Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset, jotka onnistutte pysymään samassa painossa (normaalipaino) vuodesta toiseen..MITEN?

Vierailija
04.05.2021 |

No siinähän se seisoo. Olen itse aina jojoillut, lihon ja laihdun sitten kun tartun itseäni niskasta kiinni. Muuten tuloksena on tasainen lihominen en edes tiedä mihin mittoihin. Kaikki 'intuitiivinen' syöminen ja 'kuuntele kehoasi' on mulle ihan turhia, koska silloin syön yksinkertaisesti liikaa. Rakastan myös sokerisia sekä suolaisia herkkuja. Voisin elää ranskanperunoilla ja suklaakekseillä. Pidän myös terveellisestä ruuasta ja kotiruuasta, että ei siinä, mutta oikeasti. Miten te hoikat/normaalipainoiset teette sen? Miten pääsen itse siihen? T. Koronavuoden aikana 10kg lisää.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sopivasti kolme kertaa päivässä.

Lisänä lihastreeniä ajoittain, vaakaakaan ei ole.

Vierailija
122/127 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuisikäni painanut saman verran eli 55 kg ja pituutta minulla on 163 cm. Punnitse itseni säännöllisesti lauantaisin. Minulla on kalliita vaatteita, joihin olen investoinut vuosien varrella. Olen pihi luonteeltaan ja tiedän, että minua harmittaisi ihan vietävästi, jos nuo kalliit vaatteet eivät jostain syystä sopisikaan päälle. Nyt kun ikää on yli 50 vuotta, painoni on laskusuunnassa ja joudun nyt ostamaan uusia pienempiä vaatteita. Tämäkin on jotenkin kummallista. Minnekään salille minua ei saa. Tykkään kyllä lenkkeillä ja tehdä puutarhatöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2 ateriaa klo 12-20 välisenä aikana mutta en koskaan ähkyyn asti. En käytä sokeria, maitotuotteita pl. juusto tai kotimaisia viljoja. Punnitsen itseni joka aamu. Herkuttelen marjoilla ja pähkinöillä.

Pituus 163, BMI 23, ikää yli 40 ja näin pysyn samassa painossa juurikaan ajattelematta asiaa.

Vierailija
124/127 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa todella paljon työmatkakävely. Tulee 5 km päivässä kävelyä huomaamatta. Sallin itselleni herkkuja perjantaisin ja lauantaisin. Joskus se herkku voi olla pizza, joskus jäätelö. Jos paino meinaa nousta, teen ryhtiliikkeen. Täytyy kyllä myöntää, että korona-aikana on tullut pari kiloa, joita en ole saanut vielä pois. Mitat nyt 170/64.

Vierailija
125/127 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa syön samoja juttuja hyvin tylsästi ja en herkuttele iltaisin sekä liikunta ennen/jälkeen työpäivän vähintään tunti kerrallaan auttaa pitänään pään kasassa.

Arkena puurot, keitot, wokit ja ruokaisat salaatit on hyviä, välipalaksi banaania, smoothieita ja pähkinöitä.

Vapailla syön aamubrunssin hitaasti, välissä runsas puuro ja illaksi itse tehtyä sushia/pizzaa/pastaa tms. Alkoholia otan lähinnä maun vuoksi lasillisen punkkua tai artesaani-oluen saunaan.

Mielestäni syön raikkaasti ja hyvin, arkena enemmän koska töissä korkea askelmäärä, vapailla taas niukemmin ellen ihan koko päivän vaellukselle lähde.

Niin ja pidän kunnon kohdalla normaalina kyetä tunnin juoksu lenkille tai koko päivän rennolle vaellukselle. Kehon kunnon lasku olisi hyvin hälyttävää ja silloin alkaisin miettiä korjauksia elämäntyyliin.

Lisäyksenä etten mieti painoani tai syömisiäni koko ajan, tunnen nälkää ja tyydytän sitä. Hirvittäisi ajatella jatkuvasti ulkonäköä, ulkopuolelta määriteltyä normia ja kieltolistoja ruoan suhteen.

N36

Vierailija
126/127 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa.

Vaihda roskaruoka terveelliseen.  Käytä pienempää lautasta.

Ala liikkumaan säännöllisesti ja lisää haastetta asteittain.

Napostelut pois.

Muista, että aineenvaihdunta hidastuu joka vuosi enemmän ja enemmän.

Jos illalla menet nukkumaan hieman nälkäisenä niin se on plussaa.

Näillä keinoilla painoindeksini on ollut 20-23 jo 30 v.

Vierailija
127/127 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin pysyin monen vuoden ajan 62 kg painossa, mikä on mun pituudella BMI 23. Ei silloin tarvinnut miettiä syömisiään. Tuo paino tuntui pysyvän automaattisesti. Se ei siitä juuri millään noussut ja kumma kyllä, jos yritti karistaa kiloja, niin se vasta vaikeaa olikin. Mutta sitten tulinkin raskaaksi ja nyt kolme lapsen jälkeen tuntuu, että tuo paino ja sen pysyvyys on ihan sekaisin. Nykyään tuntuu, että lihoo helposti ja paljon ja toisaalta laihtuukin helpommin, mutta saa pitää tiukkaa kuria, jotta näin käy. Ennen tuollainen jojoilu ei tuntunut olevan edes mahdollista, mutta nyt tuo paino seilaa herkästi syömisten mukaan.