Kaikki ovat jossain lahjakkaita. Mikä on sinun lahjasi?
Onko sinulla vaikka ylitaipuvat nivelet? Mitä tahansa saa sanoa.
Kommentit (403)
Aikanaan annoin koulutusta erilaisiin laaja-alaisiin ja monia eri tekniikan osa-aluieita sisältäneisiin teknillisiin systeemeihin. Kuulemma osasin yksinkertaistaa monimutkaisia asioita helpommin ymmärrettävään muotoon.
Lukunopeus ja kirjoituksen sisällön poimiminen on ihan mitattu ja testattu vahvuuteni. Moninkertainen keskivertolukijan nähden.
Hyvä intra- ja interpsyykkinen älykkyys. Tukevat toisiaan. Systeemiajattelu. Näiden olen usein huomannut eroavan muiden tavasta hahmottaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Olen lahjakas olemaan keskinkertainen, aina puuttuu se viimeinen silaus, että jostain tulisi jotain parempaa.
Tämä. Osaan vähän yhtä ja toista, mutta olen keskinkertainen kaikessa. Mikään taito ei ole sellainen mistä tulisi se fiilis että vau, tämän osaan tosi hyvin. On kyse sitten piirtämisestä, laulamisesta, soittamisesta tai tarinoitten kirjoittamisesta tai retkeilystä tai jostain liikuntalajista. Näistä joku asia olisi kiva osata oikein todella hyvin että itsekin huomaa että tässä on sitä jotain enemmän.
N45
Opin murteet ja kielet nopeasti jos oleskelen jossain kauemman aikaa. Viikonloppuja ei lasketa.
Minähän se kirjoitti:
Olen Rovaniemen etelänpuoleisen Suomen kovin ja hellin rakastaja. Yksi kovempi löytyy Kittilästä.
Tässä meillä on voittaja! 😀
Minulla on absoluittinen sävelkorva ja olen musikaalinen.
En ole missään lahjakas, ihan vain keskiverto. Tämä muuten koskee ylivoimaista enemmistöä.
Nykynuoriso on kyvytöntä kohtaamaan itseään ja keskinkertaisuuttaan, joten se on alkanut hokea, että jokainen on hyvä jossakin.
No, minä en ole niin kuin ei ole moni muukaan. Ihan peruspulliaisena sitä on tämä elämä painettava.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään lahjakas, ihan vain keskiverto. Tämä muuten koskee ylivoimaista enemmistöä.
Nykynuoriso on kyvytöntä kohtaamaan itseään ja keskinkertaisuuttaan, joten se on alkanut hokea, että jokainen on hyvä jossakin.
No, minä en ole niin kuin ei ole moni muukaan. Ihan peruspulliaisena sitä on tämä elämä painettava.
Ei ole nykynuorison keksintöä. Olen yli 30-vuotias, ja jo minun lapsuudessani aikuiset hokivat tuota "jokainen on hyvä jossakin".
Peruspulliaiset eivät ole huonoimmassa asemassa, vaan ne, jotka ovat huonoja kaikessa. Huonommuus, kuten lahjakkuuskin, kasaantuu samoille ihmisille.
Oon tosi hyvä röyhtäilemään eri tavoilla. Mitään muuta en sitten osaakkaan.
Minähän se kirjoitti:
Olen Rovaniemen etelänpuoleisen Suomen kovin ja hellin rakastaja. Yksi kovempi löytyy Kittilästä.
Kuka se Kittilässä oleva on? Kiinnostaa tietää, kun tänään lähdössä pohjoiseen äitienpäivän viettoon ja varmaan käydään sukulaisissa Kittilässä.... Voisin pirauttaa tyypille (jos ei nyt kovin läheistä sukua ole....).
F
Olen kielellisesti lahjakas. Kirjoitan ammatikseni ja opin helposti vieraita kieliä. Se ei toki tunnu kovin erikoiselta, koska teen sitä päivästä toiseen ja olen samanlaisten ihmisten ympäröimänä.
Arkisempi lahjani on se, että minulla on hyvä "ruoan taju". Pystyn kypsentämään ruoan uunissa ottamatta aikaa, näen, miten pitkään taikinaa kannattaa vaivata ja niin edelleen.
Olen teknisesti poikkeuksellisen älykäs. Ymmärrän miten koneet ja laitteet toimii sekä teorian että käytännön tasolla. Olen käyttänyt asiaa hyväkseni ja toimin eräänä teknisenä asiantuntijana erittäin arvostetussa työpaikassa. Samaa työtä kanssani tekevät suomessa voidaan laskea yhden käden sormilla. Minusta tuntuu että työstäni maksetaan poskettoman suuri korvaus verrattuna paljonko minun täytyy siihen panostaa. Kerron vain kysyttäessä vastauksen kysymykseen johon tiedän suoraan vastauksen 99% todennäköisyydellä.
Olen hyvä murehtimaan. Kerro minulle murheesi niin voin murehtia ne puolestasi.
Suurin osa ei ole lahjakkaita missään ja jotkut lähes kaikessa. Sitten joillakin on joku erityinen lahja.
Muistan ihan käsittämättömän määrän (tarpeettomia) asioita ja tiedän asioita, joita en edes tiennyt tietäväni. Yhtäkkiä vaan putkahtaa joku tieto mun muistista. Vaihtaisin tämän lahjakkuuden mielelläni johonkin hyödyllisempään.
Pystyn haistamaan onko ruoka suolaista .
Laiskottelu sohvalla, kaljankittaaminen ja piereskely.