieläkään viiden vuoden jälkeen vaikka hänellä on jo uusi. Kommunikoi vain välttämättömät ja se on suorastaan surkuhupaisaa :D

En mä hänelle kuulumisia laita mutta normaalia juttelua, onnittelut merkkipäivinä ym mutta hän ei toimi samoin.

Tulehtukaa katkeruuteenne. Mua ei kaivele, huvittaa vaan. Edelleen jatkan samaan malliin ja mietin lopettaako mielenosoitustaan koskaan.

Teetkö näin myös ystäville, jotka osoittavat, että seurasi ei kiinnosta? Lähettelet pikku viestejä ja hauskoja juttuja?

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että ilkeytesi ei näy = tunget tilaan, jonne et ole toivottu?

Mä en kehtais lähetellä mitään viestejä kenellekään, joka ei halua olla kanssani tekemisissä. Sen verran ylpeyttä ja omanarvontunnetta on, että ei tupata, ellei tykätä.

Vierailija
345/429 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on vaikea.

Vierailija
346/429 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielenosoitus?" Joo, oman eksäni kaverit puhuivat myös jostain "mielenosoituksesta", kun en halunnut eksäni kanssa olla kaveri. Tiedätkö, että ihmisillä on oikeus itse päättää, kenen kanssa haluaa olla kaveri ja sinä et ole exäsi mielestä kiinnostava kaverina. Oletko kuullut stalkkaamisesta? Se on rikollista ja sinulla on selvästi stalkkaajan piirteet. Joissakin maissa on jo lait tätä varten. Voi olla, että ex-vaimosi voisi tehdä sinusta rikosilmoituksen. Sillä ei ole väliä mitä mieltä sinä olet asiasta. Oksettava käytös ja se tulee lopettaa.

Vierailija
347/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitänpä kuulumisia, olen siis ap. Tilanne menee nyt entistä pahemmaksi. Ex-mies alkaa olemaan kuin iilimato kimpussa. Hän haluaa kuulemma, että alamme kahvitteleman toistemme luona. WTF?!

Oikeasti, mä en halua olla missään tekemisissä hänen uuden naisen kanssa, saati että menisin sinne kahville. En tosin halua exää minunkaan kotiini kahville tai edes kynnykseni yli. Mies painostaa todella, todella voimakkaasti. Pelkään, että kohta mun on pakko suostua. Mä voin jo oikeasti fyysisesti pahoin.

Exä puhuu tavatessamme kuinka haluaa että ollaan kavereita. Viimeksi hän toi mulle lapset tuodessaan jäätelöä! En halua mieheltä yhtään mitään. Ainoa mitä haluan on, että hoitaa lapset hoitovuorollaan ja palauttaa mun luo sopimuksen mukaan. 

Mies on nyt myös erittäin vihainen, että olen katkaissut välit hänen sukulaisiinsa. Eihän mulla mitään riitaa heidän kanssaan ole. Mutta en halua olla hänen sukulaisten (mukaanlukien exän vanhemmat) kanssa missään tekemisissä. Miksi olisin? Exä voi hoitaa lasten sukulaissuhteet omiin sukulaisiinsa omalla hoitovuorollaan. Eli exä jotenkin yrittää sitoa minua takaisin sukuunsa ja häneen sekä sen lisäksi pitää uuden suhteensa. Eli ihan kuin hän haluaisi kaksi perhettä : ex-perhe minun kanssa ja uusi perheensä. 

Mies ei kunnioita yhtään mun vapauttani valita ystäväni. Ja ei, en halua mitään yhteiselämää hänen uuden naisensa ja perheensä kanssa. Piste. Lähestymiskiletoa en ilmeisesti voi hakea, koska mies ei kuitenkaan välisin tunkeudu kotiini eikä mies uhkaa minua esimerkiksi väkivallalla. Mutta musta alkaa tuntumaan, että pääsen kohta helpommalla jos suostun miehen vaatimuksiin ja menen aika ajoin ryystämään väkisin  kupin kahvia hänen uuteen kotiinsa uuden naisen kanssa. Mitä nautintoa mies saa tästä?!?

