Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?

Vierailija
05.05.2021 |

Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.

Kommentit (1202)

Vierailija
461/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku semmoinen missä on hyvä suutuntuma ja mausteinen. Ei mitään mautonta mössöä, mistä ei edes tiedä, mitä se on.

Vierailija
462/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, en tulisi juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani iskender ja saatana-kebab bataattilohkoilla on maistunut kaikille.

Vierailija
464/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja vihreitä kuulia. Ei kai niitä muita juhlallisuuteen syötäviä olekkaan. Nyhtökaurat menee soijaan verraten kyllä ilman pulloharjan avustusta kurkusta alas, mutta kun kerran kyseessä olivat juhlat...

Vierailija
465/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessoimatonta alkuperäisistä raaka-aineista tehtyä ruokaa. Myös mausteet pitää olla prosessoimattomia, kuten yrtit. Eli ei liemikuutioita tai valmis kastikkeita.

Vierailija
466/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan paitsi sieniä, soijaa tai tofua.

Vierailija
467/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten huomanneet, ettei juuri kukaan vegaani tarkista, ovatko tarjottavat viinit vegaanisia?

Vierailija
468/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi-kolme litraa ruoreita herneitä. Rakastan niitä.

Myös se näprääminen, avaaminen tuottaa korvissa kihelmöivää nautintoa.

Söisin ne kaikki.

Todennäköisesti voisin piereskellä.

Vierailija
469/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon samaa mieltä tuosta, että pysyisin kaukana kaikista korvikkeista. Ne aiheuttaa vaan turhaa vertailua ja närkästystä kun ei maistukaan samalta kuin liha. Puhtaasti kasviksista valmistetusta ruuasta moni taas ei edes välttämättä hoksaa sen olevan vegaanista.

Miksi vegaaniruuassa on niin monella pointtina, ettei muut hoksaa ruuan olevan vegaanista?

Vierailija
470/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muuten huomanneet, ettei juuri kukaan vegaani tarkista, ovatko tarjottavat viinit vegaanisia?

Olen myös huomannut, ettei juuri kukaan vegaani tarkista, ovatko heille tarjotut pilvet vegaanisia ja luonnonmukaisia.

Vierailija
471/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, ettei juuri kukaan vegaani tarkista, ovatko heille tarjotut pilvet vegaanisia ja luonnonmukaisia.

Näistä leivottujen kakkujenkin suhteen ovat melko joustavia!

Vierailija
472/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt täydellistä vegaanilasangea. En siis ole vegaani, mutta mulla on vegaaniystäviä, joiden kanssa kokataan paljon ja mielelläni kotonakin vegaania ruokaa teen. Kasvissosekeitto on hyvää, vegaanisti levitetyt parsatangot on taivaallisia. Vegaani sienikeitto on nam nam. Itse olen korvannut kaiken kerman nyt kauratuotteilla ja kastikkeista tulee jopa paremman makuisia, kuin perinteisellä "kermaa ja voita" menetelmällä. Itse rakastan soijalastuja, ne kun tekee oikein, niin on maukkaita. Härkispunaviinhauduke..ai luoja et on hyvää. Olen vegaaniruokia kokeillessa oppinut täysin uuden maustamisen taidon ja rohkeuden. Suosittelen kokeilemaan. Mulle vegaanius ei ole jokapäivää, sillä tykkään lohesta ja kanasta liikaa luopuakseni niistä, mutta vegaanisti tehdyt ruoat ja tuotteet ovat antaneet mulle loistavan lisämausteen omaan ruokavalioon

Vierailija
473/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaista kaali-porkkanalaatikkoa

Vierailija
474/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mieluiten jotain selkeää kasvisruokaa, vaikkapa hyvin maustettua kasvis-nuudeliwokkia tms, missä ei ole eläinperäisiä raaka-aineita. En halua tofua tai nyhtökauraa, vielä vähemmän jotain lihakopioita kuten  vegaanista "juustoa", vegaanisia "nakkeja", vegaanista "jauhelihaa" tms. Pari kertaa olen noiden tuotesisältöjä tutkinut, ja kaikissa on ihan hirveät määrät lisä-, väri- yms. aineita. En muutenkaan tajua, miski pitäisi olla esim. vegaanisia "nakkeja". Kuka oikea vegaani edes kaipaa nakkeja niin paljon, että haluaisi syödä niitä

Vierailija
475/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naudanliha-pekonijuustoburgeri olisi oikein hyvä.

Vaikka siinä onkin lihaa, ei tarkoita etteikö se voisi olla vegaanista.  Sehän on vain sana, jonka jokainen määrittelee ihan kuten itse haluaa.

Kai sitä joskus tai joka päivä voi vähän pekonia syödä, vaikka on vegaani?

Vierailija
476/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaanin suuhun aikalailla kaikki "lihan korvikkeet" joko usein maistuu pahalta tai suutuntuma on epämiellyttävä, kun ei ole tottunut (oma kokemus). Suosittelisin tekemään ruokaa, jossa lihaa ei ole ns. korvattu millään soija/tofu/kaura-valmisteella, vaan on itsessään herkullista kasvispohjaista ruokaa. Myös vegaanijuuston ja kaurakerman/-maidon eron maistaa todellakin, jos siihen ei ole tottunut.

Hyviä voisi olla esim. joku mehevä kasvispaistos, bataattipyörykät, uunijuuressekoitus, ruokaisa salaatti (hyödyntäkää vihanneksia, kasviksia, couscous yms.), paljon tuoreita kasviksia, raikasta salaattia. Ja vaikka tabboulehia tai vastaavaa. Ehkä runsas salaattipöytä ja jokin lämmin keitto, vaikka tomaattikeitto voisi olla kiva yhdistelmä?

Ja tärkeimpänä: hyvät kastikkeet ja/tai dipit! Niillä muotoutuu monen suun mukaiseksi, vaikka ruuan pohja ei olisikaan oma suosikki. Herkullinen tsatziki, hummus, baba ganoush, ehkä jotain avokadosta? Ja sitten vielä makoisa leipä, semmoinen pehmeä, mihin ei tarvitse voita.

Vierailija
477/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä vain vegaania, kunhan maku on hyvää🤗🌹

Vierailija
478/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan kyllä tarkistaa. Mutta osa ihmisistä vain syö vegaanisesti, mutta muuten eivät ole vegaaneja (eli ei haittaa käyttää villaa, nahkaa, eläinperäisiä ainesosia sisältävää kosmetiikkaa jne), eli saattavat juoda epävegaanista viiniä. Ite kyllä tarkistan aina onko viini tai olut vegaanista.

Sivuhuomiona muuten että on jännä miten ihmiset oikein painottaa, että jos niille tarjotaan vegaanista ruokaa, niin sen pitää olla prosessoimatonta. Kun noin oikeesti noin 95% ihmisistä syö ihan surutta ultraprosessoitua ruokaa säännöllisesti. Ilmeisesti vain vegaaninen prosessoitu ruoka on ihmiselle pahasta.

Höpö höpö. Sekä ultraprosessoituun ruokaan että tuohon viinikysymykseen. Tiedän meikki- ja kenkäveganisteja, joille kelpaa viini kuin viini. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa, mutta järkeä ei juuri löydy.

Vierailija
479/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Etiopialaista ruokaa, jossa revitään ohuesta leivästä palasia, ja sillä syödään mausteisia mössöjä, esim. linssimössöä ja pinaattimössöä.

Myös intialaista samantapaista ruokaa, naanleipää ja linssimuhennosta, söisin mielelläni.

Muhennosten pitää kuitenkin olla hyvin maustettuja.

Nämä kävis itsellenikin, lisäksi kasviscurry olisi hyvää jos joku vaan osaa maustaa sen.

Vierailija
480/1202 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaani kirjoitti:

Sekaanin suuhun aikalailla kaikki "lihan korvikkeet" joko usein maistuu pahalta tai suutuntuma on epämiellyttävä, kun ei ole tottunut (oma kokemus). Suosittelisin tekemään ruokaa, jossa lihaa ei ole ns. korvattu millään soija/tofu/kaura-valmisteella, vaan on itsessään herkullista kasvispohjaista ruokaa. Myös vegaanijuuston ja kaurakerman/-maidon eron maistaa todellakin, jos siihen ei ole tottunut.

Hyviä voisi olla esim. joku mehevä kasvispaistos, bataattipyörykät, uunijuuressekoitus, ruokaisa salaatti (hyödyntäkää vihanneksia, kasviksia, couscous yms.), paljon tuoreita kasviksia, raikasta salaattia. Ja vaikka tabboulehia tai vastaavaa. Ehkä runsas salaattipöytä ja jokin lämmin keitto, vaikka tomaattikeitto voisi olla kiva yhdistelmä?

Ja tärkeimpänä: hyvät kastikkeet ja/tai dipit! Niillä muotoutuu monen suun mukaiseksi, vaikka ruuan pohja ei olisikaan oma suosikki. Herkullinen tsatziki, hummus, baba ganoush, ehkä jotain avokadosta? Ja sitten vielä makoisa leipä, semmoinen pehmeä, mihin ei tarvitse voita.

Jännä miten sekaanien käsitys hyvästä vegaaniruoasta on juuri tämmöistä höttöä mikä ei pidä nälkää laisinkaan ja jolla ei jaksa tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi