Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella ostatte kengät? Merkki, mukavuus, muu?

Vierailija
02.05.2021 |

Minä katson ensin, onko väri hyvä, ja sitten sovitan, ovatko ne mukavat. Vaikka olisivat kuinka nätit, en osta, jos eivät ole tosi mukavat jalassa.

Tänäänkin olisi ollut alennuksessa kengät, jotka olivat kauniit kuin karamelli. Mutta kävelymukavuus oli nolla. Kauppaan jäivät. Sen sijaan ostin toiset, joita ei oikeastaan edes huomannut jalassa.

Kommentit (298)

Vierailija
101/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 40+ ikäisenä menen mukavuus ja laatu edellä.

Vierailija
102/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan amerikkalaisista huutokaupoista harvinaisia lenkkareita. En huuda alle 300 dollarin lenkkareita. Lenkkarikokoelmani sisältää 171 paria hienoja ja arvokkaita lenkkareita.

Ystävät kutsuvat minua homoräppäriksi. En tiedä miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on hyvä kävellä ja ovat sen näköiset ja tyyliset, joista tykkään. Aika klassiset.

Vierailija
104/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaiden vapaus, taipuisa muotoilematon ohut pohja, 0-droppi, kevyt.

Esim nää

https://naturalmovement.fi/p37138/joe-nimble-nimbletoes-miesten-malli

Vierailija
105/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vain paljasjalkakengät. En kerta kaikkiaan pysty enää tunkemaan jalkojani tavallisiin, kapeakärkisiin kenkiin. Tekee pahaa ajatuskin siitä, että varpaat ovat ihan sumpussa ja joka askeleella astuisi koko painolla vielä niiden päälle.

Ykköskriteeri siis jalan muotoinen kenkä, joka ei väännä varpaita sisäänpäin. Onneksi paljasjalkakenkiäkin löytyy nykyään vähän edullisemmin, esim. Anatomic-tennarit.

Vierailija
106/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus on ehdoton ykkösjuttu! Minulla on vaivaisenluu...😩

Jos kenellä on sama ongelma, kertoisitko missä merkissä olisi mukavan leveä lesti, esim. lenkkarit.

Vierailija
107/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on kenkien tarve ja kenkätyyppi sen mukaan. Ennen ostelin melko usein niitä kivan näköisiä pari vuotta kestäviä halpiskenkiä, ja kaappi oli aika pullollaan erilaisia jalkineita. Nyt panostan laadukkaampiin kenkiin joita hankin pienemmän määrän. Ulkonäkö on tärkeä kriteeri siinä mielessä, että mielestäni rumia en kokeile. Sitten mukavuus. Jos on mukavat ja kivan näköiset, laadukkaan tuntuiset kengät, niin niistä voin maksaa jopa 200 euroa. Viime talvena halusin käytännölliset ja monikäyttöiset talvikengät (voi kävellä pitemmän lenkin mutta riittävän siistit kaupungille ja töihin) ja ostin Sievit. Ovat todella mukavat, jaksan kävellä ne jalassa pitkään ja niissä on pitävät pohjat. Olen ollut tosi tyytyväinen vaikka kengät olivat aika kalliin tuntuiset. Kotimaisuudesta plussaa.

Vierailija
108/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää näyttää hyvältä ja olla joku suosimistani merkeistä. Malliltaan sellainen joka on hyvä omaan jalkaani. Hinta-laatusuhde pitää olla hyvä.

Vierailija
109/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on merkkikenkä. Suosittu kenkä, jota on myös joka toisella muulla. Muoti muoti. Hinnasta ja ulkonäöstä viis

Vierailija
110/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää näyttää hyvältä ja olla joku suosimistani merkeistä. Malliltaan sellainen joka on hyvä omaan jalkaani. Hinta-laatusuhde pitää olla hyvä.

Et taida olla kovin kokeilunhaluinen ihminen. Vasn jämähtänyt ja jäykkä sekä tylsä

Vierailija
111/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostitko rumat kengät, koska ne olivat vain mukavat? 

Olen hyvin harvoin nähnyt rumia kenkiä ja ne rumat, joita olen nähnyt eivät ole taatusti mukavia jalassa. 

Niin monet vaan sanovat, että mukavuus menee edelle, mutta oikeastiko joku ostaa mielestään rumat kengät, jotka nyt vaan ovat mukavat? Luulisi ostavan kivannäköiset ja sekä lisäksi mukavat kengät. 

Ihan sama.miten hienot tai muodikkaat, parhaista raaka-aineista käsin tehty ja hintakin passaa, niin en osta jos jalat sanoo ettei niissä ole mukava olla.

Vierailija
112/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kenellä on sama ongelma, kertoisitko missä merkissä olisi mukavan leveä lesti, esim. lenkkarit.

Tutustu paljasjalkakenkiin, Facebookissakin on oma ryhmänsä näille. Tavalliset kengät vääntävät isovarvasta sisään päin ja aiheuttavat vaivaisenluun. Paljasjalkakengissä isovarvas saa olla suorassa ja alkaa oieta.

Vierailija
113/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaa paljasjalkakenkiä, eri merkeiltä.

Vierailija
114/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilukengissä merkit Salomon ja Merrell.

Vierailija
115/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen merkki edellä, ostan lähes aina Eccot tai Clarksit. Mukavuus tärkeintä ja se on molemmissa merkeissä hyvä, sitten ulkonäkö. Hinta on minulle toissijainen asia, koska nämä hyviksi todetut, kyseiset merkit ovat aina hintaluokassa, joka mulle ok.

Vierailija
116/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mokkakenkiä! 8 cm korolla, mm. Gaboria, Peter Kaiseria, Palmrothia...325

Vierailija
117/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit ja tennarit poislukien, kenkien pitää olla aitoa nahkaa. Se on tärkein kriteeri! kaupat on pullollaan muovikenkiä, jotka on kyllä halpoja mut tosi epämukavat ja hiostavat jalassa. En tajua miten joku voi kulkea esim. kesällä muovikengissä eikä saada rakkoja : )

Toisena tulee ulkonäkö, pitää näyttää hyviltä mun silmissä ja yhtä tärkeä tietty että hyvät jalassa.

Vierailija
118/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ja pystyykö kävelemään. Rahat on niin vähissä, että paikkoina on UFF ja facebookin ilmaisryhmät. Olispa töitä, sellaisia millä sais maksettua opintolainat ja jäis rahaa vaatteisiin:D

Vierailija
119/298 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus, ulkonäkö, käyttötarkoitus. Käytän lähinnä paljasjalkakenkiä.

Vierailija
120/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni paljasjalkakenkien puolestapuhuja on maininnut että niissä varpaat mahtuu olemaan, toisin kuin tavallisissa kengissä. Mutta eikö ne mahdu monissa tavallisissakin, riippuen toki mallista ja koosta? Itse en siedä että varpaat on ahtaasti joten en osta kapeakärkisiä ja koko on sellainen että varpaita mahtuu heiluttamaan. Sinänsä paljasjalkakengät kiinnostaa, ihmettelen vaan tätä yhtä juttua niistä puhuttaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi