Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
801/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle sopii kasvisruoka tuoreena, ja vaikka kaalikääryleet, peruna- ja porkkanalaatikko...

Ja proteiiniksi hyvin kypsennetyt ja maustetut pavut, varsinkin kotimaiset härkäpavut.

Se mikä ei käy, on teollinen prosessoitu "vegaani" moska. Se joku maapallon toiselta puolelta tuotu mikälie mössö, jota jopa luomuksi väitetään...

Vierailija
802/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, vegaani on hän, vaatii tullessaan juhliini tms. vegaanista vaihtoehtoa. Olen kyllä tehnyt aina. Olen yllättynyt, että hänen illanistujaisissaan ei ole sitten ollut 4-5hengen ei vegaanisille mitään. Otettiin puheeksi ja ei kuulemma ala tehdä kahta eri ruokaa. Ollaan sitten jätetty ne kekkeri väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään tomaatti-kookos-linssikeitosta.

Ja vaikka papupadasta.

Lihankorvike-tekopaska on taas kuvottavaa, nyhtökaurat ja sensellaiset. Härkis on ok, sehän on ihan vaan papua.

Vierailija
804/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani, vegaani on hän, vaatii tullessaan juhliini tms. vegaanista vaihtoehtoa. Olen kyllä tehnyt aina. Olen yllättynyt, että hänen illanistujaisissaan ei ole sitten ollut 4-5hengen ei vegaanisille mitään. Otettiin puheeksi ja ei kuulemma ala tehdä kahta eri ruokaa. Ollaan sitten jätetty ne kekkeri väliin.

Näinhän se menee. Olin juhlissa joissa oli yksi vegaani ja hänet oli huomioitu hienosti, usealla erilaisella ruokavaihtoehdolla. No pöydässä hän sitten totesi, että ei tarvitsisi olla näin monta eri vaihtoehtoa, kun kaikki söisivät vegaanisesti. Eli kymmenien henklöiden olisi pitänyt vaihtaa ruokatottumuksensa hänen takia.

Vierailija
805/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniruokia, sushia ja makeita leivonnaisia. Ei korvikkeita.

Vierailija
806/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle sopii kasvisruoka tuoreena, ja vaikka kaalikääryleet, peruna- ja porkkanalaatikko...

Ja proteiiniksi hyvin kypsennetyt ja maustetut pavut, varsinkin kotimaiset härkäpavut.

Se mikä ei käy, on teollinen prosessoitu "vegaani" moska. Se joku maapallon toiselta puolelta tuotu mikälie mössö, jota jopa luomuksi väitetään...

Näin kasvissyöjänä en tunnista yhtään, mistä puhut. Voisitko antaa jonkun esimerkin jostain toiselta puolen maapalloa tuodusta mössöstä, kun en tajua yhtään.

Vierailija
807/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veganismi ajatuksenakin tuntuu herättävän yhä vain aivan älyttömästi vihaa. Reppanoita palsta pullollaan 😂

Vierailija
808/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa enää jankuttaa vegaani-asioista... mutta pakko se on muita käskyttää...

Vierailija
809/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilettuja söisin ihan missä vaan

paahdettuja perunanpuolikkaita täytettyjen paprikoiden kanssa (ei riisiä)

kiinalaiset kasviskääryleet on aina hyviä

Vierailija
810/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohkoperunoita, uunijuureksia, curryja...

Vierailija
811/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Steikki pöytään ja sassiin.

Vierailija
812/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, näitä sinä olet spämmännyt tähän ketjuun vähän väliä. Mene pois, ole kiltti. 

Vierailija
813/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ei kelpaa juhlissa edes vegaaneille. Vegaanit rääkyisivät räkä suusta roiskuen, että pitääkö syödä pelkkää perunaa, missä mun vegaaniset protskut on????!!!??????

Vierailija
814/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni mitä tahansa hyvän kokin valmistamana. Olisi mukavaa maistella uusia makuja. Tavallisesti syön paljon lihaa, kalaa ja maitotuotteita, mutta tykkään myös monenlaisista kasviksista. Jälkkäriksi ja kahvipöytään sopisi suklaiset ja hedelmäiset makeat herkut.

Vierailija
815/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan, joka maistuu hyvältä. Mutta pelkästä kohteliaisuudesta söisin pahaakin ruokaa vaikka väkisin.

Vierailija
816/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellistä kasvisruokaa. En mitään lihaa matkivaa, eikä mielellään sitä soijaa. Saa kokemattoman mahan kulkemaan kivaa tahtia.

Ja rehellinen kasvsoruoka on vaikka lasagne oikeilla kasviksilla ja mausteilla lärättynä. Ei lihaa matkivilla aineilla.

Vierailija
817/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa komppaan kuin aiemmat. Ei mitään korvikkeita. Oli sitten kyse mukalihasta, mukamaidosta tai mistä vaan muusta. Maukasta syötävää, mutta siten että eläinkunnan tuotteet on jätetty pois. Itse olen kasvissyöjä (en vegaani) ja inhoan esimerkiksi sitä juustonkorvikekamaa.

Vierailija
818/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellistä kasvisruokaa. En mitään lihaa matkivaa, eikä mielellään sitä soijaa. Saa kokemattoman mahan kulkemaan kivaa tahtia.

Ja rehellinen kasvsoruoka on vaikka lasagne oikeilla kasviksilla ja mausteilla lärättynä. Ei lihaa matkivilla aineilla.

Vegaanisessa lasagnessa ei tietenkään ole kermaa, maitoa eikä juustoa vaan jotain vegaanista korvikesotkua ja sitten kukaan ei halua sitä syödä. Varsinkaan missään kutsuilla.

Vierailija
819/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä

Vierailija
820/1202 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät kirjoitti:

Esimerkiksi karjalanpiirakoita ja päälle laitettavaksi vegaanista levitettä. Erilaiset vegaaniset kuivakakut yms. on kans hyviä.

Itse hyödyn kala- ja muna-allergisena tästä vegaanituotteiden lisääntymisestä, vaikka lihaa syönkin :)

Karjalanpiirakat, oliiviöljy ja murskattu valkosipuli on herkkua aamukahvin kanssa. Nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi