Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani opettaja oli teipannut poikani suun.

Vierailija
16.08.2006 |

Tokaluokkalainen vilkas poika tuli tänään iloisena kotiin. Kertoi, että opettaja oli tänään ottanut maalarinteipin esille ja uhannut teipata pojan suun, jos poika ei lopeta höpötystä matematiikan tunnilla. Ja kun poika ei lopettanut, opettaja oli teipannut pojan suun. Kuulemma ei ollut ollut vihainen, vaan nauranut vain ja kaikki olivat nauraneet asialle. Ja teippi oli otettu pois, kun tehtäviä ruvettiin tekemään.

Minua kyllä kiukuttaa mokoma teko. Ei kai opettaja saa tuollaista tehdä? Kai pitäisi ammatti-ihmisellä olla muitakin keinoja saada poika vaikenemaan. Ja mitä kauheaa on siinä, jos tokaluokkalaista naurattaa ja höpötyttää tunnilla. poika on lahjakas matematiikassa ja oppii joka tapauksessa.

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletko päättänyt, että opettaja on huono ja käyttää vääriä keinoja? Onhan se selvää, että häiriköivää (höpöttävää) lasta tulee ojentaa. Mutta mikä on sinusta ap se oikea keino?

Jos laput kotiin eivät auta?

Vierailija
62/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kullanmurujen kiusaamiseen. t. kokemusta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähettelee lappuja, jos ei lapsi tottele heti ensikäskystä. Koskaan ei kehu tai kiitä. Enkä muuten ole provo. Onko se nyt niin vaikeaa uskoa, että tällaista tapahtuu?

ap

Kyllä minä uskon. Lapsesi kaltaisia muistavat kaikki omilta kouluajoiltaan.

Mistä se opettaja lastasi (sinua) kehuisi? Saattaisi olla vaikeaa. Kaikki eivät ole patologisia valehtelijoita.

Vierailija
64/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä äiti varmasti tekee rikosilmoituksen myös aikuisesta joka pitää lasta holdingilla sylissä...

Kysy pojaltasi olisko ollut kivempi että lapsi olis poistettu luokasta kun että suu teipattiin?

Tuskin lapsesi on " vain" silmätikku jos kerran on oikeastikkin kova höpöttämään....

Vierailija
65/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joka päivä pojalleni (olen lukenut vauvaiästä saakka). Tiedän, että hän kuuntelee, kun on kiinnostunut ja kun HUOM. aikuinen osaa puhua kiinnostavasti/lapsentajuisesti. Kyseinen opettaja on nuori, lapseton nainen. Anteeksi vain, mutta hän ei kyllä ymmärrä lapsista mitään muuta kuin mitä on ulkoa kirjoistaan opetellut. Ja aina sanotaan, että vanhemmat ovat lastensa asiantuntijoita. Miten se nyt voi se opettaja ollakin asiantuntija?

Mutta en minä muuta tähän sano. Jätän sen rikosilmoituksen tekemättä mutta soitan kyllä rehtorille asiasta. Vihaksi pistää, enkä halua opettajalle soittaa. Selittäköön pomolleen tekosensa.

Vierailija
66/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei! Tämä oli kakkosluokkalainen höpöttäjä, eikä ilmeisesti edes sellainen kunnon ilkeä häirikkö! Suun teippaaminen ei ole sitä paitsi edes pieni nolaaminen, vaan jo melkoinen alistaminen jos sen tekee lapsen opettaja ( joka on kiistatta suuri auktoriteetti lapsen elämässä ). Nykyään on todellakin paljon häiriköitä ja opettajan työ on kuormittavaa ja vaikeutuu koko ajan, mutta tällaisilla teippaamisilla ei opettajienkaan työtaakka huojennu yhtään. Kyllä ammattitaitoisen opettajan täytyy keksiä muita keinoja ylläpitää työrauha luokassa. Vaikka tätä asiaa pyörittelisi kuinka, opettaja teki väärin. Se, onko kyseessä rikos, onkin sitten jo eri asia. Mielestäni ei ole rikos, mutta suuri vääryys kyllä.

T. Opettaja

Vierailija
67/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuota mieltä, soitat tietenkin opettajalle ja sovit keskusteluajan. Tuollainen toisen työn vähättely on moukkamaista ja etenkin tuo, että heti ollaan valittamassa esimiehelle, mutta ei kehdata suoraan sanoa kyseiselle henkilölle.

Kasva ap aikuiseksi!

Vierailija
68/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ope, mutta luokassa häiriköintiä en hyväksy. Kaikilla myös vähemmän lahjakkailla on oikeus oppia. Olin itse aikanaan myös noita matikassa lahjakkaamman puoleisia, ja valitettavasti joskus meni överiksi omat jutut tunnilla, kun ei ollut tarpeeksi tekemistä. Kerran kun olin matikan kokeessa laskenut rahani muutamaan kertaan, ope päästi aiemmin pois. Omasta mielestäni oli järjetöntä istua 1,5 tuntia kokeessa, jonka teki alle puolessa tunnissa valmiiksi. Mutta nyt vanhempana ymmärrän miten inhottavaa niiden muiden oli keskittyä kokeeseen kun toisen pulpetilla kilisi kolikot.

Jos luokassa 25 oppilasta pulisee yhteen ääneen, ei kukaan opi mitään, ei kohta edes oma poikasi.

Koska et ole ilmeisesti viime talvena keskustellut open kanssa kotiviestien sisällöstä, olisi nyt korkea aika ottaa keskusteluase esille, ja näyttää myös lapsellesi että oikeasti haluat löytää ratkaisun ongelmaan. Rikosilmoituksella et todellakaan saa kuin viestin lapsellesi, että mitä vaan voi tehdä koulussa ja kyllä mamma hoitaa... Hän on kohta koulukiusaaja yms. Tai sitten koulukiusattu.

Vierailija:

Kumpi näistä seuraavista tosiseikoista on vaikeampi käsittää:

1. Opettaja pitää lastani silmätikkunaan ja teippasi jopa pojan suun kiinni.

2. En oikein jaksa hyväksyä tällaista " kasvattamista" .

Mikä ihme voi olla minun kirjoittamisessani sellaista, että on vaikeaa uskoa itse tarinaa. Ja minä muuten tunnen monta opettajaa, eivätkä he käytä tuollaisia konsteja.

Vierailija
69/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ihmettele, kun kukaan ei halua opeksi. Pienet palkat ja typerät vanhemmat. Oppilaat fiksumpia kuin vanhemmat, kuten tässäkin tapauksessa.

Vierailija
70/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän? Olisiko KENTIES mahdollista, että poikasi ITSE aiheuttaisi sen, että häntä pitää huomauttaa häiritsemisestä KOKO AJAN?

Silmätikku, voi jessus!

Vierailija
71/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä tää nyt kuulostaa ihan siltä, että lapsesi on höpöttäjä, joka saattaa siis häiritä muiden opiskelua ja tästä on jo huomauteltu monia kertoja sen reissarin välityksellä ja asiaa ei siltikään ole kodin kautta hoidettu, vaan lapsi edelleenkin mekastaa tuntien aikana, koska kuitenkin " kuuntelee kyllä jos on kiinnostunut" .

Ja nyt kun opettaja käytti erilaista keinoa, kenties hiukan kyseenalaista, niin sait hyvän syyn hankkia hänelle hankaluuksia tekemällä rikosilmoituksen tai valittamalla siasta rehtorille, vaikka kaikki ottivat asian huumorilla, poikaasi myöten.

Noh samapa tuo.

Minäkin yhdyn siihen, että nykyään on vähän vanhemmuus hukassa kun katselee kaikkia noita ipanoita joita pihoilla pyörii riehumassa.

Vierailija
72/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka otetaan lapsi huomioon ja on yksilöllistä mutta jos ei olekaan hiljanen tyttö niin eipä oteta huomioon. oma lapsi kuulema lyö toisia koulussa mitä en oikein usko ei ole ikinä lyönyt ketään kotona. opettajaa ei saa kiinni milloinkaan väli tunnilla. jos kerta ei ole muuta kuin se yksi oikea tyyli olla koulussa niin ei sitten puhuttaisi sitä soopaa niissä vanhempain illoissa niin kuin minunkin lapseni opettaja puhuu.

jos olisin ap tekisin rikosilmoituksen että tajuisi mitä tekee

Vierailija
73/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää opettaa, että jos SINUA ei kiinnosta, niin saat häiritä muita. Entä jos muita kiinnostaa? Miksi poikasi saa päättää, mitä hän kuuntelee (=opettelee)? Se kun ei tule pidemmän päälle toimimaan, koulussa on opeteltava sellaisiakin asioita, mitkä ei itseä kiinnosta ja niistä on myöhemmin hyötyä.

Oot varmasti niitä vanhempia, jotka kysyy lapselta koulupäivän päätteeksi, että " Oliko koulussa KIVAA?" . Ei koulu mikään sirkus tai huvipuisto ole, se on lapsen " työpaikka" . Työpaikoilla on säännöt. Yhteiset säännöt. Kuten meillä vanhemmillakin. Ois mustakin kiva työpaikalla hölistä ja pulista toisinaan, mutta eipä auta toisten työskentelyä häiritä ITSEKKÄÄSTI.

Vierailija
74/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kurittomille kakaroille saa nykyään mitään tehdä. On se kamala se opettajan teko, olisi antanut vaan poikasi häiritä koko luokan rauhaa.

Vierailija
75/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua riepoo nämä " kullanmurujen paapojat" . Väkivaltaa, pah, sanon minä. Ja vielä rikosilmoitus, hah, sanon minä!!

Entisaikaan löpisijälle olis tullut karttakepistä!!!!

Teet vain itsestäs idiootin ap jos alat soittelemaan rehtorille yms. minä olisin tyytyväinen jos omaa poikaa joku komentaisi ja opettaisi olemaan ihmisiksi!!!!

Miksi vika on aina opettajissa, lastentarhanopettajissa jne. ikinä vika ei muka ole omassa lapsessa!!!

Avatkaa silmät, te sinisilmäiset pullanössö vanhemmat!!!!

Vierailija
76/114 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota opettajan viestejä tosissaan ja pistä poikaa kuriin.

Vierailija
77/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on todennäköisesti niitä ärsyttäviä kakaroita, jotka kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain ja häiriköidä tunnilla, kun äitikin on sitä mieltä että höpötys ei häiritse.

Puhuin juuri ulkomaalaisen tuttavani kanssa näistä koulujutuista. Hänestä suomalainen koulu on hyvä ehkä oppimistulosten kanssalta, mutta muuten siellä vallitsee täysi anarkia.

HERÄÄ AP!!!!!! Jos minä tietäisin, että tuttavani tekisi moisesta rikosilmoituksen, en kyllä kovin kummoisesti enää välittäisi pitää yhteyttä. Jos haluat pitää ystäväsi, älä ainakaan vaahtoa asiasta, sillä teet itsesi naurettavaksi varmaan 90% mielestä.

Meilläkin opettaja uhkasi joskus tunkea sinitarraa korvat täyteen, kun kaverin jutut kiinnosti enemmän kuin open jutut. Sitä kerrottiin sitten kavereille hauskana tarinana ja tänä päivänä se on yksi hauskimpia koulumuistoja. Lapsillakin taitaa olla enemmän huumorintajua kuin sinulla.

Vierailija
78/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten olet varmaan jo lehdistä lukenutkin, on tänä päivänä niin paljon huonostivoivia ja oireilevia lapsia, jotka ovat menettäneet luottamuksen aikuisiin. Kotona ei ole mitään rajoja ja vanhempia ei kiinnosta. Jos omat vanhemmat eivät pysty pitämään lasta aisoissa, vaan menevät siitä, mistä aita on matalin, miten tällainen lapsi voisi kunnioittaa ketään aikuista? He ovat oppineet, että heillä on valta. Ja kun ollaan kahdenkymmenen lapsen luokassa, ei voi millään odottaa, että opettaja voi keskittyä vain niihin häiriköihin. Opetussuunnitelmassa on mentävä eteenpäin. Muiden oppiminen jää pinnallisemmaksi, kun yksi tai kaksi yrittää saada kaiken sen huomion luokassa, mikä olisi pitänyt saada omilta vanhemmilta.

Mä oikeasti säälin AP:n ja muutaman muunkin tämän ketjun kirjoittajan lasta.

Vierailija:

kohta tarttuvat kirveeseen kun ei ne muuten kuuntele. ja tulihan se hiljaisuus kun mätin kirveellä päähän.

muistan omalta koulu ajalta kun oli opettaja joka kyllä sai oppimaan ne vilkkaimmatkin eikä kukaan sen tunnilla hölöttänyt. ei kaikilla ole sitä lahjaa olla hyvä opettaja.

Vierailija
79/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytymään eri tilanteissa ja toimimaan ryhmässä. Minulla on kaksi vilkasta, puheliasta lasta (toinen tyttö, toinen poika), jotka kyllä vapaa-ajalla leikeissään ovat kyllä varsinaisia kauhukakaroita, mutta osaavat kyllä tarpeen vaatiessa (eskarissa, koulussa, sukujuhlissa) rauhoittua ja käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Mutta minä olenkin kasvattanut ja opastanut heitä siihen, enkä olettanut, että koko muu maailma kumarrellen siirtyy syrjään heidän riehumisensa tieltä.

Vierailija
80/114 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa pumpulissa lapsesi oikein kasvatat? Maalarinteipillä teippaus ei nyt todellakaan ole väkivaltaa vaan opettajan selkeä keino saada järkeä poikasi päähän!

Ymmärrätkö lainkaan, millaisen esimerkin annat lapsellesi puolustaessasi lasta jopa tälläisessä asiassa? Lapsesi ei koskaan opi tavoille ja yleisiä käyttäytymissääntöjä mikäli hänen kanaemoäitinsä on aina puuttumassa asiaan.

On todella hyvä, että pojan elämässä on edes yksi henkilö (opettaja), joka yrittää saada poikaa oikeille raiteille, kun hänen oma kykenemätön äitinsä ei ole siihen pystynyt. Järkyttävää, miten vähän otat huomioon poikasi tulevaisuuden=(

Aiotko olla poikasi mukana ristiriitatilanteissa pitämässä hänen puoliaan myös hänen kasvettua aikuiseksi ja siirryttyä työelämään?

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä poikasi on viime vuonna ansainnut negatiivisen palautteen opettajalta? Kyllä jokaisen koulunsa aloittavan lapsen tulisi osata keskittyä ja olla hiljaa tunnilla. Miten olet poikasi oikein kasvattanut, jos hän ei näin olennaista asiaa hallitse?

Jos näin keskeisen asian hallinta pojaltasi puuttuu täysin, niin kannattaisi kyllä viedä lapsi tutkimuksiin. Pojallasi voi hyvin olla sairausa, johon liittyy käytöshäiriöitä, kuten puheen ymmärtämättömyys sekä keskittymishäiriö. Moneen näistä sairauksistahan liittyy juuri lahjakkuus, etenkin matemaattisissa aineissa.

Nyt olisi korkea aika katsoa peiliin ja tarkasti miettiä, mitä kasvatuksessa on mennyt pieleen eikä syyttää opettajaa omista virheistäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän