Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella ostatte kengät? Merkki, mukavuus, muu?

Vierailija
02.05.2021 |

Minä katson ensin, onko väri hyvä, ja sitten sovitan, ovatko ne mukavat. Vaikka olisivat kuinka nätit, en osta, jos eivät ole tosi mukavat jalassa.

Tänäänkin olisi ollut alennuksessa kengät, jotka olivat kauniit kuin karamelli. Mutta kävelymukavuus oli nolla. Kauppaan jäivät. Sen sijaan ostin toiset, joita ei oikeastaan edes huomannut jalassa.

Kommentit (298)

Vierailija
121/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluharrastukset vaatii enemmän kengältä, joten valinta niiden perusteella on käyttötarkoitus (maasto, asfaltti.. Pyöräily, sisäliikunta jne.), lesti, koko, hinta, väri.. (varmaan joku unohtui)

Arkikengissä järjestys on sitten käyttötarkoitus, malli (korkoa vai ei,pohjallista vai ei), materiaali, hinta, väri..

Juhlakenkiä käyttää harvoin niin hinta tulee aiemmin prioriteetiksi sekä väri, mutta tärkeää on jaksaa myös seisoa niillä mahdollisesti koko päivä niin en pihistä hinnassa sen kustannuksella.

Sitten rantaläpökkäät taitaa mennä hinta, väri, malli - pitää saada nopsaan potkaistua jalkaan, halvat ja värikkäät - en ole miettinyt, mikä tulee ensin.

Vierailija
122/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötarkoitus on tietenkin se ensisijainen. Ja jotain satunnaiskäytössä olevia kenkiä ei ostella usein, koska eiväthän ne juuri kulu. Minulla on esim. juhlia varten avokkaat, joita olen käyttänyt niin kauan kuin muistan, 15 vuotta ainakin. Kesäjuhliin ostin siniset sinä vuonna kun olo tyttären lakkiaiset, siitäkin on nyt kolme vuotta ja varman seuraavaan 10 vuoteen en tarvitse uusia.

Viimeiset kolme vuotta olen ollut ulkotöissä, mikä on aika paljon sanellut jalkinevalintoja, koska kävelen paljon ja talvisin pitää olla nastat. Kengillä pitää pystyä kuitenkin myös ajamaan autoa, joten mieluummin ne kengät on matalat (ei nilkkaan asti). Kesällä sandaalit, joissa kuitenkin tukeva pohja, keväällä/syksyllä ulkoilukengät ja talvella nastakengät. Nämä pitää kaikki ostaa kerran vuodessa, koska kuluvat puhki.

Alle 100€ kenkiin suhtaudun varauksella. Olen oppinut, että hyvistä kengistä pitää olla valmis maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu

Hyvät, klassiset miesten kengät.....alkaen 280 €

Siitä joukosta sitten fiiliksen mukaan, lesteissä on eroja....

Hintaa tulee vain jokunen sentti per vrk.vanhimmat laatukengät  v 1999

En osta uiguurinsortajien basgaa

Vierailija
124/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö (jonka perusteella valitsen kokeiltavat kengät)

Mukavuus (Olen pilannut jalkani epämukavilla kengillä pariin otteeseen, joten en osta huonoja kenkiä)

Hinta ja laatu (Hyvälaatuisesta voin maksaa, balleriinat yms lyhytaikaisen kengät ostan halvalla)

Vierailija
125/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien tulee istua hyvin, tämä on tärkein kriteeri. Materiaalin oltava aito nahka.

Vierailija
126/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en käytä kenkiä.

Vierailija
127/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötarkoitus, hyvät jalassa, kestävät ja sitten hinta pitää olla sopiva.

Ulkonäön ei niin väliä.

Vierailija
128/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötarkoitus/tarve, mukavuus, laadukkuus, hinta, ulkonäkö. Tätä kombinaatiota pyörittelemällä ostopäätös syntyy.

Vierailija
129/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaali (en osta nahkaa), mukavuus, ulkonäkö, hinta. En välitä merkistä vähääkään.

Vierailija
130/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus, laatu (kokemukseni asiasta).

Vierailija
131/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla Georges Rech

Vierailija
132/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama joku merkki, kunhan vain näyttää omiin silmiini hyvältä. Mukavuus on myös todella tärkeä juttu, menee vaan hermot jos kengät tuntuvat koko ajan huonoilta jaloissa. Hinta ei myöskään saa olla ihan kohtuuttoman korkea, sellaiset kengät jätän suosiolla kaupan hyllylle.

Vierailija
133/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Miltä näyttää?

2) Miltä tuntuu jalassa?

3) Onko sopivan hintaiset?

Jos kaikki nuo kolme kohtaa täyttyy, ostan. Jos yksikin jää täyttymättä, en osta.

Vierailija
134/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergonomisuus ja laatu ovat minulle tärkeimmät kriteerit. Se ei silti tarkoita, että ostaisin erityisen rumia kenkiä. Kävelykengät ja korkonilkkurit on kuitenkin eri tarkoituksiin eikä joka kenkien tarvitse sopia kaikkialle.

Olen tykästynyt ulkoilukengissä Merrell-merkkisiin. Ne ovat kestävät ja laadukkaat. Yksi pari sopii talvikäyttöön ja toinen kesään. Eccolta löytyy kivoja korkosandaaleita.

135/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ecco, Rieker tavalliseen elämään   ja tanssikengissä muutamaa omaa merkkiä. Ekana se miltä tuntuu jalassa ja sitten muut vasta tärkeysjärjestyksessä. Kerran olen italialaiset nahkakengät ostanut, kun oli riittävän leveä lesti jalalleni, ei ollut halpismerkki. Palmrothin nilkkurit oli pettymys, piti lähettää tehtaalle takaisin korjattavaksi, varren suu hiersi jalat verille ympäriinsä

Anneli

Vierailija
136/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skechers-maailman mukavimmat, kevyet ja ihanat (kesäkengät), talvikengät on Riekerit

Vierailija
137/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus, ulkonäkö ja mihin tartten. 

Vierailija
138/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- mukavuus: en jaksa enää epämukavia kenkiä, korkkareita, rakkoja yms scheissea. En yhtään.

- käytettävyys: että niillä kengillä voi tehdä jotain, mennä jonnekin, että niille on tarvetta, eikä ne oo sokerista

- väri: musta. Koska 90% vaatteistani on mustia, musta on paras. Joku pari saa olla sitten todella poikkeava, mutta vain muutama

- hinta: mielellään mahdollisimman halpa, varsinkin kun nykyään hinta ei takaa laatua. eikä merkki.

Merkillä ei ole koskaan minulle mitään väliä ellei sellaiseksi lasketa sitä, että tiedän tasan tarkkaan mikä koko ja malli esim. conversen tennareissa sopii minulle sovittamatta.

Muutaman kerran olen ostanut järkyttävän kalliit ja käsintehdyt kengät, joita en juuri käyttänyt, koska epämukavat. Muutaman kerran olen ostanut 'hienon merkin' ja kengät hajosivat nopeammin kuin jotkut henkkamaukan parin euron alekengät. Näiden kertojen jälkeen olen oppinut että hinta ja laatu eivät liity mitenkään yhteen ja että ihmisiä HUIJATAAN brändeillä ja me ostamme itsellemme mielikuvia ostaessamme jotain merkkiä.

Vierailija
139/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuus on ehdoton ykkösjuttu! Minulla on vaivaisenluu...😩

Jos kenellä on sama ongelma, kertoisitko missä merkissä olisi mukavan leveä lesti, esim. lenkkarit.

Testaa paljasjalkakenkiä, eri merkeiltä.

Kiitos! Mutta kertoisitteko tyhmälle, mitä ovat nämä "paljasjalkakengät"?

Eikö sukkia käytetä ja mistä niitä saa?

En haluaisi tilata netistä, koska tahdon aina sovittaa kengät ensin.

Vierailija
140/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raitaa muulla ei väliä.