Millä perusteella ostatte kengät? Merkki, mukavuus, muu?
Minä katson ensin, onko väri hyvä, ja sitten sovitan, ovatko ne mukavat. Vaikka olisivat kuinka nätit, en osta, jos eivät ole tosi mukavat jalassa.
Tänäänkin olisi ollut alennuksessa kengät, jotka olivat kauniit kuin karamelli. Mutta kävelymukavuus oli nolla. Kauppaan jäivät. Sen sijaan ostin toiset, joita ei oikeastaan edes huomannut jalassa.
Kommentit (298)
Ostan vain paljasjalkakenkiä. Enää en halua tunkea jalkojani tavallisten kenkien luonnottomaan muottiin. Suosittelen kokeilemaan, jos haluaa oikeasti mukavat kengät ja eroon selkä yms. ongelmista.
Kenkiähän nyt tarvii eri tarkoituksiin eihän tuota nyt noi niputtaa yhteen kriteeriin. Jos käyttöjalkineita niin laadukkuus, mukavuus, vöri, jos juhlajalkineita niin näyttävyys ja sopivuus muuhun asuun. Mutta ikinä ei mitään kertaköyttökenkiä silti. Tarjouksesta pyrin ostamaan aina kengät, ainakin talvihenkiä ja vaikka urheilukenkiä voi ostaa seraavaa vuotta silmällä pitäen.
Pitää olla mukavat ja on niin hankalanmallinen jalka ettei ole helppoa löytää.
Nykyään käytän vain paljasjalkakenkiä. Leguanot, Vivot ja Be Lenkat suosikkeja. Sattuu pelkkä normikenkien ajattelukin, ne ei vaan millään tapaa ole mukavat jaloille. Jos käytän tavallisia kenkiä niin saan jalat hirveän kipeiksi.
Pj-kenkiin siirtymisen jälkeen selkävaivat ja pitkien lenkkien jälkeiset jalka- ja pohjekivut ovat olleet historiaa :)
Tietysti käyttötarkoitus ensin, sitten miltä tuntuu jalassa ja vasta sitten ulkonäkö .Laatumerkeistä on parhaat löytyneet
1. Merkkiuskollisuus
2. Ulkonäkö
3.Toimivat/hyvät kävellä
4. Hinta
Mukavuus, turvallisuus ja laatu= Sievi. Joskus lenkkarit tai vaelluskengät jalassa, mutta työaika ja talvikausi menee Sievit jalassa. Voi vaikuttaa kalliilta, talvikengät 189 €, mutta on kestävät. Niin ja kovilla pakkasilla mulla on Kuoma-saappaat.
Kaikki korkokengät on lähteneet uffille. Mukavuus on tärkeintä minulle.
Tykkään Riekerin ja Tamariksen kengistä, sopivat mun jalkaan. Lenkkarit aina Brooksin tietty malli. Mies toi hiljattain työmatkalta tuliaisina kahdet Adidakset ja niistäkin tykkään.
Kenkien tulee olla tyylikkäät, oikean väriset, mukavat jalassa ja ellei kyseessä ole lenkkitossut niin kuosi tulee olla aitoa nahkaa. Laadukkaat kengät yleensä maksaa joten ostan usein alennus myynnistä ja ulkomailta.
Ensin katson että ne on riittävän hyvännäköiset (väri, malli, materiaali, kokonaisuus). Seuraavaksi pitäisi olla jalkaan sopivat (ja talvikengissä lämpimät), sitten yritän veikkailla kestävyyttä (joskus onnistuu, joskus ei). Hinnalla ei ole niin väliä ja merkillä ei yhtään.
Mutta en siis osta hyvännäköisiä kenkiä jos eivät sovi omaan jalkaan jos nyt joku sellaista miettii. Vastaavasti rumia kenkiä en osta vaikka olisi miten mukavat. Hyvännäköinen on myös henkilökohtainen mielipide, en usko että minun määritelmäni hyvännäköisestä käy yhteen monen muun kanssa ja sama toisinpäin :D
1. Mukavuus
2. Materiaali
3. Ulkonäkö
4. Hinta
Ostan lähinnä nahasta valmistettuja kenkiä ja mahdollisuuksien mukaan paljasjalka kenkiä.
Juhlakengät menee ulkonäkö edellä, niille kun on niin vähän käyttöä.
Aloitan katsomalla tiettyjen mukavuudeltaan ja kestävyydeltään hyväksi havaittujen merkkien valikoimaa, jotka valmistavat tarvitsemaani kenkätyyppiä (esimerkiksi kävely-, juoksu- tai juhlakengät).
Seuraavaksi merkitsee minkä tyyppistä kenkää tarkemmin etsin ja millä ominaisuuksilla (esimerkiksi nauhattomat, mustat, nahkaiset talvikengät erityisen pitävällä pohjalla).
Sitten katson materiaaleja, työn jälkeä ja hintaa. Valitsen näiden perusteella sovitettavat kengät (tai tilaan kenkäparin netistä). Ratkaisevin vaihe on, tuntuvatko mukavilta jalassa.
Tummat kengät karsiutuvat heti pois. Mustia käytän vain hautajaisissa.
Vaalean harmaa väri olisi paras. Sitten on lesti, ukkovarpaan puolelta kenkä ei saa kaartua keskelle päin. Eli en halua vääntää varpaita suppuun. Pehmeys ja riittävän korkea kantapää, on toivelistalla. Minulla on hyvin iso kantapää. Jaloissani ei ole toistaiseksi mitään vikaa, koska olen pitänyt vain hyviä kenkiä. Tosin niitä on vaikea löytää. Talveksi olen hankkinut Palladiumit.
Käyttötarve, sopivuus/mukavuus jalkaan, ulkonäkö, hinta.
Ostan kenkiä harvoin ja yleensä sitten ovatkin laadukkaampia ja hintavampia. Vaelluskengät ostin viimeksi, puoli vuotta metsästin ja pähkäilin sopivia kun on sen verta eriparia jalat ettei mikään tuntunut istuvan. Sitten löytyi ja 20km sisäänajo vaellus meni ilman minkään laista rakkoa tai kipuilua. Nyt tilasin paljasjalkakengät töihin, en tiedä yhtään sopivatko, ovat matkalla. Lähti hyvin palvelleista työlenkkareista pohja irti ja kantapää jo koitti kurkkia läpi.
Kyllä ensin sen mukaan mihin tarkoitukseen ne tulee, sitten ulkonäöllisesti rajaan sovitusehdokkaisiin, sitten isoin rooli on mukavuudella ja ostopäätöksen tekee hinta suhteutettuna kokonaisuuteen. Jos joku kriteeri jää täyttymättä en osta. Niin monet hutiostokset tehnyt kun sai niin halvalla että nykyään harkitsen ja punnitsen pitkään.
Kenkien merkki, materiaali ja ajattomuus. Ostan vain kenkiä, jotka hyvällä hoidolla kestävät useita vuosia aktiivisessa käytössä. Hinnalla ei oikeastaan väliä.
Käytän vain paljasjalkakenkiä ja ostan vain tarpeeseen. Talvikengät on vivot, olleet käytössä jo 5-6 talvea. Muutamat niken lenkkarit. Vivon ballerinat ja lidlin uimatossut.
Vivon tennarit löytyy myös.
1. Tarve
2. Mukavuus
3. Kestävyys
4. Ulkonäkö
5. Hinta
6. Merkki
7. Hyvä tarjous
Kauniit pitää olla ja hyvät jalassa. Näistä kummastakaan ominaisuudesta en tingi. Muut kuin urheilukengät aina aitoa nahkaa ja yleensäkin ostan vain hyvälaatuisia jalkineita. Maksan mieluummin enemmän, jotta saan hyvät ja mieluisat kengät.
Itse ole kyllä löytänyt kestävät, mukavat jalassa ja ihan kivannäköiset kengät kohtuu hintaan, ovh 139 ja tarjouksessa ollut 89.