Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?

Vierailija
05.05.2021 |

Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.

Kommentit (403)

Vierailija
101/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn syömään suklaalevyn erittäin nopeasti.

Vierailija
102/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella hyvä oppimaan/opiskelemaan. Siis erityisesti opiskelukontekstissa, jossa menestys on muutenkin ollut erinomaista ja kiitettävää. Olen suorittanut yliopistossa ja avoimessa kohtuulliset opintopistemäärät aivan omaksi ilokseni. Varmaan jotain yli 500op nyt ainakin (sis. AMK-tutkinto ja maisteri) ja nyt mietin väitöskirjan tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansan ilmaisulla esitettynä, mulla on laulukorva eli osaan laulaa. Harmi vaan, että oon niin ujo etten uskalla julkisesti laulaa. Max karaokessa ja pikkuporukan kuullen.

Vierailija
104/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulen kaiken ja  osaan ärsyttää  ihmisiä ihan tahtomatta.

Vierailija
105/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvä yksinkertaistamaan vaikeita asioita ja kääntämään pitkiä selityksiä selkokielelle.

Minulla täysin sama. Yksikään asiakas ei tuosta ovesta lähde ilman, että on ymmärtänyt asiansa täysin. Piirtelen asiakkaille kuvioita usein. 

Tämän lisäksi looginen päättelykyky ja taito puhua tarvittaessa pitkiä pätkiä sanomatta todellisuudessa mitään....

F, asianajaja

Omasta mielestä hyvä kääntämään pitkiä selityksiä selkokielelle ja samalla taito puhua tarvittaessa pitkiä pätkiä sanomatta todellisuudessa mitään.

Vahvistaa stereotypioita asianajajista.

Vierailija
106/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulen kaiken ja  osaan ärsyttää  ihmisiä ihan tahtomatta.

Samat täällä ja lisäksi minulla on 'silmää' Eli huomaan heti kaiken sellaisen mikä pitää ottaa huomioon.Näen jo matkan päästä, jos on jotain arvokasta rojun seassa, ja väri silmää on myös, sekä muoto, esim. huonekaluissa.

Vierailija
107/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvä yksinkertaistamaan vaikeita asioita ja kääntämään pitkiä selityksiä selkokielelle.

Minulla täysin sama. Yksikään asiakas ei tuosta ovesta lähde ilman, että on ymmärtänyt asiansa täysin. Piirtelen asiakkaille kuvioita usein. 

Tämän lisäksi looginen päättelykyky ja taito puhua tarvittaessa pitkiä pätkiä sanomatta todellisuudessa mitään....

F, asianajaja

Omasta mielestä hyvä kääntämään pitkiä selityksiä selkokielelle ja samalla taito puhua tarvittaessa pitkiä pätkiä sanomatta todellisuudessa mitään.

Vahvistaa stereotypioita asianajajista.

Nuo ovat erillisiä taitoja, ei päällekkäisiä. Joskus on vaan pakko puhua, vaikka ei esim. saisi paljastaa itse asiasta mitään tai sitten ei olisi mitään  sanottavaa.... 

F

Vierailija
108/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Rovaniemen etelänpuoleisen Suomen kovin ja hellin rakastaja. Yksi kovempi löytyy Kittilästä. 

Vierailija
109/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 % ihmisistä on sen verran lahjattomia, etteivät pärjää nyky-yhteiskunnassa. Ylitaipuvat nivelet ei ole lahja vaan haitta, joka saattaa johtaa sairauksiin (tai olla jonkun sairauden seuraus). 

Vierailija
110/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on moni varmaan jo kommentoinut, mutta ei ole mikään luonnonlaki että ihmisellä on oltava joku erityistaito. Ei todellakaan. Suurin osa ihmisiä on keskinkertaisia jokaisella osa-alueella elämässä. Ääripäät on yleensä harvinaisia, oli taito mikä hyvänsä. 

Ne on samoja ihmisiä kuin justworlderit. Koska universumi on oikeudenmukainen, niin jokaisella on oltava lahja. Muut vaihtoehdot ei sovi maailmankatsomukseen.

Vierailija
111/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet, hyvä värisilmä, muototaju

Vierailija
112/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taitava Internet kommentaattori, saan ihmisten emootiot heräämään niin puolesta kuin vastaan.

Vierailija
113/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut nivelet liittyy lahjakkuuteen? Mulla on kyllä yliliikkuvat, mutten pidä sitä varsinaisesti lahjakkuutena...

No eiväthän ne mikään lahjakkuus olekaan, mutta ajattelin, että kun saa sanoa mitä tahansa, kenellekään ei tule paha mieli. ap

Eli tän ketjun tarkoitus on curlingata kanssaihmisten psyykkeen kanssa, olla sellanen "kaikissa on jotain hyvää" -tyyppinen lässyttäjä. Kaikissa ei ole jotain hyvää, jotkut ei pärjää oikein missään ja jotkut on viimeiseen soluun asti paskoja.

Minulla ei ole mitään lahjoja, en ole missään hyvä. Tuliko mulle tästä nyt paha mieli? En tiedä, mutta faktat faktoina - elämässä ei saa särkyvää-tarraa mukaansa.

Vierailija
114/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat lahjakkaita ovimattoja.

Vierailija
115/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lahja on sellainen jotenkin ehkä pelottavankin kova määrätietoisuus niitä tavoitteita kohtaan mitä haluan. Oon opetellut esimerkiksi erittäin sujuvan espanjan kielen, päässyt yhteen Suomen vaikeimmista yliopistopaikoista ekalla sisään, saanut työssäni ne asemat ja kovan palkan sekä rikkonut maratonissa ennätyksiäni vuosi vuoden perään.

Toisaalta en osaa rentoutua enkä nauttia saavutuksistani yhtään 😀

Vierailija
116/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin ratkaisukeskeinen ihminen, kun muut kun voivottelee, minä toimin. Mulla on kauniit hartiat, kaula ja dekoltee. Mulla on ihanan väriset hiukset, syvän keskiruskeat. Osaan tehdä käsitöitä. Osaan hurmata miehiä. Olen hoikka.Tykkään hoitaa omia lapsiani.

Vierailija
117/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letun teko.

Vierailija
118/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaan ainakin englantia erittäin hyvin ilman aksenttia, mutta melkein kaikki pääkaupunkiseutulaiset osaa myös... joten, ei sit varmaan oikein mitään. Tai no voin olla syömättä tosi kauan. Ennätys on 3 viikkoa kun laihdutun.

Vierailija
119/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lahjakas olemaan outo ja nolo. Yksinäisyydessä myös. Lisäksi huomaan pienet yksityiskohdat hyvin. Omaan jonkinlaista lahjakkuutta musiikkiin. Olen myös hyvä olemaan hiljaa ja liikkumaan äänettömästi.

Vierailija
120/403 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirtäminen ei ole lahjakkuutta.

Se on opeteltu taito.

Toki joillakin ihmisillä on enemmän visuaalista hahmotuskykyä. Toisilla on taas muusikillista korvaa. Jollakulla on hyvät loogiset päättelytaidot. Joku oppii nopeasti uudet kielet.

Mutta suurin osa ei ole lahjakkaita, kaikki on harjoittelun tulosta. Toki aina on poikkeuksia.

Että mua riipii kun ihmiset luulee että osaan vaan piirtää luonnostaan. Ei saakeli. Monta tuhatta tuntia on tähän harrastukseen upotettu. On opeteltu anatomiaa, värioppia, kompositiota jne jne. Lahjakkaaksi kutsuminen tuntuu vähättelyltä ja vähän laiskuudeltakin. Meni vähän off topic. Anteeksi.

Oma lahjakkuuteni on, että vaikka kuinka kirjoittaisin puutelista paperille ja puhelimeen ja käyn kaupassa listan läpi, useampaan kertaan, niin aina jää vähintään 2 tavaraa kauppaa. Aina.

Kyllä taidokas piirtäminen on mitä suurimmassa määrin yksi lahjakkuuden laji. Totta kai harjoittelemallakin edistyy, mutta ilman lahjakkuutta ei koskaan pääse huipulle.

Olen samaa mieltä. Kävin joskus koulua kuvisluokalla ja siellä näki ne erot hyvin. Jotkut todella taitavia ja tiesi heidän halutessaan saavan uran taiteesta. Sitten olimme me muut jotka harjoittelusta huolimatta emme noin onnistuneet. Eli kuvia meille kivaa, mutta välillä vaikeaa onnistua edes niissä kuvisluokan töissä. Olin siis tarpeeksi hyvä sille luokalle, mutta muuten tiesin ettei taitoni riitä vielä mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme