Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut ja lapset - haluaa nyt olla kaveri

Vierailija
06.05.2021 |

Mies jätti minut ja lapset toisen naisen vuoksi. En halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin on lasten huollon takia pakollinen minimi.

Nyt mulla alkaa mennä hermo mieheen koska hän yrittää olla mulle ”kiva kaveri ”. Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla. Lasten vaihdon yhteydessä yrittää jutella kivoja. Tuo mulle ruokakaupasta herkkuja! Yms. En voi blokata miestä jos sillä sattuu olemaan jotain lapsiin liittyvää asiaa.

Onko tämä normaalia muilla, jotka samassa tilanteessa? Olen sanonut miehelle että en halua nähdä häntä ja kommunikoin vain pakollisen . Ja ei, en ota takaisi, eläköön uuden naisensa kanssa. Miten ukon saa ymmärtämään että EI kiinnosta sen elämä pennin vertaa.

Kommentit (429)

Vierailija
1/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että kommunikoitte vain lasten asioissa ja kaikenlainen muu yhteydenotto ei ole sallittua ja koet sen häiritsevän yksityiselämääsi. Tee kirjallisena, säilytä viesti.

Vierailija
2/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat herkut ja muun avun (tai työnjako on parempi sana) vastaan.

Lapsille kiva, jos näyttää siltä, että olette kavereita. Sen verran voi esittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettei kiinnosta ja painuisi sinne minne pippuri kasvaa. Vastaa pelkkiin lapsiin liittyviin asioihin.

Vierailija
4/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan ettei kiinnosta ja painuisi sinne minne pippuri kasvaa. Vastaa pelkkiin lapsiin liittyviin asioihin.

Olen sanonut useasti, mutta ei näytä menevän jakeluun.

Ap

Vierailija
5/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomauta asiasta niin monta kertaa että menee perille. 

Vierailija
6/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lähestymiskielto.

Vierailija
7/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan. Että lasten asioissa voimme puhua, muuten ei kiinnosta sinä tai elämäsi.

Vierailija
8/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että kommunikoitte vain lasten asioissa ja kaikenlainen muu yhteydenotto ei ole sallittua ja koet sen häiritsevän yksityiselämääsi. Tee kirjallisena, säilytä viesti.

Olen sanonut useaan kertaan. En viitsi laittaa kirjallisena ettei vain esimerkiksi ladtenvalvoja edessä näytä että olen ”hankala” äiti.

Onko kenelläkään muulla samas ongelmaa?

Ap

Vierailija
9/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kommunikoitte vain sähköpostilla

Vierailija
10/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on fiksu mies, kun yrittää pitää välit kunnossa jo lastenkin takia.

Se, että hän pystyy olemaan asiallinen ja ystävällinen sinua kohtaan, tarkoittaa sitä, että hän on päässyt erosta yli.

Eikä hänelle ole enää tunteita sinua kohtaan, ei vihastusta eikä ihastusta eikä välittämistä mitenkään.

Olet kuitenkin hänen lastensa äiti.

Vain ihminen joka on päässyt eron yli, kykynee käyttäytymään ja toimimaan asiallisesti ja ystävällisesti toista kohtaan.

Vierailija
11/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni jätti minutkin toisen takia mutta exä halusi jatkaa aika tiiviillä kaveripohjalla. Olin todella ahdistunut ja suorastaan raivoissani joten kerroin exälle, että kommunikoimme enää vain sosiaalityöntekijöiden välityksellä ja jos hän yrittää ottaa minuun suoraan yhteyttä niin haen lähestymiskieltoa. Siihen onneksi loppui yhteydenpito. Myöhemmin aloimme kuitenkin pitämään keskenämmekin yhteyttä mutta vain ja ainoastaan lapseen liittyvissä asioissa (minä olen se lähivanhempi). Näin on mennyt nyt viitisen vuotta. Ehkäpä minulla on vain käynyt tuuri.

M37

Vierailija
12/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lähestymiskielto.

Pösilö.  Miksi muka.

Hän on lasten isä edelleen, eikä uhkaile ap:ta mitenkään eikä kyttää.

Luuletko että lähestymiskieltoja noin vain myönnetään?

Kuinka kahelia porukkaa näillä palstoilla oikein liikkuu?

Vierailija
13/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies jätti minut ja lapset" mut sit kuitenkin huolehtii lapsistakin? Sinuthan se silloin jätti ja yrittää olla väleissä lasten takia eikä halua riidellä. Voisit itse toimia samoin, se on kypsää. Unohda omat kaunasi ja katkeruutesi.

Vierailija
14/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan on ollut toimiva tapa jättää huomioimatta kaikki muu paitsi lapsiin liittyvät jutut. Siis et vastaa, jos viesti ei liity lapsiin. Jos viestissä on sekä lapsiin liittyvää että muuta lätinää, vastaat ikään kuin et olisi huomannutkaan sitä muuta lätinää.

Jos hän tuo jotain herkkuja, sanot että kiva, mä vien nämä töihin tarjolle.

Kyllä toimii.

Vierailija
15/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille olisi paljon mukavampaa, jos olisitte sellaisissa väleissä, että voitte jopa hymyillä samassa tilassa. Ettei olisi kireä tunnelma. Eikä tarvitsisi pelätä riitelyä ja sen sellaista. Mutta mitäpä me aikuiset niistä lapsista. Äidin tunteet, prio 1.

Vierailija
16/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan on ollut toimiva tapa jättää huomioimatta kaikki muu paitsi lapsiin liittyvät jutut. Siis et vastaa, jos viesti ei liity lapsiin. Jos viestissä on sekä lapsiin liittyvää että muuta lätinää, vastaat ikään kuin et olisi huomannutkaan sitä muuta lätinää.

Jos hän tuo jotain herkkuja, sanot että kiva, mä vien nämä töihin tarjolle.

Kyllä toimii.

Nyt mies lähetti lasten mukana minulle orvokkeja. En tietenkään voinut lasten silmien edessä heittää niitä biojätteeseen .

Mutta en mä halua mieheltä mitään, tuo kaikki on kuin puukkoa kääntäisi vanhoissa haavoissa. Olen päässyt yli erosta ja miehestä, mutta nämä tuliaiset avaa vaan vanhoja haavoja.

Ap

Vierailija
17/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta kommentoin vaan että isähän tuossa on priorisoinut omat tunteensa uuteen naiseen ehjän perheen ja lasten hyvinvoinnin edelle. Eli isän tunteet prioriteetti nro 1. Saa jätetylläkin olla tunteita. Nyt yrittää hyvitellä vaikka on syytä olla vihainen perheen hajoittamisesta itsekkyyden vuoksi.

Vierailija
18/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tästä jättämisestä kauan? Olet varmaan vielä alkushokissa. Pitemmän päälle on kuitenkin parempi että olette kuitenkin hyvissä väleissä. Sitähän tuo mies varmasti yrittää. Ja kaikkien kannalta parasta niin. Onko lapset minkä ikäisiä? Joudutteko näkemään usein miehen kanssa?

Vierailija
19/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastaa sen viesteihin/puheluihin, paitsi lapsia koskeviin. Helppoa ku heinänteko

Vierailija
20/429 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko siitä tehdä niin suurta ongelmaa itselle? Otat vastaan tuliaiset ja kiität. Jos häneltä tulee turhanpäiväisiä viestejä, niin et vain vastaa niihin, ellet halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä