Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella ostatte kengät? Merkki, mukavuus, muu?

Vierailija
02.05.2021 |

Minä katson ensin, onko väri hyvä, ja sitten sovitan, ovatko ne mukavat. Vaikka olisivat kuinka nätit, en osta, jos eivät ole tosi mukavat jalassa.

Tänäänkin olisi ollut alennuksessa kengät, jotka olivat kauniit kuin karamelli. Mutta kävelymukavuus oli nolla. Kauppaan jäivät. Sen sijaan ostin toiset, joita ei oikeastaan edes huomannut jalassa.

Kommentit (298)

Vierailija
141/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kenkiä vain Varustelekasta. Parhaat kengät mitä olen ikinä omistanut: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-nilkkavarsikengat/57143.&nb…;

Vierailija
142/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavuus, kestävyys ja hinta.

Ja kestävyyden toteat ostotilanteessa miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan kenkiä vain Varustelekasta. Parhaat kengät mitä olen ikinä omistanut: https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-nilkkavarsikengat/57143.&nb…;

Samaan tilaukseen leijonariipus, camoväriset reisitaskuhousut ja kiitospaita?

Vierailija
144/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkien tulee istua hyvin, tämä on tärkein kriteeri. Materiaalin oltava aito nahka.

Onko kengät sinulle jokin jalkineiden alalaji? Esim. että hikerit eivät ole kengät?

Vierailija
145/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo kengät liittyvät noihin mainitsemiisi esineisiin?

Vierailija
146/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noiden kokomerkinnät osuvat käsitykseesi jalkasi koosta?

Vierailija
147/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotilastyyppiset maiharit? No mitenkähän?

148/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- käytännön tarve; en yleensä osta lisää, jos minulla jo on kyseiseen käyttötarkoitukseen olevat kengät

- hinta; niiden pitää olla kohtuuhintaiset, mutta ihan halpiskenkiä en osta

- ulkonäön pitää miellyttää heti; tykkään siroista ja kevyen näköisistä kengistä

- värin täytyy sopia muihin ulkovaatteisiin ja laukkuun

- mukavuus; kävelen joka paikkaan joten suosin matalakantaisia, joskin mielestäni kauniita kenkiä eli en tingi ulkonäöstä mukavuuden tähden

Vierailija
149/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotilastyyppiset maiharit? No mitenkähän?

Niin, miten? Tuollaisia kenkiä näkee kaikenlaisilla ihmisillä, ja toisaalta leijonariipuksia näkyy ihmisillä joilla on kaikenlaisia jalkineita, useimmiten lenkkareita. Itselläni ei ole mitään listaamista esineistä. Lapsellista lokerointia.

Vierailija
150/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hinta

2. Miltä tuntuu jalassa?

3. Pohjan muotoilu ja jousto. Pitopohjan tuntuma.

4. Materiaalit, pehmusteet ja vahvikkeet

5. Ulkonäkö

6. Merkki

Vierailija
151/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla leveä lesti, hyvä pitävä pohja, materiaalina kestävä esim. Pomar nilkkureilla on tullut tepasteltua jo kolme talvea eikä ole menneet miksikään.

Vierailija
152/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tarve

2. Käyttötarkoitus

3. Sopivuus

4. Ulkonäkö

5. Hinta

Vierailija
153/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus on pakko olla ensimmäinen kriteeri, koska vaivaisenluu ja muutakin ongelmaa jaloissa. En tosin edes kokeile kenkiä mitkä näyttävät rumilta, aika vaikea löytää nykyisin oikein mitään muuta sopivaa kuin lenkkareita :/ ahdistaa jo valmiiksi kun pitäisi löytää jotkut ns. hieman hienommat kengät. Pari vuotta sitten ostetut nahkanilkkurit olivat nyt niin kammottavat jaloissa etten voinut ottaa askeltakaan, samoin converset, mitä aikaisemmin käytin paljon.

Vierailija
154/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa kohta pelkkiä Rieker memosoft kenkiä

Vierailija
155/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käyttötarkoituksesta. Jos vapaa-ajan käyttöön, niin mukavuus on tärkeintä. Jos työkäyttöön, niin merkki ja ulkonäkö on tärkeintä.

Vierailija
156/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniset, eli se rajaa pois suuren osan kengistä. Hinnalla ei ole väliä, nätit täytyy olla ja mukavat jalassa.

Vierailija
157/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniset, eli se rajaa pois suuren osan kengistä. Hinnalla ei ole väliä, nätit täytyy olla ja mukavat jalassa.

Lol, Gay :D

Vierailija
158/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tarvetta syödä kenkiä.

Vierailija
159/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tarvetta syödä kenkiä.

Onko vähän hakusessa mitä vegaanisuus tarkoittaa?

Vierailija
160/298 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ulkonäkö kiinnittää huomion ensimmäisenä, en halua rumia kenkiä. Ja sitten, että ne istuu jalkaan eikä hierrä mistään yms. Purista.

Yleensä myös, että niillä voi kävellä. En paljoa nykyään osta kogkeakorkoisia kenkiä.

Sitten ehkä hinta, pyrin saamaan halvalla. Merkki on vähän yhdentekevä. Ehkä luotan merkkeihin, joita minulla on ennen ollut.

Eniten kyllä tilaan netistä kenkiä ja sitten ne eivät sovi. Tilaan tosi halpoja kenkiä ja sitten ne rupeaakin hiertämään tai jotain. Aiemmin vähän isoja korkokenkiä. Ajattelin, että pidän ne kuitenkin. No sitten muutin mieleni.

Kaikkia en ehdi palauttaa tai huomaa vasta käytössä, että ne rupeavat puristamaan. Kiinan kengissä on monesti tosi heppoinen materiaali ja sitten ne hajoavat.

Tästä johtuen minulla on paljon kenkiä, mutta ei kovin monia hyviä kenkiä. Pitäisi varmaan käydä oikeassa kenkäkaupassa ja panostaa vähän enemmän.

Noista Kiina-kengistä vielä. Tilasin 2 kengät Light in the box:ista. Toiset eivät ensinnäkään näyttäneet yhtään kuvalta. Ja ne rupesivat hajoamaan tosi nopeasti.

Sisäpohjat alkoivat rullautua, edestä pohja irtosi kengästä ja väri rupesi hilseilemään pois. En suosittele tuota kauppaa.