Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
821/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse miettiä kahdesti. Intialla on tarjota niin laaja skaala vegeä että jää muu maailma sinne jonnekkin kaus kakkos sijalle😁

Vierailija
822/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misfit kirjoitti:

Eipä tarvitse miettiä kahdesti. Intialla on tarjota niin laaja skaala vegeä että jää muu maailma sinne jonnekkin kaus kakkos sijalle😁

Et taida ymmärtää, että vege ja vegaaninen ovat eri asioita 😁. Intialaiset käyttävät myös maitotuotteita, jotka eivät todellakaan kelpaa vegaanille 😁.

Vierailija
824/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafelit on aika kovia. Niihin joku salsa tai jotain.

Vierailija
825/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä taida paljon vaihtoehtoja olla. Juon viiniä ja haukkaan happea.

Vierailija
826/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Falafelit on aika kovia. Niihin joku salsa tai jotain.

Juustolla ja jugurttikastikkeella kyllä, mutta ei kelpaa vegaaneille, sori.

Vierailija
827/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misokeitto, marinoidut sienet, vegaaninen sienikasvispiirakka, sämpylät, hummus. Jos joku osaa nuo saada maistumaan, niin mielelläni söisin.

Vierailija
828/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta kuin soijaa, jonka viljely tuhoaa nopeammin metsiä kuin ehdit sanoa "palmuöljy" tai "hyi turkis". Bonuksena olisi tietty kiva, jos se maistuisikin hyvälle. Tähän mennessä en ole syönyt mitään. hyvää vegaanista ruokaa ja syön lihaa vain 2x viikossa.

Jep jep, ihmisten soija tulee pääosin Euroopasta ja se mitä syötetään eläimille tulee sieltä, missä metsät ovat vaarassa. Ihmisten käyttämä osuus soijasta on todella pieni verrattuna eläinten rehuun käytettävään määrään.

Faktat kuntoon.

Vierailija
829/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan quornia. Olen laktovegetaristi ja suorastaan v*tuttaa, kun koulussa tehdään jatkuvasti jotain quornia sisältävää (quornissa on KANANMUNAA). 

Vierailija
830/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu käy paitsi soijarouhe. Se on ällöttävää.

Vierailija
831/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

m47- kirjoitti:

Ihan mitä vaan, joka maistuu hyvältä. Mutta pelkästä kohteliaisuudesta söisin pahaakin ruokaa vaikka väkisin.

Näin toimin myös itse, saman yritän opettaa lapsilleni.

En ole vegaani, mutta en myöskään koe vegaaneja tai heidän ruokavaliotaan uhaksi, johon pitäisi vastata kiukuttelulla.

Vierailija
832/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohkoperunoita, uunijuureksia, curryja...

Nuo ei kelpaa juhlissa edes vegaaneille. Vegaanit rääkyisivät räkä suusta roiskuen, että pitääkö syödä pelkkää perunaa, missä mun vegaaniset protskut on????!!!??????

Miksi laitat vegaanien suuhun jotain sanoja? 

Olen kasvissyöjä, en vegaani, ja kyllä minulle tuo tarjoilu kelpaisi.

Vierailija
833/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin ihan mitä vaan, mitä on tarjolla. Eihönnsekaanisissakan juhlissa juhlaväki tarjolla olevia ruokia valitse.

Vierailija
834/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin ihan mitä vaan olisi tarjolla. Onneksi mun suvussa ja tuttavapiirissä näin tehdään muutenkin. Kaikki syö kutakuinkin kaikkea, juhlissa on aina ollut hyvää ruokaa, eikä ole ketään sellaista ruokarajoitteista, jolle ei tunnu kelpaavan mikään, tai joka saa vatsansa kipeäksi just siitä, mitä juhlissa tarjotaan, vaikka muuten voisi sitä syödäkin. 

Vierailija
835/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuule yhtään mitään vegaanista mielelläni!

Vierailija
836/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihaasyövä äijä.

Mutta silti vedän vaikka saappaanpohjaa, jos sitä kutsutaan ruoaksi. Teen paljon lihatonta sapuskaa, usein saattaan mennä huomaamattomasti vaikka pari viikkoa, että on tullut kokattua vain vegeruokaa.

Hyvin maustettu tofu, soija, salaatit, nyhtökauta, härkis, hratiinit...Jos niillä ei nälkä lähde niin vika on ihan syöjässä.

Vierailija
837/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienistä en tykkää, muuten melkeinpä mikä vaan vegeruoka menee. Kunhan on hyvin maustettua, ei mautonta/soijan makuista.

Vierailija
838/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani, vegaani on hän, vaatii tullessaan juhliini tms. vegaanista vaihtoehtoa. Olen kyllä tehnyt aina. Olen yllättynyt, että hänen illanistujaisissaan ei ole sitten ollut 4-5hengen ei vegaanisille mitään. Otettiin puheeksi ja ei kuulemma ala tehdä kahta eri ruokaa. Ollaan sitten jätetty ne kekkeri väliin.

Näinhän se menee. Olin juhlissa joissa oli yksi vegaani ja hänet oli huomioitu hienosti, usealla erilaisella ruokavaihtoehdolla. No pöydässä hän sitten totesi, että ei tarvitsisi olla näin monta eri vaihtoehtoa, kun kaikki söisivät vegaanisesti. Eli kymmenien henklöiden olisi pitänyt vaihtaa ruokatottumuksensa hänen takia.

Mitä vahinkoa kenellekään voi aiheuttaa jos yhden kerran juhlissa syö vegaanisesti? Jos mun juhliin ois tulossa joku vegaani niin hyvinkin saattaisin tehdä ainakin suurimman osan tarjottavista vegaanisena ihan siksi ettei tarvis tehdä montaa ruokaa. Niinkuin saattaisin tehdä kaikki ruuat yhden ruokavalion mukaan silloinkin jos tulee kala-allergikko, laktoosi-intolerantikko, gluteeniton (keliaakikko tosin on hankala kun kaikilla minun ruuanlaittovälineillä on tehty gluteenia sisältävää ruokaa, enkä tiedä osaisinko olla riittävän tarkka).

Vierailija
839/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienirisotto,pastaa tomaattikastikkeella,tomaattikeitto

Vierailija
840/1202 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaninruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä