Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.
Kommentit (403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut nivelet liittyy lahjakkuuteen? Mulla on kyllä yliliikkuvat, mutten pidä sitä varsinaisesti lahjakkuutena...
No eiväthän ne mikään lahjakkuus olekaan, mutta ajattelin, että kun saa sanoa mitä tahansa, kenellekään ei tule paha mieli. ap
Eli tän ketjun tarkoitus on curlingata kanssaihmisten psyykkeen kanssa, olla sellanen "kaikissa on jotain hyvää" -tyyppinen lässyttäjä. Kaikissa ei ole jotain hyvää, jotkut ei pärjää oikein missään ja jotkut on viimeiseen soluun asti paskoja.
Minulla ei ole mitään lahjoja, en ole missään hyvä. Tuliko mulle tästä nyt paha mieli? En tiedä, mutta faktat faktoina - elämässä ei saa särkyvää-tarraa mukaansa.
No, oot sä ainakin hyvä kirjoittamisessa ja negatiivisuudessa.
Olen lahjaton, siis en ole lahjakas yhtään missään. Asialle löytyy jopa kaksi todistajaa: anoppini ja työkaverini. Molemmat sanoneet tämän ihan päin naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lahjaton, siis en ole lahjakas yhtään missään. Asialle löytyy jopa kaksi todistajaa: anoppini ja työkaverini. Molemmat sanoneet tämän ihan päin naamaa.
No mutta sehän se juuri on!! Olet lahjakas lahjattomuudessa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut nivelet liittyy lahjakkuuteen? Mulla on kyllä yliliikkuvat, mutten pidä sitä varsinaisesti lahjakkuutena...
No eiväthän ne mikään lahjakkuus olekaan, mutta ajattelin, että kun saa sanoa mitä tahansa, kenellekään ei tule paha mieli. ap
Se on lahja ja kirous.
Tyttäreni on hyvin notkea. Harrastaa tanssia ja nyt on liittymässä sirkukseen. Yliliikkuvat nivelet ovat siis tuossa asiassa lahja.
Polvien yliliikkuvuus taas tuottaa ongelmia mikä välillä haittaa noissa harrastuksissa.Itselläkin on yliliikkuvuutta mutta vain nivelissä joissa siitä ei ole hyötyä kuten sormissa ja nilkoissa.
Minun lahjani on empaattisuus ja kyky asettua toisen asemaan. Osaan myös lukea hyvin ihmisiä.
Minulla on myös adhd jonka näen isona vahvuutena. Minulla on hyvä ongelmanratkaisukyky. Nuo kolme kun yhdistää niin niistä on iso apu tulevassa ammatissani.
Jos sinun lahjasi todella on empaattisuus eli kyky asettua toisen asemaan, asetu tyttäresi asemaan ja mieti millainen hänen tulevaisuutensa on. Laitan sinulle linkin, johon toivon sinun tutustuvan ja miettivän oikein tarkasti. Aiheesta löytyy hyvin paljon tietoa, mutta sitä ei osaa hakea ennen kuin se on aivan välttämätöntä.
Olen itse esimerkki siitä miten yliliikkuvat nivelet ja voimistelu tuhoaa tuki -ja liikuntaelimet. Selkärangan mikromurtumat, nivelrikko selkärangassa, välilevypullistumat ja siirtymät, nilkkojen murtumat, jalkapöydän murtumat, reisinivelen irtoaminen lonkkamaljasta tietyissä asennoissa jne jne....
Tee se tyttäresi puolesta ja etsi tietoa. En lukenut tätä itse kokonaan, mutta uskon, että se valottaa sinulle, mistä on kyse.
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/134583/Martensson_Nora.pd…
Mulla on hyvä avaruudellinen hahmotuskyky. En tiedä, olenko erityisen lahjakas hahmotuskykyni puolesta, mutta ainakin keskivertoa parempi. Olen myös erinomainen tarinankertoja, näin ovat muut useaan otteeseen todenneet.
Jos näistä kahdesta taidosta pitäisi valita, kumpi on se erityislahjakkuus, niin varmaan tuo kyky kertoa kiinnostavia tarinoita. Kaiken kaikkiaan olen aika keskinkertainen tyyppi, ja kiinnitänkin usein huomioni enemmän muihin ihmisiin kuin itseeni, sillä he ovat kiinnostavampia kuin minä.
Kuulun matemaattisesti ikäluokkani parhaaseen promilleen.
Ja ihailen teitä, joilla on järjestelykyvyn lahja. Epämääräisen roinakasan edessä seison pitkään sormi suussa, en osaa aloittaa enkä tehdä niille mitään.
Ihmeellisiä itsesäälissä ruikuttajia osa. Ihan varmasti jokaisella löytyy lahjakkuutta, kykyä ja taitoa jossain asiassa, mutta osa vain kykenee pistämään päänsä perseeseen ja olemaan näkemättä sitä. Eivät siis anna tosiasioiden vaikuttaa ajatteluunsa. Lahja se on itsepäisyyskin.
Osaan elää yksin. Pärjään yksinkin omakotitalossa, vaikkakin pakon sanelemana. Eihän ikääntyvä 40-vuotias nainen ketään kiinnosta.
Osaan tarvittaessa olla erittäin diplomaattinen, tulkitsen herkästi ihmistä kehonkielestäkin. Toisaalta pystyn tarvittaessa olemaan erittäin suorasukainen sanoissani. Pystyn toimimaan rationaalisesti katastrofitilanteessa. Olen hyvä eläinten kanssa toimimiseen. Liian herkkä makuaisti, mikä näkyy siinä ettei valmisruuat uppoa ( lisäaineet )
Anneli
Olen loistava lukemaan ihmisiä. Sitä kutsutaan sosiaaliseksi lahjakkuudeksi, mutta en koe olevani sosiaalisesti lahjakas, sillä tämä taito on yksisuuntaista. En osaa olla kovin sosiaalinen itse.
Olen matemaattisesti lahjakas ja erittäin hyvä ongelmien ratkomisessa yleensäkin.
Kielitaito. Puhun sujuvasti kuutta kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Yllän kielelläni nenääni.
Multa jää puuttumaan se milli, kuten kaikissa muissakin jutuissa.
Pystyn jaarittelemaan tuntikausia välittämättä siitä, että ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään lahjakas, ihan vain keskiverto. Tämä muuten koskee ylivoimaista enemmistöä.
Nykynuoriso on kyvytöntä kohtaamaan itseään ja keskinkertaisuuttaan, joten se on alkanut hokea, että jokainen on hyvä jossakin.
No, minä en ole niin kuin ei ole moni muukaan. Ihan peruspulliaisena sitä on tämä elämä painettava.
No se peruspulliainen on lahjakas jossain. Useimpien ihmisten mielestä heillä itsellään on esimerkiksi hyvä huumorintaju tai itsenäinen ajattelukyky. Jos ne ei natsaa, niin löytyykö sulta joku näistä lahjoista? Niitä mulla tavallisella pulliaisella ei ole.
Pitkäjänteisyys
Kyky antaa anteeksi
Kasvomuisti
Nimimuisti
Kyky peruuttaa peräkärryä
Kyky leipoa
Kyky laittaa hyvää ruokaa
Kyky tunnistaa lintu lennosta tai laulusta
Tanssitaito
Kyky pitää ruukkukasvit hengissä ja hyvinvoivina
Kyky nukahtaa helposti
Kyky nukkua heräämättä aamuun
Kyky nukkua liikennevälineissä tai ylipäätään vieraissa paikoissa
Kolmiulotteisuuden hahmottaminen helposti
Kyky malttaa mielensä
Fyysinen voima
Savon vittuilupotentiaalia en kiellä, mutta pohjanmaata on sen verran montaa laatua, että niiden kelvollisuudessa itsekehuun ja uhoamiseen löytyy eroja. Tarkenna, kiitos. :D