AP

Vierailija
348/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä, mikä sen exän motivaatio on. Viesti vaikuttaa siltä, että koet, että sinun on pakko suostua exän vaatimuksiin. Newsflash: ei ole. Itse asiassa eron seuraus on se, että sille toiselle ei tarvitse enää olla mieliksi. Sanot vain, että en tule kahville ja koen käytöksesi painostavaksi. Ja kun kysymys toistuu, sanot, että ’tuohon olen jo vastannut ei’. Älä ole kuin lötkö sukka.

Vierailija
349/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ne yhteiset lapset.

Merkkipäivänsä voit unohtaa - eikö se erokin tullut sinun "sosiaalisuutesi" takia.

Vierailija
350/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu hullun exän vaatimuksiin. Tee tiukasti selväksi, ettet halua olla yhteydessä kuin lasten välttämättömiltä osilta. Älä vastaa mihinkään, kommunikoi vain kirjallisesti kännykällä tekstarina tms. Älä vastaa niissäkään noihin miehen muihin ehdotuksiin tai kysymyksiin. Älä anna mitään vastakaikua. Jos annat hänelle periksi, hän saa isomman otteen elämästäsi ja voit vielä huonommin sen jälkeen. Eli ota nyt täysin etäisyyttä. Olet ilmeisesti vastannut hänen puheisiinsa toistaiseksi, kun tuo on edennyt noin. Lopeta se täysin. Tee ehdoton kunnollinen ero, ei mitään ylimääräisiä yhteyksiä.

Vierailija
351/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitänpä kuulumisia, olen siis ap. Tilanne menee nyt entistä pahemmaksi. Ex-mies alkaa olemaan kuin iilimato kimpussa. Hän haluaa kuulemma, että alamme kahvitteleman toistemme luona. WTF?!

Oikeasti, mä en halua olla missään tekemisissä hänen uuden naisen kanssa, saati että menisin sinne kahville. En tosin halua exää minunkaan kotiini kahville tai edes kynnykseni yli. Mies painostaa todella, todella voimakkaasti. Pelkään, että kohta mun on pakko suostua. Mä voin jo oikeasti fyysisesti pahoin.

Exä puhuu tavatessamme kuinka haluaa että ollaan kavereita. Viimeksi hän toi mulle lapset tuodessaan jäätelöä! En halua mieheltä yhtään mitään. Ainoa mitä haluan on, että hoitaa lapset hoitovuorollaan ja palauttaa mun luo sopimuksen mukaan. 

Mies on nyt myös erittäin vihainen, että olen katkaissut välit hänen sukulaisiinsa. Eihän mulla mitään riitaa heidän kanssaan ole. Mutta en halua olla hänen sukulaisten (mukaanlukien exän vanhemmat) kanssa missään tekemisissä. Miksi olisin? Exä voi hoitaa lasten sukulaissuhteet omiin sukulaisiinsa omalla hoitovuorollaan. Eli exä jotenkin yrittää sitoa minua takaisin sukuunsa ja häneen sekä sen lisäksi pitää uuden suhteensa. Eli ihan kuin hän haluaisi kaksi perhettä : ex-perhe minun kanssa ja uusi perheensä. 

Mies ei kunnioita yhtään mun vapauttani valita ystäväni. Ja ei, en halua mitään yhteiselämää hänen uuden naisensa ja perheensä kanssa. Piste. Lähestymiskiletoa en ilmeisesti voi hakea, koska mies ei kuitenkaan välisin tunkeudu kotiini eikä mies uhkaa minua esimerkiksi väkivallalla. Mutta musta alkaa tuntumaan, että pääsen kohta helpommalla jos suostun miehen vaatimuksiin ja menen aika ajoin ryystämään väkisin  kupin kahvia hänen uuteen kotiinsa uuden naisen kanssa. Mitä nautintoa mies saa tästä?!?

AP

Älä suostu. Oletko ihan selvästi sanonut, että et halua olla tekemisissä. Miten tämä painostus tapahtuu?

Itse en halua oman exäni kanssa olla missään tekemisissä. Siksi tuntuu sinun puolesta ihan ahdistavalta, kun ex yrittää kuulua elämääsi. Täysin itsekästä toimintaa. Oletko ajatellut, että voisit puhua tästä vaikka exän vanhemmille. Eihän tuo exän toiminta tervettä ole, kun tunkee itseä lähellesi, vaikka olet sanonut ettet halua. Normaali ihminen perääntyy.

Vierailija
352/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se niin ap että sinulla ei ole vielä uutta kumppania mutta miehelläsi siis nyt tietenkin on tämä uusi kumppani?

Jos näin niin teet sopimuksen jonkun kaverimiehen kanssa (jota exäsi ei tunne) että tämä kaveri tulee mukaan kahvitteluihin ”uutena poikaystävänäsi”. Olen aivan satavarma että exäsi kiinnostus kaikenlaiseen yhdessäpitoon ja kahvitteluun loppuu kuin seinään sen jälkeen kun kyseessä ei olekaan hän ja uusi avokki + sinä yksin vaan sinullakin on joku uusi siinä rinnallasi.

Jos nyt exäsi kuitenkin olisi täysin harvinaislaatuinen tomppeli ja hän oikeasti nauttisi ajatuksesta että vietätte aikaa kahtena uuspariskuntana niin sano että uusi suhde vie niin paljon aikaa ja ettei nyt kiinnosta kahvittelut muiden kanssa, sorry, koska haluatte vastuullisina aikuisina miesystäväsi kanssa tavata lähinnä vain silloin kun lapset ovat miehellä.

Olen kuitenkin aivan varma että exääsi rupeaa nyppimään todella pahasti todella nopeasti kun hän huomaa että olet itsekin mennyt elämässäsi eteenpäin etkä olekaan enää ”vain” lasten äiti.

Vierailija
353/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaikutelma, että aloittajan mies haluaa pitää portit auki vielä lasten äitiin, jos uusi upea suhde latistuukin alkuhuuman jälkeen. Monestihan niin käy - ei se uusi daamikaan välttämättä pidemmän päälle ole täydellinen, vaikka totta kai suhteen alussa tuntuu ehkä sellaiselle. Kun uusi alkaa tökkiä, olisihan se kätevää kun voisi muina miesoletettuina palata vanhaan kotiin, tuttuun ja turvalliseen elinpiiriin, oman alkuperäisen perheen pariin.

Vaikea nimittäin kuvitella, että monikaan haluaisi lasten vuoksi noin tiivistä yhteydenpitoa. Mukavaahan se ehkä olisi, jos pystyisi olemaan parhaat kaverukset, mutta jos molemmista osapuolista ei tunnu sille, järkevä mies ymmärtäisi rajoittaa yhteydenpitoa. Onkohan aloittajan miehellä joku persoonallisuushäiriö? Jos on kovasti narsistisia piirteitä, ei toisen mielipiteillä ja ahdistuksella ole väliä.

Vierailija
354/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu, kun kerran se tuntuu sinusta pahalta!! Sinä elät omaa elämääsi ja exä omaansa. Sinulla on oikeus valita, kenen kanssa olet kaveri. Tuo exäsi painostus kuulostaa vallankäytöltä. Hän tietää, että olet kiltti ja että rajojesi yli voi kävellä. Osoita hänelle, että näin ei ole enää! Voitko pyytää vaikka jotain ystävää tai vanhempaasi antamaan taustalta "tulitukea", jotta saisit kunnolla pontta rajasi pitämiseen.

Kun ihmiset eroavat, he alkavat elää omaa, erillistä elämäänsä ja ovat tekemisissä lasten asioissa, jos lapsia on. Kaikki tämän lisäksi tapahtuva vaatii MOLEMPIEN vilpittömän tahdon.

Jos annat hänen kävellä ylitsesi, tulet ahdistumaan ja mahdollisesti masentumaan. Älä anna sen tapahtua.

Vierailija
355/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti: Nyt on se hetki, kun sinun täytyy opetella sanomaan ei. EI. EI KÄY. Kiitos ei. En halua. En ole tulossa. Ei sovi minulle. EN TODELLAKAAN OLE TULOSSA. MITÄ KOHTAA SANASTA "EI" SINÄ ET YMMÄRRÄ? Jne.

Vierailija
356/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se niin ap että sinulla ei ole vielä uutta kumppania mutta miehelläsi siis nyt tietenkin on tämä uusi kumppani?

Jos näin niin teet sopimuksen jonkun kaverimiehen kanssa (jota exäsi ei tunne) että tämä kaveri tulee mukaan kahvitteluihin ”uutena poikaystävänäsi”. Olen aivan satavarma että exäsi kiinnostus kaikenlaiseen yhdessäpitoon ja kahvitteluun loppuu kuin seinään sen jälkeen kun kyseessä ei olekaan hän ja uusi avokki + sinä yksin vaan sinullakin on joku uusi siinä rinnallasi.

Jos nyt exäsi kuitenkin olisi täysin harvinaislaatuinen tomppeli ja hän oikeasti nauttisi ajatuksesta että vietätte aikaa kahtena uuspariskuntana niin sano että uusi suhde vie niin paljon aikaa ja ettei nyt kiinnosta kahvittelut muiden kanssa, sorry, koska haluatte vastuullisina aikuisina miesystäväsi kanssa tavata lähinnä vain silloin kun lapset ovat miehellä.

Olen kuitenkin aivan varma että exääsi rupeaa nyppimään todella pahasti todella nopeasti kun hän huomaa että olet itsekin mennyt elämässäsi eteenpäin etkä olekaan enää ”vain” lasten äiti.

Ei todellakaan pidä alkaa esittämään mitään ja keksiä valheita.

Miten ap nämä kahvikutsut on esitetty ja mitä olet oikeasti niihin vastannut? Sano suoraan, että ei kiinnosta. Päästätkö exäsi vielä kotiisi. Oletko tarjonnut hälle kahvia?

Vierailija
357/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pidä alkaa esittämään mitään ja keksiä valheita.

Miten ap nämä kahvikutsut on esitetty ja mitä olet oikeasti niihin vastannut? Sano suoraan, että ei kiinnosta. Päästätkö exäsi vielä kotiisi. Oletko tarjonnut hälle kahvia?

Ex sanoo, että haluaa että voidaan istua yhdessä ja kahvitella. En kutsu sitä kahville, enkä keitä kahvia mutta hän vaan vonkuu. Exä sanoo, että haluaa olla minun ystävä ja että hänen suurin pelkonsa on, että en halua enää koskaan nähdä häntä. No, miksi ihmeessä haluaisin häntä nähdä?!? Hän itse hankkin uuden naisen ja halusi eron. Miksi ei nyt nautikaan uudesta onnesta vaan haluaa 'nähdä' minua?

Exä sanoo, että pelkää etten koskaan päästä häntä kotiini kylään. No miksi päästäisin? Mä en halua mennä hänen kotiin, enkä halua exää mun kotiin.  Exä sanoo, että haluaa tulla mun kotiini välillä lasten luo. En halua, hoitakoon lapset omalla hoitovuorollaan omassa kodissaan.

Olen sanonut hänelle todella selkeästi, että en halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin sen palkollisen mitä lasten huoltajuus vaatii. Olen sanonut, etät en edes halua jutella hänen kanssaan kuin sähköpostilla/whapilla ja silloinkin vain pakollisen. Mutta kun ei mene perille. Exä alkaa vääntämään , että hän haluaa olla ystävä. 

Lisäksi exä puhuu "...kun meidän perhe...". Olen sanonut sata kertaa, että meillä ei ole enää perhettä! Ei mene perille. Tää on ihan hirveetä. 

Mulla ei ole uutta miestä, elän sinkkuna. 

AP

Vierailija
358/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kuvio, jossa aloittaja on kiltti ja kohtelias eksälleen. Tottumaton pitämään omia rajojaan.

Eksä tuntee hänen luonteensa hyvin ja käyttää sitä hyväkseen. Oletko tosiaan päästänyt miehen kahvittelemaan ja juttelemaan niitä näitä omaan kotiisi?

Miten on, mahtaako tämä uusi kumppani edes tietää miehen yhteisistä kahvittelukutsuista? Vai onko mies niin itsekäs, että jotenkin nauttii kun saa olla kahden, hänelle suopean naisen seurassa kukkoilemassa?

Myös minulle tulee kuva, että mies haluaa pitää jalkaa oven raossa jos uusi suhde menee ketuille.

Mikäs sen kätevämpää kuin kävellä takaisin vanhaan kotiin niinkuin ei mitään. Mies on ilmeisesti niitä, jotka eivät osaa olla yhtään yksin.

Toivon todella, että aloittaja puhuu totta, että haluaa olla erossa miehestään. Ettei kuitenkaan alitajuisesti ole tyytyväinen kun exä on nyt noin muikea ja haluaa olla kaveri.

Tunnen nimittäin erään miehen joka vannoi, että exä ei ota häntä takaisin (ex-vaimo oli erittäin vihainen erosta) jos uusi suhde menee pieleen. No kuinkas kävikään, exä oli suopea ja mies palasi entiseen kotiinsa muina miehinä. Oli koko ajan pitänyt yllä kahvitteluja exän kanssa ym.

Vierailija
359/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kuvio, jossa aloittaja on kiltti ja kohtelias eksälleen. Tottumaton pitämään omia rajojaan.

Eksä tuntee hänen luonteensa hyvin ja käyttää sitä hyväkseen. Oletko tosiaan päästänyt miehen kahvittelemaan ja juttelemaan niitä näitä omaan kotiisi?

Miten on, mahtaako tämä uusi kumppani edes tietää miehen yhteisistä kahvittelukutsuista? Vai onko mies niin itsekäs, että jotenkin nauttii kun saa olla kahden, hänelle suopean naisen seurassa kukkoilemassa?

Myös minulle tulee kuva, että mies haluaa pitää jalkaa oven raossa jos uusi suhde menee ketuille.

Mikäs sen kätevämpää kuin kävellä takaisin vanhaan kotiin niinkuin ei mitään. Mies on ilmeisesti niitä, jotka eivät osaa olla yhtään yksin.

Toivon todella, että aloittaja puhuu totta, että haluaa olla erossa miehestään. Ettei kuitenkaan alitajuisesti ole tyytyväinen kun exä on nyt noin muikea ja haluaa olla kaveri.

Tunnen nimittäin erään miehen joka vannoi, että exä ei ota häntä takaisin (ex-vaimo oli erittäin vihainen erosta) jos uusi suhde menee pieleen. No kuinkas kävikään, exä oli suopea ja mies palasi entiseen kotiinsa muina miehinä. Oli koko ajan pitänyt yllä kahvitteluja exän kanssa ym.

Mies on todellakin sellainen, että ei osaa olla yksin. On ollut parisuhteissa rippikouluiästä asti. Ei koskaan sinkkuna. Eli hyvä kun saan täältä teiltä näkökulmia. On käsittämätöntä, että te tuntemattomat pystytte tekstistäni tekemään näin selkeitä tulkintoja!

Olen aina ollut 'liian kiltti' luonteeltani. Nyt eron jälkeen pidän ensimmäistä kertaa puoliani ja se on ilmeisesti yllättänyt miehen. Hän ei millään meinaa uskoa kun sanon jotain. 

En voi ikinä ottaa miestä takaisin. En ensinnäkään halua. Enhän voisi kokaan häneen enää luottaa tai edes kunnioittaa häntä. Ja mitä lapset ajattelisivat? Ensin isä eroaa toisen naisen vuoksi ja sen jälkeen jossain vaiheessa palaakin kotiin? Ei lapsille voi tehdä niin! Eikä minulle.

Pelkään tosiaan itsekin, että mies luulee pääsevänsä takaisin, jos uusi suhde ei olekaan hyvä nyt kun heillä on arki astunut elämään. Sitä samaa ruokakaupassa käyntiä, ruuan laittoa ja pyykin pesuahan se on joka tapauksessa.

AP

Vierailija
360/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta menny, etkä ole edelleen päässy erosta yli. Ei häntä kiinnosta olla sinun kanssa tekemisissä, koita se jo tajuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi