Millä perusteella ostatte kengät? Merkki, mukavuus, muu?
Minä katson ensin, onko väri hyvä, ja sitten sovitan, ovatko ne mukavat. Vaikka olisivat kuinka nätit, en osta, jos eivät ole tosi mukavat jalassa.
Tänäänkin olisi ollut alennuksessa kengät, jotka olivat kauniit kuin karamelli. Mutta kävelymukavuus oli nolla. Kauppaan jäivät. Sen sijaan ostin toiset, joita ei oikeastaan edes huomannut jalassa.
Kommentit (298)
Mukavuus. Kotimaisuus. Sitten hinta ja ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kenkiä vain Varustelekasta. Parhaat kengät mitä olen ikinä omistanut: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-nilkkavarsikengat/57143.&nb…;
Samaan tilaukseen leijonariipus, camoväriset reisitaskuhousut ja kiitospaita?
Miten nuo kengät liittyvät noihin mainitsemiisi esineisiin?
Sotilastyyppiset maiharit? No mitenkähän?
Minä voisin kyllä ostaa tuollaiset, vaikka olen ihan normaali keski-ikäinen täti 🤔
Nykyisin merkin mukaan, eli Clarks. Minulla on leveä jalka ja kahden koon väliltä, Clarksilla on ”puolikkaita”. Voin tilata kengät vaikka netistä ja kenkä menee jalkaan kuin Tuhkimolla. Ei hierrä eikä purista, eikä toisaalta tipu jalasta. Hinta-laatusuhde on ok.
Talvikengät ovat jotkut kotimaiset, niissä on kriteerinä se, että kengillä ei liukastele,
Järjestyksessä mukavuus, ulkonäkö, merkki. Mukavuus sisältää tarpeeksi leveän varvastilan, ohuen ja notkean pohjan ja kantakorottomuuden. Eli paljasjalkakenkiin olen siirtynyt, ja sinne loppui mm. selkä- ja polvikivut!
Joku kyseli merkkejä. Mun mielestä kivannäköisiä paljasjalkakenkiä löytyy mm. Leguanolta, vivo barefootilta, feelgroundsilta ja belenkalta. Monia muitakin merkkejä toki, nää tuli mieleen. Kannattaa piirtää oman jalan ääriviivat paperiin, mittailla pituus ja levein kohta ja lähteä siltä pohjalta etsimään kenkiä. Yleensä paljasjalkakenkien tiedoista löytyy lestin leveyskin.
Ulkonäkö, sit vast mukavuutta, onneks monet lenkkarit on nykyisin silmää miellyttäviä, mut samalla miellyttäviä jalassa, esim. Nike Tanjun ja hintakin vain 50€.
T. Mies-näkemys
Vierailija kirjoitti:
Ostan kenkiä vain Varustelekasta. Parhaat kengät mitä olen ikinä omistanut: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-nilkkavarsikengat/57143.&nb…;
Varustelakan käytetyt kengät haisevat jalka hieltä. Ja voi tartuttaa jalka sienen.
Tarve, mukavuus+ulkonäkö ja hinta.
En osta kenkiä, joista en pidä ja jotka eivät tunnu hyvältä jalassa.
Positiivisesti olen yllättynyt Citymarketin My Wear malliston kenkiin. Mulla ollut näitä useampia ("lenkkarit", 2*kävelykengät ja tennarit jne.) Ovat istuneet mun jalkaan erittäin hyvin, olleet kivan näköiset ja hinta ollut sopiva = usein vielä tarjouksessa.)
Ehdottomasti ulkonäkö edellä. Kengät kyllä muutaman päivän kotikäytöllä ja pienellä venyttelyllä ovat aina mukautuneet jalkoihin. En osta kenkiä joissa on yli 5 cm korot.
Merkillä ei ole varsinaisesti väliä, mutta ostan nykyään pääsääntöisesti paljasjalkakenkiä. Muutenkin haluan kenkien olevan joustavat, riittävän tilavat ja varpaiden täytyy mahtua pohjallisen päälle kunnolla, ja tottakai mukavat. Mielellään myös mahdollisimman nätit, tai ainakin neutraalin näköiset. Jos etsin kenkiä syksyyn tai talveen, niiden tulee olla myös säänkestävät.
Jos löydän näihin spekseihin sopivan parin, ostan sen lähestulkoon hintaa katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Merkillä ei ole varsinaisesti väliä, mutta ostan nykyään pääsääntöisesti paljasjalkakenkiä. Muutenkin haluan kenkien olevan joustavat, riittävän tilavat ja varpaiden täytyy mahtua pohjallisen päälle kunnolla, ja tottakai mukavat. Mielellään myös mahdollisimman nätit, tai ainakin neutraalin näköiset. Jos etsin kenkiä syksyyn tai talveen, niiden tulee olla myös säänkestävät.
Jos löydän näihin spekseihin sopivan parin, ostan sen lähestulkoon hintaa katsomatta.
Lisään vielä että kestävät ja laadukkaatkin pitäisi olla.
Viime aikoina ei ole tarvinnut ostaa. Olen käyttänyt muksujen vanhoja. Valikoima on ollut siis aikalailla tennarityylinen.
Mukavuus ja edullisuus koska ei ole paljon varaa nyt
En muista enää. Nykyiset ovat menneet 12-vuotta. Kerran kävin suutarilla vaihtamassa pohjat. Niin ja hyväpalkkaisessa töissä olen, eli ei ole rahasta kiinni. Ei vaan kiinnosta kenkien ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Merrel
-laatu,
- mukavuus
-hinta
Myös minun lempimerkki, laadukas kaikin tavoin.
(Köyhän en kannata ostaa halpaa😉)
Ulkonäkö, mukavuus ja hinta. En ostaisi rumia kenkiä vaikka olisi kuinka mukavat. Toisaalta myöskään epämukavia kenkiä ei voi käyttää vaikka olisi kuinka nätit. Merkit eivät kiinnosta yhtään mieluiten ostan vaikka cittarista kympin tarjouskengät jos vaan ovat mukavat ja nätit.
Uusina enimmäkseen Bexleyn kenkiä, kun kalliimpiin ei ole varaa. Käytettyinä esim. Loake, Loding, Meermin. Kaikki arvatenkin nahkaisia reunoskenkiä. En edes harkitse mitään muuta. Mitä keski-ikäinen mies urheiluun tai muuhun vastaavaan tarkoitetuilla tekisikään? Ellei siis urheile, mutta miksi pitää moisia missään muussa yhteydessä?
Ulkonäkö on tärkein kriteeri. En voi kuvitella pitäväni rumia kenkiä. Koko asu olisi silloin pilalla.
Seuraavaksi mietin, onko minulla niihin ihaniin kenkiin oikeasti varaa. Monet hyvin kauniit kengät ovat myös hyvin kalliita. En halua vararikkoon ihanien kenkien vuoksi, joten pidän hyvää huolta vanhoista kengistäni ja harvoin on oikeasti pakko ostaa uusia.
Kolmanneksi pitää olla sopiva koko ja hyvä istuvuus. En tietenkään osta kenkiä, joilla on paha kävellä tai jotka aiheuttavat kipua. Mutta järjestys on silti tämä: ulkonäkö, hinta, istuvuus. Vaikka olisi kuinka istuvat mutta rumat, kömpelöt kengät, en ikimaailmassa ostaisi sellaisia.
Olen tullut siihen päätelmään, että suomalaiseen jalkaan, ainakin omaani, sopii parhaiten suomalainen
kenkä.
Olen läpeensä kyllästynyt useiden merkkikenkien täydelliseen sopimattomuuteen omille kanooteilleni.
Kyllä ulkomaisiin kenkiinkin pituutta osataan lisätä, vaan ei leveyttä ja rintavuutta.
Kaikissa vinku-Intioissa tuotetut merkkikengät ovat mielestäni järjestään varsin paskoja.