Täällä oli vappuna pitkä ketju siitä kun 30-40v naiset kiusaavat toisiaan jättämällä ulkopuolelle
Olen muuttanut Suomeen äskettäin ja olen järkyttynyt tästä samasta asiasta.
Olemme tutustuneet tällä alueella Helsingissä jossa asumme perheisiin, joiden kanssa luulimme että olemme hyviä ystäviä, saman ikäiset lapset.
Vappuna meillekin kävi näin, että skumppaa juotiin tyyliin pihallamme, mutta me emme mahtuneet mukaan. Sitten päivityksiä someen keulien miten ihanat juhlat vietetty ja monta kappaletta.
Keskustelimme tästä ketjusta, ilmiöstä ja omasta kokemuksestamme erittäin fiksun mieheni kanssa, ja päätimme että emme aio olla kauaa osa tälläistä teatteria ja naapurustoa. Ulkomaan vuosien jälkeen järkyttävää millaiset ”käytöstavat” täällä ihmisillä on.
Ei tarvitse tunkeutua seuraan jatkuvasti, mutta pienessä talossa kaikkien ollessa kotona, on enemmän kuin epäkohteliasta jättää osa ulkopuolelle...
Alamme etsimään erillistaloja yms omakotitaloa Espoosta, Kauniaisista, Sipoosta, Pohjois-Helsingistä yms alueelta jossa olisi ystävällisiä, ennen kaikkia lämpimiä ihmisiä, jotka ottaisivat meidät ja lapset porukkaan.
Ehdottomasti tälläistä kiusaamista vastaan! 😣
Kommentit (125)
Mä luulin kans etten tunne ketään kiusaajia, mutta kylläpäs vaan tunnenkin! 🙄 Ihan someen laitettu myös päivitys, monessako juhlassa oltu, hän ei koskaan kutsu
Ala-asteella opittu käytös näköjään jatkuu. Silloinhan suljettiin porukan ulkopuolelle tahallaan. Toiset eivät koskaan kehity ja kasva.
no eikö nyt vaan voisi vaihtaa 'ystäviään' toisiin, jos ei kelpaa joukkoon. Kyllä ihmisiä riittää sen joukon ulkopuolellakin.Mukaan vaan. Kaikkien ei tarvi olla kaikkien ystäviä, tai edes tulla toimeen keskenään. Valikoi vaan sellaiset joiden kanssa on kivaa ja tulee toimeen.
Minä en tunge sinne missä ei tykätä ja aina on ollut tarpeeksi ystäviä, kavereita, tuttuja. Laadusta tinkimättä. Niin töissä kuin vapaallakin, on paras, ettei sotke työkaveruutta ystävyyteen.Ennenpitkään tulee ongelmia, vuosien kuluessa ja elämäntilanteiden vaihdellessa.
Vierailija kirjoitti:
no eikö nyt vaan voisi vaihtaa 'ystäviään' toisiin, jos ei kelpaa joukkoon. Kyllä ihmisiä riittää sen joukon ulkopuolellakin.Mukaan vaan. Kaikkien ei tarvi olla kaikkien ystäviä, tai edes tulla toimeen keskenään. Valikoi vaan sellaiset joiden kanssa on kivaa ja tulee toimeen.
Minä en tunge sinne missä ei tykätä ja aina on ollut tarpeeksi ystäviä, kavereita, tuttuja. Laadusta tinkimättä. Niin töissä kuin vapaallakin, on paras, ettei sotke työkaveruutta ystävyyteen.Ennenpitkään tulee ongelmia, vuosien kuluessa ja elämäntilanteiden vaihdellessa.
No, tämä vappu teki kyllä selväksi, että emme ole ystäviä!
Tuota missä vaiheessa asia on mennyt siihen, että aikuisen ihmisen on PAKKO viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa, jonka seura ei miellytä? Ei mikään asia velvoita viettämään vappua tai muutakaan juhlaa ihmisten kanssa, joiden seura ei nappaa.
Kyllä jokaisen saa juhlia just sellaisella porukalla kuin tykkää.
Ihme mielensäpahoittelija ap, voi olla ihan peiliin katsomisen paikka .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tämä vappu teki kyllä selväksi, että emme ole ystäviä!
Miten ystävyys määritellään? Olisko kyseessä lähinnä tuttavuus yms.
En mä ainakaan vietä pippaloita hyvänpäivän tutun kanssa tai naapurin Irman jos en halua. juhlin mun omien läheisten ja ystävien kanssa.
Ihmisellä on pakonomainen tarve kuulua laumaan.
Muutimme ja heti oli kaksi naapuria kyttäämässä millaisia olemme.
Uteliaita ovat. Seuraavat tarkasti mitä lähistöllä tapahtuu.
Nyt oli kyllä sellainen vappu, että isolla porukalla ei ollut suotavaa kokoontua. Turha hermostua, jos teidän ystävyys on vielä noin tuore.
Mua pelottaa, kun meidän ihana lapsi on menossa samaan päiväkotiin tälläisen hyvin valikoivan/ kiusaajaäidin lapsen kanssa.
Tämä tosi sosiaalista ja kivaa ensin esittävä henkilö kuitenkin jättää pienellä alueella ihmisiä porukasta ja valikoi seuraa, ja olen aivan varma että tämä siirtyy myös lapsille, ja näkyy siellä pienessä päiväkodin ryhmässäkin... tulee leikkihetkiä, retkiä, synttäreitä, ja ei varmaan taas kutsu meitä🥺, omii kaikki kaverit, nuoleskelee niitä kenen kaveri hän haluaa olla yms. On suuna päänä joka paikassa...
Onko kenelläkään tälläisestä kokemusta että lapsen päiväkodissa vanhemmat kiusaa? Miten toimia ja suhtautua?
Minulla työkaverit tekee tätä perus suorittavassa toimistotyössä. Ihan ihmeellistä käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Erikoisinta vielä on se että puhuin erään työpaikan puolesta ja toista autoin aika merkittävästi lapsesa harrastuksessa..
Jos järjestetään jotain yhteistä, se on aina sitten sinä ainoana päivänä kun minulle ei sopinut. Kerran olen ollut mukana ja siihenkin liityi epämääräistä säätöä jota en nyt erittele.
Jos minä järjestän jotain, osa venkuilee viime hetkeen saakka etkoilla rehellisesti kikattaen toiselleen puhelimessa, kuinka ovat myöhässä (jopa tunteja), samalla kun pöytävataus odottaa. En enää järjestä.
Pikkujouluissa kävin pari kertaa, mutta kyllästyin siihen että muut kutsuivat toisiaan aloittelemaan ja laittautumaan yhdessä, vaan ei ikinä minua. En mene enää sinnekään.
Keskityn olemaan hyvä työkaveri ja siinäpä se. Toivottavasti jättävät sitten edes näin rauhaan :)
Helou, koronan takia ei voi kaikkia kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Helou, koronan takia ei voi kaikkia kutsua.
Tämä aikuisten lastentarhameininki ei rajoitu vain korona-aikaan.
Oliko se se keskustelu, jossa oli 3 naisen tiivis porukka ja 1 jätettiin ulkopuolelle menoista?
Vierailija kirjoitti:
Oliko se se keskustelu, jossa oli 3 naisen tiivis porukka ja 1 jätettiin ulkopuolelle menoista?
Näissä tapauksessissa olisi kiva kuulla kaikkien osapuolten näkemys asiasta ennen kuin aletaan syyttämään kiusaamisesta.
En oikein nyt ymmärrä mitä kiusaamista tässä ap:n tapauksessa on..? Se on kiusaamista ja järkyttävää, jos yhtäkkiä ilman selityksiä jätetään yksi pois tiiviistä ystäväporukasta ja hierotaan oikein kuvilla tämän jätetyn naamaan, kuinka hauskaa oli ilman häntä... Jos on tunnettu vuosia ja tehty aina kaikko yhdessä, niin luulisi jollain edes olevan pokkaa kertoa rehellisesti mikä mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tapauksessissa olisi kiva kuulla kaikkien osapuolten näkemys asiasta ennen kuin aletaan syyttämään kiusaamisesta.
Ei siinä välttämättä muuta ole, kuin se, että puhutaan selän takana pskaa (yleensä yksi manipuloija saa aikaan tämän ja muutkin yhtyy). Jos on jotenkin loukannut tahtomattaan, niin olisihan se kiva tietää... Mutta syynä voi olla ihan vaan pinnallisiakin juttuja, että se nauraa tyhmällä äänellä, ei jaksaisi sitä kuunnella tms.
Vierailija kirjoitti:
En oikein nyt ymmärrä mitä kiusaamista tässä ap:n tapauksessa on..? Se on kiusaamista ja järkyttävää, jos yhtäkkiä ilman selityksiä jätetään yksi pois tiiviistä ystäväporukasta ja hierotaan oikein kuvilla tämän jätetyn naamaan, kuinka hauskaa oli ilman häntä... Jos on tunnettu vuosia ja tehty aina kaikko yhdessä, niin luulisi jollain edes olevan pokkaa kertoa rehellisesti mikä mättää.
Niin, eihän kiusaaja ja ulkopuolelle jättäjä ”ymmärräkään” mikä näissä toisia voisi loukata.
Kun kiusaajalle on vain minä minä minä ja meidän perhe, ja jos itse saataisiin jotain etua, ei vaan kutsuta kaikkia🤦🏼♂️🤦♀️ ei mitään kykyä asettua toisen asemaan, kuten kirjoituksesi antaa ymmärtää.
En tajua tästä kirjoituksesta mitään. Mihin porukoihin te oikein olisitte tunkemassa mukaan eikä otettu?
Tervetuloa Espooseen, täällä on eri meininki meidän alueella. (Nöykkiö) Täällä myös ihmiset kansainvälisissä korkeissa töissä, ja ymmärrän järkytyksesi.