Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti minut ja lapset - haluaa nyt olla kaveri

Vierailija
06.05.2021 |

Mies jätti minut ja lapset toisen naisen vuoksi. En halua olla hänen kanssaan tekemisissä muuta kuin on lasten huollon takia pakollinen minimi.

Nyt mulla alkaa mennä hermo mieheen koska hän yrittää olla mulle ”kiva kaveri ”. Jatkuvasti tulee turhaa yleistä hänen kuulumisten kertomista whapilla ja sähköpostilla. Lasten vaihdon yhteydessä yrittää jutella kivoja. Tuo mulle ruokakaupasta herkkuja! Yms. En voi blokata miestä jos sillä sattuu olemaan jotain lapsiin liittyvää asiaa.

Onko tämä normaalia muilla, jotka samassa tilanteessa? Olen sanonut miehelle että en halua nähdä häntä ja kommunikoin vain pakollisen . Ja ei, en ota takaisi, eläköön uuden naisensa kanssa. Miten ukon saa ymmärtämään että EI kiinnosta sen elämä pennin vertaa.

Kommentit (429)

Vierailija
401/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ku on noin saatanan vaikeeta niin mitä jos antaisit huoltajuuden kokonaan miehelle ja sinä lähtisit elämään villiä sinkkunaisen elämää

Niinpä. Eikö aikuiset ihmiset voi kommunikoida sivistyneesti ja asiallisesti?

Kun on yhteiset lapset niin pitää olla " väleissä" lasten vuoksi ja se pitää olla ehdoton ykkönen.

Lapset vaistoavat herkästi vanhempiensa mielialat ja varmasti haluavat nähdä, etteivät vanhempansa vihoittele toisiaan. Lapset eivät eroa vanhemmistaan vaan pitävät molempia samanarvoisina.

Painostaminen, ahdistelu ja toisen rajojen kunnioittamattomuus ei ole mitään sivistynyttä ja asiallista kommunikaatiota.

Vierailija
402/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ku on noin saatanan vaikeeta niin mitä jos antaisit huoltajuuden kokonaan miehelle ja sinä lähtisit elämään villiä sinkkunaisen elämää

Niinpä. Eikö aikuiset ihmiset voi kommunikoida sivistyneesti ja asiallisesti?

Kun on yhteiset lapset niin pitää olla " väleissä" lasten vuoksi ja se pitää olla ehdoton ykkönen.

Lapset vaistoavat herkästi vanhempiensa mielialat ja varmasti haluavat nähdä, etteivät vanhempansa vihoittele toisiaan. Lapset eivät eroa vanhemmistaan vaan pitävät molempia samanarvoisina.

Sivistyneet ja asialliset ihmiset myös kunnioittavat sitä, jos ex ei halua muuta kommunikaatiota kuin lapsiin liittyvän. Ei normaali lapsi mene rikki jos vanhempien välillä ei ole eron jälkeen asiallisia välejä kummempaa. Jos lasten takia lähtee kynnysmatoksi niin ei ne lapset säästy yhtään miltään, vaan päinvastoin ovat suuremmassa vaarassa joutua kiristysvälineiksi manipuloivan vanhemman taholta. Tai itseasiassa hehän ovat sitä jo nyt, lasten varjollahan tuo mies yrittää kaveerata väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sulla siskoa tai jotain kaveria joka voisi auttaa lasten vaihtotilanteissa? Jotenkin niin että itse olisit silloin aina ”lenkillä”? Voitko ilmoittaa että hän hakee lapset pihalta vai ovatko he ihan pieniä? Joidenkin miesten tavoite on se että ex ei pääse jatkamaan elämäänsä vaan on sinkkuna ts. jotenkin tavoitettavissa että voidaan välillä olla ”perheenä” koolla. Voitko pyytää miespuolisen ystävän, vaikka naapurin tai kaverin miehen paikalle vaihtotilanteisiin tai vaikka äitisi?

Vierailija
404/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sulla siskoa tai jotain kaveria joka voisi auttaa lasten vaihtotilanteissa? Jotenkin niin että itse olisit silloin aina ”lenkillä”? Voitko ilmoittaa että hän hakee lapset pihalta vai ovatko he ihan pieniä? Joidenkin miesten tavoite on se että ex ei pääse jatkamaan elämäänsä vaan on sinkkuna ts. jotenkin tavoitettavissa että voidaan välillä olla ”perheenä” koolla. Voitko pyytää miespuolisen ystävän, vaikka naapurin tai kaverin miehen paikalle vaihtotilanteisiin tai vaikka äitisi?

Tämä  onkin oikeasti tosi hyvä vinkki. Lapset ovat jo sen verran isoja, että ei tarvitse ojentaa sylistä syliin. Eli voisin koittaa sitä, että kun annan lapset miehelle hoitoon niin pakkaan lasten tarvittavat tavarat kassiin ja lapset puen valmiiksi. Kun mies kurvaa pihapiiriin autolla niin lähetän saman tien puetut lapset ovesta ulos kassiensa kanssa ja vilkutan ja huudan "hei". Ja pistän oven kiinni. Lapset kyllä osaavat mennä isänsä auton luo, eivät ole enää taaperoita.

AP

Vierailija
405/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosh kirjoitti:

Jos toinen on lähtenyt, siihen on joskus syy. Ja joskus se syy on toisessa puolisossa. Näissä asenteissa heijastuu, että joskus ymmärrän, miksi lähti. Käyttäytykää fiksusti. Ei ihme, että joku lähti noin ilkeiden asenteiden luota.

Näyttäkää, että olen väärässä.

Että kehtasi ap ihan ilkeästi suhtautua kun tuli jätetyksi toisen takia? Miesparka. Maailman pienin viulu soi taustalla.

Ja jos mies lähti apn takia, luulisi hänen olevan tyytyväinen ettei ap halua pitää yhteyttä välttämätöntä enempää? Kenen ajatuskulku menee niin, että "huh kun pääsin exästä vihdoin viimein eroon, nyt alan roikkumaan hänessä ja pitämään yhteyttä niin paljon kuin pystyn"?

Vierailija
406/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä saattaisin tilanteessasi ottaa yhteyttä asianajajaan ja palkata sellainen laatimaan joku kirjelmä miehelle, että haluat hänen lopettavan yhteydenpidon muista kuin välttämättömistä lasten huoltajuuteen liittyvistä asioista ja kuvailemaan mahdollisia seuraavia askeleita, jos mies jatkaa yhteydenottoja vastoin sitä toivetta.

Vierailija
407/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat niihin viesteihin, jotka liittyvät lapsiin ja jätät vastaamatta kaikkeen muuhun.

Jos tuo herkkuja tms kaupasta, toteat iloisena "ihanaa, kun toit lapsille näitä. Lapset tykkää!"

Vierailija
408/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi siis löysi tiukemman pimperon!

Vierailija
409/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä  onkin oikeasti tosi hyvä vinkki. Lapset ovat jo sen verran isoja, että ei tarvitse ojentaa sylistä syliin. Eli voisin koittaa sitä, että kun annan lapset miehelle hoitoon niin pakkaan lasten tarvittavat tavarat kassiin ja lapset puen valmiiksi. Kun mies kurvaa pihapiiriin autolla niin lähetän saman tien puetut lapset ovesta ulos kassiensa kanssa ja vilkutan ja huudan "hei". Ja pistän oven kiinni. Lapset kyllä osaavat mennä isänsä auton luo, eivät ole enää taaperoita.

AP

Ja nytkö vasta tämä oivallus sinulle iski? 😮

Eikö yhtään ole tullut mieleen aikaisemmin. Kun tilannetta on jatkunut jo jonkin aikaa. Miksi edes olet saatellut lapset miehelle näin kauan kun tosiaan pystyvät itsekin kävelemään miehen luo.

Parempi olisi olla siellä lenkillä eli kokonaan pois kotoa.

Koska mies ehkä/mitä varmimmin tulee kuitenkin oven taakse mouruamaan kun tietää, että olet sisällä. Ja et pysty olemaan avaamatta ovea, luulen/olen melko varma.

Joku oto leikki/peli/riippuvuus teillä nyt on meneillään, et ole itsekään kaikkia keinoja irtautumiseen, jostain syystä, ottanut käyttöön.

Vierailija
410/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaat niihin viesteihin, jotka liittyvät lapsiin ja jätät vastaamatta kaikkeen muuhun.

Jos tuo herkkuja tms kaupasta, toteat iloisena "ihanaa, kun toit lapsille näitä. Lapset tykkää!"

Ei pidä sanoa mitään "ihanaa", tuo on juuri väärä viesti. Miten outoa että ex toisi herkkuja. Juuri tuon takia häntä ei pidä nähdä ovellakaan lainkaan. Jos joskus ei voi välttää, niin ei hymyile, ei ala puhella mitään. Lykkää lapset pihalle ja vetää oven kiinni.

Missään nimessä ei hymyillä eikä muuta, kun ihminen ei ymmärrä näköjään mitään kohteliaisuutta, luulee että se on kiinnostusta.

Vierailija
411/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ja nytkö vasta tämä oivallus sinulle iski? 😮

Eikö yhtään ole tullut mieleen aikaisemmin. Kun tilannetta on jatkunut jo jonkin aikaa. Miksi edes olet saatellut lapset miehelle näin kauan kun tosiaan pystyvät itsekin kävelemään miehen luo.

Parempi olisi olla siellä lenkillä eli kokonaan pois kotoa.

Koska mies ehkä/mitä varmimmin tulee kuitenkin oven taakse mouruamaan kun tietää, että olet sisällä. Ja et pysty olemaan avaamatta ovea, luulen/olen melko varma.

Joku oto leikki/peli/riippuvuus teillä nyt on meneillään, et ole itsekään kaikkia keinoja irtautumiseen, jostain syystä, ottanut käyttöön.

Sama, ap on jotenkin kiinni siinä miehessä ja sen mouruamisessa. Jos oikeasti inhottaisi nähdä, niin olisihan hän jo keksinyt vaikka äidiltä pyytää apua, että vie lapset sinne ja mies hakee sieltä.

Vierailija
412/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hymyilyä tai ihanaa - huutelua. Kohta tunkee kahville väkisin.

Vierailija
413/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä on varmasti tapa, jolla olet opettanut miehen kohtelemaan sinua. Kun hän vain painostaa, niin siinä alistut. Näinkö teidän suhdekin on alkanut.

Tämä on nyt korkea aika sinun kasvattaa selkäranka, jos koskaan aiot elää itsenäistä elämää. Muuten silität hänen paitoja ja leikit perhettä, aina kun kulloinenkin tyttöystävä on hänet heivannut.

Vierailija
414/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vielä että kun mies tuo lapset, menet takapihalle ”kuokkimaan” ja laitat viestin että ovi on auki. Kerrostalossa ehkä vaikeampi näin toimia.

Vierailija
415/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne herkut on mitä se on tuonut?

Tuo tavattaessa ja lasten vaihdossa ruokakaupasta mun herkkuja. Karkkia jne

Ap

Miten niin tavatessa??? Miksi te tapaatte jos olette eronneet? Eihän sinun pitäisi nähdä häntä muulloin kuin hän tuo/hakee lapset?!?

Vierailija
416/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä vielä että kun mies tuo lapset, menet takapihalle ”kuokkimaan” ja laitat viestin että ovi on auki. Kerrostalossa ehkä vaikeampi näin toimia.

Ei todellakaan pidä kotiin päästää. Vaihto niin, että kun ex tulee pihaan niin sisällä sanotaan lapsille heipat ja lapset menee isän autoon. Kun taas lapset tulee kotiin niin avataan heille ovi.

Vierailija
417/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi Mies kirjoitti:

Miehesi siis löysi tiukemman pimperon!

Et ole mies. Saati Tosi Mies.

Vierailija
418/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet saanut paljon kokeneita neuvoja. Kyllä se siitä. Sinun pitää nyt vaan oppia asettamaan rajat hänelle, jotain mihin kumpikaan teistä ei ole tottunut.

Laitat lapset pihalle kassien kanssa, etkä mene itse ulos ollenkaan, et edes heiluttamaan lapsille. Sanot heipat kun he menevät ovesta, ja vedät oven kiinni. Et Tapaa eksää, etkä puhu hänen kanssa mitään, etkä todellakaan ota häneltä mitään pullia.

Etkä vastaa puheluihin, etkä muihin viesteihin kuin "laita Ellalle uikkarit mukaan" voit vastata "ok", siinä kaikki. "Ei" "joo" ja "voit laittaa mun tilille" on melko tarpeeksi arjessa.

Loma ajat voit ilmoittaa tekstarilla, "olen lasten kanssa lomalla juhannuksesta neljä viikkoa. Voit ottaa heidät ennen sitä tai sen jälkeen. Tarvitsen tiedon ensi viikolla".

Vierailija
419/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vuoroviikkosysteemiin hänen kanssa suostunut. Se toimii vain jos on asiallisissa väleissä. Tee ette ole.

Vierailija
420/429 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosh kirjoitti:

Jos toinen on lähtenyt, siihen on joskus syy. Ja joskus se syy on toisessa puolisossa. Näissä asenteissa heijastuu, että joskus ymmärrän, miksi lähti. Käyttäytykää fiksusti. Ei ihme, että joku lähti noin ilkeiden asenteiden luota.

Näyttäkää, että olen väärässä.

Että kehtasi ap ihan ilkeästi suhtautua kun tuli jätetyksi toisen takia? Miesparka. Maailman pienin viulu soi taustalla.

Ja jos mies lähti apn takia, luulisi hänen olevan tyytyväinen ettei ap halua pitää yhteyttä välttämätöntä enempää? Kenen ajatuskulku menee niin, että "huh kun pääsin exästä vihdoin viimein eroon, nyt alan roikkumaan hänessä ja pitämään yhteyttä niin paljon kuin pystyn"?

Mulla oli nuoruudessa tällainen exä. Jätti toisen naisen takia ja sen jälkeen soitteli iloisesti, halusi pitää ystävyyttä yllä, käydä yhdessä kahvilla minun ja nyxänsä kanssa kolmistaan. Muuutti käytännössä suoraan tämän uuden luokse ja kutsui kylään, ihan yöksikin olisi saanut jäädä. Saattoi jaaritella tuntikausia ihan muina miehinä, vaikka suhteen aikana oli ihan paskiainen minua kohtaan ja selkeästi totesi, ettei halua olla kanssani.

Ai joo, isänikin halusi vaihdettuaan lennosta äitini toiseen naiseen pitää äidin edelleen siinä käsivarren matkan päässä, pitäisi päästä kyläilemään ja olla kuten ei oltaisikaan erottu jne.

Huh, kaikkea sitä liikkuukin ihmisten mielissä fiksuina ideoina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi