Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä oli vappuna pitkä ketju siitä kun 30-40v naiset kiusaavat toisiaan jättämällä ulkopuolelle

Vierailija
04.05.2021 |

Olen muuttanut Suomeen äskettäin ja olen järkyttynyt tästä samasta asiasta.

Olemme tutustuneet tällä alueella Helsingissä jossa asumme perheisiin, joiden kanssa luulimme että olemme hyviä ystäviä, saman ikäiset lapset.

Vappuna meillekin kävi näin, että skumppaa juotiin tyyliin pihallamme, mutta me emme mahtuneet mukaan. Sitten päivityksiä someen keulien miten ihanat juhlat vietetty ja monta kappaletta.

Keskustelimme tästä ketjusta, ilmiöstä ja omasta kokemuksestamme erittäin fiksun mieheni kanssa, ja päätimme että emme aio olla kauaa osa tälläistä teatteria ja naapurustoa. Ulkomaan vuosien jälkeen järkyttävää millaiset ”käytöstavat” täällä ihmisillä on.

Ei tarvitse tunkeutua seuraan jatkuvasti, mutta pienessä talossa kaikkien ollessa kotona, on enemmän kuin epäkohteliasta jättää osa ulkopuolelle...

Alamme etsimään erillistaloja yms omakotitaloa Espoosta, Kauniaisista, Sipoosta, Pohjois-Helsingistä yms alueelta jossa olisi ystävällisiä, ennen kaikkia lämpimiä ihmisiä, jotka ottaisivat meidät ja lapset porukkaan.

Ehdottomasti tälläistä kiusaamista vastaan! 😣

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä ulkopuolelle jättäminen on joku suomalaisten juttu. Olen asunut Ruotsissa ja Espanjassa eikä niissä ihmiset käyttäytyny näin. Täällä saa jatkuvasti kuulla millon mikäkin porukka jättäny ulkopuolelle ja suorastaan salaillut menoa johonkin.

Jos et ole haluttua seuraa porukkaan, niin jäät ulkopuolelle. Kaikkien kanssa ei vaan natsaa. En minä halua viettää aikaani ihmisen kanssa, jolla on koko ajan tarve päteä jostain esimerkiksi "kyllä Ruotsissa ja Espanjassa oli vaan niin paljon parempia ihmisiä".

Vierailija
122/125 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä ulkopuolelle jättäminen on joku suomalaisten juttu. Olen asunut Ruotsissa ja Espanjassa eikä niissä ihmiset käyttäytyny näin. Täällä saa jatkuvasti kuulla millon mikäkin porukka jättäny ulkopuolelle ja suorastaan salaillut menoa johonkin.

Miksi ihmeessä sitten asut suomalaisten junttien keskuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vähän ikävää jäädä ulkopuolelle. Meillä tiivis työyhteisö, jolla kiva hengata vapaallakin. Jostain syystä huomaan, että mua ei juuri koskaan kuitenkaan kutsuta lenkille, hiihtämään, terassille, lounaalle... somesta nään, kun muut menee. Olen sitten rakentanut suojakuoren ja työskentelen lähinnä etänä. En edes enää yritä päästä mukaan. Mussa on varmaan joku vika, en tiedä mikä. Yritän itse ottaa muut aina huomioon, tervehdin, juttele ja kysyn kuulumisia...

Minun kokemus on että Suomessa toiset huomioon ottavaa ja kuulumisia kyselevää ihmistä pidetään helposti jotenkin idioottina. Ulkomailla ei ole koskaan tullut tällaista kokemusta, siellä vastaava käytös auttaa tutustumaan ihmisiin ja löytämään uusia ystäviä ja sitä pidetään ihan peruskohteliaisuutena.

Minun kuulumiset ei kuulu jollekin tuntemattomalle. Tutuille kyllä kerron kuulumisia ja kyselen vastavuoroisesti.

Vierailija
124/125 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella opittu käytös näköjään jatkuu. Silloinhan suljettiin porukan ulkopuolelle tahallaan. Toiset eivät koskaan kehity ja kasva.

Toiset eivät koskaan kehity ja kasva = naiset eivät koskaan kehity ja kasva.

Naisilla tuo porukan ulkopuolelle sulkeminen alkaa jo lapsena, "me ei tänään leikitä sun kanssa".

Ja sitten siitä tasa-arvosta pitää vouhottaa, vaikka itse ei ole siihen valmis.

Keskitytään niin paljon miesten ja naisten väliseen tasa-arvoon että unohdetaan kokonaan naisten välinen tasa-arvo ja solidaarisuus. 

Vierailija
125/125 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vähän ikävää jäädä ulkopuolelle. Meillä tiivis työyhteisö, jolla kiva hengata vapaallakin. Jostain syystä huomaan, että mua ei juuri koskaan kuitenkaan kutsuta lenkille, hiihtämään, terassille, lounaalle... somesta nään, kun muut menee. Olen sitten rakentanut suojakuoren ja työskentelen lähinnä etänä. En edes enää yritä päästä mukaan. Mussa on varmaan joku vika, en tiedä mikä. Yritän itse ottaa muut aina huomioon, tervehdin, juttele ja kysyn kuulumisia...

Minun kokemus on että Suomessa toiset huomioon ottavaa ja kuulumisia kyselevää ihmistä pidetään helposti jotenkin idioottina. Ulkomailla ei ole koskaan tullut tällaista kokemusta, siellä vastaava käytös auttaa tutustumaan ihmisiin ja löytämään uusia ystäviä ja sitä pidetään ihan peruskohteliaisuutena.

Minun kuulumiset ei kuulu jollekin tuntemattomalle. Tutuille kyllä kerron kuulumisia ja kyselen vastavuoroisesti.

Olitteko samassa kohdussa tuttusi kanssa? Miten muuten olisitte päätyneet juttusille, kun tuntemattomien kanssa ei voi jutella :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme