Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.
Kommentit (403)
Olen rehellinen ja lahjakas paskanpuhuja.
Muistan paljon "turhia" asioita.
80- luvulla purkkisillissä oli säilöntäaineena parahydroksibentsoehapon metyyliesteriä.
Kertotauluja en oppinut, mutta olin laiska opettelemaan ja oli lepsu opettaja.
Omille lapsilleni ovat opettajat onneksi takoneet kertotaulut päähän.
Huomaan pieniä nyänsseja ihmisissä helposti, joiden avulla pystyn päättelemään millaisia he ihmisinä ovat. Ja osaan piirtää aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan ihan käsittämättömän määrän (tarpeettomia) asioita ja tiedän asioita, joita en edes tiennyt tietäväni. Yhtäkkiä vaan putkahtaa joku tieto mun muistista. Vaihtaisin tämän lahjakkuuden mielelläni johonkin hyödyllisempään.
Sama homma ja adhd.
Lähimuisti surkea, mutta pitkäkestonen tuntuu olevan ikuinen.
Lieköhän minullakin jotain tuollaista?
Luetusta ei jää välttämättä mieleen mitään, jos aihe ei ole erityisen kiinnostava.
Nuorimmalla lapsella nepsy- kartoitus menossa, epäily ADD ja asperger.
Näen kovasti itseäni lapsessani.
Osaan maata sohvalla tuntitolkulla ilman tylsistymistä
Olen taiteellisesti lahjakas. Lisäksi looginen päättelykykyni on myös priimaa.
Minulla on absoluuttinen nuottikorva.
Kuulemani puhe jää mieleen sanatarkasti, mutta ei lukemani.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En tiedä.
Uppoudun eri aiheisiin pariksi vuodeksi kerrallaan.
Takaa laajan yleistiedon ja taitoja monelta alalta, mutta ei oikein miltään alalta talenttia...
Vittumaisen besserwisserin vain minusta tekee.Soitan aloittelijatasoisesti useita instrumentteja, mutta en kunnolla mitään...
Opettelin juuri erään mukavan taidon, mutta ei siitä mitään suurempaa hyötyä ole...
Millainen mukava taito?
Morseaakkoset, luen korvakuulolta ja annan sähkötystä n. 80 merkkiä minuutissa.
Opettelin ilman aiempaa taustaa keski-iässä.
Samalla huomasin, että kitaransoittotaitoni koheni.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan pieniä nyänsseja ihmisissä helposti, joiden avulla pystyn päättelemään millaisia he ihmisinä ovat. Ja osaan piirtää aika hyvin.
Eli toisin sanoen lokeroit ihmisiä omien päätelmiesi mukaan.
En ossoo mittään enkä ies opi mittään, oon tyhmä ja tien kaeken viärin aenakii ensimmäesellä kerralla, unohan kaeken opin meleko heleposti, varsinnii jos ee ihtee oekeesti asija kiinnosta.
Oon lahjaton tyhmä ihmispaska ja mistään ee tule mittään, mikkään ee onnistu, eekä mikkään millonkaan mäne minun edun mukasesti, teinpä tai olinpa tekemätä mittään asian etteen. En hallihe yhtään tätä elämänkuvatustanj.
lahjaton ihmispaska kirjoitti:
En ossoo mittään enkä ies opi mittään, oon tyhmä ja tien kaeken viärin aenakii ensimmäesellä kerralla, unohan kaeken opin meleko heleposti, varsinnii jos ee ihtee oekeesti asija kiinnosta.
Oon lahjaton tyhmä ihmispaska ja mistään ee tule mittään, mikkään ee onnistu, eekä mikkään millonkaan mäne minun edun mukasesti, teinpä tai olinpa tekemätä mittään asian etteen. En hallihe yhtään tätä elämänkuvatustanj.
Ei taida olla verbaalisesti lahjatonta savolaista?
Tätä varmaan haitkin?
Assburger kirjoitti:
lahjaton ihmispaska kirjoitti:
Ei taida olla verbaalisesti lahjatonta savolaista?
Tätä varmaan haitkin?
Eepä siitä Savon viännöstäkään oo mittään hyötyä, esmerkiksi tuloja.
Olen lahjakas siinä että olen täysin lahjaton ja surkea ihminen
Tämä on mielenkiintoista, mutta mulle on vasta näin myöhäisessä keski-iässä valjennut, varsinkin kun sitä on minulle muiden taholta sanottu, että olen kekseliäs. Se liittyy jotenkin siihen, miten asioita hahmottaa ja tarkastelee. Itselläni se ilmenee erityisesti työelämässä. Ehkä siksi, että kotielämä kulkee aika turvallisia latuja aina, eikä uusia avauksia niin tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kielissä. Harmi vain, etten osannut arvostaa sitä kouluaikana.
Loogisuus
Esteettisyys
Kokonaisuuksien hahmottaminen
Tuo on aika hyvä setti moneen työhön.
(Muutoinkin mun tekee mieli mennä peukuttamaan liki kaikkia näitä kuvauksia. Hienoa, että ihmisillä on hyviä ominaisuuksia.)
Sama homma ja adhd.
Lähimuisti surkea, mutta pitkäkestonen tuntuu olevan ikuinen.