Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaista pastaa, italialaista tai kreikkalaista tomaattimurskaa, reippaasti murskattua tai vielä mieluummin karkeasti jauhettua mustapippuria, ruusukaalta (brysselkål), joko keitettynä tai paahdettuna, on tosi simppeliä, oikeaa ravintoa, ruusukaalesta ei kai kaikki tykkää, mutta minä kyllä, ja kovasti.
Hernekeittokin käy, kun on reippaasti vahvaa sinappia, vielä parempi olisi sianlihan kanssa, mutta eiköhän tuo mene ilmankin.
Mitään ihan vegosalaatteja en halua, mulle se on vi....lua, vaikka rehuja syönkin, kuten tuossa pastan kanssa, brysselkål ja tomaattihan ovat kasveja.
Sanooko joku oikeasti kaalta ja kaalesta?
ei oikeassa elämässä
Kasviswellingtonia, puikulaperunoita, karpalohyydykettä.
Perunasalaattia, täytettyjä portobellosieniä ja höyrytettyjä kasviksia.
Kukkakaalicurrya, riisiä ja mustaherukkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain muuta kuin soijaa, jonka viljely tuhoaa nopeammin metsiä kuin ehdit sanoa "palmuöljy" tai "hyi turkis". Bonuksena olisi tietty kiva, jos se maistuisikin hyvälle. Tähän mennessä en ole syönyt mitään. hyvää vegaanista ruokaa ja syön lihaa vain 2x viikossa.
Suurin osa tuotetusta soijasta käytetään tuotantoeläinten rehuna. Eli jos söisimme pääasiassa kasvisruokaa, ei soijanviljely olisi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole vegaanista juustoa tai majoneesia, ne kun maistuvat muoville. Muuten käy kaikki. Mieluummin kunnon kasvisruokaa kuin eläintuoteimitaatioita.
T: lakto-ovo-vege
Vegaaninen juustoraaste menee ainakin pizzassa ja piirakassa ihan täydestä. Leivänpäällisinä markkinoidut korvikkeet ovat kyllä aika kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaista pastaa, italialaista tai kreikkalaista tomaattimurskaa, reippaasti murskattua tai vielä mieluummin karkeasti jauhettua mustapippuria, ruusukaalta (brysselkål), joko keitettynä tai paahdettuna, on tosi simppeliä, oikeaa ravintoa, ruusukaalesta ei kai kaikki tykkää, mutta minä kyllä, ja kovasti.
Hernekeittokin käy, kun on reippaasti vahvaa sinappia, vielä parempi olisi sianlihan kanssa, mutta eiköhän tuo mene ilmankin.
Mitään ihan vegosalaatteja en halua, mulle se on vi....lua, vaikka rehuja syönkin, kuten tuossa pastan kanssa, brysselkål ja tomaattihan ovat kasveja.
Sanooko joku oikeasti kaalta ja kaalesta?
ei oikeassa elämässä
Mistä sinäkään mitään tiedät oikeesta elämästä. Meillä on kaalta sekotettu lihan sekkaan kauan ennen kun sinut mällättiin tähän maalimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei ole vegaanista juustoa tai majoneesia, ne kun maistuvat muoville. Muuten käy kaikki. Mieluummin kunnon kasvisruokaa kuin eläintuoteimitaatioita.
T: lakto-ovo-vege
Tein joskus itse vegaanista majoneesia, jossa kananmunan tilalle tuli aquafabaa. Oli hyvää, mutta koska kananmuna ei ole minulle ongelma, ei ole tullut tehtyä uudelleen.
-Vihersalaatti, omissa kipoissaan: tomaatit, kurkku, oliivit, ananas, vesimelooni, viinirypäle, mozzarellahelmet, krutonkit, oliiviöljy ja balsamiko
- Rosolli
- Tomaattisipulisalaatti
- Porkkanaraaste
- Paistettua parsaa ja sitruunaa
- Höyrytettyä parsakaalia
- Sienisipulipaistos
- Paahdetut perunat, mandariininkuoriraaste, -mehu, oliiviöljy, punaviinietikka, rosmariinin oksa, suola ja pippuri
Varmaan olisi mutta jättäisin väliin. En viitsi osallistua kutsuille joilla olen joku b-luokan kansalainen.
Kaalipiirakka on kyllä niin hyvää että sitä voi syödä,. Toisaalta se on arkista joten hienoissa juhlissa tietenkin haluaisi jotain hienompaa.Erilaisi sieniä,juureksia ja soijapihvejä. Punajuuripihvit ovat muuten tosi herkullisia.
Mitä vaan tarjotaan. Jos joku mulle haluaa kokata ja ruokaa tarjota niin en ole nirso.
Mä rakastan punajuuri-, kaali-ja sieniruokia. Jotain niistä.
Tavan lihansyöjänä ehdottaisin vegaanikesteille seuraavaa:
Dolmades eli viininlehtikääryleet riisi-kasvistäytteillä. Onnistuu myös mangoldin lehtiin käärimällä ja on sikahyvää.
Tietysti myös täytetyt paprikat ja tomaatit. Juhlavan näköisiä annoksia eikä tarvitse lihaa.
Sienipiirakat. Kasvispohjainen torttutaikina, sieniä, sipulia, riisiä ja mausteita, kasvispohjaista ruokakermaa. Herkullista eikä kaipaa lihaa. Sienillä pystyy muutenkin korvaamaan melkein minkä tahansa lihan.
Rehusoijan viljly se on mikä niitä sademetsiä tuhoaa. Ihmisravinnoksi käytettävä soija on vain murto-osa koko maailman soijasadosta. Jos haluat siis suojella sademetsiä, älä syö lihaa.
Hyvin tehtyjä, mehukkaita falafelejä ja salaattia.
Joku hyvä bambunverso-tofu -vihreä curry jasmiiniriisillä.
Yleensä ne hyvät kasvisruoat löytyvät kun aletaan matkustaa ruokakartalla itään päin ja unohdetaan eineshyllyjen mukaruoat.
Sama kuin kysyisi mitä liharuokia tarjoaisit vegaaneille jos kasvisruokaa ei ole tarjolla.
Vegaaneilla on omituinen kuvitelma, että lihansyöjille voi tarjota kasvisruokaa, mutta vegaaneille ei missään nimessä saa tarjota liharuokia.
Olen sekasyöjä, mutta tykkään korvata jauhelihan soijarouheella ja kanan soijapaloilla/suikaleilla. Jos hyvin valmistaa, vannoutunut lihansyöjäkään ei huomaa mitään...
Vegaaniset leivonnaiset on yleensä hyviä, niissä ei ole oikeastaan mitään eroa tavallisiin.
En mitään.